ένα blogs του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου – "Ζήνων"






         Ιστότοπος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ανατολική Αττική

9 Απριλίου 2016

Κάνε ένα Τέστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Αρχίστε με έναν ευχάριστο τρόπο ακούγοντας τον Κηλαηδόνη… και αναρωτηθείτε,

Αναρωτήθηκες ποτέ αν έχεις ενδιαφέρον για να ασχοληθείς επαγγελματικά με τις τέχνες;
Αν θα ήθελες να γίνεις έμπορος;
Αν είσαι αρκετά υπομονετικός για να δουλέψεις με παιδιά;
Αρκετά επικοινωνιακός για να κάνεις δημόσιες σχέσεις;

Ξέρεις σίγουρα τι είναι σημαντικότερο για σένα σε μια δουλειά;
Τα χρήματα;
Η αναγνώριση;
Οι σχέσεις με τους συναδέλφους;
Ο ελεύθερος χρόνος;

Κάνε μια προσπάθεια μέ το επόμενο τέστ που βοηθά να κατανοήσετε τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις σας που σχετίζονται με την επαγγελματική σταδιοδρομία.
Το 1ο ΕΠΑΛ Διονύσου – “Ζήνων” είναι ΔΙΠΛΑ σου

To test βασίζεται στους έξι τύπους προσωπικότητας του Holland.

Πρακτικός – Ρεαλιστικός (Realistic)
Τα άτομα που υπάγονται στον πρακτικό τύπο, είναι πρακτικοί και ρεαλιστές, εσωστρεφείς, απόλυτοι και δογματικοί, εύρωστοι και επίμονοι, ενώ στις ενέργειές τους είναι αποτελεσματικοί, μεθοδικοί, προσγειωμένοι και συνήθως ευθείς και ειλικρινείς. Διαθέτουν τεχνικές, μηχανολογικές, και χειρωνακτικές ικανότητες, χειρίζονται με επιδεξιότητα εργαλεία, μηχανικά συστήματα και ηλεκτρονικό εξοπλισμό και συνήθως στρέφονται σε τεχνικά, τεχνολογικά, μηχανολογικά και κατασκευαστικά επαγγέλματα.
Το υπερκείμενο εργασιακό περιβάλλον τούς προσανατολίζει σε εργασίες με πρακτικό, τεχνικό και συχνά υπαίθριο προσανατολισμό, με άμεσα ορατό αποτέλεσμα, καθώς και στην ανάπτυξη παραδοσιακών αξιών που έχουν σχέση με την εξουσία και τις οικονομικές απολαβές. Επαγγέλματα που ταιριάζουν με τον ίδιο τύπο είναι, μεταξύ άλλων, ο πολιτικός μηχανικός, ο μηχανολόγος-μηχανικός, ο χημικός-μηχανικός, ο γεωλόγος, ο μηχανικός μεταλλείων, ο γεωπόνος, ο ιχθυολόγος, ο δασολόγος, ο ηλεκτρονικός-πληροφορικός υλισμικού κλπ.

Ερευνητικός (Investigative)
Στον ερευνητικό τύπο υπάγονται άτομα με ευρηματική, ανήσυχη, δημιουργική και κριτική σκέψη, με ιδιαίτερη κλίση στις επιστήμες και την έρευνα. Είναι ανεξάρτητοι, πολυσύνθετοι και διανοούμενοι ως χαρακτήρες, ευρηματικοί, παρατηρητικοί, έως και περίεργοι. Διαθέτουν αναλυτικές, συνθετικές ικανότητες και διακατέχονται από ριζοσπαστική, κριτική και επικριτική διάθεση, είναι εσωστρεφείς, μάλλον απαισιόδοξοι, επιφυλακτικοί και μετριόφρονες.
Το υπερκείμενο εργασιακό περιβάλλον τούς συνδέει με δραστηριότητες που συνεπάγονται τη συστηματική και καινοτόμο έρευνα, την κατανόηση και τον έλεγχο των φυσικών, βιολογικών, πολιτιστικών και κοινωνικών φαινομένων.
Ο ερευνητικός τύπος θα μπορούσε να διαχωριστεί σε δύο υποτύπους: α) τον ερευνητικό–θετικό τύπο, με ιδιαίτερες προτιμήσεις και δεξιότητες προς τα μαθηματικά, τη φυσικοχημεία, την τεχνολογία και τα συναφή επαγγέλματα και β) τον ερευνητικό-γραμματικό τύπο, με ροπή προς τις γλωσσικές και γραμματικές δεξιότητες, τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες και τα αντίστοιχα επαγγέλματα και θέσεις εργασίας.

Καλλιτεχνικός (Artistic)
Οι καλλιτεχνικοί τύποι είναι πολύπλοκοι χαρακτήρες, ευαίσθητοι, ατίθασοι και αφηρημένοι, χωρίς τάξη, δυσπροσάρμοστοι και συναισθηματικοί. Είναι εκδηλωτικοί, παρορμητικοί και ευφάνταστοι, συχνά αναποτελεσματικοί αλλά και αυθεντικοί, ιδεαλιστές και ρομαντικοί. Προσανατολίζονται σε ελεύθερες, αφηρημένες και μη συστηματικές δραστηριότητες και προφανώς ενδιαφέρονται και κλίνουν προς τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα.
Το υπερκείμενο εργασιακό περιβάλλον τούς ενθαρρύνει να θεωρούν τους εαυτούς τους αντικομφορμιστές και ανεξάρτητους χαρακτήρες. Η ιδιαίτερη κλίση, το φυσικό ταλέντο του καθενός προς κάποια τέχνη, προς τη μουσική, τη ζωγραφική, το χορό, το θέατρο κλπ., αποτελεί κύριο συστατικό του τύπου αυτού και είναι πρωταρχικής σημασίας για μια αξιοπρεπή καριέρα στη δύσβατη, όσο και ενδιαφέρουσα διαδρομή των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων.

Κοινωνικός (Social)
Όσοι υπάγονται στον κοινωνικό τύπο, είναι κατά κύριο λόγο φιλικοί, συνεργάσιμοι, ευγενείς, εξωστρεφείς, ευχάριστοι, θερμοί και ζωντανοί χαρακτήρες, συνήθως υπομονετικοί, αλληλέγγυοι, εξυπηρετικοί και συγκαταβατικοί. Αναπτύσσουν καλές σχέσεις με τρίτους, διαθέτουν πειθώ, παρέχουν τη συνδρομή τους σε όσους τη χρειάζονται και εμπλέκονται σε δραστηριότητες που συνεπάγονται τις δημόσιες σχέσεις, την επικοινωνία, την πληροφόρηση, την εκπαίδευση, τη θεραπεία, την αλληλεγγύη και την πρόνοια. Το υπερκείμενο εργασιακό περιβάλλον τούς οδηγεί στο να αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, κατανόησης και συνεργασίας.
Οι κοινωνικοί τύποι θα μπορούσαν να διαχωριστούν σε δύο υποτύπους: α) τους κοινωνικούς-εξωστρεφείς και τους κοινωνικούς-αλληλέγγυους. Οι πρώτοι χαρακτηρίζονται από δεξιότητες δημοσίων σχέσεων, ικανότητες πωλήσεων και προσωπικής ανέλιξης, η κοινωνικότητά τους δηλαδή συνδυάζεται με σκοπούς, στόχους και προσωπικές φιλοδοξίες. Συναφή επαγγέλματα είναι του στελέχους δημοσίων σχέσεων, του πωλητή, του δημοσιογράφου.
Οι δεύτεροι χαρακτηρίζονται περισσότερο από «αλληλέγγυα κοινωνικότητα», από ιδεαλισμό, συναισθηματισμό, γενναιοδωρία, ανθρωπισμό ή ακόμη και αυτοθυσία και ταιριάζουν περισσότερα σε επαγγέλματα εκπαίδευσης, πρόνοιας, υγείας, περίθαλψης, ανθρώπινης συνεργασίας και αλληλεγγύης γενικότερα.
Επισημαίνεται και εδώ ότι επιμέρους χαρακτηριστικά της κάθε προσωπικότητας, όπως τα παραπάνω, μπορεί να ενυπάρχουν ταυτόχρονα σε κλιμακούμενες αναλογίες, σε διάφορα άτομα.

Επιχειρηματικός (Enterprising)
Στον επιχειρηματικό τύπο υπάγονται άτομα που διαθέτουν ηγετικές ικανότητες, άνθρωποι που είναι φιλόδοξοι, κυριαρχικοί, ενεργητικοί, ανταγωνιστικοί, κοινωνικοί, αισιόδοξοι, αποφασιστικοί και δημιουργικοί. Επιπλέον, μπορεί να χαρακτηριστούν ως επίμονοι, απόλυτοι, ανήσυχοι, δραστήριοι, εξωστρεφείς, ενθουσιώδεις, ριψοκίνδυνοι, επινοητικοί, δυναμικοί, γενναίοι, αλλά και συχνά εγωκεντρικοί, επιθετικοί και αυταρχικοί.
Το υπερκείμενο εργασιακό περιβάλλον τούς οδηγεί στην ανάπτυξη επιχειρημάτων αλλά και μεθόδων πειθούς και χειραγώγησης τρίτων, ενώ θεωρούν τους εαυτούς τους δημοφιλείς, και γεμάτους αυτοπεποίθηση. Συχνά κρίνουν τον κόσμο απλουστευμένα και συμβατικά, με βάση το κοινωνικό κύρος και την εξουσία.
Είναι προφανές ότι οι επιχειρηματικοί τύποι ταιριάζουν με διευθυντικές και ηγετικές θέσεις και επαγγέλματα, όπου ενυπάρχει οικονομική διάσταση, επιχειρηματικότητα και δυνατότητες ιεραρχικής ανέλιξης.

Συμβατικός – Οργανωτικός (Conventional)
Οι συμβατικοί τύποι αποδέχονται τον καθιερωμένο τρόπο ζωής, τις αποδεκτές αξίες της κοινωνίας και την υφιστάμενη ιεραρχία εξουσίας, είναι αφοσιωμένοι, ευσυνείδητοι με ανεπτυγμένο ιδιαίτερα το αίσθημα της οικονομίας. Είναι επιμελείς, ευπροσάρμοστοι, πειθαρχημένοι, προσεκτικοί, τακτικοί, πρακτικοί, ακριβείς, ψύχραιμοι, συνεργάσιμοι, αξιόπιστοι, συχνά δογματικοί και εσωστρεφείς, ευσυνείδητοι, μεθοδικοί και οργανωτικοί.
Τα άτομα που υπάγονται στον τύπο αυτό, προσανατολίζονται σε δραστηριότητες που χαρακτηρίζονται από τάξη, ακρίβεια και μεθοδικότητα. Το υπερκείμενο εργασιακό περιβάλλον τούς οδηγεί σε καθιερωμένες επαναλαμβανόμενες εργασίες που απαιτούν πειθαρχία, υπολογιστικές, λογιστικές, υπαλληλικές και επιχειρηματικές ικανότητες. Ταιριάζουν με επαγγέλματα όπως ο στρατιωτικός, ο αστυνομικός, ο δημόσιος ή ο διπλωματικός υπάλληλος, το στέλεχος επιχειρήσεων, ο βιβλιοθηκονόμος, ο συμβολαιογράφος, ο λογιστής κλπ.

από το sep4u,gr

30 Μαρτίου 2016

Η πρότασή μας στο Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία

Περίληψη: Ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου – «Ζήνων» καθώς και οι μαθητές της σχολικής μας μονάδας, συζήτησαν και αποφάσισαν να υποβάλλουν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας προτάσεις που αφορούν τις δαπάνες για την παιδεία, τα ζητήματα χρηματοδότησης, τα ζητήματα του ωραρίου των εκπαιδευτικών, τα ζητήματα των εξωδιδακτικών ενασχολήσεων και τις συνθήκες βελτίωσης του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. Ο σύλλογος τοποθετήθηκε επίσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το θέμα της διδακτέας ύλης, τα σχολικά βιβλία και τέλος το ζήτημα του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.

Abstract: The teachers and the students of the 1st EPAL Dionysοu – “Zenon” decided, after a real discussion,  to submit via the online platform of the Ministry of Education, their proposals on issues about the expenditures on education, the spending funds, the teachers’ working hours, the extra-curricular activities and the improving of teaching conditions in schools. The teachers’ faculty also made their suggestions for teacher training, the curriculum, the textbooks, and finally the number of students per class.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ-για την ΤΕΕ-ΤΕΛΙΚΌ-

15 Μαρτίου 2016

Το 1ο ΕΠΑΛ Δ.Διονύσου για 2η χρονιά νικητής, στο διαγωνισμό προσομοίωσης του Ε.Κ.

Το 1ο ΕΠΑΛ Δήμου Διονύσου » ΖΗΝΩΝ »  αναδείχθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, νικητής, στο διαγωνισμό προσομοίωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με θέμα την άνοδο του Ευρωσκεπτικισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση.11

Η προσομοίωση πραγματοποιήθηκε από το Δήμο Διονύσου, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων – Ι.Ε.Κ.Ε.Θ. και ολοκληρώθηκε με επιτυχία έπειτα από διήμερο εργασιών και ομιλιών στις 16 και 17 Ιανουαρίου 2016. Οι 34 μαθητές που συμμετείχαν προέρχονταν από (4) τέσσερα Λύκεια του Δήμου Διονύσου και αντιπροσώπευσαν ως Ευρωβουλευτές διαφορετικές χώρες και κόμματα. Στηριζόμενοι σε προσχεδιασμένο και απροσχεδίαστο λόγο, ανέπτυξαν σχετικά τον προβληματισμό τους.

Από το 1ο ΕΠΑΛ Δήμου Διονύσου με υπεύθυνη καθηγήτρια την Λυμπεράκη Κατερίνα συμμετείχαν οκτώ μαθητές. Από αυτούς ο μαθητής , Μάνος Γεροντής αναδείχθηκε νικητής ως ο καλύτερος ευρωβουλευτής, έπειτα από ψηφοφορία των συμμαθητών του και της οργανωτικής επιτροπής. Το έπαθλο ;

Ταξίδι στις Βρυξέλλες στο πραγματικό Ευρωκοινοβούλιο.

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων θα ήθελε να συγχαρεί όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και ιδιαιτέρως το μαθητή Γεροντή Μάνο που κέρδισε το βραβείο.

αναρτήθηκε στη ΒΟΡΕΙΝΗ

8 Μαρτίου 2016

Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας

Στο πλάισιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας, η «Ομάδα Διαμεσολάβησης» του σχολείου μας διοργανώνει εκδήλωση την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016 στο αμφιθέατρο του συγκροτήματος «Καργάκου» και ώρα 12:00-14:00, σε συνεργασία με τον Κο Δαμιανό Πέτρο, Διευθυντή του 2ου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξης Αυλώνος.

βια-αφισα

6 Μαρτίου 2016

28ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

Στα αποτελέσματα της Α’ φάσης του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής, ανάμεσα στα ονόματα των προκριθέντων, εμφανίζεται φέτος και το όνομα του Ευθύμη Κεχαγιόγλου, μαθητή της Γ’ τάξης του Σχολείου μας, στην ειδικότητα (προφανώς!) της Πληροφορικής. Ο Ευθύμης πέτυχε την άριστη βαθμολογία για τη λύση του, 100/100.

Ο 28ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής διοργανώνεται από την Ε.Π.Υ. (Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών) σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια της χώρας και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι νικητές του διαγωνισμού αποτελούν την δεξαμενή για την επιλογή των μαθητών που θα αποτελέσουν τις Εθνικές Ομάδες, οι οποίες θα αντιπροσωπεύσουν την χώρα στην Βαλκανική και την Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής.
Αυτήν την στιγμή, εξελίσσεται η δεύτερη από τις τρεις φάσεις του διαγωνισμού, για την οποία δουλεύει ο Ευθύμης. Στην Α’ και τη Β’ φάση οι μαθητές αντιμετωπίζουν από ένα αλγοριθμικό πρόβλημα το οποίο λύνουν στο δικό τους χώρο και χρόνο και υποβάλλουν μέσω διαδικτύου. Στην Γ’ τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ, καθώς καλούνται να διαγωνιστούν με φυσική παρουσία σε ορισμένο χώρο του διαγωνισμού, με πολύ περιορισμένο χρόνο.
Από τους 278 προκριθέντες της Α’ φάσης, περίπου 153 μαθητές από Πρότυπα, Πειραματικά και ιδιωτικά σχολεία. Δηλαδή μόλις ένα 45% αντιπροσωπεύει την δημόσια εκπαίδευση. Πόσοι από αυτούς προέρχονται από ΕΠΑ.Λ.;

Θερμά συγχαρητήρια στον μαθητή Ευθύμη Κεχαγιόγλου και στην εκπ/κό Ιωάννα Σημαιωνίδου που τολμίσατε να συμμετάσχετε στο διαγωνισμό και για την πρόκρισή σας (ένα από τα πολλά ευχητήρια mail).

 

2 Μαρτίου 2016

” Η πιο όμορφη μέρα “

Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος ” Βοηθώ όπου χρειάζεται ” που υλοποιείται στο σχολείο μας, οι συμμετέχοντες μαθητές συγκεντρώνουν πλαστικά καπάκια , τρόφιμα και ρούχα για να συνεισφέρουν στο φιλανθρωπικό έργο της Ι.Μ.Παναγίας Χρυσοπηγής προς τους συνανθρώπους μας. Σε συνέχεια αυτής της “συνεργασίας” η Ι.Μονή έχοντας αρκετές ομάδες εθελοντών, μας προσφέρει την Θεατρική Παράσταση  ” Η πιο όμορφη μέρα

http://3.bp.blogspot.com/-McGav3rNE2w/VT4HZ5AMgWI/AAAAAAAANR0/FEK4ELMmsog/s1600/%CE%B5%CE%BF%CE%BA%CE%B1.jpg

Με αφορμή τη συμπλήρωση 61 χρόνων (1955-2016) από τον αγώνα της ΕΟΚΑ στην Κύπρο, η ομάδα του θεατρικού τμήματος της φιλανθρωπικής ομάδας “από καρδιάς” , παρουσιάζει το θεατρικό έργο:
Η πιο όμορφη μέρα
είναι μια θεατρική παράσταση που δίνεται στο Αμφιθέατρο των σχολείων:
ΕΠΑΛ Διονύσου , Δημοτικού Δροσιάς και 3ου Δημοτικού Διονύσου
οδός Λ. Δροσιάς – Σταμάτας 25 Α
(πρώην Εκπαιδευτήρια Καργάκου)
την Κυριακή 6 Μαρτίου στις 7.00μ.μ.

Σας περιμένουμε για ένα ταξίδι στην ιστορία και τη μνήμη

11 Φεβρουαρίου 2016

Πανελλαδικές 2016 – θέλω να ρωτήσω..

1.Που υποβάλλεται η αίτηση- δήλωση;

Η Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις υποβάλλεται ηλεκτρονικά στα Λύκεια.

  • Αν ο υποψήφιος είναι τελειόφοιτος (μαθητής Γ’ ΕΠΑΛ) η δήλωση κατατίθεται στο ΕΠΑΛ που φοιτά.
  • Οι απόφοιτοι καταθέτουν τη δήλωση στο ΕΠΑΛ από το οποίο αποφοίτησαν ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ.

ΕΠΑΛ – ΟΜΑΔΑ Α ΠΑΛΑΙΟ σύστημα

1) οι μαθητές της τελευταίας τάξης των εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α΄) στο ΕΠΑΛ φοίτησής τους χωρίς δικαιολογητικά

2) οι απόφοιτοι-κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ στο ΕΠΑΛ αποφοίτησής τους ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου τους

3) οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου Τ.Ε.Ε, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του πτυχίου τους

4) όσοι έχουν ολοκληρώσει τη φοίτηση και δεν έχουν απολυτήριο ΕΠΑΛ ή πτυχίο Β΄ κύκλου ΤΕΕ, ΤΕΛ, Ναυτικού Λυκείου, καταθέτουν στο πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας τους ΕΠΑΛ την Αίτηση – Δήλωση, προσκομίζοντας βεβαίωση φοίτησης του οικείου σχολείου.

Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) θα καταθέσουν Αίτηση – Δήλωση σε ημερήσιο ΕΠΑΛ και οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ ( ΟΜΑΔΑ Α΄) σε εσπερινό ΕΠΑΛ.

ΕΠΑΛ- ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1) οι μαθητές της τελευταίας τάξης των ΕΠΑΛ στο ΕΠΑΛ φοίτησής τους χωρίς δικαιολογητικά

2) οι απόφοιτοι-κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ στο ΕΠΑΛ αποφοίτησής τους ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου τους

3) οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου Τ.Ε.Ε, ΤΕΛ, Ναυτικών Λυκείων, ΕΠΛ (Τμημάτων Ειδίκευσης), στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του πτυχίου τους.

ΕΠΑΛ-Πυροσβεστική

δεν προβλέπεται η δυνατότητα εισαγωγής στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας  στους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ.

κείμενο διαμαρτυρίας από την ΟΛΜΕ και ΟΛΤΕΕ

 

2.Πως υποβάλλεται η δήλωση;

Ο υποψήφιος συμπληρώνει χειρόγραφα την Αίτηση – Δήλωση και στη συνέχεια την υποβάλλει στο Λύκειο για ηλεκτρονική καταχώριση

3.Από ποιον υποβάλλεται η δήλωση;

Η δήλωση υποβάλλεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή από τον νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία (11-29 Φεβρουαρίου)

4.Μετά την υποβολή της δήλωσης δίνεται αντίγραφο στον υποψήφιο;

Μετά την ηλεκτρονική καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα myschool εκτυπώνονται δύο αντίγραφα. Ο υποψήφιος ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων και ότι αυτά πράγματι ανταποκρίνονται στις επιθυμίες του, υπογράφει και στα δύο αντίγραφα και παραλαμβάνει ένα, το οποίο και φυλάσσει μέχρι το τέλος των εξετάσεων.

5.Σε περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία κατάθεσης των δηλώσεων μπορεί να γίνει διόρθωση;

Δεν γίνεται δεκτή εκπρόθεσμη Αίτηση – Δήλωση ούτε εκπρόθεσμη διόρθωση αυτής.

6.Πρέπει οι τελειόφοιτοι μαζί με την αίτηση να καταθέσουν και κάποια άλλα δικαιολογητικά;

Γενικά οι μαθητές υποβάλλουν την Αίτηση-Δήλωση στο Λύκειό τους χωρίς δικαιολογητικά.

7.Σε ποιες περιπτώσεις συνυποβάλλονται και δικαιολογητικά;

Αν πρόκειται για μαθητή που επιθυμεί να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Γενικών Λυκείων, πρέπει να συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις (βλ ΚΕΦ 4 της εγκυκλίου ΓΕΛ-ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ).

Οι μαθητές της τελευταίας τάξης ξένων σχολείων που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα μπορούν να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις και οφείλουν να καταθέσουν στο Λύκειο που υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση το αργότερο έως την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Γενικού Λυκείου αντίγραφο απολυτηρίου μαζί με  συμπληρωματικά του απολυτηρίου δικαιολογητικά και πιο συγκεκριμένα:

– βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. – επιπλέον βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν καταθέσει το απολυτήριό του και τα άλλα συμπληρωματικά του απολυτηρίου δικαιολογητικά εντός της ανωτέρω προθεσμίας, τότε ο Διευθυντής του Λυκείου στο οποίο υποβλήθηκε η Αίτηση ενημερώνει τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΠΕΘ ότι ο μαθητής δεν κατέθεσε απολυτήριο.

Οι μαθητές ελληνικών Λυκείων του εξωτερικού μπορούν να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, εκτός της προθεσμίας 11-29 Φεβρουαρίου, κατόπιν της μετεγγραφής τους σε ΓΕΛ της ημεδαπής.

8.Οι απόφοιτοι μαζί με την αίτηση καταθέτουν και κάποια δικαιολογητικά;

Η Αίτηση-Δήλωση των αποφοίτων συνοδεύεται υποχρεωτικά από ευκρινές φωτοαντίγραφο του τίτλου απόλυσης σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Αν ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο συνυποβάλλεται βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα απαιτείται επιπλέον βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα. Αν πρόκειται για υποψήφιο που επιθυμεί να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Γενικών Λυκείων, τότε η Αίτηση – Δήλωση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά απόδειξης συνδρομής των προϋποθέσεων (βλ. ΚΕΦ 4 της εγκυκλίου ΓΕΛ-ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ).

9.Αν κάποιος δεν πάρει τελικά μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις παρά το ότι κατέθεσε την αίτηση, μπορεί να συμμετάσχει στις πανελλαδικές το επόμενο έτος;

Αν ο υποψήφιος, παρότι υπέβαλε το Φεβρουάριο Αίτηση-Δήλωση, μετανιώσει και δεν συμμετάσχει τελικά στις εξετάσεις, δεν θα μπει στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων το ίδιο έτος. Ωστόσο, αυτός ο υποψήφιος θα μπορεί οποιοδήποτε επόμενο έτος να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις.

10.Μέχρι πότε πρέπει να υποβληθούν τα δικαιολογητικά των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικής, μαθησιακές δυσκολίες;

Για τους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση επισημαίνονται τα εξής :

Α) οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειό τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Αίτησης – Δήλωσης, δηλαδή μέχρι 29 Φεβρουαρίου.

Β) Οι απόφοιτοι που θα υποβάλουν Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει μαζί με την Αίτηση – Δήλωση να καταθέσουν και τα σχετικά δικαιολογητικά. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Φεβρουαρίου) δεν γίνονται δεκτά.

11.Αν κάποιος σπάσει το χέρι του λίγους μήνες πριν τις εξετάσεις μπορεί να εξεταστεί προφορικά;

Όπως προκύπτει από την εγκύκλιο μπορεί να εξεταστεί προφορικά. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Φεβρουαρίου) δεν γίνονται δεκτά, εκτός και αν πρόκειται για έκτακτους και επιγενόμενους λόγους (π.χ. σπάσιμο χεριού ή προσωρινή αναπηρία των άνω άκρων από γεγονός που μεσολάβησε μετά τη λήξη της προθεσμίας).

12.Για να εξεταστώ σε σχολή που απαιτεί ειδικό μάθημα ( Αγγλικά κλπ) πρέπει οπωσδήποτε να το δηλώσω στην αίτηση;

Η δήλωση εξέτασης σε ειδικό μάθημα είναι υποχρεωτική για την εξέταση του υποψηφίου στο ειδικό μάθημα για εισαγωγή σε σχολές ή τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα. Προσοχή: υποψήφιος που με την Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα, δεν θα μπορέσει να εξεταστεί σε αυτό

13.Δήλωσα συμμετοχή σε ειδικό μάθημα αλλά τελικά το μετάνιωσα. Αυτό έχει επιπτώσεις στον υπολογισμό των μορίων μου και στα Τμήματα που δεν απαιτούν εξέταση σε ειδικό μάθημα;

Αν δηλώσατε εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν το εξεταστείτε, απλώς θα αποκλειστείτε από τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό.

14.Ξέχασα να συμπληρώσω στην αίτηση ότι θα είμαι υποψήφιος για Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και ΤΕΦΑΑ; Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;

Δεν πρέπει να ανησυχείτε γιατί η δήλωση είναι ενδεικτική της επιθυμίας για την εισαγωγή σε Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και ΤΕΦΑΑ  και όχι υποχρεωτική όπως με τα ειδικά μαθήματα.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο  ο υποψήφιος μπορεί τελικά να είναι υποψήφιος γι αυτές, αρκεί να ακολουθήσει τη διαδικασία που ορίζεται στις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων. Ανάλογα, υποψήφιος που, αν και στην Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε επιθυμία για τα ΤΕΦΑΑ, μπορεί τελικά να είναι υποψήφιος γι αυτά, αρκεί να υποβάλει σχετική αίτηση και δικαιολογητικά στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας. Αντίθετα, υποψήφιος που με την Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα, δεν θα μπορέσει να εξεταστεί σε αυτό, ενώ αν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν το εξεταστεί, απλώς θα αποκλειστεί από τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό».

15.Για να είμαι υποψήφιος για τις στρατιωτικές σχολές τι πρέπει να κάνω;

Για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλετε οπωσδήποτε  αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθεί ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα. Επίσης, πέρα από τη σχετική υποβολή αίτησης στις στρατιωτικές σχολές θα πρέπει ακολούθως να κριθείτε και ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις.

Οι σχετικές προκηρύξεις δεν έχουν εκδοθεί ακόμα.

16.Ποιες στρατιωτικές σχολές δεν θα δεχθούν υποψηφίους;

Όσον αφορά στις Στρατιωτικές Σχολές, για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 δεν θα δεχθούν εισακτέους η Στρατιωτική Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) καθώς και το τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων. Άρα οι δύο ανωτέρω σχολές δεν θα υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο του 2016.

17.Επιθυμώ να είμαι υποψήφιος για τα ΤΕΦΑΑ. Πότε θα καταθέσω τη σχετική αίτηση;

Για να είστε υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ θα πρέπει να  υποβληθεί  σχετική αίτηση στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας που θα πληροφορηθείτε απ΄ το σχολείο σας την περίοδο των εξετάσεων (Ιούνιος 2016) και να συμμετάσχετε στις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).

18.Μπορώ να διεκδικήσω μια θέση στις σχολές της Πυροσβεστικής εξεταζόμενος με το παλιό σύστημα;

Τόσο η Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (και για Πυροσβέστες και για ιδιώτες), όσο και η Σχολή Πυροσβεστών θα δεχτούν υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων του 2016 με το ΝΕΟ σύστημα.

Με το παλιό σύστημα μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας μόνο οι Πυροσβέστες.

19.Πέρα από τη δήλωση συμμετοχής σε ειδικό μάθημα υπάρχει και κάποια άλλη προϋπόθεση για να συμμετάσχω στις διαδικασίες εισαγωγής σε Τμήμα που απαιτεί εξέταση σε ειδικό μάθημα;

Για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο υποψήφιος στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή στα παραπάνω τμήματα απαιτείται η επιτυχής εξέτασή του σε καθένα από τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα (βαθμολογική βάση του 10 με άριστα το 20).

20.Δήλωσα συμμετοχή σε 5ο μάθημα αλλά τελικά δεν προσήλθα για εξέταση. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;

Αν υποψήφιος δηλώσει ότι θα εξεταστεί σε μάθημα και δεν προσέλθει στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκε και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Τα μόρια για κάθε πεδίο προκύπτουν από τα τέσσερα μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου.

Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της  Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

21.Είμαστε απόφοιτοι του 2014 και του 2015. Θέλουμε να διεκδικήσουμε μια θέση με το 10% καταθέτουμε αίτηση και εμείς το Φεβρουάριο;

Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.

22.Επιθυμούμε να διεκδικήσουμε συμμετοχή με το 10% στις στρατιωτικές σχολές. Αρκεί μόνο η κατάθεση του μηχανογραφικού;

Όχι δεν αρκεί μόνο η κατάθεση του μηχανογραφικού. Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων που επιθυμούν να συμπεριλάβουν  στις προτιμήσεις τους Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολή Ανθυποπυραγών (ΜΟΝΟ για Πυροσβέστες) ή Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού θα πρέπει εντωμεταξύ να έχουν παρακολουθήσει τις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων και να έχουν υποβάλει αιτήσεις, ώστε υποχρεωτικά να περάσουν τις προκαταρκτικές εξετάσεις αυτών των Σχολών.

23.Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και υποψήφιοι με το ΠΑΛΙΟ σύστημα. Τι πρέπει να προσέξω;

Όσον αφορά το µάθηµα «Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας» που οι υποψήφιοι επιλέγουν να εξεταστούν πανελλαδικά επισηµαίνεται ότι:

α) Το δηλώνουν υποχρεωτικά µε την Αίτηση – ∆ήλωση από 11-29 Φεβρουαρίου. Οι απόφοιτοι µπορούν να το δηλώσουν, ανεξάρτητα αν το είχαν επιλέξει ή όχι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο.

β) αν το δηλώσουν και δεν προσέλθουν στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκαν και πήραν γραπτό βαθµό µηδέν (0)

γ) για να δηλώσουν στο µηχανογραφικό τους δελτίο το 5ο επιστηµονικό πεδίο πρέπει να έχουν δηλώσει ότι θα εξεταστούν υποχρεωτικά στα δύο (2) µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας του 5ου επιστηµονικού πεδίου «Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας» και «Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής».

Επίσης, όποιος υποψήφιος δηλώσει ότι θα εξεταστεί πανελλαδικά στο µάθηµα «Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας», υποχρεωτικά δηλώνει ότι θα εξεταστεί πανελλαδικά και στο µάθηµα «Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής».

Για περισσότερες πληροφορίες στο link του ΚΕΣΥΠ

7 Φεβρουαρίου 2016

οι αιτήσεις για την εισαγωγή μαθητών στην τριτοβάθμια εκπ/ση έτους 2016

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ως και την Δευτέρα 29  Φεβρουαρίου

για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) είτε με το παλιό-καταργούμενο σύστημα είτε με το νέο σύστημα. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (11-29 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Τις επόμενες μέρες θα σταλούν στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης. Ο υποψήφιος θα μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια  θα συμπληρώνει την Αίτηση – Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, θα αναρτηθούν τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που θα περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος, παλιό ή νέο σύστημα).

28 Δεκεμβρίου 2015

2016 ευχές

2016b

22 Δεκεμβρίου 2015

ένα blogs του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου – “Ζήνων”

Πηγή: ένα blogs του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου – “Ζήνων”

« Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα: »

© 2025 ένα blogs του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου – "Ζήνων"   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση