Διπλή Προσωπογραφία – Πώς Με Βλέπω και Πώς Με Βλέπουν οι Άλλοι”

unnamed 29

 

Δραστηριότητα του 2ου τμήματος στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σώμα μου

  1. Εισαγωγή στη Δραστηριότητα: Δώσαμε ι στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας που απεικονίζει το περίγραμμα ενός προσώπου, χωρισμένο στη μέση. Η αριστερή πλευρά του προσώπου είναι για να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους έτσι όπως νιώθουν ότι είναι στην πραγματικότητα, ενώ η δεξιά πλευρά είναι για να ζωγραφίσουν πώς νομίζουν ότι τους βλέπουν οι άλλοι.
  2. Δημιουργία της Διπλής Προσωπογραφίας: Τα παιδιά ενθαρρύνονται να σκεφτούν και να εκφράσουν τη δική τους αντίληψη για τον εαυτό τους σε δύο διαφορετικές εκδοχές. Στην αριστερή πλευρά μπορούν να ζωγραφίσουν στοιχεία του εαυτού τους που θεωρούν βασικά, όπως το αγαπημένο τους χρώμα στα ρούχα ή τις εκφράσεις που τα αντιπροσωπεύουν. Στη δεξιά πλευρά μπορούν να σκεφτούν πώς πιστεύουν ότι τα βλέπουν οι φίλοι, η οικογένεια ή οι δάσκαλοί τους, χρησιμοποιώντας χρώματα, εκφράσεις και χαρακτηριστικά που αντανακλούν αυτή την εικόνα.
  3. Παρουσίαση και Συζήτηση: Μετά τη ζωγραφική, κάθε παιδί παρουσιάζει το έργο του στην ομάδα. Εξηγεί τα χαρακτηριστικά που ζωγράφισε σε κάθε πλευρά, μοιράζοντας τις σκέψεις του για το πώς βλέπει τον εαυτό του και πώς θεωρεί ότι τον βλέπουν οι άλλοι. Τα υπόλοιπα παιδιά ενθαρρύνονται να σχολιάσουν και να αναγνωρίσουν τα θετικά χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού, δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό κλίμα.
  4. Αναστοχασμός: Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με μια ομαδική συζήτηση για τη σημασία του πώς βλέπουμε τον εαυτό μας και πώς μας βλέπουν οι άλλοι. Τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν αν οι απόψεις τους για τον εαυτό τους διαφέρουν από την εικόνα που έχουν οι άλλοι και να κατανοήσουν ότι η αντίληψη του εαυτού μας μπορεί να επηρεάζεται από πολλές διαφορετικές πλευρές.

Στόχοι της Δραστηριότητας

  1. Ανάπτυξη Αυτογνωσίας:
    • Ενθάρρυνση των παιδιών να σκεφτούν πώς βλέπουν τον εαυτό τους και πώς πιστεύουν ότι τους βλέπουν οι άλλοι.
    • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αποδοχής των χαρακτηριστικών που τα παιδιά θεωρούν σημαντικά.
  2. Ενίσχυση της Συναισθηματικής Αντίληψης:
    • Καλλιέργεια της ικανότητας ενσυναίσθησης, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να αναλογίζονται πώς μπορεί να τα βλέπουν οι άλλοι.
    • Κατανόηση της διαφοράς μεταξύ της εσωτερικής και της εξωτερικής εικόνας και πώς αυτή η διαφορά μπορεί να επηρεάσει τις σχέσεις τους με τους άλλους.
  3. Κοινωνική Ανάπτυξη και Αλληλεπίδραση:
    • Δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού, όπου τα παιδιά μοιράζονται και συζητούν τις προσωπικές τους απόψεις με την ομάδα.
    • Καλλιέργεια της ικανότητας να ακούν και να εκφράζουν θετικά σχόλια για τους συμμαθητές τους.
  4. Προαγωγή της Δημιουργικότητας και της Αυτοέκφρασης:
    • Ανάπτυξη εικαστικών δεξιοτήτων και προσωπικής έκφρασης μέσα από τη ζωγραφική.
    • Παροχή της δυνατότητας στα παιδιά να εκφράσουν τη μοναδική τους προσωπικότητα μέσα από χρώματα, γραμμές και εκφράσεις.unnamed 6 1 unnamed 7 3 unnamed 8 3 unnamed 10 2 unnamed 11 3 unnamed 12 3 unnamed 13 3 unnamed 14 2 unnamed 15 2 unnamed 16 2 unnamed 17 3 unnamed 18 2 unnamed 20 2 unnamed 21 2 unnamed 22 1 unnamed 24 1 unnamed 27 1 unnamed 28 unnamed 29 unnamed 30 unnamed 31 unnamed 32 unnamed 33 unnamed 34 unnamed 35 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 165554 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 165655 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 165655κ Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 165806