Βιωματική Προσέγγιση του Σεισμού: Από τον Σεισμογράφο στη Σεισμική Ασφάλεια

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140016

Δραστηριότητα του 1ου τμήματος στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων φυσικών επιστημών

Περιγραφή:
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργικές προσεγγίσεις, τα παιδιά γνώρισαν τη φύση και τις συνέπειες των σεισμών. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη συνεργασία, κατανόησαν τη λειτουργία του σεισμογράφου, την ένταση των δονήσεων και τη σημασία της σεισμικής ασφάλειας. Από την προσομοίωση της καταγραφής ενός σεισμού μέχρι τη δημιουργία σεισμογράφων και “βαλιτσών σεισμού,” καλλιέργησαν δεξιότητες πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων.

Στόχοι:

  1. Κατανόηση Φυσικών Φαινομένων: Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαδικασία και τη λειτουργία του σεισμού και του σεισμογράφου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
  2. Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Να εξασκηθούν στην αξιολόγηση της έντασης σεισμικών δονήσεων και τη σύνδεση αυτών με τους βαθμούς Ρίχτερ.
  3. Εμπέδωση της Σεισμικής Ασφάλειας: Να αποκτήσουν γνώση για την κατασκευή ασφαλών κατασκευών και τη σημασία της προετοιμασίας για σεισμούς.
  4. Δημιουργικότητα και Συνεργασία: Να συνεργαστούν μεταξύ τους για την κατασκευή μοντέλων πόλεων και τη δημιουργία προσωπικού σεισμικού εξοπλισμού.
  5. Ενίσχυση Πρακτικών Δεξιοτήτων: Να αναπτύξουν δεξιότητες συναρμολόγησης και δημιουργίας, φτιάχνοντας το δικό τους “βαλιτσάκι σεισμού” με τα απαραίτητα εφόδια.

Τα παιδιά αποτυπώνουν με κάμερα τη στιγμή του σεισμού .

IMG 1264 IMG 1265 IMG 1266

Καταγραφή έντασης σεισμού στον σεισμογράφο

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140059Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140143Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140222Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140242Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140302Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140354Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140541Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140625Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140720Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140833Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140901Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140935Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 141030

Τα παιδιά δημιουργούν μια πόλη από τουβάκια πάνω σε τεκτονικές πλάκες. Χτυπώντας ένα κουδουνάκι , σύνθημα έναρξης σεισμού  ,  κουνήσαμε τις τεκτονικές πλάκες και συζητήσαμε τα αποτελέσματα..τα σπίτια κουνήθηκαν λίγο στον μικρό σεισμό, περισσότερο στο μεγαλύτερο σεισμό κι έπεσαν εντελώς στον πολύ μεγάλο σεισμό.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 141125 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 141137 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 141150 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 141203 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 141239

Τα παιδιά δημιούργησαν μία Πόλη από τουβλάκια και τεκτονικές πλάκες και  αναπαρέστησαν στο ελεύθερο παιχνίδι το σεισμό

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 154612 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 154643 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 154709 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 154732

Βαλιτσάκι σεισμού. Τα παιδιά συζήτησαν για ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει σε ένα βαλιτσάκι σεισμού, έκοψαν και κόλλησαν στο βαλιτσάκι που ζωγράφισαν όλα τα απαραίτητα όπως φακός με μπαταρίες, ραδιόφωνο, ξηρά τροφή , φάρμακα, κλπ

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 135610 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 135701 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 135716Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 140016Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 135909

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *