Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ ΦΥΛΛΙΔΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΦΩΝΤΑΣ

6ο

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ –ΦΥΛΙΔΑ

Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία ο Δημοφών γιος του βασιλιά Θησέα καθώς επέστρεφε με το καράβι του στην Αθήνα μετά την λήξη του τρωικού πολέμου, λόγω θαλασσοταραχής βρέθηκε στους Βισάλτες.

Εκεί συνάντησε την όμορφη πριγκίπισσα Φυλλίδα, κόρη του βασιλιά Σίθωνα.
Οι νέοι ερωτεύτηκαν και ο βασιλιάς Σίθωνας του έδωσε ένα μέρος του βασιλείου του και τη Φυλλίδα για γυναίκα του.
Ωστόσο ο Δημοφών έπρεπε να επιστρέψει στην Αθήνα και αφού της ορκίστηκε πως θα γύριζε γρήγορα κοντά της, αυτή τον ξεπροβόδισε στις 
Εννέα Οδούς (την μεταγενέστερη Αμφίπολη).
Ο Δημοφών αφού έφτασε στην Αθήνα και μη μπορώντας μακριά της, ξεκίνησε μες  το χειμώνα το ταξίδι της επιστροφής. Καθυστερούσε όμως να γυρίσει και η Φυλλίδα μαράζωνε μέρα με την μέρα. Έτσι οι θεοί για να μην υποφέρει άλλο την μεταμόρφωσαν σε Αμυγδαλιά.

 

-Τα παιδιά γνωρίζουν τον μύθο, συζητούν, σχολιάζουν και ανακαλύπτουν τις διδαχές του. Μοιράζονται προσωπικά βιώματα και συναισθήματα που σχετίζονται με την απώλεια .

 

  1. Η Έννοια του Αναχωρισμού: Ο Δημοφών αναγκάζεται να αφήσει πίσω του την αγαπημένη του Φυλλίδα για να επιστρέψει στην Αθήνα. Αυτό μπορεί να διδάξει τα παιδιά για τη δυσκολία των αποχωρισμών και τη σημασία της ανάγκης να αντιμετωπίζουμε και να διαχειριζόμαστε τις αλλαγές στη ζωή.
  2. Ο Έρωτας και ο Πόνος: Η ιστορία εκφράζει τον έρωτα του Δημοφώντα και της Φυλλίδας, αλλά και τον πόνο τους λόγω του χωρισμού. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τις συναισθηματικές πτυχές των σχέσεων.
  3. Η Αξία της Υποσχετικής Λέξης: Ο Δημοφών υποσχέθηκε στη Φυλλίδα ότι θα επέστρεφε γρήγορα, αλλά αντιμετωπίζει προκλήσεις στο ταξίδι του. Αυτό μπορεί να αναδείξει την σημασία της διατήρησης των υποσχέσεων και της ειλικρίνειας σε μια σχέση.
  4. Η Μεταμόρφωση και η Αλλαγή: Η μεταμόρφωση της Φυλλίδας σε αμυγδαλιά από τους θεούς αντιπροσωπεύει τον τρόπο με τον οποίο ο χρόνος και οι αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν τις ζωές μας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τη φύση της ζωής και της ανθρώπινης εμπειρίας.

 

Τα παιδιά δημιουργούν πίνακα ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά.

7ο 6ο 5ο 4ο 3ο 2ο 1ο

Γνωρίσαμε το μελοποιημένο ποίημα του Γεωργίου Δροσίνη Ανθισμένη Αμυγδαλιά, το χορέψαμε, το ζωγραφίσαμε και προσπαθήσαμε να το αναλύσουμε και να ανακαλύψουμε τα συναισθήματα του ποιητή.

βαλς

ποιημα13 ποιημα12 ποιημα11 ποιημα10

Η Αμυγδαλιά ατομική χειροτεχνία κολλάζ

αμ7 αμ6 αμ5

κι ομαδικό κολλάζ έργο τέχνης

m12 m5

άρωμα αμυγδαλιάς

μμ1μμ2μμ3

χειροτεχνία σε χάρτινο πιάτο κολλάζ

am4 am3 am2 am1

Πίνακας του Βανκ Γκογκ ΑΝΘΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ

μμππ5 ππ4 ππ3 ππ2 ππ1 πβ4 πβ3 πβ2 πβ1

Και σε φύλλο εργασίας κόλλησαν στην σωστή σειρά τα γράμματα της λέξης ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (δραστηριότητα ανάγνωσης)

amyg3 amyg2 amyg1

φύλλα εργασίας μαθηματικών

φμ1

αινίγματα για την αμυγδαλιά

φε1 φαιν1 αιν1 1αιν18αιν17αιν16αιν15αιν14αιν13αιν12αιν11αιν10αιν9αιν8αιν7αιν6αιν5αιν4αιν3αιν2αιν1 2