Ο διαδραστικός πίνακας στην τάξη Νηπιαγωγείου

Ο διαδραστικός πίνακας (Interactive whiteboard) είναι ένα πολυμορφικό εργαλείο αφής που συναντάται ως μια αυτόνομη οθόνη με δικό της λειτουργικό σύστημα ή συνδέεται με έναν υπολογιστή. Η χρήση του γίνεται μέσω της αφής και μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε χρήστη αλληλεπιδρώντας με τα προβαλλόμενα αντικείμενα. (Πηγή: Wikipedia)

Η χρήση του διαδραστικού πίνακα στο Νηπιαγωγείο μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους:

  • Ως ψηφιακός πίνακας για τις καθημερινές δραστηριότητες ρουτίνας (ημερομηνία, καιρός, παρουσίες μαθητών)
  • Για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο κατάλληλων παιδαγωγικά για την πλαισίωση της θεματικής επάνω στην οποία εργάζεται η ομάδα
  • Για διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • Ως ψηφιακός καμβάς ζωγραφικής
  • Ως ψηφιακό χαρτί για τη γραφή αριθμών και γραμμάτων
  • Για δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών με τη χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών όπως αντιστοιχήσεις, χρονικές σειροθετήσεις, ομαδοποιήσεις, αναγνώριση γραμμάτων, κουίζ ερωτήσεων κλπ.
  • Για την ανάγνωση ψηφιακών βιβλίων

386877181 702462534630733 24020664617248297 n 386877146 308729825112056 2843409685758619303 n 384547664 1252407812103379 6361648361783696980 n 384543891 739097788229722 457787574674304782 n 384543507 813969610736995 5321946904311189569 n 384073959 1009259923660455 8437527086958347445 n

384156430 306335925429496 6616059642309090171 n 384551131 1103650524136757 4311986516312959381 n386474466 7148600348492698 1552049792646410588 n

Ο εκπαιδευτικός γίνεται πιο δημιουργικός χρησιμοποιώντας τα εργαλεία και τις δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα και η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται ελκυστική και ενδιαφέρουσα. Παρατηρείται ότι ακόμη και «κλειστά» ή ανασφαλή παιδιά συμμετέχουν πιο ενεργά σε δραστηριότητες με χρήση διαδραστικού πίνακα μειώνοντας το άγχος τους.

Η συμμετοχή των μαθητών προσχολικής ηλικίας σε δραστηριότητες που γίνονται με τον διαδραστικό πίνακα είναι ενθουσιώδης. Ο πίνακας αυτός κερδίζει την προσοχή των παιδιών και θέλουν με χαρά να συμμετέχουν. Μάλιστα η χρήση της αφής κάνει τη χρήση πιο εύκολη ακόμη και για μαθητές που θα δυσκολεύονταν στη χρήση του ποντικιού στον τυπικό υπολογιστή της τάξης μας.

Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι ο διαδραστικός πίνακας ενδείκνυται για εργασίες σε ομάδες. Οι μαθητές δηλαδή εργάζονται στο ίδιο προβαλλόμενο αντικείμενο ανά ομάδες ενισχύοντας έτσι τη συνεργασία, την επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ τους και μεταξύ της ομάδας τους και του διαδραστικού πίνακα.

Συμπερασματικά, ο διαδραστικός πίνκας σε μια τάξη Νηπιαγωγείου έχει ποικίλα θετικά οφέλη που εξαρτώνται από τη σωστή παιδαγωγική χρήση του. Είναι αφενός ένα επιπλέον εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς , αφετέρου ενισχύει τη θετική στάση των μαθητών απέναντι στις Νέες Τεχνολογίες εκπαιδεύοντας τους στην ορθή χρήση τους.

Βιβλιογραφία

  • Αναστασιάδης, Π., Μικρόπουλος Α., Σοφός, Α. & Φραγκάκη, Μ. (2010). Οδιαδραστικός πίνακας στη σχολική τάξη: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις – διδακτικές εφαρμογές. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
  • Κουτρομάνος, Γ., Νικολοπούλου, Κ. & Καράμηνας Ι. (2010). Εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών στη χρήση διαδραστικού/αλληλεπιδραστικού πίνακα. Επιστήμες της Αγωγής 4, 69-80.