Σεπ 08
16

Σοφόν το… σαφές!

Κάτω από (Εκπαίδευση) από στις 16-09-2008 και με ετικέτα , ,

owl-cartoon.jpg

Διάβασα στο Βήμα της Κυριακής

 

Με δύο νέες επιτροπές «σοφών» υπό σύσταση, ο υπουργός Παιδείας φαίνεται να έχει σύνθετα σχέδια…. Η συζήτηση πέρασε ταχύτατα από τα νηπιαγωγεία και τα κενά στα σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στη μία επιτροπή θα ηγηθεί ο καθηγητής Γλωσσολογίας κ. Γ. Μπαμπινιώτης, στον οποίο και θα στηριχθεί ο σχεδιασμός των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία. Η μελέτη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων θα συνδυαστεί με το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για τα οποία επανασυγκροτείται αυτές τις ημέρες η επιτροπή του προέδρου της Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Αθ. Βερέμη. Και παρ’ ότι η ομάδα Μπαμπινιώτη δεν έχει συγκροτηθεί ακόμη, καθώς αναζητούνται πραγματικοί… σοφοί, στην επιτροπή για το εξεταστικό έχουν ήδη επιλεγεί δύο άτομα: ο πρύτανης του Ιόνιου Πανεπιστημίου κ. Δ. Τσουγκαράκης και ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και μέλος της Αρχής για την αξιολόγηση των ΑΕΙ κ. Β. Παπάζογλου. ….. Σοφοί εδώ, σοφοί εκεί! Έχουν οι “σοφοί” αυτοί επαφή, ιδέα με την σχολική πραγματικότητα; Δεν είναι στις προθέσεις μου, αλλά δεν είμαι και σε θέση να αμφισβητήσω την ακαδημαϊκή πορεία και αξία των παραπάνω κ. καθηγητών. Αλλά όλα όσα διάβασα, όσο καλά και αν ακούγονται, πως θα εφαρμοστούν; Είναι πάλι μπαλώματα! Ξεπατικοσούρες! Γιατί στις επιτροπές αυτές δεν μετέχουν καθηγητές που…έχουν βρέξει την φανέλλα; Που η κιμωλία έχει γίνει ένα με τον βλεννογόνο της μύτης τους; Πώς θα τους επιλέξουν; Υπάρχουν τρόποι. Αλλά αν γινόταν αυτό θα διείσδυαν στις επιτροπές αυτές όλα τα κομματόσκυλα κάθε χρώματος, κάθε ακαμάτης, που έχει να δεί σχολείο και να κάνει μάθημα κάτι χρόνια, όλοι οι αφισοκολλητές. Πολλοί σοφοί μαζεύτηκαν. Με έχει κόψει…κρύος ιδρώτας.

* Μείωση των ωρών διδασκαλίας των μαθητών σε 30 από 35 που είναι σήμερα εβδομαδιαίως.* Επιστροφή στη φιλοσοφία

* Δημιουργία «δεσμών» των βασικών μαθημάτων και περικοπή άλλων (όπως, π.χ., η γυμναστική).

* Εισαγωγή ζώνης μαθημάτων, αλλά και δραστηριοτήτων που θα έχουν σχέση με τη μουσική, την τέχνη, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία…………. «Δεν είναι λογικό ο μαθητής να έχει 35 ώρες και ο εκπαιδευτικός 21 κάθε εβδομάδα. Δεύτερος στόχος μας είναι να υποστηριχθούν τα μαθήματα του κλασικού Λυκείου. Προτού γίνουν οι αλλαγές αυτές, όμως, πρέπει να υπάρξει εθνικός διάλογος» καταλήγει…………………

Τις επόμενες ημέρες, άλλωστε, ολοκληρώνεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από το οποίο θα επωφεληθούν 200.000 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από 15.000 σχολεία της χώρας ανά νομό και ανά περιφέρεια. Αντίθετα με την επιτροπή Μπαμπινιώτη η οποία ξεκινάει από την αρχή, τα μέλη της επιτροπής Βερέμη έχουν μπροστά τους εύκολα βήματα. Το θέμα του εξεταστικού συστήματος έχει συζητηθεί ξανά στο ΕΣΥΠ, ενώ και ο ίδιος ο πρόεδρός του έχει καταθέσει προτάσεις περί δημιουργίας προπαρασκευαστικού έτους πριν από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, περί συγκρότησης Εθνικού Εξεταστικού Οργανισμού και περικοπής των εξεταζόμενων μαθημάτων. Συγκεκριμένα ο κ. Βερέμης προτείνει ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου – το οποίο χαρακτηρίζει ένα είδος «εθνικού φροντιστηρίου» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.



Αφήστε μια απάντηση