Δραστηριότητα του 2ου πρωινού, 3ου πρωινού και 2ου ολοήμερου τμήματος
Τα παιδιά δημιουργούν το δικό τους “Δέντρο Αγάπης”, μια ανθισμένη αμυγδαλιά σε χαρτόνι, ζωγραφίζοντας με τέμπερες τα κλαδιά και τα άνθη. Το φόντο του ουρανού γίνεται καμβάς για μια πράξη φροντίδας που γράφουν τα ίδια τα παιδιά, είτε για το περιβάλλον είτε για τους ανθρώπους γύρω τους. Με αυτόν τον τρόπο, το δέντρο τους γεμίζει με πολύτιμες αξίες, συμβολίζοντας την ελπίδα, την αγάπη και την αναγέννηση.
Στόχοι:
- Να αναγνωρίσουν την αξία της φροντίδας και της αγάπης σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής.
- Να συνδέσουν τη φύση με θετικές αξίες, όπως η ελπίδα και η αναγέννηση.
- Να ενθαρρυνθεί η δημιουργική έκφραση μέσω της τέχνης.
- Να καλλιεργήσουν την ενσυνείδηση και την υπευθυνότητα μέσα από τη σύνδεση πράξεων φροντίδας με τη φύση.
- Να ενισχύσουν την ικανότητα να συνθέτουν σκέψεις και αξίες σε ένα συμβολικό έργο τέχνης
η δραστηριότητα συνεχίστηκε στο 2ο πρωινό τμήμα αποτελώντας δραστηριότητα αξιολόγησης του προγράματος
Διαδικασία Αξιολόγησης:
- Συζήτηση στην Ολομέλεια:
- η εκπαιδευτικός Ρώτησε τα παιδιά:
- Ποιες αξίες θυμούνται από το πρόγραμμα;
- Ποια από αυτές τις αξίες εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους στο σχολείο ή στο σπίτι;
- Πώς μπορούν να δείξουν φροντίδα και αγάπη για το περιβάλλον και τους ανθρώπους;
- η εκπαιδευτικός Ρώτησε τα παιδιά:
- Ατομική Συμπλήρωση:
- η εκπαιδευτικός Ζήτησε από κάθε παιδί να γράψει πάνω στο φόντο του δέντρου μια αξία που θεωρεί πιο σημαντική.
- Δίπλα από την αξία, ενθάρρυνε τα παιδιά να καταγράψουν μια πράξη που συνδέεται με αυτή την αξία (π.χ., “Συνεργασία: Βοηθάω τον φίλο μου όταν δυσκολεύεται”).
- Παρουσίαση:
- Κάθε παιδί παρουσιάζει το έργο του και εξηγεί την αξία που επέλεξε και την πράξη φροντίδας που τη συνοδεύει.
- Ανατροφοδότηση:
- Στη συζήτηση η εκπαιδευτικός έδωσε έμφαση στις κοινές αξίες που εμφανίζονται στα έργα των παιδιών και στους διαφορετικούς τρόπους που τις βιώνουν.
Κριτήρια Αξιολόγησης:
- Κατανόηση Αξιών: Τα παιδιά δείχνουν να κατανοούν τις αξίες ζωής και να τις συνδέουν με την καθημερινότητά τους.
- Ενσυναίσθηση: Οι πράξεις φροντίδας δείχνουν κατανόηση των αναγκών των άλλων και του περιβάλλοντος.
- Συμβολική Έκφραση: Τα παιδιά εκφράζουν δημιουργικά τις αξίες μέσα από το δέντρο τους.
- Λεκτική Επικοινωνία: Επάρκεια στην περιγραφή της αξίας και της πράξης φροντίδας που διάλεξαν.
Φωτο από την δραστηριότητα















































