Με αφορμή το παραπάνω βίντεο μιλήσαμε για την ιστορία της φωτιάς από τα αρχαία χρόνια και το πόσο σημαντική ήταν η ανακάλυψη της για τον άνθρωπο.

Η ανακάλυψη της φωτιάς οδήγησε  στον  πολιτισμό το ανθρώπινο είδος .Ένα από  τα  σπουδαιότερα επιτεύγματα ήταν και η ανακάλυψη της επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων 
με  τον λόγο και την γραφή.Οι βραχογραφίες σε σπηλιές ,που ανακαλύφθηκαν από τους ερευνητές- επιστήμονες,αποδεικνύει πως ο άνθρωπος είχε από τότε  την ανάγκη να γράψει σύμβολα-κώδικες ,προκειμένου να επικοινωνεί καλύτερα .
Τα παιδιά χρησιμοποιώντας το κάρβουνο προσπαθούν να μεταφέρουν το δικό τους μύνημα.
  
 
 
 
 
 
 
 
 

Συνεχίζοντας την προσπάθεια να προσεγγίσουμε την ένοια του χρόνου τα παιδιά ζωγράφισαν καρτέλες που συμβολίζουν το πρωί, το μεσημέρι ,το απόγευμα ,και το βράδυ.

Στην συνέχεια προσπάθησαν να τις τοποθετήσουν με χρονική σειρά.Στην αρχή δυσκολεύτηκαν αρκετά παραλείποντας το μεσημέρι ή το απόγευμα.Το κατανόησαν όμως επαναλαμβάνοντας πολλές φορές.

Είπαμε ότι ο ήλιος είναι ένα αστέρι και τα παιδιά προβληματίστηκαν γιατί είναι τόσος μεγάλος ενώ τα αστέρια τόσο μικρά.

Έκαναν υποθέσεις για να δώσουν απάντηση όπως

Επειδή ο ήλιος είναι κάτω.

Επειδή είναι χοντρός.

Επειδή είναι μεγάλος.

Γιατί ο ήλιος είναι πιο κοντά μας.

Για να επιβεβαιώσουμε την σωστή απάντηση κάναμε αναπαράσταση με τα παιδιά που έκαναν την γη,τον ήλιο και τα αστέρια.

Τέλος είπαμε να φτιάξουμε μια ιστορία εμπλέκοντας τις καρτέλες χρονικής διαδοχής .

Κάθε παιδί συμπλήρωνε την δική του ιδέα .Την καταγράψαμε και τέλος την ζωγραφίσαμε δίνοντας τον τίτλο “Η ιστορία μιας ημέρας.”

ΒΙΝΤΕΟ “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ”

Φτιάχνουμε την βασιλόπιτα μας

Την Τρίτη   17/01/2012  αποφασίσαμε να φτιάξουμε βασιλόπιτα στο σχολείο μας για να τηρήσουμε το έθιμο  με την βοήθεια μιας μητέρας.

Διαβάσαμε την συνταγή και μετρήσαμε τις ποσότητες των υλικών

Τα παιδιά την έγραψαν και την διάβασαν με την βοήθεια συμβόλων.

Αφού βοήθησαν όλοι την ψήσαμε και την κόψαμε για να βρούμε τον τυχερό της νέας χρονιάς.

Η τυχερή για το 2012 ήταν η Καλιόπη.Μπράβο της!

Γυρίζει γυρίζει η γη !

Με αφορμή το βιβλίο “γυρίζει,γυρίζει ηγη” προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε την εναλλαγή ημέρας και νύχτας.

Είδαμε το σχήμα της γης με την υδρόγειο σφαίρα και μιλήσαμε για την περιστροφή της γης  με τόσο γρήγορη ταχύτητα ώστε να μην το καταλαβαίνουμε.Έχοντας από την μία πλευρά τον ήλιο είδαμε ότι η μία πλευρά φωτίζεται και έτσι έχουμε ημέρα και η άλλη δεν φωτίζεται και έχουμε την νύχτα.Έτσι την ώρα που στην χώρα μας τα παιδιά κοιμούνται κάποια παιδιά σε άλλες χώρες ξυπνάνε.Έβαλαν το χέρι τους επάνω στην γη και ενώ βρίσκεται στην φωτιζόμενη πλευρά καθώς το περιστρέφουν έρχεται στην νύχτα.

Ζωγράφισαν σε καρτέλες έναν ήλιο σαν σύμβολο της ημέρας και ένα φεγγάρι συμβολίζοντας την νύχτα και παίζοντας τοποθέτησαν τις κάρτες σε χρονική διαδοχή.

Ζωγράφισαν την γη χωρίζοντας την στην μέση όπως είναι την ημέρα και την νύχτα.

Είδαμε στον υπολογιστή την περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο.

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Με αφορμή το βιβλίο “Οι σκανδαλιές του Γενάρη”μιλήσαμε για τον χειμώνα και τα παιδιά του ,για τα κρύα και τις παγωνιές που φέρνει και μας κάνει να ντυνόμαστε με ζεστά ρούχα.

Για κάποιες ημέρες που η παγωνιά δίνει την θέση της στον ήλιο , ξεγελώντας την Αλκυόνη που πηγαίνει να φτιάξει την φωλιά της.Τις Αλκυονίδες ημέρες.

Τα παιδιά έδειξαν το ενδιαφέrον να δουν στον υπολογιστή εικόνες από παγωμένα μέρη όπως τον Βόριο πόλο,τα ζώα των πάγων και τα σπίτι των Εσκιμώων.

Με αφορμή το κρύο των ημερών μιλήσαμε για τα είδη θέρμανσης από παλιά μέχρι σήμερα διαβάζοντας το ποίημα “Η φωτιά στο τζάκι”.

  

Γνωρίσαμε όλους τους μήνες του χρόνου μέσα από το ψυχοκινητικό παιχνίδι “Ολα στην σειρά”όπου τα παιδιά αναπαριστούν τον κάθε μήνα μπαίνοντας στη σειρά ακούγοντας το όνομα του.

Έτσι έρχονται σε επαφή με τις έννοιες πρώτος,δεύτερος,τρίτος κ.λ.π.καθώς στην συνέχεια μπαίνουν στην σειρά χωρίς το όνομα του μήνα.

 

Τα σπορ του Χειμώνα

Με αφορμή τις εντυπώσεις ενός παιδιού από την εκδρομή σε χιονοδρομικό κέντρο μιλήσαμε για τα σπορ του χειμώνα:Σκι,πατινάζ,έλκυθο,σκέιτμπορντ. Τα παιδιά αφού είδαν φωτογραφίες από διάφορα σπορ αντάλαξαν απόψεις, μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες τους γνωρίζοντας καινούριες λέξεις διορθώνοντας το ένα το άλλο.

Μπαστούνι,χιονοπέδηλα,πατίνια,χιονοδρομικό,χιονόμπαλα,χιονοπόλεμος,χιονάνρωπος,τελεφερίκ,

παγοδρόμιο.

Μιλήσαμε για τον κίνδυνο που υπάρχει αν δεν γνωρίζουν και αν δεν προσέξουν να χτυπήσουν.

Παρατηρήσαμε ότι οι περισσότερες αρχίζουν από την λέξη χιόνι+κάποια άλλη λέξη

Χτυπήσαμε με τα χέρια τις συλλαβές τους μέσα από το παιχνίδι μετρώντας πόσες έχει η κάθε μία και βρήκαμε τις μεγαλύτερες και τις μικρότερες.

Τ α παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον συνεχίζοντας να ψάχνουν  και άλλες λέξεις μεγαλύτερες.

  

Με αφορμή το βιβλίο”Όταν λυπάμαι”που έφερε σήμερα  ένα παιδί μιλήσαμε για το συναίσθημα της λύπης.

Η λύπη είναι ένα συναίσθημα υπαρκτό,γι αυτόν πρέπεινα βοηθήσουμε τα παιδιά να την αναγνωρίζουν και να την μοιράζονται με τους άλλους.Πρέπει να μάθουν ότι το να μοιράζεσαι όσα αισθάνεσαι προκαλεί ανακούφιση.

Το παιδι που νιώθει λύπη χρειάζεται την φυσική παρουσία του ενήλικου,προσοχή σε όσα λέει,αγκαλιά και χρόνο για να μοιραστεί μαζί μας το συναίσθημα του.Αυτό όμως δεν σημαίνει πως παραβλέπουμε τις συμφωνίες που έχουμε κάνει,για παράδειγμα το μάζεμα των παιχνιδιών ή το πλύσιμο των δοντιών.

Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν ότι δίνουμε αξία σε όλα τους τα συναισθήματα,αρνητικά ή θετικά.Για να αποκτήσουν τα παιδιά μας εμπιστοσύνη στον εαυτό τους θα πρέπει να τα μεγαλώσουμε έτσι ώστε να μπορούν να λένε”Όταν νιώθω λύπη ,ξέρω ότι θα περάσει.Το ξέρω ότι δεν κρατάει για πάντα.”

Ζωγράφισαν κάτι που τους έκανε να λυπηθούν και είπαν τί έκαναν για να τους περάσει η λύπη.

Όταν μου παίρνουν τα παιχνίδια.Μετά κάνω κάτι που μ’αρέσει πολύ.

Όταν δεν  με παίζει η αδερφή μου.

Όταν δεν με παίζουν .Το λέω στην μαμά και τον μπαμπά για να μου περάσει.

Όταν μου σπάνε τα παιχνίδια μου.Μετά παίζω με κάτι άλλο.

Όταν δεν μ’αφήνει ο μπαμπάς να δω τηλεόραση.Για να μου φύγει η λύπη παίζω μπάσκετ.

Όταν με χτυπάνε .Το λέω σε κάποιον που μ’αγαπάει.

Όταν δεν με παίζει η φίλη μου.Μετά ζωγραφίζω.