25η Μαρτίου – Διπλή γιορτή για τους Έλληνες

Η 25η Μαρτίου είναι μέρα γιορτής και έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες.
Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στους Τούρκους, το 1821.
Μια μέρα σαν κι αυτή, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ μετέφερε το μήνυμα του Θεού στην Παναγία, ότι θα γεννήσει τον Υιό Του. Την ίδια μέρα γιορτάζουμε την έναρξη της επανάστασης των Ελλήνων εναντίον των Τούρκων. Ο λαός ξεσηκώθηκε για να πολεμήσει για την ελευθερία του. Οι Έλληνες ορκίστηκαν «Ελευθερία ή θάνατος»
Οι μαθητές της Ε’ και Στ’ Τάξης σε συνεργασία με τους δασκάλους τους παρουσίασαν τα γεγονότα εκείνης της περιόδου. Με σύντομες και περιεκτικές αφηγήσεις ζωντάνεψε μπροστά μας το χρονικό της Επανάστασης, το οποίο «ντύθηκε» μουσικά και θεατρικά από το σύνολο των μαθητών.
Ο κόσμος απήλαυσε και χειροκρότησε την προσπάθεια των παιδιών, τα οποία φάνηκε να είναι πλήρως συνειδητοποιημένα ως προς τη βαρύτητα των λόγων και των έργων των Μεγάλων της Επανάστασης που κλήθηκαν να μας μεταφέρουν.

S1330004  S1330006  S1330008 S1330010  S1330022 S1330023 S1330024  S1330026

Παγκόσμια μέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Ένα φαινόμενο που προβληματίζει τα παιδιά, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς , το κοινωνικό σύνολο! Ένα φαινόμενο που παρουσιάζεται πλέον έντονα! Η σχολική βία και ο εκφοβισμός των μαθητών είναι αυτό που καθημερινά και επανειλημμένα παρουσιάζεται στους σχολικούς χώρους. Υπάρχουν μαθητές που αντιδρούν, μιλούν και αντιμετωπίζουν τη βία και μαθητές που κλείνονται στον εαυτό τους, με όποιες συνέπειες συνεπάγονται. Στις 6 Μαρτίου ορίστηκε λοιπόν η παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας.
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κύμης την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015 με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα, αφιέρωσε κάποιες από τις διδακτικές ώρες για να μιλήσει με τα παιδιά και να εξαλείψει όσο το δυνατόν περισσότερο τη βία στο σχολικό χώρο.
Οι τάξεις Α’, Β’ και Γ’ διάβασαν τα παραμύθια «Τα μπαλόνια της φιλίας» και «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο». Συζήτησαν με αφορμή τα συγκεκριμένα παραμύθια εκφράζοντας ιδέες, απόψεις και συναισθήματα για το θέμα, δημιούργησαν τα δικά τους μπαλόνια φιλίας και πέταξαν τα δικά τους μπαλόνια. Η Β’ τάξη επιπλέον συζήτησε για τις λέξεις που πληγώνουν.
Στη Δ’ τάξη έγινε προβολή βίντεο κατά της σχολικής βίας και με αφορμή αυτών συζητήθηκαν οι απόψεις και τα συναισθήματα των μαθητών καθώς και τρόποι αντιμετώπισης του προβλήματος.
Οι τάξεις Ε’ και Στ’ σε συνδυασμό με το πρόγραμμα που έχουν αναλάβει «Νιώθω ασφαλής στο σχολείο» συζήτησαν για τη σχολική βία, εντόπισαν τις μορφές βίας που υπάρχουν, εξέφρασαν την άποψή τους και τα συναισθήματα που ένιωσαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης αλλά και τα συναισθήματα που ένιωσαν όταν οι ίδιοι βίωσαν κάποια μορφή βίας. Η μέρα έκλεισε με τη δραματοποίηση μιας μορφής βίας που παρουσίασαν κάποιοι μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης.
Επιπρόσθετα, την Τετάρτη 4 Μαρτίου, το 1ο Δημοτικό μαζί με το 2ο Δημοτικό Σχολείο μεταβήκαμε στο γήπεδο 5χ5 της Κύμης για να παίξουν οι μαθητές ανά τάξεις φιλικό αγώνα ποδοσφαίρου, καθώς ο αθλητισμός όχι μόνο είναι κατά της βίας αλλά ενώνει τους ανθρώπους, τους μαθαίνει να συνυπάρχουν, να συνεργάζονται, να σέβονται τους εαυτούς τους αλλά και τους άλλους! Με στόχο λοιπόν τον αλληλοσεβασμό, τη βελτίωση των σχέσεων των παιδιών και τη σημαντικότητα της αποδοχής όλων των ανθρώπων στη ζωή μας και στην καθημερινότητά μας, πραγματοποιήσαμε αυτήν την εκδήλωση.

2015-03-09 14.14.45 2015-03-09 14.14.53 2015-03-09 14.15.30 2015-03-09 14.15.34 1 4 5 2015-03-06 12.46.07 2015-03-09 14.12.46 2015-03-09 14.13.22 2015-03-09 14.13.43

Οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κύμης σε συνεργασία με τους δασκάλους αποχαιρέτησαν το 2014 με ποιήματα, σκετς και μουσική!

Παρ’ όλες τις δυσκολίες του χώρου, οι δάσκαλοι κατάφεραν να στήσουν σκηνικά και να πραγματοποιήσουν μία όμορφη χριστουγεννιάτικη γιορτή στο κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ της Κύμης!

Τα παιδιά, ανυπομονώντας να κλείσουν τα σχολεία αλλά και να δώσουν την παράστασή τους μπροστά στους συμμαθητές και τους συγγενείς τους, έβαλαν τα δυνατά τους κι έδειξαν τον καλύτερό τους εαυτό!

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τους δασκάλους του σχολείου!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Υγεία, αγάπη, ειρήνη και χαμόγελα!

DSCN5027 DSCN5029 DSCN5030 DSCN5036 DSCN5038 DSCN5039 DSCN5041 DSCN5044 DSCN5046 DSCN5047 DSCN5050 DSCN5052 DSCN5060 DSCN5062 DSCN5065 DSCN5066 DSCN5068 DSCN5069 DSCN5071 DSCN5073 DSCN5077 DSCN5080 DSCN5081 DSCN5082 DSCN5084 DSCN5085 DSCN5086 DSCN5087 DSCN5088 DSCN5090 DSCN5091 DSCN5092 DSCN5093 DSCN5094 DSCN5095 DSCN5015 DSCN5016 DSCN5023 DSCN5024

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.

Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Κύπρος την κύρωσε το 2011 και η Ελλάδα το 2012).

Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Έτσι δόθηκε η ευκαιρία και στους εκπαιδευτικούς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κύμης να μιλήσουν στους μαθητές για την αναπηρία, να κάνουν δραστηριότητες με κάποιο βαθμό δυσκολίας ώστε να συνειδητοποιήσουν πόσο δύσκολο είναι να μην υπάρχουν όλες οι αισθήσεις ή να μην υπάρχει η ευκολία κινήσεων που θεωρούν δεδομένες ενώ δεν είναι, να αποτυπώσουν πάνω σε ένα πανί εικόνες με τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με αφορμή όσων άκουσαν και έκαναν. Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής που υπάρχουν στο σχολείο πρόβαλαν στον διαδραστικό πίνακα βίντεο τα οποία στην πορεία ανέλυσαν με τους μαθητές και απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών.

DSC_0498 DSC_0499 DSC_0502 DSC_0503 DSC_0505 DSC_0507 DSC_0508 DSC_0512 DSC_0514 DSC_0532 DSC_0600 DSC_0601 DSC_0602 DSC_0603 DSC_0610 DSC_0611 DSC_0612 DSC_0613 DSC_0615 DSC_0619 DSC_0625 DSC_0626 DSC_0630 DSC_0631 DSC_0633 DSC_0644

