Μπαίνω μες τ’αμπέλι …..

Τα παιδιά περίμεναν με αγωνία την ώρα που θα ξεκινήσουμε.Μπήκαν στο λεωφορείο και όπως είχαμε πει έβαλαν τις ζώνες τους.Κοιτούσαν έξω  με μεγάλο ενδιαφέρον .Πλησιάζοντας στο αμπέλι είδαμε το κανάλι του Μόρνου ενώ  τα παιδιά φώναζαν:»ποτάμι..ποτάμι».»Εξηγήσαμε ότι  από εκεί παίρνουμε το νερό που χρησιμοποιούμε.

Μόλις φτάσαμε ενθουσιάστηκαν με το τοπίο και χωρίς να χάσουν χρόνο έτρεξαν κατά μήκος του αμπελώνα.Άρχισαν να  μαζεύουν σταφύλια και να τα βάζουν στα καλαθάκια τους.Μάζευαν και φύλλα μικρά και μεγάλα.Παράλληλα συζητούσαν μεταξύ τους για το χρώμα (κόκκινα , άσπρα)το μέγεθος ενώ κάποια δοκίμαζαν και σχολίαζαν την γεύση τους.Παρατήρησαν ότι τα άσπρα ήταν πιο γλυκά από τα κόκκινα.

Όταν τελείωσαν καθίσαμε όλοι μαζί και συζητήσαμε για όλα όσα είδαμε.Προσέξαμε ότι τα σταφύλια δεν είναι πάνω σε ψηλά δέντρα αλλά σε χαμηλά κλήματα και ότι δεν έχουν κορμό χοντρό  όπως τα άλλα δέντρα .

Αφού τελειώσαμε και καθώς ετοιμαζόμασταν να φύγουμε είδαμε δίπλα ένα χωράφι με βαμβάκι.Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος,αφού το παρομοίαζαν με τούφες χιονιού. Έτσι  βρήκαμε την ευκαιρία να  το δούμε από κοντά.Τα παιδιά έτρεξαν  και άρχισαν να βάζουν στο καλαθάκι τους όσο περισσότερα  άνθη βαμβακιού μπορούσαν.Είδανε τα σποράκια που υπήρχαν μέσα και καταλάβανε πως γίνεται η σπορά τους.

Έτσι ενθουσιασμένοι  και γεμάτοι από τον καθαρό αέρα που είχε εκεί επιστρέψαμε στο σχολείο όπου είχαμε πολλά να πούμε και να κάνουμε

ε.

Δραστηριότητες της ημέρας

Τα παιδιά δοκιμάζουν νόστιμα μουστοκούλουρα που έφερε ένας φίλος τους στο σχολείο.Τους άρεσαν τόσο πολύ που δεν έμεινε ούτε ένα.

Παίζουν ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι όπου αναπαριστούν το πάτημα των σταφυλιών,ενώ παράλληλα εξοικειώνονται με την αρίθμηση

από το ένα έως το δέκα και την χωροχρονική ένοια μέσα έξω.

Τυπώνουν με φελλό το δικό τους σταφύλι.

Η τέχνη στο νηπιαγωγείο

Τα παιδιά αφού παρατηρήσαν πίνακες με θέμα τον τρύγο έγιναν ζωγράφοι και δημιούργησαν  τους δικούς τους πίνακες στούς οποίους έδωσαν και ένα όνομα.»Το μάζεμα των  σταφυλιών».»Το καράβι του Διόνυσου».

Σεπτέμβριος ο τρυγητής!

Σήμερα και λίγες μέρες πριν βγει ο Σεπτέμβρης μιλήσαμε για τον τρύγο στην αρχαιότητα και σήμερα.Είδαμε φωτογραφίες και συγκρίναμε τον τρόπο που γινόταν ο μούστος παλιά και σήμερα.Για τα είδη των σταφυλιών και τα προιόντα που παίρνουμε όπως κρασί ,ξύδι,σταφίδα.

Τα περισσότερα παιδιά είχαν εμπειρίες σχετικές από την οικογένεια τους και μας είπαν ότι τους αρέσουν τα μουστοκούλουρα και η μουσταλευριά.

Εδώ νηπιαγωγείο!

Σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα  σκοπός τού εκπαιδευτικού προγράμματος τού Νηπιαγωγείου είναι να υποβοηθήσει την ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη τής προσωπικότητας των νηπίων και να τα βοηθήσει να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά.

Τα νήπια, μέσα σε κλίμα ελευθερίας, ασφάλειας και προβληματισμού, αναπτύσσουν την αυτογνωσία τους, την αυτονομία τους, και βιώνουν την ευχαρίστηση τής μάθησης. Συμμετέχουν σε δραστηριότητες που προκαλούν το ενδιαφέρον τους και αποτελούν κίνητρα και προϋποθέσεις μάθησης. Η γνώση προσεγγίζεται μέσα από το παιγνίδι, τη διερεύνηση, τη δημιουργία, την αξιοποίηση διαφόρων πηγών πληροφόρησης, τη συζήτηση, την ανταλλαγή απόψεων, την παρουσίαση ιδεών και στηρίζεται στις προϋπάρχουσες γνώσεις, στα βιώματα και στις εμπειρίες των παιδιών.

Έτσι την εβδομάδα που πέρασε τα παιδιά μέσα από πολλά παιχνίδια γνωριμίας,γνωρίστηκαν μεταξύ τους και χαλάρωσαν από το άγχος των πρώτων ημερών στο σχολείο ενώ παράλληλα το διασκέδασαν πολύ.

Οι πρώτες μας δραστηριότητες_0002(ΒΙΝΤΕΟ)

ΟΣΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΕΡΩ ΤΑ ΕΜΑΘΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ…

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.

Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:
1. Να μοιράζεσαι τα πάντα.
2. Να παίζεις τίμια.
3. Να μη χτυπάς τους άλλους.
4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.
5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.
6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.
7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.
8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.
9. Να κοκκινίζεις.
10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.
11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να
ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.
12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.
13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να
μένεις μαζί με τους άλλους.
14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ.
Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικάδεν ξέρει πώς
και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.
15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ.
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή…
Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή.

Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους.
Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους.
ROBERT FULGHUM. Εκδόσεις “ΛΥΧΝΟΣ”

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!

 

                                                             

 Η χρονιά μας ξεκίνησε με τον αγιασμό του σχολείου που έγινε την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου.

 Το 10 νηπιαγωγείο Θήβας εύχεται σε όλα τα παιδιά να έχουν μια καλή και δημιουργική χρονιά!