Ανάλυση Προτιμήσεων των Μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες, 3ου τμήματος
Στο πλαίσιο του προγράμματος Φυσικών Επιστημών, οι μαθητές κλήθηκαν να αξιολογήσουν πέντε διαφορετικές δραστηριότητες, βαθμολογώντας τες από το 1 (πιο αγαπημένη) έως το 5 (λιγότερο αγαπημένη). Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν:
🔬 Δραστηριότητες με επιστήμονες
💧 Ο κύκλος του νερού
🌍 Σεισμοί
🌋 Ηφαίστεια
🪨 Ο κύκλος της πέτρας
Ποια δραστηριότητα ξεχώρισε;
Τα αποτελέσματα έδειξαν ξεκάθαρα ότι οι δραστηριότητες με επιστήμονες ήταν οι πιο αγαπητές, συγκεντρώνοντας τις περισσότερες ψήφους ως 1η επιλογή. Οι μαθητές φαίνεται να ενθουσιάστηκαν περισσότερο με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων, την αλληλεπίδραση μαζί τους και τις γνώσεις που αποκόμισαν μέσα από αυτή την εμπειρία.
Τι άλλο μάθαμε;
- Οι σεισμοί και ο κύκλος της πέτρας ακολούθησαν σε προτιμήσεις, δείχνοντας ότι τα φυσικά φαινόμενα εξακολουθούν να συναρπάζουν τα παιδιά.
Τελικό Συμπέρασμα
Οι μαθητές έδειξαν ξεκάθαρη προτίμηση στις δραστηριότητες που περιλάμβαναν άμεση αλληλεπίδραση με επιστήμονες, ενώ τα πιο “παραδοσιακά” θέματα, όπως τα ηφαίστεια και ο κύκλος του νερού, έρχονται πιο κάτω στην προτίμηση τους.
Δραστηριότητα | Πρώτες προτιμήσεις |
---|---|
1 (Επιστήμονες) | 6 |
2 (Κύκλος του Νερού) | 2 |
3 (Σεισμοί) | 4 |
4 (Ηφαίστεια) | 1 |
5 (Κύκλος της Πέτρας) | 4 |
✅ Η δραστηριότητα με τους επιστήμονες (1) είναι η πιο δημοφιλής με 6 πρώτες προτιμήσεις.
✅ Οι δραστηριότητες με ηφαίστεια (4) είναι οι λιγότερο δημοφιλείς, με μόλις 1 ψήφο ως πρώτη προτίμηση.
✅ Σεισμοί (3) και Κύκλος της Πέτρας (5) έχουν ίσο αριθμό πρώτων προτιμήσεων (4 ψήφοι).
2. Μέση κατάταξη κάθε δραστηριότητας
Υπολογίζουμε τον μέσο όρο της θέσης στην οποία ψηφίστηκε κάθε δραστηριότητα (όσο μικρότερος ο αριθμός, τόσο πιο δημοφιλής η δραστηριότητα).
Για κάθε αριθμό, αθροίζουμε τις θέσεις που έλαβε και διαιρούμε με το πλήθος των ψήφων.
📊 Υπολογισμοί:
- Επιστήμονες (1): Μ.Ο: 46/17=2.7146/17 = 2.71
- Κύκλος Νερού (2): Μ.Ο: 57/17=3.3557/17 = 3.35
- Σεισμοί (3): ( Μ.Ο: 42/17=2.4742/17 = 2.47
- Ηφαίστεια (4): 50/16=3.1350/16 = 3.13
- Κύκλος της Πέτρας (5): Μ.Ο: 60/17=3.5360/17 = 3.53
3. Κατάταξη με βάση τη δημοτικότητα (χαμηλότερος Μ.Ο → πιο δημοφιλές)
1️⃣ Σεισμοί (3) → 2.47
2️⃣ Επιστήμονες (1) → 2.71
3️⃣ Ηφαίστεια (4) → 3.13
4️⃣ Κύκλος Νερού (2) → 3.35
5️⃣ Κύκλος Πέτρας (5) → 3.53
📌 Παρατηρήσεις:
🔹 Αν και οι δραστηριότητες με επιστήμονες πήραν τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις, οι σεισμοί είχαν την καλύτερη συνολική βαθμολογία (δηλαδή η θέση τους ήταν πιο κοντά στην κορυφή για περισσότερους μαθητές).
🔹 Ο κύκλος του νερού (2) είχε αποδοχή, αλλά ήταν πιο κάτω από τις σεισμικές δραστηριότητες και τους επιστήμονες.
Συμπεράσματα
📢 Η πιο αγαπητή δραστηριότητα συνολικά ήταν οι σεισμοί, καθώς είχε τον χαμηλότερο μέσο όρο προτίμησης.
📢 Οι δραστηριότητες με τους επιστήμονες είχαν τις περισσότερες πρώτες θέσεις, αλλά συνολικά ήρθαν δεύτερες.
Στατιστικό σχεδιάγραμμα
Αξιολόγηση του εργαστηρίου από την εκπαιδευτικό
Στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τις Φυσικές Επιστήμες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους, να θέσουν ερωτήματα και να ανακαλύψουν απαντήσεις μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, πειράματα και δημιουργικές ασκήσεις. Μέσα από μια διαδραστική και ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, ενθαρρύναμε την περιέργεια και την κριτική σκέψη, ενώ παράλληλα συνδέσαμε την επιστημονική γνώση με την καθημερινή ζωή και τα φυσικά φαινόμενα που μας περιβάλλουν.
Τα παιδιά γνώρισαν τη φύση και τις επιστήμες που τη μελετούν, συζήτησαν για εντυπωσιακά φυσικά φαινόμενα όπως οι σεισμοί, τα ηφαίστεια και η διάβρωση του εδάφους, και δημιούργησαν τις δικές τους επιστημονικές απορίες. Μέσα από την παρουσίαση σπουδαίων επιστημόνων, όπως ο Πυθαγόρας, ο Αρχιμήδης, η Θεανώ και ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, απέκτησαν ερεθίσματα για να αναπτύξουν τη δική τους επιστημονική σκέψη και να δημιουργήσουν τις “Ταυτότητες Επιστήμονα”, δηλώνοντας τι θα ήθελαν να ανακαλύψουν.
Με ποικίλες δραστηριότητες, όπως δημιουργία ποιήματος για τη βαρύτητα, ζωγραφική των στρωμάτων της γης, πειράματα με ηφαίστεια, κατασκευή σεισμογράφου, παρατήρηση της διάβρωσης του εδάφους και μελέτη του κύκλου του νερού, τα παιδιά έμαθαν βιωματικά και ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες.
Δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν:
- Κριτική και δημιουργική σκέψη: Μέσα από παρατήρηση, πειραματισμό και εξαγωγή συμπερασμάτων.
- Ερευνητικές δεξιότητες: Διατύπωση ερωτημάτων, σχεδιασμός πειραμάτων, εξαγωγή αποτελεσμάτων.
- Συνεργασία και ομαδικό πνεύμα: Συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες και ανταλλαγή απόψεων.
- Δημιουργικότητα: Κατασκευές, ζωγραφική και ποιητική έκφραση με επιστημονικό περιεχόμενο.
- Περιβαλλοντική συνείδηση: Κατανόηση της σημασίας του νερού και της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.
Η ενασχόληση με τις φυσικές επιστήμες μέσα από βιωματικές δράσεις βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους και να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους συνοδεύουν σε κάθε στάδιο της μάθησής τους!