ΣΧΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ PAUL KLEE ” ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΚΑΙ Ο ΗΛΙΟΣ ”
Παρατηρήσουμε προσεκτικά τον πίνακα.
Bοηθάμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τις λεπτομέρειες του πίνακα με ερωτήσεις όπως:
Τι βλέπεις;
-Σχήματα -Πολλά σχήματα -Χρώματα
Ποια σχήματα αναγνωρίζεις;
Τι χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος;
Τί νομίζεις ότι έφτιαξε ο ζωγράφος με όλα αυτά τα σχήματα;
-Μία πόλη -Ένα κάστρο.
Τι βλέπεις και το λές αυτό;
Υπάρχουν σήμερα κάστρα;
Πού έχεις δει κάστρο;
Ποιος κατοικεί στα κάστρα;
Τι άλλο βλέπεις;
Είναι μέρα ή νύχτα;
Πώς το είδες αυτό;
Μαντέψαμε τον τίτλο του πίνακα
Δόθηκαν πληροφορίες για τον ζωγράφο
Τα παιδιά αναπαριστούν με τουβλάκια τον πίνακα ΤΟΥ PAUL KLEE ” ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΚΑΙ Ο ΗΛΙΟΣ ”
Συνδυασμός με το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας . Τα παιδιά φαντάζονται το κάστρο των πραμυθιών και παρουσιάζουν αυτοσχέδιες δικές τους ιστορίες.
Παρουσίαση του προγράμματος φιλαναγνωσίας στα παιδιά και δημιουργία Χάρτη της παραμυθοχώρας για την φιλαναγνωσία με το πρόγραμμα canvas.
Τα παιδιά έπαιξαν τις φανταστικές ιστορίες τους κουκλοθέατρο
Στόχοι της Δραστηριότητας:
1. Γνωστικοί στόχοι:
- Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη μέσα από τη δημιουργία των δικών τους ιστοριών.
- Να ενισχύσουν τη γλωσσική τους ανάπτυξη και να εξασκηθούν στη χρήση του λόγου, μέσα από την αφήγηση και τον διάλογο των χαρακτήρων.
- Να μάθουν πώς δομείται μια ιστορία, με αρχή, μέση και τέλος, και να κατανοήσουν τις βασικές αφηγηματικές τεχνικές.
2. Συναισθηματικοί στόχοι:
- Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους μέσα από την παρουσίαση των ιστοριών τους σε ένα κοινό.
- Να εκφράσουν συναισθήματα και να διαχειριστούν συναισθηματικές καταστάσεις μέσω των χαρακτήρων του κουκλοθέατρου.
- Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση, κατανοώντας πώς αισθάνονται οι χαρακτήρες που δημιουργούν και παρουσιάζουν.
3. Κοινωνικοί στόχοι:
- Να συνεργαστούν μεταξύ τους για τη δημιουργία των ιστοριών και να ενισχύσουν τις δεξιότητες ομαδικής εργασίας.
- Να μάθουν να αλληλεπιδρούν με άλλους μέσα από το παιχνίδι ρόλων, ενισχύοντας τις κοινωνικές δεξιότητές τους.
- Να μοιραστούν τις ιδέες και τις ιστορίες τους με τους συμμαθητές τους, καλλιεργώντας την επικοινωνία και τη συνεργασία.