Οι Σεισμοί και οι Τεκτονικές Πλάκες: Από τον Εγκέλαδο στις Επιστημονικές Καταγραφές

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 154926

Δραστηριότητα του 2ου και 3ου τμήματος στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων φυσικών επιστημών 

Περιγραφή:
Μέσα από ένα πλούσιο φάσμα βιωματικών και πειραματικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά εξερεύνησαν τις τεκτονικές πλάκες και τη δημιουργία σεισμών. Με τη χρήση μοντέλων από φελιζόλ και αντικείμενα πάνω σε χαρτί, παρατήρησαν τις επιπτώσεις διαφορετικών κινήσεων των πλακών: σύγκλιση, απόκλιση και τριβή. Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 153930 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 154116 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 154338 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 154522

“Ρυθμός και Ένταση του Σεισμού: Η Γη Ταρακουνιέται!”
Τα παιδιά συμμετέχουν σε μια δραστηριότητα όπου χτυπούν το ντέφι με διαφορετικούς ρυθμούς και ένταση, προσομοιώνοντας τη σεισμική δόνηση. Κάθε παιδί δίνει το δικό του ρυθμό και τα υπόλοιπα προσπαθούν να καταλάβουν πόσα Ρίχτερ αντιστοιχούν στον «σεισμό» και να μιμηθούν την ένταση με αντίστοιχες κινήσεις, όπως πηδηματάκια.

Η δραστηριότητα αυτή ενθαρρύνει τα παιδιά να κατανοήσουν την ένταση των σεισμών μέσω της κίνησης και του ήχου. Όσο πιο έντονος είναι ο ρυθμός του ντεφιού, τόσο πιο δυνατές και μεγάλες κινήσεις κάνουν τα παιδιά, προσπαθώντας να μιμηθούν τη δύναμη του σεισμού. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά βιώνουν τη σύνδεση ανάμεσα στην ένταση των σεισμών και τις κινήσεις τους, μαθαίνοντας τα Ρίχτερ με έναν διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο

.Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 155545 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 155638 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 155739 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 155829 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 155936 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160036 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160147 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160247 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160350 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160421 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160524 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160546 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160657 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160816 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160919

σεισμογράφος και σεισμογραμμή

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161937 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161953 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162009 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162022 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162036 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162052 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162106 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162126 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162139 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162153 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162209 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162223 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162237 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 162252

ένταση ρίχτερ στον πίνακα

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 154711 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 154926 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 155032 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 155049

καταγραφή ρίχτερ με σεισμογραμμές στο χαρτί

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161617 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161634 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161711 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161731 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161745 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161800 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161819 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161834 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161851 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161907 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161922

ζωγραφίζοντας τον μύθο του εγκέλαδου

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161353 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161405 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161418 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161434 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161447 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161459 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161514 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161530 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161545

βαλιτσάκι σεισμού

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161255 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161312 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161326 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161340

Στόχοι:

  1. Κατανόηση Φυσικών Φαινομένων: Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις κινήσεις των τεκτονικών πλακών και τις επιπτώσεις τους στο έδαφος και τις κατασκευές.
  2. Επιστημονική Εισαγωγή: Να εισαχθούν βασικές έννοιες όπως τα Ρίχτερ και η λειτουργία του σεισμογράφου.
  3. Βιωματική Μάθηση: Να κατανοήσουν τη σχέση έντασης-σεισμού μέσα από κινητικές δραστηριότητες όπως χτυπήματα και πηδήματα.
  4. Μυθολογία και Επιστήμη: Να συνδέσουν την αρχαία ελληνική μυθολογία με την επιστημονική εξήγηση των σεισμών και να κατανοήσουν τη μετάβαση από τις μυθολογικές αφηγήσεις στην επιστήμη.
  5. Δημιουργικότητα: Να δημιουργήσουν ζωγραφιές του γίγαντα Εγκέλαδου και δικών τους σεισμογράφων, ενισχύοντας την καλλιτεχνική έκφραση και τη φαντασία τους.
  6. Διερεύνηση: Να θέσουν ερωτήματα για τη λειτουργία και τη θέση των σεισμογράφων, ενισχύοντας την κριτική τους σκέψη.
  7. Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Προετοιμασίας: Να μάθουν τα παιδιά ποια αντικείμενα είναι απαραίτητα σε ένα βαλιτσάκι σεισμού και να αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *