cropped 3 1

Code Week και Σχήματα / Αρχικά του ονόματός μου

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία, η οποία διοργανώνεται κάθε χρόνο, με κύριο στόχο να ενθαρρύνει το ευρύ κοινό, ιδίως τα παιδιά και τους εφήβους, να ενδιαφερθούν και να συνειδητοποιήσουν τον προγραμματισμό, την υπολογιστική σκέψη, τη ρομποτική και τις σχετικές ψηφιακές δεξιότητες, με διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού για πρώτη χρονιά με δύο δραστηριότητες.

Σκοπός της πρώτης δραστηριότητας, η αξιοποίηση του beebot στην εκμάθηση των γεωμετρικών σχημάτων. Μετά την συζήτηση για τα γεωμετρικά σχήματα, τα ονόματα και τα χαρακτηριστικά τους, οδηγούμε τους μαθητές στο πλαίσιο όπου πρέπει να προγραμματίσουν την μελισσούλα, ώστε να φτάνει στο επιλεγμένο κάθε φορά σχήμα. Δύο μαθητές αναλαμβάνουν τον προγραμματισμό της μέλισσας. Με την βοήθεια καρτελών που απεικονίζουν τα βέλη, προσπαθούν οι μαθητές να μετρήσουν τα πλαίσια από τα οποία θα πρέπει να περάσει. Όσο ο ένας μαθητής τοποθετεί τα βελάκια, ο δεύτερος/η σημειώνει σε ένα χαρτί τη διαδρομή. Στο τέλος αφαιρούνται τα καρτελάκια και προγραμματίζεται το beebot.

Ακολούθως, στην δεύτερη δραστηριότητα, η μελισσούλα μας βοήθησε να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Αρχικά τα παιδιά συμμετείχαν σε  βιωματικές δραστηριότητες προκειμένου  να αντιληφθούν τη θέση των αντικειμένων αλλά και του εαυτού τους στο χώρο και να προσανατολίζονται σε αυτόν. Με βασικές εντολές κατεύθυνσης και προσανατολισμού (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά), προγραμμάτισαν απλές διαδρομές πάνω στο δάπεδο, με σκοπό να φτάσουν στο αρχικό του ονόματός τους

Για τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στη συγκεκριμένη δράση λάβαμε το πιστοποιητικό EU Code Week 2024.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 01 062517Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 01 062622

 

“Ανακαλύπτουμε Σχήματα Παντού”

Η ανακάλυψη των σχημάτων αποτελεί ένα συναρπαστικό ταξίδι για τα μικρά παιδιά. Στο σχολείο, μέσα από παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα. Για να ενισχύσουμε αυτή τη μάθηση, προτείναμε μια διασκεδαστική δράση στους γονείς: να εξερευνήσουν μαζί με τα παιδιά τον κόσμο γύρω τους και να αναζητήσουν διάφορα σχήματα στην καθημερινότητά τους. Με φωτογραφική μηχανή στο χέρι, μικροί και μεγάλοι μπορούν να απoθανατίσουν κύκλους, τετράγωνα, τρίγωνα και άλλα σχήματα που κρύβονται σε αντικείμενα, στη φύση ή ακόμα και σε κτίρια. Αυτή η κοινή δραστηριότητα όχι μόνο ενισχύει τη μάθηση των παιδιών αλλά και δημιουργεί όμορφες αναμνήσεις για όλη την οικογένεια.

 

 

“Στα ίχνη των πρωταθλητών: Μια διασκεδαστική μέρα στον στίβο!”

Μια ξεχωριστή μέρα γεμάτη κίνηση και χαρά έζησαν τα μικρά μας νηπιάκια κατά την επίσκεψή τους στο στάδιο «Φώτης Κοσμάς» της Αλεξανδρούπολης, την Τετάρτη 23/10/2024! Οι μαθητές ανακάλυψαν τον μαγικό κόσμο του στίβου, δοκιμάζοντας διάφορα αγωνίσματα, όπως το τρέξιμο, το άλμα και τις ρίψεις, και γνώρισαν από κοντά τα απαραίτητα αθλητικά όργανα. Με τη βοήθεια των έμπειρων προπονητών, τα νήπια όχι μόνο διασκέδασαν αλλά και βελτίωσαν τις κινητικές τους δεξιότητες, αποκτώντας παράλληλα τις πρώτες τους γνώσεις για τη σημασία της άσκησης και της υγιεινής διατροφής. Αυτή η εμπειρία σίγουρα θα μείνει αξέχαστη στα παιδιά και θα τα ενθαρρύνει να ασχοληθούν με τον αθλητισμό!

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Μια Ειδική Επίσκεψη

Στις 27 Σεπτεμβρίου, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε έναν ξεχωριστό επισκέπτη στο σχολείο μας: έναν διακεκριμένο προπονητή και βετεράνο αθλητή.



Λήψη αρχείου

Καλή σχολική χρονιά!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2024

 

 

e Twinning “EXPLORING WITH GREETINGS”

 “Exploring with Greetings”

βραβευμένο με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας

Εκκίνηση του προγράμματος

Σε αυτό το έργο συνεργάστηκαν εκπαιδευτικοί και παιδιά από έξι διαφορετικά έθνη. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών  ήταν νηπιαγωγοί και οι μαθητές μεταξύ τεσσάρων και έξι ετών. Το πρόγραμμα στόχευε στην αλληλεπίδραση παιδιών  από διάφορες πόλεις, χώρες και πολιτισμούς. Το θέμα του προγράμματος ήταν «εξερεύνηση μέσω αποστολής ευχών».

Χαιρετίσματα (ευχές )ανταλλάχτηκαν με ηχητικά ντοκουμέντα, αnimation, με δραστηριότητες καλλιτεχνικού περιεχομένου, οικοδομικό υλικό, ψηφιακά, με τραγούδια, και αυτοσχέδιες  μελωδίες. Το κάθε σχολείο συστήθηκε αρχικά εντοπίζοντας την πόλη του στον παγκόσμιο χάρτη και παρουσιάζοντας το σχολείο και τους μαθητές  με τα χαρακτηριστικά τους.

Δημιουργία λογότυπου και αφίσαςΑφίσα προγράμματος με τα συνεργαζόμενα σχολείαΛογότυπο προγράμματος

 

 

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν

  • Τα αγαπημένα μου (My favorites)
  • Ξενάγηση στα αγαπημένα μου μέρη (My favorite places)
  • Χαιρετίσματα μέσω τραγουδιών (Greetings with songs)
  • Ανταπόκριση μέσω ζωγραφικής (Children’s response with drawings)
  • Χαιρετίσματα κατά την διάρκεια της ημέρας (Greetings during the day-audiovisual)
  • Eυχές γενεθλίων (Birthday greetings)
  • Ευχές για την γιορτή της μητέρας και ευχές καλοκαιριού (mother & summer greetings)

Εναλλακτικές δραστηριότητες πρόκλησης με τις σημαίες(challenge activities)

με παζλ , διαδραστικά και με φύλλο εργασίας

 

Κοινά συνεργατικά έργα

  • κοινό τραγούδι χαιρετισμάτων (common greetings song)

  • κοινό λεξικό χαιρετισμάτων (common lexicon)

λήξη προγράμματος – παράδοση πιστοποιητικών στους συμμετέχοντες

 

e Twinning “IT’S ME”

Σχολικό έτος 2023-2024

Το e-Τwinning είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα, που συνδέει σχολεία από διαφορετικές χώρες με σκοπό την ανταλλαγή ιδεών, πρακτικών και πολιτιστικών εμπειριών. Η χρήση του μπορεί να ενισχύσει διαπολιτισμικές επαφές, να προωθήσει τη διαπολιτισμική κατανόηση και να διευκολύνει την ανάπτυξη των παιδιών σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Οι μαθητές, επικοινωνούν με μαθητές άλλων χωρών, συνεργάζονται σε δραστηριότητες και κοινά έργα, γνωρίζοντας έτσι διαφορετικούς πολιτισμούς. Η δυνατότητα συμμετοχής σε ευρωπαικά προγράμματα, ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία και προωθεί τη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση από μικρή ηλικία.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος υλοποιήθηκε το παρακάτω πρόγραμμα e Twinning

“IT’S ME” “ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ”.

Ένα πρόγραμμα για την ευημερία στο σχολείο

eTwinning National Quality Label icon       

βραβεβευμένο με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας

“IT’S ME”

Το It is me είναι ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί δράμα, orff, γλώσσα και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, για να  βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν τον εαυτό τους με απώτερο σκοπό την αύξηση της ευημερίας στο σχολείο. Επικεντρώνεται στην επικοινωνία, την αισθητηριακή εμπειρία, τη μουσική, την τελειοποίηση των δεξιοτήτων των χεριών και τις κοινωνικο-συναισθηματικές δραστηριότητες. Είναι σχεδιασμένο για παιδιά προσχολικής ηλικίας και συμπεριλαμβάνει  και παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα , παιδιά με νοητική αναπηρία και παιδιά από ειδικό σχολείο.

Οι στόχοι ευημερίας στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού και ενθαρρυντικού περιβάλλοντος για τα παιδιά. Όπως, την προώθηση της ψυχοκοινωνικής ευημερίας, της σωματικής υγείας και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους. Οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν προγράμματα που προάγουν την αυτοεκτίμηση, την αυτοεπίγνωση και την ανάπτυξη της κοινωνικής δεξιότητας των παιδιών. Επιπλέον, η συνεργασία με τους γονείς και η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με την κοινότητα , θεωρούνται σημαντικά στοιχεία για την επίτευξη των στόχων ευημερίας στο νηπιαγωγείο.

IT’S ME (Poster) από 14ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν έξι χώρες: Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, Ιορδανία, Ρουμανία  και Ιταλία και 19 σχολεία.

Partners:

  1. Gözde Kaplan- Mut Karacaoğlan Ortaokulu
  2. Raziye Oğuz – 75. Yıl Anaokulu
  3. Mariana Rozanova – Детска Градина “Мир”, С. Дъбник
  4. Shereen Momani- Alyarmouk Primary Mixed School
  5. Kadriye Aydoğdu- Gülbahçem Anaokulu
  6. Iulıa Olguta Vutıno- Școala Gimnazială Surdila Greci
  7. Naile Akdoğan- Mersin Zeynep Toroğlu Çamlıbel Lions Anaokulu
  8. Saliha Alkan- Ak Ali Küçük Özel Eğitim Uygulama Okulu Iıı. Kademe
  9. Carmen Alexandra Stanciu- Gradinita Cu Program Prelungit Junior
  10. Vıvıana Matacchıera- Istituto Comprensivo Santomasi – Scacchi
  11. Popescu Doina Cristina- Școala Gimnaziala Salcia Tudor
  12. Diana Stănculeasa- Scoala Gimnaziala „Gheorghe Titeica”, Craiova
  13. Tuğba Tok- Barabanlı İlkokulu
  14. Özge Düzenli- Barabanlı İlkokulu
  15. Fatma Ergen- Mut Hatice Ata Tekin Kızılay Anaokulu
  16. Hamide Karamustafa- Детска Градина “Мир”, С. Дъбник
  17. Sevastiani Kalpakidou- 14th Kindergarten Of Alexandroupolis
  18. Filiz Çetin- Mareşal Fevzi Çakmak Yatılı Bölge Ortaokulu
  19. Maria Balaci- Școala Gimnazială Gheorghe Țițeica

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το βίντεο γνωριμίας του προγράμματος και κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες.

Λογότυπο

LOGO ITSME

 

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν;

  1. WHO AM I ?Ποιος είμαι: Γνωρίζω τον εαυτό μου
  2. LET’S MEET MEΑς γνωρίσουμε “εμένα” μέσα από δραστηριότητες δραματοποίησης
  3. ME IN THE MIRROR”Εγώ στον καθρέφτη”: η αντανάκλαση του εαυτού μου στον καθρέφτη
  4. THOSE WHO MADE ME WHO I AMΤι με έκανε αυτό που είμαι σήμερα
  5. ME FROM PAST TO TODAYΕγώ τότε και τώρα
  6. WELL-BEING PARTY 
    Πάρτι ευημερίας

Ενδεικτικά οι δραστηριότητες παρακάτω:

Εγώ τότε και σήμερα

Η αντανάκλαση του εαυτού μου στον καθρέφτη

Γνωρίζω τον εαυτό μου

Κοινά  έργα (εκπαιδευτικών και μαθητών)

1. Κοινό περιοδικό

Flipbook

2. Κοινό παραμύθι

Πρόσκληση  για πάρτι


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

3. Kοινό ποίημα

POEM ITS ME

 

 

 

 

 

 

 

 

 

λήξη προγράμματος – παράδοση πιστοποιητικών

Exhibition ITS ME 1

Προώθηση φιλαναγνωσίας / Σχολικές δραστηριότητες

Στις σχολικές δραστηριότητες φιλαναγνωσίας στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνονται διάφορες δραστηριότητες που προωθούν την ανάπτυξη των παιδιών στον τομέα της γλωσσικής επαφής και της ανάγνωσης. Μερικές δράσεις για σχολικές δραστηριότητες φιλαναγνωσίας που πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο κατά το σχολικό έτος 2023-2024 είναι:

  1. Αφήγηση παραμυθιών και ιστοριών
  2. Κατασκευή βιβλιοθηκών με παιδικά βιβλία
  3. Ανάγνωση διηγημάτων και ποιημάτων
  4. Δημιουργία και ανάρτηση πινάκων με λέξεις και εικόνες
  5. Παιχνίδια λέξεων και αλφαβήτου
  6. Συμμετοχή σε δράσεις φιλαναγνωσίας
  7. Οργάνωση θεματικών εβδομάδων ανάγνωσης σε συνεργασία με τους γονείς
  8. Δημιουργία ψηφιακής βιβλιοθήκης

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Σκανάρετε το Qr code  για να φτάσετε στην ψηφιακή βιβλιοθήκη

qr code ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25 αφορά στην εισαγωγική τάξη κάθε βαθμίδας, δηλαδή το προνήπιο, την Α΄ Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Γενικού Λυκείου (σε κάποια Πειραματικά νηπιαγωγεία προσφέρονται και θέσεις νηπίων.) Στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) η εισαγωγή γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024. Οι γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν τη συμμετοχή του παιδιού τους στην κλήρωση ή την δοκιμασία εισαγωγής, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση, από την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 έως και την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 και ώρα 23:59 μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), κατηγορία Εκπαίδευση, υποκατηγορία Εγγραφή σε σχολείο, ενότητα Αίτηση εισαγωγής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία ή μέσω του συνδέσμου

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es

 Στον παραπάνω σύνδεσμο είναι προσβάσιμες επίσης όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και το νομικό πλαίσιο που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Πληροφορίες για το Δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ανά περιφέρεια, τα νέα σχολεία που θα λειτουργήσουν από το σχ. έτος 2024-25, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τις οδηγίες συμπλήρωσης της αίτησης καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις υπάρχουν επίσης και στον ιστότοπο της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)

https://depps.minedu.gov.gr

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Οι θεματικές των εργαστηρίων επιλέγονται κάθε φορά με βάση το πλαίσιο, τη δυναμική και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και στοχεύουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής(Life Skills), ήπιων δεξιοτήτων(soft skills), δεξιοτήτων τεχνολογίας – επιστήμης και δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Σχολικό έτος 2025 –  2026

1η Θεματική: Ζω καλύτερα- Ευ ζην/ Οδική ασφάλεια

 

2η Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον/ Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

 

3η Θεματική:Ενδιαφέρομαι και ενεργώ/ Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

 

4η Θεματική: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

Σχολικό έτος 2024 –  2025

1η Θεματική: Ζω καλύτερα- Ευ ζην/ Οδική ασφάλεια

Τίτλος: Με το ποδήλατο στο δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ

2η Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον/ Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος: Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά

Αντλώντας έμπνευση από https://youtu.be/-LYUSRI6Nw0?feature=shared



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

3η Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη και υποθεματική: «Έχω και γω δικαίωμα είμαι, παιδί»

4η Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία και υποθεματική: «Οι μικροί ερευνητές»

Σχολικό έτος 2023 –  2024

1η Θεματική: Ζω καλύτερα- Ευ ζην/ Διατροφή και άσκηση

Τίτλος: Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό

2η Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον/ Παγκόσμια και πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος: Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων

3η Θεματική:Ενδιαφέρομαι και ενεργώ/ Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Τίτλος: Έχω και γω  δικαιώματα, είμαι παιδί

4η Θεματική: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

Σχολικό έτος 2022 – 2023

1η Θεματική : Φροντίζω το περιβάλλον

Τίτλος: “Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης”

2η Θεματική :  Ζω καλύτερα – Ευ ζην και υποενότητα

Τίτλος: “Μες στα σπίτια προσέχω, ατυχήματα μην έχω”



Λήψη αρχείου

3η Θεματική:  Ενδιαφέρομαι και ενεργώ και

Τίτλος: “Κι αν ήμουν εγώ; “



Λήψη αρχείου

4η Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Τίτλος: Η γη…γυρίζει?

Σχολικό έτος 2021-2022

1η Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Τίτλος: “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!”. Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία.

2η Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον

Τίτλος: “Ομάδα δράσης των μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς”

3η Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ

Τίτλος: Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία και υποενότητα «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

4η Θεματική: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Τίτλος: “Κυκλοφορώ με ασφάλεια”

Καλωσήρθατε

Άρθρο Μόνιμα στην Πρώτη Σελίδα

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες για να μάθετε περισσότερα.

 

Πρόσκληση ενδιαφέροντος

Ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων:

Πέμπτη 26 Οκτωβρίου – Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2023.



Λήψη αρχείου

Σελίδα 2 από 4

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση