“Μαθαίνω την Αναπνοή: Από το Βίντεο στην Κατασκευή του Αναπνευστικού Συστήματος

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 124228

Δραστηριότητα κοινή  για το  αναπνευστικο σύστημα και των τριών τμημάτων  του Νηπιαγωγείου μας 

IMG 20241105 122946IMG 9468

Η δραστηριότητα ξεκίνησε με την παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού βίντεο, το οποίο εξηγούσε τη διαδικασία της αναπνοής και τη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος. Μέσα από το βίντεο, τα παιδιά είδαν πώς ο αέρας περνάει από τη μύτη και το στόμα, κατεβαίνει στην τραχεία και φτάνει στους πνεύμονες, όπου οξυγονώνεται το αίμα. Το βίντεο έδειξε επίσης τον ρόλο του διαφράγματος και την κίνηση των πνευμόνων κατά την εισπνοή και την εκπνοή.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 123126IMG 8821IMG 8822IMG 8825unnamed 17 2Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162413

Μετά το βίντεο, ακολούθησε η πρακτική-πειραματική  δραστηριότητα, όπου τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους μοντέλο του αναπνευστικού συστήματος:

  1. Υλικά:
    • Χαρτόνι για βάση
    • Χαρτοταινία
    • Καλαμάκια (για την τραχεία και τους βρόγχους)
    • Πλαστικά σακουλάκια , μπλόνια (για τους πνεύμονες)
  2. Οδηγίες Κατασκευής:
    • Σχεδίασαν τους πνεύμονες και την τραχεία στο χαρτόνι.
    • Στερέωσαν τα καλαμάκια για να αναπαραστήσουν την τραχεία και τους βρόγχους και κόλλησαν στο τέλος των καλαμακιών τα μπαλόνια  αναπαριστώντας τους πνεύμονες.
    • Παρατήρησαν πώς, φυσώντας από τα καλαμάκια, τα «μπαλόνια -πνεύμονες» φουσκώνουν και ξεφουσκώνουν, μιμούμενοι την αναπνοή.

Στόχοι της Δραστηριότητας:

 

    • Να κατανοήσουν τα παιδιά τα βασικά βήματα της αναπνοής και τον ρόλο των οργάνων του αναπνευστικού συστήματος, χρησιμοποιώντας τόσο το βίντεο όσο και τη δημιουργία του μοντέλου για να εδραιώσουν τη γνώση τους.Να ενισχύσουν τη διερευνητική τους ικανότητα, κάνοντας ένα πείραμα για να παρατηρήσουν την αναπαράσταση της αναπνοής.Να ενισχύσουν την κατανόησή τους συνδυάζοντας την οπτική παρατήρηση (βίντεο) με την πρακτική κατασκευή, βοηθώντας έτσι στην εμβάθυνση της γνώσης για την αναπνοή.
    • Να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες και την ικανότητα κατασκευής, δουλεύοντας με καλαμάκια και σακουλάκια για να φτιάξουν ένα απλό μοντέλο των πνευμόνων.Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους, συμμετέχοντας ενεργά στη μάθηση και αποκτώντας εμπειρίες μέσω της παρατήρησης και της δημιουργίας.
    • IMG 8810IMG 8811Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 124521 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 124154 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 124228 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 124322 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 124359Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 125759Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 125847Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162206Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162300Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162336Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162456Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162530Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162604Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162639Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162718Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 07 162116
    • Τέλος σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγράφισαν τους πνεύμονες
    • IMG 8827 IMG 8828 IMG 8830Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 130036Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 130123
    • IMG 9470 IMG 9471 IMG 9472 IMG 9473 IMG 9474 IMG 9475 IMG 9476 IMG 9478 IMG 9480 IMG 9481 IMG 9482 IMG 9483 IMG 9484 IMG 9485 IMG 9486 IMG 9488 IMG 9489 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 151719 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 05 151810