Δραστηριότητα των 3 τμημάτων στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων φυσικών επιστημών
Στόχοι:
✔️ Κατανόηση του κύκλου του νερού μέσα από ένα απλό και βιωματικό πείραμα.
✔️ Παρατήρηση της εξάτμισης και της συμπύκνωσης του νερού.
✔️ Καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης μέσω πειραματισμού και διερεύνησης.
✔️ Ανάπτυξη παρατηρητικότητας και διατύπωσης υποθέσεων.
✔️ Συνεργασία και ενίσχυση της δημιουργικότητας μέσα από τη ζωγραφική.
Περιγραφή:
Τα παιδιά και των τριών τμημάτων συμμετείχαν σε ένα συναρπαστικό πείραμα για τον κύκλο του νερού! Αρχικά, σχεδίασαν ήλιο και σύννεφα πάνω σε μια διαφανή σακούλα, την οποία γέμισαν με νερό.
Το 1ο και 2ο τμήμα πρόσθεσαν μπλε χρώμα ζαχαροπλαστικής για να παρατηρήσουν πιο έντονα τις αλλαγές, ενώ το 3ο τμήμα, διατήρησε το νερό διάφανο για φυσική παρατήρηση.
Στη συνέχεια, οι σακούλες κολλήθηκαν σε ένα θερμο μέρος μέσα σε κάθε τάξη και τα παιδιά παρατήρησαν πώς η θερμότητα έκανε το νερό να εξατμιστεί, σχηματίζοντας μικρές σταγόνες στο πάνω μέρος της σακούλας.
Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία, ανακάλυψαν τις έννοιες της εξάτμισης, της συμπύκνωσης και των βροχοπτώσεων με έναν διασκεδαστικό τρόπο!
Εξηγήσαμε με στα παιδιά:
«Το νερό που βρίσκεται μέσα στη σακούλα ζεσταίνεται και μετατρέπεται σε ατμό (εξάτμιση). Όταν φτάνει στο πάνω μέρος της σακούλας, γίνεται σταγονίτσες και πέφτει ξανά κάτω, όπως η βροχή!»
Ερώτηση στα παιδιά: «Τι παρατηρείτε στη σακούλα; Μοιάζει με αυτό που συμβαίνει στον ουρανό;»
το ρολόι του κύκλου του νερού από το 2ο τμήμα