Δραστηριότητα του 1ου τμήματος στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων φυσικών επιστημών
Περιγραφή:
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργικές προσεγγίσεις, τα παιδιά γνώρισαν τη φύση και τις συνέπειες των σεισμών. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη συνεργασία, κατανόησαν τη λειτουργία του σεισμογράφου, την ένταση των δονήσεων και τη σημασία της σεισμικής ασφάλειας. Από την προσομοίωση της καταγραφής ενός σεισμού μέχρι τη δημιουργία σεισμογράφων και “βαλιτσών σεισμού,” καλλιέργησαν δεξιότητες πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων.
Στόχοι:
- Κατανόηση Φυσικών Φαινομένων: Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαδικασία και τη λειτουργία του σεισμού και του σεισμογράφου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
- Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Να εξασκηθούν στην αξιολόγηση της έντασης σεισμικών δονήσεων και τη σύνδεση αυτών με τους βαθμούς Ρίχτερ.
- Εμπέδωση της Σεισμικής Ασφάλειας: Να αποκτήσουν γνώση για την κατασκευή ασφαλών κατασκευών και τη σημασία της προετοιμασίας για σεισμούς.
- Δημιουργικότητα και Συνεργασία: Να συνεργαστούν μεταξύ τους για την κατασκευή μοντέλων πόλεων και τη δημιουργία προσωπικού σεισμικού εξοπλισμού.
- Ενίσχυση Πρακτικών Δεξιοτήτων: Να αναπτύξουν δεξιότητες συναρμολόγησης και δημιουργίας, φτιάχνοντας το δικό τους “βαλιτσάκι σεισμού” με τα απαραίτητα εφόδια.
Τα παιδιά αποτυπώνουν με κάμερα τη στιγμή του σεισμού .
Καταγραφή έντασης σεισμού στον σεισμογράφο
Τα παιδιά δημιουργούν μια πόλη από τουβάκια πάνω σε τεκτονικές πλάκες. Χτυπώντας ένα κουδουνάκι , σύνθημα έναρξης σεισμού , κουνήσαμε τις τεκτονικές πλάκες και συζητήσαμε τα αποτελέσματα..τα σπίτια κουνήθηκαν λίγο στον μικρό σεισμό, περισσότερο στο μεγαλύτερο σεισμό κι έπεσαν εντελώς στον πολύ μεγάλο σεισμό.
Τα παιδιά δημιούργησαν μία Πόλη από τουβλάκια και τεκτονικές πλάκες και αναπαρέστησαν στο ελεύθερο παιχνίδι το σεισμό
Βαλιτσάκι σεισμού. Τα παιδιά συζήτησαν για ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει σε ένα βαλιτσάκι σεισμού, έκοψαν και κόλλησαν στο βαλιτσάκι που ζωγράφισαν όλα τα απαραίτητα όπως φακός με μπαταρίες, ραδιόφωνο, ξηρά τροφή , φάρμακα, κλπ