1ο τμήμα και 2ο τμήμα
Δραστηριότητα έναρξης του εργαστηρίου δεξιοτήτων
Η πρώτη εισαγωγική δραστηριότητα περιλαμβάνει εισαγωγική συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με την
ανίχνευση γνώσεων και ιδεών για το σώμα.
Στόχοι δραστηριότητας
- Ανίχνευση Προϋπαρχουσών Γνώσεων
Να διαπιστωθεί τι γνωρίζουν ήδη τα παιδιά για το σώμα τους, ώστε να σχεδιαστούν επόμενες δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους. - Ενθάρρυνση της Αυτοέκφρασης και της Προφορικής Επικοινωνίας
Τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τις ιδέες, τις απορίες και τις γνώσεις τους για το σώμα, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και τις ικανότητές τους στην προφορική επικοινωνία. - Διερεύνηση και Καλλιέργεια Ενδιαφέροντος για το Σώμα
Μέσα από τη συζήτηση, να κεντριστεί το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα του σώματος, ενθαρρύνοντάς τα να μάθουν περισσότερα. - Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης και Ικανοτήτων Παρατήρησης
Μέσα από τις ερωτήσεις και τη συζήτηση, τα παιδιά να ενθαρρυνθούν να σκεφτούν πώς λειτουργεί το σώμα, ενισχύοντας την παρατηρητικότητά τους και την κριτική τους σκέψη. - Καλλιέργεια Συνεργασίας και Σεβασμού στις Απόψεις των Άλλων
Μέσα από την ομαδική συζήτηση, τα παιδιά να μάθουν να ακούν τις απόψεις των άλλων, να συνεργάζονται και να εκφράζουν τον εαυτό τους σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον. - Ενίσχυση της Συναισθηματικής Σχέσης με το Θέμα
Να καλλιεργηθεί μια θετική συναισθηματική σύνδεση με το θέμα του σώματος, ώστε τα παιδιά να αισθανθούν άνετα και να ενδιαφερθούν για τη φροντίδα και την κατανόηση του σώματός τους. - Τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως;
- Τι είναι το σώμα μας;
Πώς θα το περιγράφατε; - Τι μέρη έχει το σώμα μας;
Μπορείτε να μου πείτε ποια μέρη του σώματος γνωρίζετε; - Τι κάνουμε με κάθε μέρος του σώματος;
Για παράδειγμα, τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας; Τι κάνουμε με τα πόδια μας; - Γιατί πιστεύετε ότι είναι σημαντικό το σώμα μας;
Πώς μας βοηθά το σώμα μας στην καθημερινότητά μας; - Πώς φροντίζουμε το σώμα μας;
Υπάρχει κάτι που κάνουμε για να κρατάμε το σώμα μας δυνατό και υγιές; - Υπάρχουν πράγματα για το σώμα που θα θέλατε να μάθετε;
Τι άλλο θα θέλατε να γνωρίζετε για το σώμα μας; - Γιατί πιστεύετε ότι έχουμε ανάγκη από τροφή για το σώμα μας;
Πώς πιστεύετε ότι βοηθά το φαγητό το σώμα μας; - η αφίσα του 1ου τμήματος

- η αφίσα του 2ου τμήματος

- Τι είναι το σώμα μας;
Η συνέχεια από το 1ο τμήμα
Κατόπιν τα παιδιά παρατήρησαν τα χαρακτηριστικά τους μπροστά σε έναν καθρέφτη και ανέφεραν τι βλέπουν (π.χ., μάτια, μύτη, στόμα, σχήμα προσώπου).
Μέσα από αυτήν την παρατήρηση, ξεκίνησαν μια συζήτηση για τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, εστίασαν στο ύψος τους και χωρίστηκαν σε ζευγάρια, όπου, με τη χρήση ενός χάρακα, το κάθε παιδί μέτρησε το ύψος του άλλου. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά έκαναν συγκρίσεις μεταξύ τους, προσπαθώντας να καταλάβουν ποιος είναι πιο ψηλός ή πιο κοντός. Τέλος, με πλαστελίνη έφτιαξαν το πορτραίτο τους, αποτυπώνοντας τις προσωπικές τους αντιλήψεις για τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Στόχοι Δραστηριότητας
- Αυτογνωσία και Παρατήρηση Χαρακτηριστικών
Τα παιδιά να παρατηρήσουν τον εαυτό τους και να αναγνωρίσουν τα φυσικά τους χαρακτηριστικά, κατανοώντας τη μοναδικότητά τους. - Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Μέτρησης και Συγκρίσεων
Μέσα από τη μέτρηση ύψους με χάρακα, τα παιδιά εξασκούνται σε βασικές μαθηματικές έννοιες, όπως η μέτρηση, και κατανοούν έννοιες όπως «ψηλός» και «κοντός». - Καλλιέργεια Συνεργασίας και Επικοινωνίας
Κατά την εργασία σε ζευγάρια, τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και ενθαρρύνονται να επικοινωνούν μεταξύ τους, να βοηθούν και να ανταλλάσσουν απόψεις. - Ανάπτυξη Κινητικών Δεξιοτήτων μέσω Δημιουργίας με Πλαστελίνη
Με τη χρήση πλαστελίνης για τη δημιουργία του πορτραίτου τους, τα παιδιά ενισχύουν την επιδεξιότητα των χεριών τους και εκφράζουν τη φαντασία τους. - Αυτοέκφραση και Δημιουργικότητα
Μέσα από τη διαδικασία της αυτοαπεικόνισης με πλαστελίνη, τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράσουν τη δική τους αντίληψη για τον εαυτό τους, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά τους και την αίσθηση της προσωπικής ταυτότητας. - Ανάπτυξη της Ενσυναίσθησης και Αποδοχής της Διαφορετικότητας
Μέσα από τη συζήτηση για τα χαρακτηριστικά τους και τις συγκρίσεις ύψους, τα παιδιά μαθαίνουν να αποδέχονται και να σέβονται τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους

- ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ 1ου και 3ου ΤΜΗΜΑΤΩΝ Στη συνέχεια, ασχολήθηκαν με μια δραστηριότητα που περιλάμβανε φύλλο εργασίας που απεικόνιζε ένα αγόρι χωρισμένο σε τρία μέρη: το κεφάλι, τον κορμό και τα πόδια. Ακολουθώντας οδηγίες, έκοψαν τις τρεις εικόνες και τις κόλλησαν σε σωστή σειρά σε μια νέα σελίδα, δημιουργώντας το ολοκληρωμένο σώμα του αγοριού.
Στόχοι Δραστηριότητας
- Κατανόηση των Βασικών Μερών του Σώματος
Τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα κύρια μέρη του σώματος (κεφάλι, κορμός, πόδια) και να μάθουν πώς συνδέονται μεταξύ τους για να σχηματίσουν το ανθρώπινο σώμα. - Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Παρατήρησης και Ταξινόμησης
Μέσα από τη διαδικασία κοπής και σύνθεσης των εικόνων, τα παιδιά εξασκούν την παρατηρητικότητα και την ικανότητά τους να τοποθετούν τα μέρη του σώματος στη σωστή θέση. - Ενίσχυση των Λεπτών Κινητικών Δεξιοτήτων
Η κοπή των εικόνων και το κόλλημά τους με ακρίβεια συμβάλλει στην ανάπτυξη του συντονισμού των χεριών και των δαχτύλων, προάγοντας τις λεπτές κινητικές δεξιότητες. - Καλλιέργεια Αυτοέκφρασης και Δημιουργικότητας
Μέσα από το στάδιο της ζωγραφικής, τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράσουν τις προτιμήσεις τους και να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, δίνοντας το δικό τους «χρώμα» στην εικόνα του σώματος. - Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Συγκέντρωσης και Ολοκλήρωσης Εργασιών
Η δομημένη διαδικασία κοπής, σύνθεσης και ζωγραφικής βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες συγκέντρωσης, ακολουθώντας βήμα-βήμα τις οδηγίες για την ολοκλήρωση της εργασίας. - Εισαγωγή στη Θεματική του Σώματος
Η δραστηριότητα αποτελεί το πρώτο βήμα για την εισαγωγή των παιδιών στη θεματική του σώματος, ενισχύοντας την κατανόησή τους σχετικά με το ανθρώπινο σώμα και τη δομή του. - Καλλιέργεια Αισθήματος Επιτυχίας και Αυτοεκτίμησης
Μέσα από τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εικόνας, τα παιδιά αισθάνονται επιτυχία και αυξάνουν την αυτοεκτίμησή τους, βλέποντας το αποτέλεσμα της εργασίας τους. Φωτο 1ου τμήματος.

- φωτο 3ου τμήματος

- Κατανόηση των Βασικών Μερών του Σώματος

