Αποκριάτικο Πάρτυ

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το καθιερωμένο μεγάλο αποκριάτικο πάρτυ!!! Ημέρα χαράς και διασκέδασης, παιχνιδιού και χαράς!!!  Μικροί και μεγάλοι φόρεσαν τις αποκριάτικες στολές τους, το λαμπερό τους χαμόγελο, πήραν τα αστεία αξεσουάρ τους και ήρθαν στο σχολείο. Στο πάρτυ συμμετείχαν οι φίλοι μας από το Νηπιαγωγείο ΔΥΕΠ, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, για να συσφίξουμε τις σχέσεις μας και να περάσουμε όμορφες στιγμές που ευελπιστούμε να μείνουν αξέχαστες στην μνήμη μας!!!

Στο πάρτυ παρουσιάσαμε τις στολές μας….

432095374 412484978187579 2678982786343137323 n 432099901 733825705531725 9151811592550212986 n 432189323 962889978737525 510252128515649557 n 433542030 715007150818855 3698766485660228970 n

Φάγαμε….

432155251 3398824690263389 748646772365760677 n 432223188 379202028368699 7730510749916839930 n

Χορέψαμε….

432099649 2715660331905885 4001804816940544626 n 433496968 640392321558451 5954055169816053997 n

431805373 697472378994250 191216058608905633 n

Παίξαμε…

8c73eb5b c84b 46b4 b950 d411972f709d 432084248 737748294816695 1130942134280418193 n 433335652 335624216178111 247365316527915723 n 433416381 1446873272615255 5166748160850443309 n c2d4f1fe db44 46a0 b5f8 a7ed9bdc3ff5 ffb2a49d 7377 4454 ab0a 55ee9fd7a462

Βρήκαμε νέους φίλους…

b0c86457 2e98 4938 8d18 b898dc26e5bd

Σας Ευχόμαστε Καλές Απόκριες και Καλή Σαρακοστή!!!

431904036 324955143493960 8411019079884015746 n 431949909 1187427025973899 3278610300141838905 n

Αποκριάτικη παράσταση στο σχολείο μας

Με πολύ ενθουσιασμό παρακολουθήσαμε την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024 τη θεατρική παράσταση “Η βαλίτσα με τις μάσκες” από το θέατρο Αερόπλοιο. Μαζί μας οι συμμαθητές μας από το τμήμα ΔΥΕΠ με τους οποίους παρακολουθούμε θεάματα από κοινού και πραγματοποιούμε κοινές εκπαιδευτικές επισκέψεις εκτός σχολείου για τέσσερα συναπτά έτη με στόχο τη συνεκπαίδευση γηγενών μαθητών και προσφύγων και την παροχή ίσων ευκαιριών στους μαθητές μας. Και εις άλλα όμορφα!IMG 20240314 111018 IMG 20240314 104853 IMG 20240314 104743 IMG 20240314 103002 IMG 20240314 114508 IMG 20240314 114317

Το πιο αστείο καπέλο

Δημιουργικότητα ορίζεται ως η ενδελεχής διαδικασία δημιουργίας νέων και χρήσιμων φορμών (Amabile, 1996), η οποία εκδηλώνεται μέσω της εφευρετικής σκέψης και της ανανεωτικής προσέγγισης προς την επίλυση προκλήσεων και την αντιμετώπιση αναγκών σε διάφορους τομείς και περιβάλλοντα. Οι περισσότεροι ορισμοί που έχουν εντοπιστεί στην βιβλιογραφία εστιάζουν στη δημιουργική διαδικασία, στο δημιουργικό προϊόν ή στο ίδιο το δημιουργικό άτομο και τέλος στο συγκεκριμένο πλαίσιο και περιβάλλον, το οποίο προωθεί και ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα (Παρασκευόπουλος, 2004). Πρόκειται για μια δεξιότητα του ανθρώπου, ενώ αποτελεί τη φυσική ώθηση αυτού να αναπτύξει, να επεκτείνει και να ενεργοποιήσει τις ικανότητές του (Maslow, 1996). Ταυτόχρονα θεωρείται ως βασική ικανότητα επιβίωσης, η οποία προδιαθέτει το άτομο για μελλοντική επιτυχία (NACCCE, 1999).

Η δημιουργικότητα στο σχολείο αποτελεί την ικανότητα των μαθητών/τριων να αναπτύσσουν νέες ιδέες, λύσεις και προσεγγίσεις στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Περιλαμβάνει τη δημιουργία καινοτόμων έργων, την εφαρμογή διαφορετικών προσεγγίσεων στην επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη αυτονομίας και ευελιξίας στη σκέψη. Η δημιουργική διαδικασία στο σχολικό περιβάλλον προωθεί την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών/τριων και την ενίσχυση της ευρύτερης κριτικής σκέψης και αντίληψης. Μέσω της δημιουργικότητας τα παιδιά είναι σε θέση να εκφραστούν με τρόπο πρωτοποριακό και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους σε διάφορους τομείς, ενθαρρύνοντας τη φαντασία, την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργική εκφραστικότητα.

Με γνώμονα όλα τα πιο πάνω οι δράσεις που επιχειρούμε στο σχολείο ενέχουν την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης των μαθητών/τριων μας. Έτσι ενόψει της Αποκριάς διενεργήθηκε ένα challenge καθώς τα παιδιά κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην δημιουργία ενός αστείου καπέλου με την βοήθεια των γονιών τους στο σπίτι και την χρήση αποκλειστικά ανακυκλώσιμων υλικών.

Έτσι τα παιδιά δημιούργησαν την Αφίσα της Δράσης

429314510 287854410994639 6772202571891841902 n

είχαν δύο εβδομάδες διαθέσιμο χρόνο προκειμένου να προβούν στην δημιουργία του πιο αστείου καπέλου. Κάθε παιδί όταν θα ολοκλήρωνε το καπέλο του με την βοήθεια ενός ενήλικα από το οικογενειακό περιβάλλον «ανέβαζε» μία φωτογραφία με αυτό σε πίνακα ανακοινώσεων (padlet), στο οποίο είχαν πρόσβαση όλοι οι μαθητές/τριες

Μετάβαση στο padlet.com

Στις 13 Μαρτίου «ήρθαν» τα αστεία καπέλα στην τάξη, τα οποία τα παιδιά τα παρουσίασαν σε εκδήλωση επίδειξης καπέλων σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες του Πολυδύναμου Νηπιαγωγείου διαχέοντας το μήνυμα της «Ανακύκλωσης των υλικών και της δυνατότητας να κατασκευάσουμε δημιουργικά αντικείμενα από υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν!!!»

3564fbe2 ec9c 40bf 958b e085bc97c387 3110352c 2392 4077 bfa5 7b5625d82529

3bef25c3 8b7a 417e 9993 c22e91b26e58 326dc343 7789 48da 8a58 7cc51a4341e2

431941185 426398676565390 896143550473842394 n 432066029 779427690357696 2836346878672564428 n

0acbbbb8 55dd 4e71 bc52 c2227a4853af

Ο αρχικός σχεδιασμός του challenge προέβλεπε την ολοκλήρωση της δράση με ψηφοφορία από τους/τις μαθητές/τριες του πιο αστείου καπέλου, όμως όλα τα καπέλα ήταν εξαιρετικά δημιουργικά και πανέμορφα, οπότε αποφασίστηκε να μην γίνει ψηφοφορία αλλά να δοθεί ένα μικρό βραβείο σε όλα τα παιδιά για τα εξαιρετικά έργα/τελικά προϊόντα που παρουσίασαν.

7aebad6d da90 4e47 b932 84f8e7fdc837 dbbf4ca9 082b 47d8 a457 b62cca5bd0ed

Από την δράση αναδείχθηκαν πολλές σημαντικές πτυχές σχολιασμού, τις οποίες θα θέλαμε να αναφέρουμε!!!! Ως πρώτη αναφέρεται η ουσιαστική απόδειξη της σημασίας της Ανακύκλωσης, όπου έγινε πράξη με την συγκεκριμένη δράση! Ως δεύτερη σημαντική πτυχή σχολιασμού αποτελεί η ανάδειξη της ουσιαστικής συνεργασίας μαθητών/τριων μας με την συνδρομή των οικογενειών τους στην δράση!!! Επίσης η συμμετοχή υπήρξε συγκινητική καθώς «ήρθαν» στην τάξη 19 καπέλα (από τους 20 μαθητές). Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους γονείς των μαθητών/τριων μας που αγκάλιασαν και υποστήριξαν την δράση μας !!!!

Τέλος επιστρέφοντας στην θεωρία της Δημιουργικότητας που προηγήθηκε οι Kaufman & Beghetto (2009) ανέδειξαν τις τέσσερις συνιστώσες από τις οποίες συντίθεται το μοντέλο της Δημιουργικότητας. Συγκριμένα αυτές είναι: το περιβάλλον (στην περίπτωσή μας πρόκειται για το σχολικό περιβάλλον), το προϊόν (καπέλα), η διαδικασία (χρήση ανακυκλώσιμων υλικών) και οι άνθρωποι (παιδιά & γονείς).

Ο σκοπός της δράσης μας επετεύχθη σε μέγιστο βαθμό, γεγονός που μας συγκίνησε ιδιαίτερα!!!!

8dd12c7d ac8a 46c9 9e3f cebf8463a90c

Και μην ξεχνάτε ότι…

η δημιουργικότητα μπορεί να καλλιεργηθεί (Fryer, 1996)

και να αναδειχθεί σε οποιαδήποτε πτυχή της ζωής του ατόμου (Lucas, 2001),

ενώ όλοι οι άνθρωποι μπορούν να είναι δημιουργικοί

(Feldman & Benjamin, 2006)

 

Βιβλιογραφικές Αναφορές

Amabile, T. (1996). Creativity in Context: Update to ‘The social psychology of creativity’. Boulder, CO: Westview Press.

Feldman, D. H. & A. C. Benjamin (2006). Creativity and education: An American retrospective. Cambridge Journal of Education, 36, 319-336.

Fryer, M. (1996). Creative teaching and learning. London: Paul Chapman Publishing Ltd.

Kaufman, J. C. & R. A. Begehtto (2009). Beyond big and little: The four c model of creativity. Review of General Psychology, 13, 1-12.

Lucas, B. (2001) Creative teaching, teaching creativity and creative learning. In A. Craft, B. Jeffrey & M. Liebling (Eds.) Creativity in education, 35-44. London: Continuum.

Maslow, A. H. (1996). Future visions: The unpublished papers of Abraham Maslow (E. Hoffman, Ed.). Newbury Park, CA: Sage.

NACCCE (1999). All our futures: creativity, culture and education. London: DfEE.

Παρασκευόπουλος, Ι. Ν. (2004). Δημιουργική Σκέψη στο Σχολείο και στην Οικογένεια. Αθήνα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Το φαγητό είναι σύμβολο φιλίας και Αγάπης.” – Giada De Laurentiis

Τα ωραιότερα γεύματα στον κόσμο και τα πιο αξέχαστα είναι αυτά που διαμορφώνονται μεταξύ φίλων και αγαπημένων. Έτσι και εμείς με αφορμή το έθιμο της Τσικνοπέμπτης καλέσαμε τους φίλους μας από το 16ο Νηπιαγωγείου να γιορτάσουμε όλοι μαζί. Υποδεχτήκαμε τους φίλους μας με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία και αποφασίσαμε να γιορτάσουμε τον ερχομό τους με πολύ χορό και μουσική!

1709918466845

Μεταφερθήκαμε λοιπόν στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας, δυναμώσαμε τη μουσική και κινηθήκαμε σε ρυθμούς καρναβαλιού! Χορέψαμε ατομικά, σε ζευγάρια, σε μικρότερες ομάδες αλλά και όλοι μαζί σαν μία ομάδα προάγοντας τη συνεργασία και την κοινωνική συνείδηση.

1709918787521 17099185706911709918466919

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα για την αποκριάτικη κατασκευή μας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε παιδί άφησε τη φαντασία του ελεύθερη να δημιουργήσει μία αποκριάτικη μάσκα με πολλά χρώματα και διαφορετικά υλικά. Οι μικροί καλλιτέχνες παρουσίασαν τις δημιουργίες τους και θαύμασαν αυτές των φίλων τους.

1709918570722 1709918634135 1 1709918634155 1709918815236 1709918815199

Σειρά είχε το τσίκνισμα που περιμέναμε όλοι πως και πως! Καθίσαμε στο τραπέζι της φιλίας όπου το φαγητό που μοιράστηκε στα παιδιά έγινε μια εμπειρία αγάπης, γέλιου και κοινωνικής ζεστασιάς καθιστώντας το έθιμο μοναδικό και πλούσιο σε σημασία.

1709918663027 1 1709918607524 1709918663045 1709918815254

Φυσικά δε μπορούσε να λείπει από τη μέρα μας το παιχνίδι. Τα παιδιά επέλεξαν μόνα τους την ομάδα με την οποία ήθελαν να παίξουν με αποτέλεσμα οι πρώτες φιλίες να είναι ξεκάθαρες. Οι μπάλες, τα στεφάνια και άλλα αντικείμενα δημιούργησαν ένα ευχάριστο κλίμα μέσα στο οποίο τα παιδιά κατάφεραν να ενισχύσουν τις φιλικές τους σχέσεις, να προάγουν την ομαδικότητα αλλά και να βιώσουν συνολικά την «ευχαρίστηση του μαζί».

1709918570772 1709924376657

Μέσα από τα γέλια, τον χορό, τα κοινά γεύματα και τις κοινές δραστηριότητες δημιουργούνται θετικά συναισθήματα με αποτέλεσμα τα παιδιά να αναπτύσσουν θεμελιώδεις σχέσεις μεταξύ τους. Η ευχαρίστηση αυτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης και στην ενίσχυση του αισθήματος της κοινότητας.

 

Η συνεργασία μας με το τμήμα ΔΥΕΠ συνεχίζεται… (3η συνεδρία)

Στα πλαίσια της συνεχόμενης διαπολιτισμικής συνεκπαίδευσης των μαθητών του 16ου Νηπιαγωγείου και του τμήματος ΔΥΕΠ, που αποτελεί παράρτημά μας, πραγματοποιήθηκε η 3η συνεδρία τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024. Οι μαθητές όπως κάθε φορά συγκεντρώθηκαν στην ολομέλεια για μια κινητική δραστηριότητα σύσφιξης των ομάδων με εμψυχώτρια την κυρία Ευτυχία!

8d285e16 e386 4189 a696 e80374a28b01 02d69695 3aab 44c2 b4f9 b183d0373d6d

Στη συνέχεια φορέσανε όλοι το “Μάρτη” τους, χορηγία από την καλή μας φίλη κυρία Τζένη . Μάρτης αποκαλείται το έθιμο στο οποίο ένα φτιαγμένο από κόκκινο και άσπρο σχοινάκι ή κλωστές που έχουν στριφτεί ή πλεχτεί, βραχιόλι φοριέται την 1η Μαρτίου στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία , τη Βόρεια Μακεδονία, την Αλβανία, τη Μολδαβία και στην Κύπρο (πηγή:Βικιπαιδεία)

6de74727 ed7a 4c8d 8516 618f38ef28b439d7cac6 abb0 4e21 a339 025432d29cc8

Ακολούθησε η εργασία σε ομάδες, στις οποίες έχουν χωριστεί οι μαθητές και εργάζονται συστηματικά καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος που υλοποιείται φέτος. Σκοπό της σημερινής συνεδρίας αποτελεί η γνωριμία των μαθητών κάθε ομάδας με τις χώρες προέλευσης των μελών της.  Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία με τη βοήθεια ηλεκτρονικών μέσων (ηλεκτρονικοί υπολογιστές και διαδραστικό πίνακα) και συμβατικών μέσων (χάρτες, υδρόγειο σφαίρα, φωτογραφίες) να μεταφερθούν σε κάθε χώρα, να αναζητήσουν φωτογραφίες και υλικό σχετικό με την κάθε χώρα όπως ενδυμασία, κτήρια, σημαίες, φαγητά, τοπία , να συζητήσουν επάνω σε αυτό το υλικό και να παράξουν συνεργατικά και ομαδικά ένα τελικό έργο.

DOMH ba45390f 80f2 4c53 99f7 79a19fc0d0af 38299447 67de 4130 b380 f8e818439ba3 7aae44ea d65a 442b ba6f 8ad7aa2004794d1a15f6 8c9a 4b08 a7b1 b698ac0a8b08

Στη συνέχεια οι ομάδες συγκεντρώθηκαν στην ολομέλεια για να παρουσιάσουν τα έργα τους:

  • Ομάδα ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

de3e9585 6d89 4ec9 bee7 c973ea544e87 0699fa7a fb3c 40e3 963d da56ce8288ef

  • Ομάδα ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

cac2f73a c071 4deb bcc3 24ced2637917 f1ea60f1 6566 4ec3 94a6 b5d08dad0e70

  • Ομάδα ΑΣΤΕΡΙΑ

b59eae75 1977 48e7 b330 16f80eb11682 676feef3 afb0 4a49 9a22 b1bb26557447

  • Ομάδα ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ

003802d1 d74f 41f7 8f73 bd267fac14da 9b5f5409 19cb 4f1c b4d6 dfcac69f5802

Οι κοινές δραστηριότητες των δύο τμημάτων θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και πραγματικά τα αποτελέσματα κάθε συνεδρίας μάς εντυπωσιάζουν.

Όραμά μας είναι η συνύπαρξη και συνεκπαίδευση όλων των παιδιών μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον που θα χαρακτηρίζεται από:

  • την αποδοχή και τον σεβασμό της ιδιαιτερότητας του άλλου,
  • τη δημιουργία κλίματος επικοινωνίας και συνεργασίας
  • τη φροντίδα και παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στη γνώση

και αυτές οι κοινές μας δραστηριότητες αποδεικνύουν έμπρακτα ότι ένα τέτοιο σχολικό πλαίσιο ετοιμάζει τους ενεργούς πολίτες του αύριο!

 

 

Εγγραφές Μαθητών/τριων στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024-25

Σύμφωνα με το ψηφιακά υπογεγραμμένο με αριθμό Φ.6/21380/Δ1/28-02-2024 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) με θέμα «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25».

Επισημαίνονται τα εξής:

  1. Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024
  2. Εγγράφονται τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2019 (νήπια) και το 2020 (προνήπια)
  3. Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  4. Διαδικασία Εγγραφής: α) Χρήση κωδικών: Για την είσοδό στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) εισάγονται οι κωδικοί  taxisnet του γονέα/κηδεμόνα, β) Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει το παιδί σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του/της,  γ) Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του
  5. Δικαιολογητικά: α. αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας σε ψηφιακή μορφή (πχ λογαριασμός ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο),  β)Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ε) υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης έτερου γονέα, στ) αίτηση εγγραφής στο ολοήμερο τμήμα, στο τμήμα πρόωρης υποδοχής ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου
  6. Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του 16ου Νηπιαγωγείου είναι σύμφωνα με το Φ.2/432 (14.2.2023): Η περιφέρεια που περικλείεται από τις οδούς: Άργους – Πλάτωνος – Εξαμιλίων – Ανδρούτσου – Θησέως – Μύρωνος – Λισσύπου και περιοχή Μαγούλα
  7. Ημέρες Επικοινωνίας: Δευτέρα- Παρασκευή
  8. Ώρες Επικοινωνίας: 12:00-13:00
  9. Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2741026754
  10. Email Επικοινωνίας: mail@16nip-korinth.kor.sch.gr
  11. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Επισυνάπτεται η σχετική Εγκύκλιος



Λήψη αρχείου

 

Η μοντελοποίηση στο Νηπιαγωγείο

Η μοντελοποίηση στο νηπιαγωγείο είναι μια διδακτική πρακτική που χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της μάθησης και της κατανόησης σε πολλούς τομείς, όπως η επιστήμη, η μαθηματικά, η γλώσσα και η κοινωνική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο της μοντελοποίησης, τα παιδιά παίζουν ρόλους και δημιουργούν περιβάλλοντα που μιμούνται πραγματικές καταστάσεις ή διαδικασίες. Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων, τα παιδιά μπορούν να εξερευνήσουν έννοιες, να κατανοήσουν πώς λειτουργούν τα πράγματα στον κόσμο γύρω τους και να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων. Η μοντελοποίηση συχνά συνδυάζεται με το παιχνίδι και την προβληματική προσέγγιση της μάθησης, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν με φυσικό και διασκεδαστικό τρόπο.

Ορισμένες από τις κύριες μορφές μοντελοποίησης που χρησιμοποιούνται συχνά στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνουν:

  • Δημιουργικό Παιχνίδι: Το παιχνίδι αποτελεί έναν πολύ σημαντικό τρόπο μοντελοποίησης στο νηπιαγωγείο. Μέσω του παιχνιδιού, τα παιδιά αναπαριστούν και εξερευνούν διάφορες καταστάσεις, ρόλους και συναισθήματα.

aa2b259a faee 48e7 8ebc d6caba295e70

 

  • Δραματική Δραστηριότητα: Οι δραματικές δραστηριότητες επιτρέπουν στα παιδιά να αναπαριστούν ρόλους, να δημιουργήσουν ιστορίες και να εκφράσουν τις ιδέες τους μέσω της απόδοσης χαρακτήρων.

5ff8d43a 94a9 4457 954d 2ada4822fb8f

  • Κατασκευαστικές Δραστηριότητες: Τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά και εργαλεία για να κατασκευάσουν πράγματα όπως κτίρια, οχήματα, ζωικά είδη και περιβάλλοντα.

b807bf13 4759 474f 937e a74c9b7bfe25 7d1fe841 6905 4d68 9bc1 8b61dab1ac1a

  • Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες: Η ζωγραφική, το σχέδιο, η χειροτεχνία και άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες παρέχουν στα παιδιά τη δυνατότητα να εκφραστούν και να δημιουργήσουν μέσω της τέχνης.

2867c713 7010 4c14 8f65 ddf922c5be27

  • Παιχνίδι με ρόλους: Μέσω του παιχνιδιού με ρόλους, τα παιδιά μπορούν να μιμηθούν και να αναπαριστούν διάφορες καθημερινές καταστάσεις και επικοινωνιακές διαδρομές.

232891f2 eac3 49b1 9955 779160b25952

  • Δημιουργία μακέτας: Μακέτες που αναπαριστούν κτήρια, όργανα, οργανισμούς φυτικούς ή ζωικούς, ανθρώπινο σώμα κλπ

e801ee0b 5f68 4f46 bdd6 e83d8941c7da

Εύκολα λοιπόν κανείς διαπιστώνει ότι η μοντελοποίηση και η παιγνιώδης μάθηση συνεργούν για να προωθήσουν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της μάθησης στο νηπιαγωγείο, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να είναι ενεργά, δημιουργικά και εμπλεκόμενα στη διαδικασία μάθησης. Είναι τόσο μαγικό το περιβάλλον ενός νηπιαγωγείου! Μακάρι η εκπαίδευση σε κάθε βαθμίδα της να ήταν τόσο παιγνιώδης και ταυτόχρονα να περίκλειε όλη την επιστημονικότητα και ακαδημαϊκότητα του Νηπιαγωγείου. Θα είχαμε σίγουρα πιο ενεργούς και χαρούμενους μαθητές!

Μοντελοποίηση και Παιγνίδι στην Εκπαίδευση των Παιδιών”, Πανταζή Ε., Γκουτζιαντωνίδου Κ. , 2010

Παιγνίδι, Μάθηση, Διδασκαλία: Σύγχρονες Αντιλήψεις και Πρακτικές”, Καλλιανιώτη μ., Σαββίδου Α., 2015.

ChatGPT 3.5

Διαγωνισμός Δημιουργίας του πιο Αστείου Καπέλου

429314510 287854410994639 6772202571891841902 n

Το Τριώδιο ξεκίνησε και μαζί του ξεκινάει στην τάξη μας ο Διαγωνισμός “Δημιουργίας του πιο Αστείου Καπέλου“.

Οι όροι του Διαγωνισμού:

1. οι μαθητές/τριες στο σπίτι με την βοήθεια των γονέων ή των μεγαλύτερων αδερφών κατασκευάζουν ένα αστείο καπέλο
2. τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του καπέλου θα είναι υλικά που ανακυκλώνονται 
3. όταν το καπέλο είναι έτοιμο θα ανέβει σε συγκεκριμένο Πίνακα στην εφαρμογή  του padlet  
4. στις 13 Μαρτίου όλοι/ες οι μαθητές/τριες θα έρθουν στο σχολείο με το αστείο καπέλο που έχουν δημιουργήσει
5. θα γίνει ψηφοφορία για την ανάδειξη του πιο αστείου καπέλου
Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλους και όλες τους/τις μαθητές/τριες!!!!
Παιδιά αφήστε την φαντασία σας να ξεδιπλωθεί!!!!

Η Μαγεία του Παιχνιδιού

Τα παιχνίδια δεν είναι απλώς αντικείμενα που μπορούμε να αγοράσουμε, μπορούν να γίνουν δημιουργήματα της φαντασίας μας και τελικά πραγματικότητα. Μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας παιχνίδια χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως χαρτόνι, χρώματα, μπαλόνια, στεφάνια και φυσικά φαντασία! Έτσι και κάναμε στο νηπιαγωγείο ΔΥΕΠ. πήραμε απλά υλικά και τα μεταμορφώσαμε σε πολύ διασκεδαστικά παιχνίδια!

Κατασκευάσαμε μία σειρά από παιχνίδια  και παίξαμε μεμονωμένα με το κάθε ένα μέσα στην τάξη μας. Στη συνέχεια μεταφέραμε τα παιχνίδια έξω στην αυλή και δημιουργήσαμε ένα κόσμο γεμάτο περιπέτεια και φαντασία. Συμμετείχαν όλα τα παιδιά, περιμένοντας το κάθε ένα υπομονετικά τη σειρά του και δημιουργώντας ένα κλίμα χαράς, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης.

IMG 20240214 101618 IMG 20240214 101720 IMG 20240214 102927

1708929991460 1708929991519 1708929991543 1708929991565

1708929955122 1708929955040

IMG 20240215 114434IMG 20240215 1147001708583206109IMG 20240216 111204 

IMG 20240223 110914 IMG 20240213 103510 IMG 20240212 1058061708930033535

1708583206199 1708583206222 1708929954957

 

 

IMG 20240215 122658IMG 20240215 122624

1708929785252 1708929785276 1708929785321 1708929785367 IMG 20240223 113702

Μνημόνιο Συνεργασίας (1η & 2η Συνεδρία)

Μνημόνιο Συνεργασίας

μεταξύ των 2 Τμημάτων (Υποχρεωτικό Τμήμα & Τμήμα ΔΥΕΠ) υπογράφηκε από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου

Συγκεκριμένα ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου υλοποίησε ένα όραμα του που αφορά την λειτουργία του σχολείου σύμφωνα με τις αρχές της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας οι εκπαιδευτικοί επιχειρούν την σκιαγράφηση της συνεργασίας στηριζόμενη σε μία σταθερή βάση.

Έτσι όπως αναφέρεται σε αυτό:

1) αναμένεται σταθερή (συγκεκριμένες ημέρες) συνεργασία των 2 Τμημάτων

2) τα 2 Τμήματα πρόκειται να αποτελέσουν μια ενιαία ομάδα

3) οι μαθητές/τριες θα αποτελέσουν μέλη σε μία από τις 4 σταθερές  μεικτές υποομάδες που θα προκύψουν

5) τον συντονισμό της κάθε υποομάδας αναλαμβάνει μία από τις 4 εκπαιδευτικούς (κ. Ευτυχία, κ. Κλεοπάτρα, κ. Μαρία & κ. Ράνια)

6) οι υποομάδες θα εργασθούν και θα επιχειρήσουν την ανάδειξη σημείων (ομοιότητες/διαφορές) του πολιτισμού, της κουλτούρας, της τέχνης, της γαστρονομίας των χωρών προέλευσης των μαθητών/τριων της κάθε υποομάδας

Κύριος Στόχος της δράσης είναι η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ παιδιών από διαφορετικές χώρες και προελεύσεις, η καλλιέργεια αισθημάτων αποδοχής της ετερότητας και της πολυμορφίας, η εκπαίδευση σε δημοκρατικές διαδικασίες, η ελεύθερη έκφραση και η κριτική σκέψη όλων των παιδιών. Έτσι….

Η 1η Συνεδρία υλοποιήθηκε στις 5.02.2024 όπου οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και αποφάσισαν το όνομα αυτής

420969457 912917090289693 4423949657358247043 n 421109809 2579958672164567 6842415987203280478 n

420845674 359616100216380 1481026029020325404 n

420845451 687902710223456 5568347456866418608 n 420963536 377114535042151 8826085940832522940 n

421240739 351368021150712 7592988912016134711 n 1 421369468 1568739897279606 3451913631965170506 n 1 421610738 1314515789215209 1988382969619496610 n 1 423221180 847579324050219 6565109258933248036 n 1

Έτσι προέκυψαν οι 4 υποομάδες με τα εξής ονόματα: Όλοι Φίλοι, Πεταλούδα, Αεροπλάνο και Αστέρια.

Η 2η Συνεδρία πραγματοποιήθηκε στις 21.02.2024. Σειρά είχε η γνωριμία των μελών της ομάδας και η σύσφιξη σχέσεων. Για τον λόγο αυτό υλοποιήθηκαν παιχνίδια συνεργασίας εντός και εκτός της τάξης

428491079 1737287950094721 2796153217601209979 n 428912026 382895014457201 4117402221605039480 n

428508282 867111228758160 5061650907275300425 n 429105258 923922705850700 4006122104892716894 n

429404125 755370123188284 7485425581692367370 n

429111570 1616274732516128 2063549525659264227 n

428518427 940357674123315 2667925602368444574 n

428518417 845771607352738 3246290784702194526 n

428888830 358695686993095 9149876582623488830 n 429309797 376522121820059 2755049753673469613 n 429013655 1420871555488397 4518210780680958351 n

Καθώς και ομαδοσυνεργατικές ζωγραφιές όπου όλοι/ες “έβαλαν” το χέρι τους….

img013 2                img014 1

 

img011 1                  img012 1

Στόχος της 2ης Συνεδρίας η σύναψη του Συμβολαίου της Ομάδας. Μετά από τα παιχνίδια στις υποομάδες, τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση: Τι πρέπει να κάνουμε για να μπορούμε να παίζουμε και να εργαζόμαστε χωρίς προβλήματα;

Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν στην ομάδα τους, συζήτησαν τις προτάσεις τους, επέλεξαν μια από αυτές και την οπτικοποίησαν

429088403 6923693814426650 6184845425875552428 n 1 428523575 1472602809990235 1926978601115431618 n

Μέσα από τις προτάσεις των παιδιών προέκυψε το Συμβόλαιο της Ομάδας, αλλά και το σύνθημα της συνεργασίας μας, το οποίο θα αποτελέσει την πεμπτουσία των δράσεων που θα ακολουθήσουν!

428496339 1211005696539897 1582064700605235458 n

 

Ακούω- Μοιράζομαι- Βοηθάω!!!!