“Εκλογές Μαθητικού Συμβουλίου: Ανάδειξη Σχολικού Προέδρου”

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120758

Δραστηριότητα όλων των τμημάτων- συνδιδασκαλία-  στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων Αξίες ζωής

Η δραστηριότητα περιλαμβάνει τη διοργάνωση μιας προεκλογικής συζήτησης (debate) όπου ένας υποψήφιος από κάθε τμήμα του σχολείου παρουσιάζει τις ιδέες και το πρόγραμμά του για τη θέση του προέδρου του σχολείου. Η διαδικασία έχει δύο στάδια:

  1. Debate των Υποψηφίων: Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, κάθε υποψήφιος  παρουσιάζει τις προτάσεις του, να εκφράσει τις θέσεις του και  απαντά σε ερωτήσεις. Οι συμμαθητές παρακολουθούν και γνωρίζουν τις απόψεις των υποψηφίων, ενώ ενθαρρύνεται ο σεβασμός στις διαφορετικές απόψεις.
  2. Δημιουργία Ατομικής Ταυτότητας και Ψηφοφορία: Κάθε μαθητής  παρέλαβε  μία ατομική εκλογική ταυτότητα, η οποία λειτούργησε ως κάρτα συμμετοχής στην ψηφοφορία. Στη συνέχεια, διεξήχθη  η ψηφοφορία σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όπου οι μαθητές ψήφισαν  με μυστικότητα τον προτιμώμενο υποψήφιο για πρόεδρο του σχολείου.

Στόχοι Δραστηριότητας:

  1. Καλλιέργεια της Δημοκρατικής Συνείδησης: Η δραστηριότητα ενισχύει τη δημοκρατική συνείδηση των μαθητών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια διαδικασία που προσομοιώνει τις εκλογικές διαδικασίες. Μαθαίνουν τη σημασία της ψήφου, του σεβασμού στις διαφορετικές απόψεις και της συλλογικής απόφασης.
  2. Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Μέσα από την παρακολούθηση του debate, οι μαθητές αναπτύσσουν την ικανότητά τους να αξιολογούν επιχειρήματα, να κατανοούν τις θέσεις και να διακρίνουν την αποτελεσματικότητα των ιδεών που τους παρουσιάζονται.
  3. Ενίσχυση Αυτοπεποίθησης και Ικανοτήτων Έκφρασης: Για τους υποψηφίους, η παρουσίαση των ιδεών τους στο debate ενισχύει την αυτοπεποίθηση και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Μαθαίνουν να παρουσιάζουν τις απόψεις τους οργανωμένα και να απαντούν σε ερωτήσεις.
  4. Ενδυνάμωση του Σχολικού Πνεύματος: Η διαδικασία εκλογής προέδρου και η συμμετοχή όλων των μαθητών ενισχύουν τη συλλογικότητα και το σχολικό πνεύμα, δίνοντας την αίσθηση ότι όλοι συμβάλλουν στην επιλογή της ηγεσίας τους.
  5. Διαχείριση της Διαφορετικότητας και Σεβασμός στις Απόψεις των Άλλων: Οι μαθητές μαθαίνουν να αποδέχονται τις διαφορετικές απόψεις, να ακούνε τους συμμαθητές τους και να δίνουν χώρο στον κάθε υποψήφιο να εκφράσει τις ιδέες του.

Μερικές φωτογραφίες από την δραστηριότητα

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120644 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120705 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120740 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120758 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120815 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120900 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 120918 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121232 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121453 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121521 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121540 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121609 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121636 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121649 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 121715Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 14 131410