Δραστηριότητα 1ου και 3ου τμήματος
Σε αυτή τη δραστηριότητα, και στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σώμα μου τα παιδιά παίζουν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι μίμησης και κίνησης με κάρτες. Κάθε κάρτα παρουσιάζει μια διαφορετική στάση του σώματος, την οποία τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν και να μιμηθούν. Οι στάσεις μπορεί να είναι απλές, όπως “όρθιος με χέρια ψηλά”, ή πιο παιχνιδιάρικες, όπως “σε στάση βατράχου”.
- Υλικά:
Κάρτες με εικόνες διαφόρων στάσεων του σώματος (όρθια, καθιστή, στο ένα πόδι, κάθισμα βατράχου κλπ.)
- Οδηγίες:
Κάθε παιδί τραβάει μια κάρτα και δείχνει στους υπόλοιπους τη στάση που πρέπει να μιμηθούν.
Όλα τα παιδιά μιμούνται τη στάση του σώματος που βλέπουν, προσπαθώντας να την αποδώσουν όσο πιο σωστά μπορούν.
Ακολούθησε παιχνίδι ρόλων, όπου το κάθε παιδί καλείται να εξηγήσει τι νομίζει πως κάνει η φιγούρα στην κάρτα (π.χ. “Είναι ένα δέντρο”, “Πετάει σαν πουλί”).
2ο μέρος δραστηριότητας
Στη συνέχεια της δραστηριότητας με τις κάρτες, τα παιδιά επιλέγουν μία από τις κάρτες με τις στάσεις του σώματος και προσπαθούν να αναπαραστήσουν τη στάση αυτή φτιάχνοντας μια φιγούρα με πλαστελίνη. Έχουν την ελευθερία να επιλέξουν χρώματα και σχήματα που θα τους βοηθήσουν να φτιάξουν τη στάση που παρατηρούν. Αυτή η δραστηριότητα τους επιτρέπει να μεταφέρουν τη δισδιάστατη εικόνα σε ένα τρισδιάστατο μοντέλο, αναπτύσσοντας την αντιληπτική τους ικανότητα και τη φαντασία τους.
- Υλικά:
Πλαστελίνη σε διάφορα χρώματα
Κάρτες με εικόνες από στάσεις του σώματος
- Οδηγίες:
Τα παιδιά επιλέγουν μία κάρτα με στάση σώματος που τους αρέσει.
Προσπαθούν να πλάσουν με την πλαστελίνη μια φιγούρα που αναπαριστά τη συγκεκριμένη στάση, δίνοντας έμφαση στις λεπτομέρειες, όπως τη θέση των χεριών, των ποδιών ή του κεφαλιού.
Όταν ολοκληρώσουν τη φιγούρα τους, δείχνουν στους συμμαθητές τους και να εξηγήσουν τη στάση που αναπαριστά η φιγούρα τους.
Στόχοι της Δραστηριότητας:
Να βελτιώσουν τα παιδιά τη σωματική τους ευελιξία, ισορροπία και συντονισμό μέσα από τις διάφορες στάσεις που μιμούνται.
Να ενισχύσουν την ικανότητά τους να παρατηρούν λεπτομέρειες και να απομνημονεύουν κινήσεις, ώστε να μπορούν να μιμούνται σωστά τις στάσεις.
Να καλλιεργήσουν την αντίληψή τους για τον χώρο και τη θέση του σώματός τους μέσα σε αυτόν, ενώ μαθαίνουν να συντονίζουν τις κινήσεις τους.
Να αναπτύξουν την ομαδικότητα και την αυτοπεποίθηση τους, διασκεδάζοντας και εκφράζοντας τη δημιουργικότητά τους μέσα από την κίνηση.
Να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, περιγράφοντας με λέξεις τις στάσεις ή τις σκέψεις τους για το τι αναπαριστά κάθε στάση.
Στόχοι του 2ου μέρους της δραστηριότητας:
Να βελτιώσουν τη λεπτή κινητικότητα και τον συντονισμό χεριού-ματιού, χειριζόμενα μικρές ποσότητες πλαστελίνης για να δημιουργήσουν τη φιγούρα.
Να ενισχύσουν την τρισδιάστατη αντίληψή τους και να κατανοήσουν πώς να αναπαραστήσουν μια εικόνα σε τρισδιάστατη μορφή.
Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, επιλέγοντας τον τρόπο που θα φτιάξουν τη στάση και τις λεπτομέρειες που θα προσθέσουν στη φιγούρα τους.
Να νιώσουν περηφάνια για τη δημιουργία τους και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους παρουσιάζοντας το έργο τους στους άλλους.
τους να παρατηρούν λεπτομέρειες και να τις αναπαράγουν μέσα από τη χειροτεχνία.
φωτο από το 3ο μας τμήμα
φωτογραφίες του 1ου τμήματος