Επιστήμονας της ημέρας Παναγιώτης
Πυκνότητα με υλικά την πρώτη μέρα , όπου χρησιμοποιήσαμε μπλε οινόπνευμα , μέλι, λάδι, νερό, ζαχαρόνερο. Το μέλι πήγε στο πάτο του δοχείου, το ζαχαρόνερο πάνω από το μέλι , το λάδι πάνω από το ζαχαρόνερο και πάνω από το λάδι στάθηκε το μπλε τοινόπνευμα . το νερό πέρασε από το οινόπνευμα και το λάδι , ενώθηκε με το ζαχαρόνερο .
Την δεύτερη μέρα αλλάξαμε το μπλε οινόπνευμα σε άσπρο, και χρωματίσαμε το ζαχαρόνερο με μπλε χρώμα. Το αποτέλεσμα ήταν διαφορετικό.
Το πείραμα συνεχίστηκε ρίχνοντας ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο που το κάναμε μπαλάκι μέσα στο δοχείο με τα υγρά και κάναμε προβλέψεις τι θα συμβεί.
Ο μικρός επιστήμονας έριξε στο δοχείο με τα υγρά το αλουμινόχαρτο κι εκείνο στάθηκε στο οινόπνευμα, δεν ξέρουμε αν στην φωτογραφία διακρίνεται καθαρά πάνω πάνω στο δοχείο.
Κατόπιν για την διδασκαλία της σχέσης μάζας και πυκνότητας με ένα εργαλείο πένσα πιέσαμε το κομματάκι αλουμινόχαρτου κι εκείνο μίκρυνε. κάναμε προβλέψεις. Κατόπιν το ρίξαμε στο δοχείο με τα υγρά.
τα παιδιά παρατήρησαν πως το ίδιο μπαλάκι αλουμινόχαρτου κατέβηκε πιο κάτω στο δοχείο , πέρασε το οινόπνευμα το λάδι , το ζαχαρόνερο και κάθισε πάνω στο μέλι .
Ξαναμικρύναμε με την πένσα το μπαλάκι του αλουμινόχαρτου και τα παιδιά πρόβλεψαν πως το μπαλάκι θα περάσει το μέλι και θα κατέβει στον πάτο του δοχείου και πραγματικά έτσι κι έγινε. το μπαλάκι τώρα κατέβηκε αργά αργά περνώντας από το μέλι στο πάτο του δοχείου
Κάποιες φορές οι φωτογραφίες αδικούν δεν φαίνεται καθαρά, όμως μπορείτε να δοκιμάσετε κι εσείς το πείραμα σπίτι με διαφορετικά υγρά και να μας στείλετε φωτογραφίες στο μέιλ του σχολείου. Ιδέα για επόμενο διαγωνισμό . Τι λέτε ? το ξεκινάμε ?
Tα παιδιά ζωγράφισαν την θέση που θα πάρει το μπαλάκι αλουμινόχαρτου στο δοχείο στις τρεις περιπτώσεις κι έγραψαν όπως μπορούν την λέξη ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Λεπτομέρειες του πειράματος του Παναγιώτη στο παρακάτω σύνδεσμο βίντεο στο ΠΣΔ και στο κανάλι μας στο youtube
https://video.sch.gr/asset/detail/V2DcZZVbJXHoEJcMRUj10kXJ/