Δραστηριότητα των τριών τμημάτων στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων
Περιγραφή Δραστηριότητας:
Μέσα από την ανάγνωση του παραμυθιού “Σάκης ο Μικρός Σπουργίτης”, του Σ. Χατζάκη, τα παιδιά εξερεύνησαν τις αξίες της αποδοχής της διαφορετικότητας και της αυτοεκτίμησης. Η ιστορία του Σάκη, που αγάπησε την πολύχρωμη καρδερίνα αλλά ανακάλυψε τη σημασία της αυθεντικότητας, αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση σχετικά με τη σημασία του να είμαστε ο εαυτός μας. Μετά τη συζήτηση, τα παιδιά ζωγράφισαν τα δύο πουλιά του παραμυθιού και έγραψαν τον τίτλο της ιστορίας, εκφράζοντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους.
Τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις όπως:
- Πώς ένιωθε ο Σάκης σε κάθε στιγμή της ιστορίας;
- Τι θα λέγατε στην καρδερίνα αν ήσασταν φίλοι της;
- Ποιο ήταν το πιο σημαντικό σημείο της ιστορίας για εσάς;
Δίδαγμα:
Η αληθινή ευτυχία πηγάζει από την αποδοχή του εαυτού μας και τη χαρά που αντλούμε από τη ζωή. Δεν είναι απαραίτητο να αλλάξουμε τον εαυτό μας για να κερδίσουμε την αποδοχή των άλλων, καθώς η πραγματική αγάπη και φιλία βασίζονται στη γνησιότητα και όχι στην επιφανειακή εμφάνιση.
Στόχοι:
- Ανάπτυξη Συναισθηματικής Νοημοσύνης:
- Τα παιδιά αναγνωρίζουν και εκφράζουν συναισθήματα όπως η χαρά, η λύπη, η απογοήτευση και η αποδοχή μέσα από την ιστορία του Σάκη.
- Καλλιέργεια Αξιών Ζωής:
- Ενθαρρύνονται να εκτιμούν τη διαφορετικότητα και να δίνουν προτεραιότητα στην εσωτερική ομορφιά και στον χαρακτήρα έναντι της εξωτερικής εμφάνισης.
- Αυτοεκτίμηση και Αυθεντικότητα:
- Προάγεται η αποδοχή του εαυτού τους, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της αυθεντικότητας και της αυτοεκτίμησης.
- Δημιουργική Έκφραση:
- Μέσα από τη ζωγραφική και τη συγγραφή του τίτλου, τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους και αναπαριστούν τα στοιχεία της ιστορίας με τον δικό τους τρόπο.
- Ενίσχυση Δεξιοτήτων Ερμηνείας και Σχολιασμού:
-
- Αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη μέσα από τη συζήτηση για τις συμπεριφορές των χαρακτήρων και τα μηνύματα της ιστορίας.
-