Δραστηριότητα των πρωινών τμημάτων στα πλαίσια αξιολόγησης του εργαστηρίου δεξιοτήτων φυσικών επιστημών
Ο παππούς Αρχιμήδης, σαν μάγος της άνωσης
Ο παππούς Αρχιμήδης σήμερα έφερε ένα αυγό και κανάτες με νερό!
🔹 Μας ρωτάει: «Τι θα γίνει αν βάλουμε το αυγό στο νερό; Θα επιπλέει ή θα βυθιστεί;»
🔹 Τα παιδιά παρατηρούν: Το αυγό βυθίζεται στο απλό νερό.
🔹 Ο Αρχιμήδης λέει: «Τώρα, ας κάνουμε το νερό πιο “δυνατό”!» (Προσθέτει αλάτι και ανακατεύει).
🔹 Τα παιδιά βάζουν ξανά το αυγό και… Ωπ! Επιπλέει!
Στόχοι Δραστηριότητας:
✔ Κατανόηση της έννοιας της άνωσης: Τα παιδιά ανακαλύπτουν πώς η προσθήκη αλατιού στο νερό αυξάνει την πυκνότητά του, επιτρέποντας στο αυγό να επιπλέει.
✔ Ανάπτυξη επιστημονικής σκέψης: Μέσα από την παρατήρηση και την πρόβλεψη, τα παιδιά εξοικειώνονται με τη διαδικασία του πειράματος και της ανακάλυψης.
φωτο από το πείραμα
Στο τέλος βάλαμε ένα πλαστικό δεινοσαυράκι στην κανάτα μαζί με το αυγό και τα παιδιά προβληματίστηκαν. Γιατί το αυγό επιπλέει στο αλατόνερο και το δεινοσαυράκι δεν επιπλέει ?
Τους καθοδηγήσαμε με ερωτήσεις όπως:
🔹 Είναι το δεινοσαυράκι πιο βαρύ από το αυγό;
🔹 Μήπως το υλικό του αυγού είναι διαφορετικό από αυτό του δεινοσαύρου;
🔹 Πιστεύετε ότι όλα τα αντικείμενα επιπλέουν στο αλατόνερο ή εξαρτάται από κάτι άλλο;
Τα παιδιά είπαν:Το αυγό επιπλέει γιατί το δεινοσαυράκι ( από πλαστικό) είναι βαρύτερο σε σχέση με το νερό, γι’ αυτό και βυθίζεται.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το πείραμα σε φύλλο αξιολόγησης που τους δόθηκε

























