“Μαθαίνουμε την Αποδοχή: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων ΑΜΕΑ

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150805

Δραστηριότητα του 3ου πρωινού τμήματος

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων ΑΜΕΑ  στις 3 Δεκεμβρίου ,  μια  ευκαιρία για να μιλήσουμε με τα παιδιά για την ισότητα, τη συμπερίληψη και την αποδοχή της διαφορετικότητας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων αξίες ζωής.

Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων ΑΜΕΑ  (3 Δεκεμβρίου) και είχε ως σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τις ιδιαίτερες δυνατότητες υπέροχων και ξεχωριστών συνανθώπων μας, και  την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και την καλλιέργεια αξιών όπως η αποδοχή και η συμπερίληψη.

Αρχικά, έγινε συζήτηση με τα παιδιά για τη σημασία της ημέρας, τονίζοντας ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στη συμμετοχή και στη συνύπαρξη. Ρωτήθηκαν τα παιδιά πώς πιστεύουν ότι τα άτομα ΑΜΕΑ μπορούν να συμβιώσουν μαζί μας και πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε.

Ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες, όπως το παιχνίδι με το μαντήλι, όπου τα παιδιά δοκίμασαν να βασιστούν σε άλλες αισθήσεις (όπως η ακοή), μιμούμενα καταστάσεις που αντιμετωπίζουν άτομα ΑΜΕΑ

Τα παιδιά εξέφρασαν δημιουργικά τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους μέσω ζωγραφικής, αφιερωμένης στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων ΑΜΕΑ

Τέλος τα παιδιά παρακολούθησαν την βραβευμένη ταινία Cuerdas, Χορδές 

Ακολούθησε συζήτηση για την ταινία αυτή , τα παιδιά σχολίασαν , εξέφρασαν και μοιράστηκαν σκέψεις, ιδέες και συναισθήματα.

Ο Νικόλας πάσχει από εγκεφαλική παράλυση και στο σχολείο τα παιδιά δεν παίζουν μαζί του. Όλα εκτός από την Μαρία, η οποία δεν πτοείται και παίζει μαζί του, του διαβάζει, και βρίσκει τρόπους να έχουν κοινές δραστηριότητες. Τα παιδιά χτίζουν ένα ιδιαίτερο δέσιμο, το οποίο θα επηρεάσει τον τρόπο που η Μαρία βλέπει τη ζωή.


Στόχοι Δραστηριότητας

  1. Ευαισθητοποίηση:
    • Ενημέρωση των παιδιών για τα δικαιώματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα ΑΜΕΑ
    • Προώθηση της κατανόησης της έννοιας της συμπερίληψης και της ισότητας.
  2. Ανάπτυξη Ενσυναίσθησης:
    • Μέσα από βιωματικά παιχνίδια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να “μπουν στη θέση του άλλου”, κατανοώντας καλύτερα τις δυσκολίες που βιώνουν άτομα ΑΜΕΑ
  3. Καλλιέργεια Συνεργασίας και Ομαδικότητας:
    • Τα παιχνίδια και οι συζητήσεις ενίσχυσαν την ομαδικό πνεύμα και την αλληλεγγύη μεταξύ των παιδιών.
  4. Δημιουργική Έκφραση:
    • Μέσω της ζωγραφικής, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν ελεύθερα τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σχετικά με τη σημασία της ημέρας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.
    • Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150703 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150726 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150805 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150826 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150846 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150900 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 150948 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151028 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151105 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151247 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151332 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151452 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151523 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151547Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151536Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151415Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 151427

Στόχοι της ταινίας και της συζήτησης που ακολούθησε στο 2ο μέρος της δραστηριότητας 

  1. Καλλιέργεια Ενσυναίσθησης:
    • να κατανοήσουν και να νιώσουν τα συναισθήματα των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες
    • Ενίσχυση της ικανότητας να μπαίνουν “στη θέση του άλλου”.
  2. Ανάπτυξη της Αποδοχής της Διαφορετικότητας:
    • Να μάθουν τα παιδιά ότι κάθε άτομο, ανεξαρτήτως των δυνατοτήτων του, έχει αξία και μπορεί να συμβάλλει στις σχέσεις και την κοινωνία.
    • Προώθηση της ιδέας ότι η φιλία και η συνεργασία δεν έχουν όρια.
  3. Ενίσχυση της Συνεργασίας και της Φιλίας:
    • Να εμπνευστούν τα παιδιά από την ιστορία αναγνωρίζοντας τη σημασία της προσπάθειας να βρίσκουμε τρόπους σύνδεσης με όλους τους ανθρώπους.
  4. Διαμόρφωση Θετικών Στάσεων:
    • Να αντιληφθούν τα παιδιά πως η διαφορετικότητα δεν είναι εμπόδιο, αλλά ευκαιρία για να γίνουμε πιο δημιουργικοί και να εμπλουτίσουμε τις ζωές μας.
    • Να ενισχύσουν τη θετική στάση τους προς τα άτομα με αναπηρίες ή άλλες διαφορετικές ανάγκες.
  5. Εκπαίδευση σε Κοινωνικές Δεξιότητες:
    • Να κατανοήσουν τα παιδιά πώς μπορούν να υποστηρίξουν τους συμμαθητές τους που χρειάζονται βοήθεια, χωρίς να τους υποτιμούν ή να τους κάνουν να νιώθουν άβολα.
  6. Ανάπτυξη Σκέψεων και Συναισθημάτων:
    • Να προβληματιστούν τα παιδιά για τις δικές τους συμπεριφορές απέναντι στη διαφορετικότητα και να αναλογιστούν πώς μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητά τους.