Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ –ΦΥΛΙΔΑ
Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία ο Δημοφών γιος του βασιλιά Θησέα καθώς επέστρεφε με το καράβι του στην Αθήνα μετά την λήξη του τρωικού πολέμου, λόγω θαλασσοταραχής βρέθηκε στους Βισάλτες.
Εκεί συνάντησε την όμορφη πριγκίπισσα Φυλλίδα, κόρη του βασιλιά Σίθωνα.
Οι νέοι ερωτεύτηκαν και ο βασιλιάς Σίθωνας του έδωσε ένα μέρος του βασιλείου του και τη Φυλλίδα για γυναίκα του.
Ωστόσο ο Δημοφών έπρεπε να επιστρέψει στην Αθήνα και αφού της ορκίστηκε πως θα γύριζε γρήγορα κοντά της, αυτή τον ξεπροβόδισε στις Εννέα Οδούς (την μεταγενέστερη Αμφίπολη).
Ο Δημοφών αφού έφτασε στην Αθήνα και μη μπορώντας μακριά της, ξεκίνησε μες το χειμώνα το ταξίδι της επιστροφής. Καθυστερούσε όμως να γυρίσει και η Φυλλίδα μαράζωνε μέρα με την μέρα. Έτσι οι θεοί για να μην υποφέρει άλλο την μεταμόρφωσαν σε Αμυγδαλιά.
-Τα παιδιά γνωρίζουν τον μύθο, συζητούν, σχολιάζουν και ανακαλύπτουν τις διδαχές του. Μοιράζονται προσωπικά βιώματα και συναισθήματα που σχετίζονται με την απώλεια .
- Η Έννοια του Αναχωρισμού: Ο Δημοφών αναγκάζεται να αφήσει πίσω του την αγαπημένη του Φυλλίδα για να επιστρέψει στην Αθήνα. Αυτό μπορεί να διδάξει τα παιδιά για τη δυσκολία των αποχωρισμών και τη σημασία της ανάγκης να αντιμετωπίζουμε και να διαχειριζόμαστε τις αλλαγές στη ζωή.
- Ο Έρωτας και ο Πόνος: Η ιστορία εκφράζει τον έρωτα του Δημοφώντα και της Φυλλίδας, αλλά και τον πόνο τους λόγω του χωρισμού. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τις συναισθηματικές πτυχές των σχέσεων.
- Η Αξία της Υποσχετικής Λέξης: Ο Δημοφών υποσχέθηκε στη Φυλλίδα ότι θα επέστρεφε γρήγορα, αλλά αντιμετωπίζει προκλήσεις στο ταξίδι του. Αυτό μπορεί να αναδείξει την σημασία της διατήρησης των υποσχέσεων και της ειλικρίνειας σε μια σχέση.
- Η Μεταμόρφωση και η Αλλαγή: Η μεταμόρφωση της Φυλλίδας σε αμυγδαλιά από τους θεούς αντιπροσωπεύει τον τρόπο με τον οποίο ο χρόνος και οι αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν τις ζωές μας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τη φύση της ζωής και της ανθρώπινης εμπειρίας.
Τα παιδιά δημιουργούν πίνακα ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά.
Γνωρίσαμε το μελοποιημένο ποίημα του Γεωργίου Δροσίνη Ανθισμένη Αμυγδαλιά, το χορέψαμε, το ζωγραφίσαμε και προσπαθήσαμε να το αναλύσουμε και να ανακαλύψουμε τα συναισθήματα του ποιητή.
Η Αμυγδαλιά ατομική χειροτεχνία κολλάζ
κι ομαδικό κολλάζ έργο τέχνης
άρωμα αμυγδαλιάς
χειροτεχνία σε χάρτινο πιάτο κολλάζ
Πίνακας του Βανκ Γκογκ ΑΝΘΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ
Και σε φύλλο εργασίας κόλλησαν στην σωστή σειρά τα γράμματα της λέξης ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (δραστηριότητα ανάγνωσης)
φύλλα εργασίας μαθηματικών
αινίγματα για την αμυγδαλιά




























