17 Νοεμβρίου 1973

Συγκεντρωθήκαμε τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κύμης για να θυμηθούμε όλοι μαζί εκείνες τις τραγικές στιγμές του Νοεμβρίου του 1973, που έζησε η χώρα μας. Να θυμηθούμε τον αγώνα του λαού μας και των νέων μας, για την λευτεριά, την ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την δημοκρατία.
Τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου του 1967 ο γαλανός ουρανός της Ελλάδας σκεπάστηκε με μαύρα σύννεφα σκλαβιάς μιας σκλαβιάς που την επέβαλαν Έλληνες συνωμότες με τα όπλα που τους είχε εμπιστευθεί η πατρίδα για να την προστατεύσουν από τους εχθρούς της.
Ο αδούλωτος ελληνικός λαός όμως δεν υπέκυπτε. Με μια ατέλειωτη σειρά από αγωνιστικές εκδηλώσεις σε όλη την διάρκεια της δικτατορίας δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για μια συστηματική και συντονισμένη αντίδραση κατά του καθεστώτος.
Έτσι από το 1970 άρχισε η έκδοση βιβλίων και περιοδικών με θέμα τη δημοκρατία και τις ελεύθερες κοινωνίες όπου προβάλλονταν οι αξίες της ελευθερίας και της Δημοκρατίας. Σημαντικότερες όμως ήταν οι ανοιχτές προκλήσεις από την μεριά της φοιτητικής νεολαίας με αποκορύφωμα τις εκδηλώσεις του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ, που σήμανε και το τέλος της χούντας.
   Ο Νοέμβριος του 1973 είναι ένας μήνας γεμάτος από σημαντικά γεγονότα.
Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 1973, πρώτη μέρα του Πολυτεχνείου. Το μεσημέρι η αστυνομία κυκλώνει το Πολυτεχνείο, ενώ οι φοιτητές ρίχνουν τα πρώτα συνθήματα «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία», «Κάτω η χούντα», «Δημοκρατία».
Πέμπτη 15 Νοεμβρίου: ΟΙ φοιτητές οργανώνουν τη ζωή και την δράση τους. Γίνονται συνελεύσεις. Ο πρώτος πολύγραφος αρχίζει να λειτουργεί.
Παρασκευή 16 Νοεμβρίου: Αρχίζει να λειτουργεί ο ραδιοφωνικός σταθμός των φοιτητών: «ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ! ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ! Σας μιλά ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζόμενων Ελλήνων…»
Μπορεί η δικτατορία να μην έπεσε εκείνη την ίδια νύχτα της 17ης Νοεμβρίου 1973 όμως έδωσε σε όλους να πιστέψουν πως το τέλος ήταν πολύ κοντά.

   Ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν, αξίζει στα παιδιά της Ε’ και Στ’ τάξης που κατάφεραν να μας συγκινήσουν και να μας κάνουν μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω των ποιημάτων, των αφηγήσεων και των τραγουδιών, να βιώσουμε όσα έζησαν οι ήρωες το 1973!

IMG_20141117_094731ηγωξω IMG_20141117_093535 IMG_20141117_094355 IMG_20141117_092700 IMG_20141117_094848 IMG_20141117_092522 IMG_20141117_092438 IMG_20141117_094458 IMG_20141117_093636 IMG_20141117_094119 IMG_20141117_093604 IMG_20141117_092052  IMG_20141117_094731 IMG_20141117_093224 IMG_20141117_092737 IMG_20141117_092734 IMG_20141117_092227 IMG_20141117_092052 IMG_20141117_094731ggjj

28η Οκτωβρίου! Η επέτειος του ΟΧΙ!!!

Γιορτάζουμε σήμερα, για μια ακόμη φορά την 28η του Οκτώβρη, την επέτειο του θρυλικού ΟΧΙ που αντέταξε ο λαός μας στη φασιστική πρόκληση . Θυμόμαστε σήμερα όσους έδωσαν τη ζωή τους για τη λευτεριά της πατρίδας. Τιμάμε τους νεκρούς μας, τιμάμε και όσους αγωνιστές βρίσκονται ακόμα και σήμερα ανάμεσά μας.

Είναι δύσκολο να δώσει κανείς με λόγια εκείνο που νιώθει στην καρδιά του κι είναι χίλιες φορές πιο δύσκολο όταν αυτό που νιώθει είναι τόσο μεγάλο και τόσο δυνατό που τα λόγια δεν το χωρούν.

Κι εμείς προσπαθούμε κάθε χρόνο αυτή τη μέρα, με τα φτωχά και χιλιοειπωμένα λόγια μας να μιλήσουμε για τη σημασία της σημαντικότερης μέρας της νεότερης ιστορίας μας.

Αυτό προσπάθησαν να κάνουν χθες και οι μαθητές τους 1ου Δημοτικού Σχολείου Κύμης και το κατάφεραν με επιτυχία μέσα από τα ποιήματα, τα θεατρικά και τα τραγούδια. Ρίγος και συγκίνηση προκάλεσαν σε γονείς και δασκάλους με τις ερμηνείες τους.

IMG_0359IMG_0397 IMG_0382IMG_0383IMG_0385IMG_0389 IMG_0388    IMG_0381  IMG_0379IMG_0380 IMG_0377 IMG_0374 IMG_0370 IMG_0368  IMG_0365 IMG_0363 IMG_0361 IMG_0357 IMG_0355 IMG_0354

24 Οκτωβρίου : Παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας

Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας, την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014 κλήθηκαν όλα τα σχολεία της χώρας να πραγματοποιήσουν ομιλίες και δραστηριότητες σχετικά με τις Διατροφικές Συνήθειες και την Πρόληψη της Παχυσαρκίας.

