Εργαστήρι Φυσικών Επιστημών: Γινόμαστε Επιστήμονες της Φύσης!

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 143750

Δραστηριότητα των τριών τμημάτων  στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων Φυσικές επιστήμες

Περιγραφή:
Στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στο μαγικό κόσμο των Φυσικών Επιστημών! Αφουγκραστήκαμε τις απορίες των παιδιών και ανακαλύψαμε ότι είναι γεμάτα περιέργεια για τη φύση και τα φαινόμενά της. Μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση, τα παιδιά ανέλαβαν το ρόλο του επιστήμονα, καθώς οι ερωτήσεις είναι η αρχή κάθε επιστημονικής διερεύνησης.

Διαδικασία:
Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας τι είναι η “φύση” και τι σημαίνουν οι “επιστήμες” που τη μελετούν. Τα παιδιά ανέφεραν εντυπωσιακά φυσικά φαινόμενα, όπως ηφαίστεια, κεραυνούς και οι κινήσεις της Γης, και ανέπτυξαν τις δικές τους απορίες.

Καταγράψαμε τις ερωτήσεις τους και τις ομαδοποιήσαμε σε θεματικές ενότητες:

  • Έδαφος και Υπέδαφος
  • Σεισμοί και Ηφαίστεια
  • Ήλιος – Γη – Κινήσεις και Εποχές
  • Ηλιακό Σύστημα και Πλανήτες
  • Διάστημα
  • Ηλεκτρισμός
  • Ρομπότ, και Τεχνολογία
  • Αέρας
  • νερό
  • δεινόσαυροι 

Στόχοι του Εργαστηρίου:

  • Να καλλιεργήσουμε την επιστημονική σκέψη μέσα από την παρατήρηση και την ερώτηση.
  • Να ενισχύσουμε τη φυσική περιέργεια των παιδιών για το περιβάλλον και τη φύση.
  • Να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα μέσα από διερευνητικές δραστηριότητες.
  • Να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να εμπλακούν ενεργά σε πειράματα, κατασκευές και παρατηρήσεις.
  • Να προσεγγίσουμε φυσικά φαινόμενα με απλό και κατανοητό τρόπο.

Με τις δικές τους απορίες να καθοδηγούν το περιεχόμενο, τα παιδιά γίνονται οι μικροί επιστήμονες του νηπιαγωγείου μας και μαζί θα εξερευνήσουμε κάθε πτυχή της φύσης και των επιστημών με ενθουσιασμό!

IMG 20250204 092509 288IMG 20250205 111157 759Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 143651Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 143750Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 143831

Οι Επιστήμονες του Νηπιαγωγείου Παρουσιάζουν τον Εαυτό τους! 🌟

Κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του Ταυτότητα Επιστήμονα, παρουσιάζοντας τον εαυτό του στην ομάδα και λέγοντας τι θέλει να ανακαλύψει και να μάθει ως επιστήμονας. Κάθε παιδί, με τη φωτογραφία του και την προσωπική του δήλωση, έγινε μέλος της ομάδας μας και έδειξε τη φαντασία και την περιέργεια του για τη φύση και τον κόσμο γύρω του.

Ανακαλύψαμε όλοι μαζί ότι οι επιστήμονες κάνουν πολλές ερωτήσεις και προσπαθούν να βρουν απαντήσεις με τον δικό τους τρόπο. Οι μικροί μας επιστήμονες δήλωσαν τι τους ενδιαφέρει, όπως:

  • Πώς φτιάχνονται τα λουλούδια;
  • Πώς δουλεύουν τα ρομπότ;
  • Πώς λειτουργεί το ηφαίστειο;
  • Πώς μετακινούνται τα αστέρια, η γη / 
  • Γιατί εχουμε 4 εποχές? 
  • Πώς καταλαβαίνουν τα χελιδόνια ότι έρχεται ο χειμώνας;
  • Τι είναι ο αέρας? 
  • Πως φτιαχνετε το νερό ? κλπ
  • IMG 20250204 110501 635 1 

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά εντάχθηκαν ενεργά στον ρόλο του επιστήμονα και, με την αφοσίωση και τη δημιουργικότητά τους, οδήγησαν τις έρευνες και τις ερωτήσεις που θα εξερευνήσουμε στο εργαστήρι.