Με αφορμή τη σημερινή βροχή, συζητήσαμε στην τάξη για τον κύκλο του νερού και τον τρόπο με τον οποίο το νερό εξατμίζεται, συμπυκνώνεται και επιστρέφει στη Γη ως βροχή. Παρακολουθήσαμε ένα σύντομο εκπαιδευτικό βίντεο, ώστε τα παιδιά να δουν οπτικά τα στάδια του κύκλου και να κατανοήσουν με απλό και βιωματικό τρόπο την πορεία του νερού στη φύση.
Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα δημιουργικό φύλλο εργασίας μαθηματικών, συνδυάζοντας τη φυσική επιστήμη με την αριθμητική εξάσκηση. Έκοψαν και κόλλησαν τόσες σταγόνες όσες υποδείκνυε κάθε αριθμός, δημιουργώντας έτσι μια αριθμογραμμή από σταγόνες. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, εξασκήθηκαν στη σειροθέτηση, στην αντιστοίχιση αριθμού – ποσότητας και στην λεπτή κινητικότητα.
Στόχοι της Δραστηριότητας
-
Να γνωρίσουν οι μαθητές τα βασικά στάδια του κύκλου του νερού (εξάτμιση – συμπύκνωση – βροχόπτωση).
-
Να αντιληφθούν τη σύνδεση φυσικού φαινομένου (βροχή) με τη λειτουργία της φύσης.
-
Να εξασκήσουν την ικανότητα αντιστοίχισης αριθμού με ποσότητα.
-
Να ενισχύσουν την κατανόηση της σειροθέτησης και της δημιουργίας αριθμογραμμής.
Δεξιότητες
-
Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας μέσα από κόψιμο και επικόλληση.
-
Οπτικοκινητικός συντονισμός και προσανατολισμός σε φύλλο εργασίας.
-
Ενίσχυση προσοχής και συγκέντρωσης.
Στάσεις και αξίες
-
Καλλιέργεια ενδιαφέροντος για τα φυσικά φαινόμενα και το περιβάλλον.
-
Ενίσχυση της παρατηρητικότητας, με αφορμή τη σημερινή βροχή.
-
Εμπλοκή των παιδιών σε βιωματική, χαρούμενη διαδικασία μάθησης