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κύμης, έπειτα από συζήτηση μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μαθητών, προετοίμασαν πρωινό και το απήλαυσαν όλοι μαζί στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων, με τη βοήθεια των δασκάλων, έστησαν τους πάγκους, προετοίμασαν το πρωινό και το πρόσφεραν στους υπόλοιπους μαθητές. Το πρωινό περιελάμβανε γάλα, δημητριακά, φρυγανιές, μέλι, μπάρες δημητριακών, φρούτα, χυμούς και άλλες υγιεινές τροφές.

IMG_0292 IMG_0338 IMG_0335 IMG_0325 IMG_0322 IMG_0302 IMG_0288 IMG_0284 IMG_0280 IMG_0279 IMG_0278 IMG_0271 IMG_0263 IMG_0261 IMG_0259 IMG_0253 IMG_0247 IMG_0244 IMG_0237 IMG_0233 IMG_0230 IMG_0229 IMG_0228 IMG_0224 IMG_0222 IMG_0221 IMG_0219 IMG_0217 IMG_0216

Πρώτη Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού!

Την πρώτη Δευτέρα του Οκτώβρη ορίστηκε η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Στόχος της ημέρας είναι  η άθληση, η καλή διατροφή, η μάχη που πρέπει να δοθεί κατά του ρατσισμού και  υπέρ της διαφορετικότητας,  με το σύνθημα  «Όλοι διαφορετικοί αλλά και όλοι ίσοι» .

Το 1ο Δημοτικό σχολείο Κύμης πραγματοποίησε τις δραστηριότητες στο γήπεδο του 5×5, αφού πρώτα στο σχολείο έγινε προβολή ταινιών μικρού μήκους και σχολιασμός αυτών, καθώς  και καλλιτεχνικές δραστηριότητες  όπως ζωγραφιές, τραγούδια κ.α. σε κάθε τάξη αντίστοιχα.

Στο γήπεδο με το συντονισμό  των γυμναστών του 1ου και 2ου Δημοτικού σχολείου και με τη βοήθεια όλων των εκπαιδευτικών των δύο σχολικών μονάδων πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια για τις Α’& Β’ τάξεις του Δημοτικού  και  ποδοσφαιρικοί αγώνες για τις Γ’, Δ’, Ε’ & Στ’ τάξεις.

Η ημέρα έκλεισε με τα χαμόγελα ζωγραφισμένα στα πρόσωπα των παιδιών και τη χαρά των εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκαν οι στόχοι τους.

IMG_0176 IMG_0175 IMG_0173 IMG_0172 IMG_0171 IMG_0168 IMG_0165 IMG_0164 IMG_0163 IMG_0159 IMG_0157 IMG_0156 IMG_0153 IMG_0150 IMG_0143 IMG_0142 IMG_0141 IMG_0140 IMG_0137 IMG_0133 IMG_0204 IMG_0203 IMG_0201 IMG_0199 IMG_0193 IMG_0191 IMG_0190 IMG_0188 IMG_0187 IMG_0186 IMG_0184 IMG_0182 IMG_0181 IMG_0180 IMG_0179 IMG_0178 IMG_0177

Τελική Γιορτή

Το σχολείο μας πραγματοποίησε την τελική του γιορτή την Τετάρτη 11-06-2014 στον προαύλιο χώρο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κύμης. Στη γιορτή συμμετείχαν όλες οι τάξεις και όλα τα παιδιά του σχολείου. Τα παιδιά έπαιξαν διάφορα παιχνίδια, χόρεψαν, τραγούδησαν και στο τέλος χόρεψαν και παραδοσιακούς χορούς από όλη την Ελλάδα.

Displaying IMGP0151.JPG Displaying IMGP0152.JPG

Καθαρισμός παραλίας Σουτσινίου

Το σχολείο μας στις 28-05-2014, βοήθησε στον καθαρισμό της παραλίας του Αγίου Γεωργίου Σουτσινίου. Τα παιδιά ήταν πολύ πρόθυμα και χαρούμενα κατά την διάρκεια του καθαρισμού, δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα και το αποτέλεσμα ήταν πολύ σημαντικό. Τα παιδιά καθάρισαν άψογα την παραλία και συγχρόνως έμαθαν ότι δεν πρεπει να την λερώνουν.

Displaying IMGP0019.JPG Displaying IMGP0008.JPG