ένα blogs του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου – "Ζήνων"






         Ιστότοπος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ανατολική Αττική

31 Μαΐου 2016

«ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ» προτεινόμενες απαντήσεις

Προτεινόμενες απαντήσεις στο Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο μάθημα
«ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ»
Για υποψηφίους
ΝΕΟ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ HMEΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
(ΟΜΑΔΑ A΄ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΟΜΑΔΑ Β΄)
ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΪΟΥ 2016

Α1.
Λ …α. Απόλυτη θερμοκρασία είναι η θερμοκρασία που μετριέται από τους 0 οC.
Σ …β. Στις βενζινομηχανές, ο καθορισμός του αέρα πλήρωσης στα συστήματα μονού σημείου επιτυγχάνεται έμμεσα με τη βοήθεια της γωνίας της πεταλούδας και του αριθμού των στροφών του
κινητήρα.
Σ …γ. Η καυσανάλυση είναι ο έλεγχος και η διαπίστωση της ποσότητας των εκπεμπόμενων ρύπων.
Λ …δ. Όσο μεγαλύτερη είναι η ειδική κατανάλωση ενός καυσίμου, τόσο καλύτερη είναι η απόδοση ισχύος ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης σε σχέση με το καύσιμο που καταναλώνει.
Σ …ε. Στόχος του OBD είναι να κάνει διάγνωση στα ηλεκτρονικά συστήματα των κινητήρων τα οποία επιδρούν στα καυσαέρια.

Α2. Το θεωρητικό διάγραμμα λειτουργίας ενός τετράχρονου πετρελαιοκινητήρα απεικονίζεται στο παρακάτω σχήμα.
Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1,2,3,4,5 από τη στήλη Α και δίπλα ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ, ε, στ της στήλης Β, που δίνει τη σωστή αντιστοίχιση. Σημειώνεται ότι ένα γράμμα από τη
στήλη Β θα περισσέψει.

 

diagramma

ΣΤΗΛΗ Α ΣΤΗΛΗ Β
   1.             γ. Εισαγωγή
   2.           στ. Συμπίεση
   3.             β. Καύση
   4.             α. Εκτόνωση
   5.             ε. Εξαγωγή

ΘΕΜΑ B
B1. Να αναφέρετε πέντε (5) πλεονεκτήματα του συστήματος Common-Rail στους πετρελαιοκινητήρες.
Απάντηση
Τα πλεονεκτήματα είναι:
– Δυνατότητα υψηλών πιέσεων ψεκασμού
– Μεταβλητές πιέσεις ψεκασμού ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα
– Η αρχή ψεκασμού καθορίζεται από τον εγκέφαλο
– Δυνατότητα προγραμματισμού της μονάδας ψεκασμού
– Ευκολία τοποθέτησης σε διαφορετικούς κινητήρες
B2. Από τι αποτελείται το σύστημα εισαγωγής και μέτρησης του αέρα στο σύστημα ψεκασμού L-Jetronic.
Απάντηση
Το σύστημα L-Jetronic αποτελείται από:
– το φίλτρο,
– το μετρητή ροής,
– το μηχανισμό πεταλούδας γκαζιού,
– τη βαλβίδα πρόσθετου αέρα και
– την πολλαπλή εισαγωγής.
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Να αναφέρετε πέντε (5) πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αναφλέξεων έναντι της συμβατικής
ανάφλεξης.
Απάντηση
Αναφέρουμε πέντε από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αναφλέξεων έναντι της συμβατικής ανάφλεξης:

– Έχουν υψηλή τάση που φθάνει μέχρι τα 55kV σε αντίθεση με τα 20 kV της ανάφλεξης με πλατίνες .
– Στα ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν και πλατίνες, η διάρκεια λειτουργίας τους έχει αυξηθεί περίπου στο 8πλάσιο.
– Η διάρκεια λειτουργίας των μπουζί έχει αυξηθεί στο 5πλάσιο.
– Η τάση του δευτερεύοντος είναι σταθερή σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα.
– Γίνεται καλή καύση του μείγματος και έχουμε παρατεταμένη λειτουργία του συστήματος χωρίς βλάβες.

Επιπλέον οι εξεταζόμενοι μπορούν να αναφέρουν πλεονεκτήματα λαμβάνοντας υπόψη τους και από τα παρακάτω αναφερόμενα στο βιβλίο, που συνολικά πρέπει να είναι πέντε.
– Γίνεται καλύτερος έλεγχος της ανάφλεξης με αποτέλεσμα να έχουμε χαμηλότερη κατανάλωση στη βενζίνη.
– Δεν υπάρχει πρόβλημα κρύας εκκίνησης του κινητήρα γιατί η υψηλή τάση είναι πάνω από 20kV.
– Δε χρειάζεται συχνή ρύθμιση του αβάνς και της γωνίας dwell, γιατί οι πλατίνες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Ενώ στην περίπτωση που το σύστημα δεν διαθέτει πλατίνες, δεν υπάρχει ανάγκη ρυθμίσεων και συντήρησης.
– Δεν απαιτείται συντήρηση για 50.000 έως 60.000 Km. Το συμβατικό σύστημα με πλατίνες μπορεί να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα και συντήρηση για 15000 km περίπου. Η ηλεκτρονική ανάφλεξη με πλατίνες για 30000 Km και η ανάφλεξη χωρίς πλατίνες δηλαδή με γεννήτρια παλμών δε θέλει καθόλου συντήρηση
– Τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν καλώδια υψηλής τάσης με μικρό μήκος και καλή γείωση.
– Στις ηλεκτρονικές αναφλέξεις χωρίς διανομέα έχουμε ακόμα:
α) μεγαλύτερης τάσης σπινθήρα
β) μείωση ηλεκτρικών παράσιτων
γ) ελάχιστη συντήρηση και
δ) λιγότερες συνδέσεις καλωδίων.

Γ2. Να αναφέρετε πέντε (5) τρόπους με τους οποίους μπορούν να αναγνωστούν οι κωδικοί βλαβών στις βενζινομηχανές.
Απάντηση
Τρόποι ανάγνωσης κωδικών βλάβης στις βενζινομηχανές είναι:
– Τα LED του εγκεφάλου όταν υπάρχουν.
– Τη συσκευή διακλάδωσης μετρήσεων.
– Τις συσκευές αυτοδιάγνωσης ή τέστερ.
– Την ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό.
– Την ενδεικτική λυχνία καυσαερίων.
Επιπλέον οι εξεταζόμενοι μπορούν να αναφέρουν κωδικούς βλάβης λαμβάνοντας υπόψη τους και από τα παρακάτω αναφερόμενα στο βιβλίο, που συνολικά πρέπει να είναι πέντε.
– Το σύστημα διάγνωσης στο ταμπλό OBD και
– Τον αυτοδιαγνωστικό εγκέφαλο.

ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Σε πραγματική λειτουργία 4χρονης βενζινομηχανής, τι ονομάζεται επικάλυψη (μον. 4) και τι αυτή διευκολύνει
(μον. 9).
Απάντηση
Σε πραγματική λειτουργία 4χρονης βενζινομηχανής, η φάση κατά την οποία και η βαλβίδα εισαγωγής και η βαλβίδα εξαγωγής είναι ανοικτές ονομάζεται επικάλυψη.
Η επικάλυψη διευκολύνει:
την εξαγωγή των καυσαερίων από τον κύλινδρο,
τη μείωση της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται μέσα στο θάλαμο καύσης,
καθώς και τη διαδικασία πλήρωσης του κυλίνδρου με καινούργιο καύσιμο μείγμα.
Δ2. Ποια κατασκευαστικά στοιχεία του θαλάμου καύσης σε
μια βενζινομηχανή επηρεάζουν την ανάπτυξη της φλόγας.
Απάντηση
Την ανάπτυξη της φλόγας σε μια βενζινομηχανή την επηρεάζουν:
Η γεωμετρία του εμβόλου,
της κυλινδροκεφαλής,
η σχέση συμπίεσης και
η θέση του μπουζί
που είναι κατασκευαστικά στοιχεία του θαλάμου καύσης.

Προτεινόμενες απαντήσεις από το 1ο ΕΠΑΛ Διονύσου-«Ζήνων»

© 2025 ένα blogs του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου – "Ζήνων"   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση