Παγκόσμια μέρα αποταμίευσης

Stigmiotypo othonhs 2025 10 31 165647

«Ο Λύκος Γουργουλίκος και το Μεγάλο Ποδήλατο – Μαθαίνω να αποταμιεύω!»

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα «Τα ζώα μας διδάσκουν», τα παιδιά άκουσαν και επεξεργάστηκαν το παραμύθι «Ο Λύκος Γουργουλίκος και το Μεγάλο Ποδήλατο». Μέσα από τη διήγηση και τις εικόνες, συζήτησαν για την αξία της αποταμίευσης, της υπομονής και της υπευθυνότητας.Ακολούθησε συζήτηση για το πώς μπορούμε όλοι να διαχειριζόμαστε σωστά τα χρήματά μας και να μην τα ξοδεύουμε απερίσκεπτα.
Στη συνέχεια, κάθε παιδί κατασκεύασε τον δικό του κουμπαρά, τον «κουμπαρά του Λύκου Γουργουλίκου», χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικό ποτήρι, χαρτόνι , φωτογραφία από το παραμύθι ).

Ο κουμπαράς αυτός πήγε στο σπίτι κάθε παιδιού, ώστε να συνεχιστεί η δράση και στην οικογένεια, με σκοπό να καλλιεργηθεί η συνήθεια της αποταμίευσης και της ορθής διαχείρισης των χρημάτων.

Στόχοι Δραστηριότητας:

  • Να κατανοήσουν την έννοια της αποταμίευσης και της υπεύθυνης διαχείρισης χρημάτων.

  • Να συνδέσουν τη συμπεριφορά του ήρωα με ανθρώπινες αξίες όπως η υπομονή, η υπευθυνότητα και η συνέπεια.

  • Να εξοικειωθούν με την έννοια του προγραμματισμού και της αναβολής της ικανοποίησης για ένα μεγαλύτερο στόχο.

  • Να βιώσουν τη χαρά της προσπάθειας και της ανταμοιβής.

  • Να καλλιεργήσουν αυτοπειθαρχία και θετική στάση απέναντι στην αναμονή.

  • Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση μέσα από τη συζήτηση για τον ήρωα του παραμυθιού.

  • Να συνεργαστούν δημιουργικά σε ομαδικό περιβάλλον.

  • Να εκφραστούν προφορικά μέσα από αφήγηση, ερωτήσεις και διάλογο.

  • Να ενισχύσουν τη σχέση σχολείου – οικογένειας μέσα από τη συνέχιση της δράσης στο σπίτι.

  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Αναστοχασμός – Αξιολόγηση:

Μέσα από τη δράση, τα παιδιά:

  • Κατανόησαν τη σημασία της αποταμίευσης και της υπευθυνότητας.

  • Εξέφρασαν με λόγια και έργα τη χαρά της δημιουργίας και της επίτευξης στόχου.

  • Έδειξαν ενδιαφέρον να συνεχίσουν να «ταΐζουν» τον κουμπαρά τους στο σπίτι.

  • Ανέπτυξαν δεξιότητες οικονομικής παιδείας, αυτορρύθμισης και βιώσιμης σκέψης.

Σύνδεση με Θεματική “Ενεργός Πολίτης”:

Η δράση συνδέεται άμεσα με την ενότητα Ενεργός Πολίτης, καθώς:

  • Ενισχύει τη συνειδητή κατανάλωση και τη διαχείριση πόρων.

  • Προάγει τη βιωσιμότητα μέσω επαναχρησιμοποίησης υλικών.

  • Καλλιεργεί τη συνείδηση του υπεύθυνου πολίτη, που σκέφτεται, προγραμματίζει και ενεργεί με συνέπεια για το κοινό καλό.

Επίσης τα παιδιά γνώρισαν παροιμίες για την αποταμίευση ,

“Φασούλι, το φασούλι, γεμίζει το σακούλι”
“Ευρούλι, το ευρούλι, γεμίζει το σακούλι”
Ο Χρόνος είναι χρήμα

και το νόμισμα ευρώ, όπου και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με τον αριθμό 3. (σύνδεση με μαθηματικά) 


Η δράση πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου).

Stigmiotypo othonhs 2025 10 31 165927

Stigmiotypo othonhs 2025 10 31 170051

Stigmiotypo othonhs 2025 10 31 170134

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *