“Φθινοπωρινό Δέντρο: Δημιουργία και Ανακάλυψη των Χρωμάτων του Φθινοπώρου”

unnamed 11 1

Δραστηριότητα του 3ου και 2ου  τμήματος

Περιγραφή κοινή των δύο τμημάτων. 

Σε αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά ασχολούνται με τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου και συγκεκριμένα με τα χρώματα και τις αλλαγές στη φύση αυτή την εποχή. Αφού μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου, δόθηκε μια φωτοτυπία με την εικόνα ενός δέντρου χωρίς φύλλα. Σκοπός ήταν να χρωματίσουν τον κορμό και τα κλαδιά του δέντρου με καφέ, συμβολίζοντας το δέντρο που προετοιμάζεται για τον χειμώνα.

Εικαστικά στο 3ο τμήμα

Στη συνέχεια, τους δόθηκαν χαρτιά σε φθινοπωρινά χρώματα (πορτοκαλί, κίτρινο και κόκκινο), τα οποία έπρεπε να κόψουν σε σχήματα φύλλων και να τα κολλήσουν πάνω στο δέντρο, δημιουργώντας μια εικόνα φθινοπωρινού τοπίου.

Στόχοι Δραστηριότητας του 3ου τμήματος

  • Καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της έκφρασης μέσω των χρωμάτων και της αναπαράστασης της φύσης.
  • Ενίσχυση της αυτοέκφρασης καθώς τα παιδιά επιλέγουν πού να κολλήσουν τα φύλλα και πώς να διαμορφώσουν την τελική εικόνα.
  • Αναγνώριση των αλλαγών που συμβαίνουν το φθινόπωρο, όπως η αλλαγή χρώματος των φύλλων και η πτώση τους.
  • Καλλιέργεια της παρατηρητικότητας και ενίσχυση της γνώσης για το φυσικό περιβάλλον.
  • Ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων μέσω της διαδικασίας κοψίματος και κόλλησης.
  • Εξάσκηση στον συντονισμό ματιού-χεριού και στην ακρίβεια κινήσεων, ιδιαίτερα κατά το κόψιμο των φύλλων και την τοποθέτησή τους στο δέντρο.
  • Ανάπτυξη της αισθητικής μέσα από την επιλογή και τον συνδυασμό των φθινοπωρινών χρωμάτων.
  • Ενίσχυση της αντίληψης των χρωμάτων και της σύνδεσής τους με συγκεκριμένες εποχές και συναισθήματα.
  • Ενίσχυση της συνεργασίας, εφόσον τα παιδιά  αντάλλαξαν ιδέες μεταξύ τους.
  • Προαγωγή της επικοινωνίας και της ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών για το φθινόπωρο.
  • unnamed 7 1 unnamed 8 1 unnamed 9 1 unnamed 11 1 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 154600 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 154518

 

  • Στόχοι του 2ου τμήματος 
  • Βελτίωση της λεπτής κινητικότητας καθώς τα παιδιά χειρίζονται τον διακορευτή για να δημιουργήσουν τα σχήματα.
  • Εξάσκηση στην ακρίβεια και τον έλεγχο δύναμης που απαιτείται για να πατήσουν σωστά το μηχάνημα και να βγει το επιθυμητό σχήμα.
  • Καλλιέργεια της αισθητικής αντίληψης, αφού τα παιδιά επιλέγουν τα χρώματα και οργανώνουν τα σχήματα φύλλων στο έργο τους.
  • Γνωριμία των παιδιών με διάφορα εργαλεία χειροτεχνίας, όπως ο διακορευτής σχημάτων, που ενισχύει την αντίληψη για τα υλικά και τα μέσα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη δημιουργία.
  • Ανάπτυξη του ενδιαφέροντος για την τέχνη και την κατασκευή με τη χρήση εργαλείων, κάτι που μπορεί να επεκταθεί σε άλλες δραστηριότητες.Ανάπτυξη της αυτονομίας καθώς τα παιδιά δημιουργούν μόνα τους τα φύλλα και διαχειρίζονται τη διαδικασία κατασκευής.
  • Ανάπτυξη της ικανότητας συνδυασμού χρωμάτων και σχήματος, αναγνωρίζοντας τις φθινοπωρινές αποχρώσεις και την ένταξή τους στη δημιουργία.
  • Εξάσκηση στην υπεύθυνη χρήση εργαλείων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να χρησιμοποιούν το διακορευτή με ασφάλεια και προσοχή.
  • Προαγωγή της συνεργασίας, αφού τα παιδιά μπορούν να μοιράζονται το εργαλείο, να περιμένουν τη σειρά τους και να συνεργάζονται για την παραγωγή πολλών φύλλων.
  • Καλλιέργεια της επικοινωνίας καθώς ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις για το πώς να τοποθετήσουν τα φύλλα στο φθινοπωρινό δέντρο τους.unnamed 6 unnamed 7 2 unnamed 8 2 unnamed 9 2 unnamed 10 1 unnamed 11 2 unnamed 12 2 unnamed 13 2 unnamed 14 1 unnamed 15 1 unnamed 16 1 unnamed 18 1 unnamed 20 1 unnamed 21 1 unnamed 24 unnamed 26 unnamed 27 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 160801 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 160852 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 160929