Υπεύθυνα Παιδιά Υπερασπιστές Ζώων

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο. Ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν. Τα υπερεκμεταλλεύται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα. Η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Εργαστήριο 1

Σκεφτόμαστε τα ζώα που ζουν κοντά στον άνθρωπο και αυτά που ζουν μακριά του. Αναφερόμαστε στην εξημέρωση των ζώων προς όφελος των ανθρώπων. Αφόρμιση δόθηκε από ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από τη φίλη μας τη Ντόρα από την εφαρμογή Voki:

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 152335   IMG 8463  IMG 8466  IMG 8469   IMG 8470  IMG 8471

Εργαστήριο 2

Επίσκεψη της κυρίας Βαρβάρας, μητέρας του σχολείου μας να μας μιλήσει για τις υποχρεώσεις των ζώων συντροφιάς.

20240206 112224

Εργαστήριο 3

Δημιουργία αφίσας για την προστασία των ζώων με σύνθημα: ΠΟΤΕ ΑΝΤΙΟ ΣΤΑ ΖΩΑ

IMG 8544 1   20240207 124910

Εργαστήριο 4

Επίσκεψη του Αντιδήμαρχου δημοτικής αστυνομίας και αδέσποτων ζώων δήμου Κορδελιού Ευόσμου κύριου Αϊβαζίδη Βασίλη  να μας μιλήσει για τη νομοθεσία περί προστασίας των αδέσποτων ζώων και των δικαιωμάτων τους αλλά και των υποχρεώσεων της τοπικής αρχής.

IMG 8540

Εργαστήριο 5

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 160706

Συγκεντρώνουμε πληροφορίες για τα ζώα της φάρμας/του χωριού και αντιστοίχιση των προϊόντων που μας δίνουν μέσα από το παραμύθι Η ΓΑΤΑ Η ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ και αντιστοίχιση εικονων:

ΓΑΛΑ – ΤΥΡΙ – ΓΙΑΟΥΡΤΙ

ΑΒΓΑ

ΚΡΕΑΣ

ΜΑΛΛΙ

 

Εργαστήριο 6

Συσχέτιση με το ΤΟΤΕ και το ΤΩΡΑ

ΤΟΤΕ

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155426  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155450  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155511  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155531  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155553

ΤΩΡΑ

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155848  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155905  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155926  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 155949  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 160013  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 160029  Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 160051

 

Εργαστήριο 7

Επίσκεψη του σχολείου μας στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ΜεΓάλα παιχνίδια.

20240214 112345  20240214 113425  IMG 8766  IMG 8803   20240214 115812

Εργαστήριο 8

Σύνδεση μέσω της πλατφόρμας ZOOM με την εταιρεία προστασίας της μεσογειακής φώκιας. Μας μίλησαν για τις δράσεις τους και για το βασικό δικαίωμα των ζώων σύμφωνα με το αρθρο 14 (Διακήρυξη Δικαιωμάτων των ζώων, 1978): Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 154051

Εργαστήριο 9

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 154516

Σύμφωνα με τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (Παρίσι 1978) έχουν θεσπιστεί δεκατέσσερα άρθρα για την προστασία αυτών. Tο animation «Τα δικαιώματα των ζώων» αναφέρεται σε κάποια από αυτά:

Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.
Ο άνθρωπος οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.(άρθρο 1).

Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο. (άρθρο 2).

Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη
συμπεριφορά. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνει
στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου. (άρθρο 3).

Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο :γη, θάλασσα, αέρας (άρθρο 4).

Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική. (άρθρο 6).

Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η
διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους
ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική. (άρθρο 7)

Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. Η
έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση
της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου. (άρθρο 10)

Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται
από κάθε κυβέρνηση (άρθρο 14).

Οι μαθητές παρακολούθησαν και παρατήρησαν την κάθε σκηνή με θέμα τα δικαιώματα
των ζώων. Παρατηρώντας προσεκτικά και ακούγοντας τα διαλογικά μέρη των δυο ηρώων
που έχουν ταξιδέψει στην Αίγυπτο προσπάθησαν  να περιγράψουν το περιβάλλον της κάθε
σκηνής, τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρώων καθώς και τα συναισθήματα που
προκαλεί η κάθε σκηνή. Οι σκηνές του animation συνδέθηκαν με τις εμπειρίες
τους. Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση ανέπτυξαν κριτική ματιά πάνω στο θέμα
και συνειδητοποίησαν  ότι και τα ζώα έχουν συναισθήματα, όπως κι εμείς , γι’ αυτό δεν πρέπει
να τα πληγώνουμε, να τα εγκαταλείπουμε, να τα ταλαιπωρούμε και να αδιαφορούμε
γενικότερα.

Τέλος φτιάχνοντας πλακάτ κάναμε τη διαμαρτυρία μας στην αυλή με σύνθημα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΑ ΖΩΑ

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 24 205112