Δραστηριότητα των πρωινών τμημάτων στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων Αξίες ζωής, πηγή υλικού για τις κάρτες και δημιουργός Αποστόλης Ζυμβραγάκης , φιλόλογος , σχολικός ψυχολόγος , e-children
Η δραστηριότητα “Πράξεις Αγάπης” έχει στόχο να εμπνεύσει τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν την αξία της αγάπης μέσα από μικρές, ουσιαστικές πράξεις στην καθημερινότητά τους.
Δημιουργείται ένα “κουτί της αγάπης” που περιέχει καρτέλες με γραμμένες πράξεις αγάπης
Κάθε παιδί, με τη σειρά του, διαλέγει τυχαία μια καρτέλα στο τέλος της ημέρας.
Εκτέλεση στο σπίτι:Τα παιδιά παίρνουν την καρτέλα μαζί τους στο σπίτι και προσπαθούν να υλοποιήσουν την πράξη που αναγράφεται σε αυτή.
Παράλληλα, συμπληρώνουν ένα μικρό φύλλο καταγραφής, όπου γράφουν ή ζωγραφίζουν πώς ένιωσαν όταν έκαναν την πράξη και πώς αντέδρασε το άτομο στο οποίο απευθύνθηκαν.
Συζήτηση στην τάξη:
Την επόμενη ημέρα, κάθε παιδί φέρνει το φύλλο καταγραφής του και συμμετέχει σε μια ομαδική συζήτηση. Μοιράζεται την εμπειρία του, τα συναισθήματά του και τις αντιδράσεις που παρατήρησε.
Ενθαρρύνεται ο διάλογος και η αλληλοϋποστήριξη, ενώ δίνεται χώρος για αναστοχασμό.
τα παιδιά παίρνουν έπαινο συμμετοχής στην δράση
Στόχοι Δραστηριότητας
Κοινωνικο-Συναισθηματικοί Στόχοι:
Καλλιέργεια της αξίας της αγάπης: Τα παιδιά συνειδητοποιούν τη σημασία της αγάπης μέσα από απλές αλλά ουσιαστικές πράξεις.
Ανάπτυξη ενσυναίσθησης: Μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται τις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων.
Προώθηση της επικοινωνίας: Εξασκούνται στο να μοιράζονται σκέψεις και εμπειρίες με την ομάδα.
Ανάπτυξη Προσωπικών Ικανοτήτων:
Αυτογνωσία: Κατανοούν πώς οι δικές τους πράξεις επηρεάζουν τους γύρω τους.
Αυτοεκτίμηση: Νιώθουν περήφανα για τη θετική συμβολή τους.
Καλλιέργεια ηθικών αξιών: Εξασκούνται στη δημιουργία θετικών συνηθειών.
Ενίσχυση Δεσμών:
Οικογενειακοί δεσμοί: Ενισχύουν τη σχέση τους με τα μέλη της οικογένειας μέσω μικρών, θετικών κινήσεων.
Ομαδικότητα στην τάξη: Η ανταλλαγή εμπειριών προωθεί την αίσθηση κοινότητας
Παρουσίαση Πράξης Αγάπης:
Τα παιδιά φέρνουν πίσω την πράξη αγάπης που έκαναν στο σπίτι,.
Κάθε παιδί παρουσιάζει τη δράση του στην ομάδα, εξηγώντας τι έκανε, πώς ένιωσε, και πώς αντέδρασαν οι γύρω του.Ο “Άη Βασίλης” δίνει στα παιδιά έναν έπαινο ως αναγνώριση της προσπάθειάς τους.Μαζί με τον έπαινο, κάθε παιδί λαμβάνει και ένα μπαλόνι ως συμβολικό δώρο, προσφέροντας χαρά και ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους.
Συνεχιζόμενη Δραστηριότητα:Κάθε μέρα ένα νέο παιδί επιλέγει μια πράξη αγάπης από το “κουτί της αγάπης” για να την κάνει στο σπίτι.Ο κύκλος συνεχίζεται, με τα παιδιά να εμπνέονται το ένα από το άλλο και να αναπτύσσουν θετικές συνήθειες.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΑΞΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΩΙΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ )
6 Δεκεμβρίου 2024
Ο μαθητής έφερε μπισκότα που έφτιαξε με τη μαμά αφού πήρε τη πράξη αγάπης Φτιάξε μπισκοτάκια και κέρνα.
Κάποιοι μαθητές των τριών τμημάτων πήραν την πράξη τραγούδησε κάλαντα σε μεγάλους ανθρώπους για να τους φτιάξεις το κέφι. Τα παιδιά μίλησαν στην ομάδα και μοιράστηκαν για το πως πραγματοποίησαν την πράξη την οποία και ζωγράφισαν
Μαθητής τάισε τα αδέσποτα της γειτονιάς και μας μίλησε για το πως πραγματοποιήθηκε η δράση και την ζωγράφισε
9 Δεκεμβρίου 2024
Μαθητής έφτιαξε κάρτες Χριστουγέννων και τις χάρισε στους γονείς του αφου η πράξη αγάπης ήταν :φτιάξε Χριστουγεννιάτικες κάρτες και χάρισε τες στους γονείς σου
Έπαινοι – ενδεικτικά κάποιες φωτογραφίες από την επιβράβευση των παιδιών
16 Οκτωβρίου , ο μαθητής φτιάχνει κάρτες αγάπης και τις μοιραζει στους φίλους