Αποτελέσματα Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους

«ΕΝΑΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ – ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ»

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε τα φετινά βραβεία του 2ου Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους. Στην οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού υποβλήθηκαν φέτος:

  • 168 ταινίες μικρού μήκους (μυθοπλασίας, τεκμηρίωσης και κινουμένου σχεδίου) από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια
  • 36 κινηματογραφικές αφίσες/εξώφυλλα
  • 20 πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις

Κατόπιν αξιολόγησης των δημιουργιών αυτών, ανακοινώνουμε ανά κατηγορία τις σχολικές μονάδες που διακρίνονται. Η Οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού και η επιτροπή αξιολόγησης συγχαίρει τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές αλλά και όσους βοήθησαν στην ολοκλήρωση των κινηματογραφικών αυτών δημιουργιών.

Screenshot 2016-03-31 10.43.12

ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ , ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕΓΑΛΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ 2ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:

«Δάγκωσε μια τάρτα, μη δαγκώνεις το διπλανό σου» του 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

 Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ ταινίας Μυθοπλασίας«Είναι στα μόριά μας» του 17ου Δ.Σ. Αχαρνών

Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ ταινίας Μυθοπλασίας  ισοτίμως:

–  «Κύπρος, δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ» του 21ου Δ.Σ. Πατρών.

–  «Άπλωσε το χέρι» του 7ου Δ.Σ. Πρέβεζας 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ

Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ Καλύτερης Ταινίας Τεκμηρίωσης  ισοτίμως:

–  «Η ΔΙΑSOSΗ» του 9ου Δ.Σ. Αγίου Δημητρίου  Αττικής

«Άγρια Λεμόνια» του 2ου Δ.Σ. Αγριάς  Μαγνησίας

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

 ΒΡΑΒΕΙΟ καλύτερης ταινίας Κινουμένου Σχεδίου

«Και η ζωή συνεχίζεται» του 1ου Δ.Σ. Ελευθερίου Κορδελιού (Θεσσαλονίκη)

ΒΡΑΒΕΙΑ  ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ –ΛΥΚΕΙΩΝ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

Α’ΒΡΑΒΕΙΟ ταινίας Μυθοπλασίας: «Περίπατος», των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη (Θεσσαλονίκη)

Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ ταινίας Μυθοπλασίας : «Fortress Europe»,  του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Κω.

Γ’ ΒΡΑΒΕΙΟ ταινίας Μυθοπλασίας: «Η Έκθεση»,  του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα (Αττική) 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ

Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ  Ταινίας Τεκμηρίωσης: «Ο θρύλος του Τζιμ Λόντου» του 1ου ΕΠΑΛ και 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Άργους.

Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ  Ταινίας Τεκμηρίωσης: «Για την Ελλάδα, Στέλιο μου» του 1ου ΕΠΑΛ και 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Άργους.

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

ΒΡΑΒΕΙΟ καλύτερης ταινίας Κινουμένου Σχεδίου: «Ο Ονειροπόλος» του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου  Κομοτηνής.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΥΠΡΟΥ

ΒΡΑΒΕΙΑ  ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

 Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ Μυθοπλασίας:  «Δύναμη Ψυχής», του Λυκείου Αγίου Νικολάου

Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ ταινίας Μυθοπλασίας : «Εξαρτήσεις», του Λυκείου  Εθνομάρτυρα Κυπριανού 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ

Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ  ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ:   «1974-2015. Η εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο. Τα ανθρώπινα δικαιώματα»,  του Λυκείου Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.

ΕΠΑΙΝΟΣ Ταινίας ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ :   «Χάλκινη Πινακίδα Ιδαλίου»,  του Λυκείου Ιδαλίου.

Κατηγορία: Εξώφυλλα / κινηματογραφικές αφίσες

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

1ο Βραβείο: Δημ. Σχολείο Κατσικά Ιωαννίνων (ταινία «Κραυγή»)

2ο Βραβείο: 5ο Δημ. Σχολείο Καρδίτσας (ταινία «Το σκιάχτρο»)

3ο Βραβείο: Ισοτίμως

  • 4ο Δημ. Σχολείο Χολαργού (ταινία «ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ…μήνυμα από το μέλλον)
  • 13ο Δημ. Σχολείο Σερρών (ταινία «Δάγκωσε μια τάρτα, μη δαγκώνεις τον διπλανό σου»)

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

1ο Βραβείο: 2ο ΓΕΛ Ηγουμενίτσας (ταινία «It’s  time to sleep»)

2ο Βραβείο: Ισοτίμως

  • Εκπαιδευτήρια «Ροδίων Παιδεία» (ταινία «Κάρμα»)
  • Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη (ταινία «Animus»)

3ο Βραβείο: Ισοτίμως

  • 1ο ΕΠΑΛ Κιάτου (ταινία «Ρίχνουμε σωσίβιο στην Ειρήνη»)
  • Γυμνάσιο Καρέα (ταινία «Κάτω από την επιφάνεια»)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ:   Το βραβείο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση απονέμεται ισοτίμως στις παρακάτω σχολικές μονάδες:

1) 1ο Λύκειο Υμηττού

2) 2ο Γυμνάσιο Πεύκης

3) Λύκειο Καλαμπακίου Δράμας

4) ΕΚΠ. ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ-Λύκειο

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ: Το βραβείο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση απονέμεται ισοτίμως στις παρακάτω σχολικές μονάδες:

1) 4ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού

2) Δημοτικό Σχολείο Κατσικά Ιωαννίνων

Δείτε τις φετινές βραβευμένες ταινίες του 2ου Διεθνή Διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους

https://www.youtube.com/channel/UC7Kh3DPnrd7oQAokjM04VhQ

Η επιτροπή αξιολόγησης

1.Παπαδόπουλος Αντώνης, Πρόεδρος, Σκηνοθέτης & Καλλιτεχνικός Διευθυντής Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας

2.Παναγίδου Μαρία, μέλος, μορφωτική ακόλουθος κυπριακής πρεσβείας στην Αθήνα

3.Παπαδημητρίου Σοφία, μέλος, Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

4.Παπαλεξίου Κερασένια, μέλος, Στέλεχος Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

5.Δελιοτζάκης Μένος, μέλος, Σκηνοθέτης της ΕΡΤ

6.Ανδριοπούλου Ειρήνη, μέλος, στέλεχος του Τμήματος Οπτικοακουστικών Μέσων και Αρχείων της Διεύθυνσης Μέσων Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας

7.Ανδρέου Γιώργος, μέλος, μουσικοσυνθέτης

8.Γκένιος Ανδρέας, μέλος, εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος, Διευθυντής 2ου Δημ. Σχολείου Σιδηροκάστρου & Εικαστικός

  1. Παπαδιού Ελένη, μέλος, εκπαιδευτικός ΠΕ70-δασκάλα, Διευθύντρια 7ου Δημ. Σχολείου Σερρών

10.Βαρσάμη Χρυσούλα, μέλος, εκπαιδευτικός ΠΕ70-δασκάλα του Πειραματικού Δημ. Σχολείου Σερρών

Κατηγορίες: i-create, Εκπαιδευτική ΡαδιοΤηλεόραση | Γράψτε σχόλιο

Τελετή Λήξης της μαθητικής δράσης «Η δική μας Γνώμη!»

Οι μαθητές βραβεύονται για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό γραπτής κριτικής!

Η_Δική_μας_γνώμηΤην Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 11:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας, ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων (Αν. Παπανδρέου 37 Α) η τελετή λήξης και η απονομή των βραβείων στους μαθητές που πήραν μέρος στην πανελλαδική μαθητική δράση η «δική μας γνώμη!» και στον διαγωνισμό γραπτής κριτικής που διοργάνωσε το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων & Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας ΚΑΡΠΟΣ και η Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

3.000 μαθητές περίπου από όλη την Ελλάδα παρακολούθησαν και ψήφισαν βραβευμένες μαθητικές ταινίες μικρού μήκους του μαθητικού διαγωνισμού «ΒιντεοΜουσεία 2014»,  με την ένθερμη υποστήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, μέσα από τη νεανική διαδικτυακή πλατφόρμα www.myopinion.karposontheweb.org.  Ενδεικτικά αναφέρουμε, το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, το 2ο ΓΕΛ Ιλίου, το 6ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας, το παράρτημα 6ου Γυμνασίου Βόλου (Γυμνάσιο Φυλακών Βόλου),το Μουσικό Σχολείο της ‘Αρτας, το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα, το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λύκειο Χαλκίδας, το 1ο Γυμνάσιο Υμηττού, το 2ο Δημοτικό Αρτέμιδας, το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών «Γεννάδειο», το 2ο Γυμνάσιο Αχαρνών, το Δημοτικό Αιγιάλης-Θολαρίων Αμοργού, το ΓΕΛ Νέας Περάμου Καβάλας, το 13ο Δημοτικό Ρόδου, το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, το Κολλέγιο Ανατόλια Θεσσαλονίκης, η Σχολή Χατζήβεη, το 7ο Δημοτικό Κηφισιάς, το 1ο Δημοτικό Χολαργού.

Σκοπός της δράσης ήταν οι μαθητές όλων των βαθμίδων από όλη την Ελλάδα να πάρουν μέρος σε μια δημιουργική συζήτηση για θέματα που τους αφορούν, αναπτύσσοντας επιχειρήματα και απόψεις, και να αναπτύξουν δεξιότητες οπτικοακουστικής παιδείας όπως η «ανάγνωση» της εικόνας!  Πολλοί μαθητές κατέγραψαν οι ίδιοι την εμπειρία και τις εντυπώσεις τους μέσα από νεανικές πλατφόρμες.

Οι γραπτές κριτικές των μαθητών που συμμετείχαν και στον διαγωνισμό γραπτής κριτικής, αξιολογήθηκαν από ειδική κριτική επιτροπή. Οι καλύτερες κριτικές που θα βραβευθούν στις 18/2/2016, θα αναρτηθούν στο www.karposontheweb.org και στην πλατφόρμα μαθητικής δημιουργίας της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης www.i-create.gr.

Κατηγορίες: i-create, Δημόσια Τηλεόραση, Δράσεις σχολείων, Εκπαιδευτικά θέματα, ενημέρωση, ΚΑΡΠΟΣ, Οπτικοακουστική παιδεία | Γράψτε σχόλιο

Πρόσκληση συμμετοχής στην πιλοτική εφαρμογή πρακτικών διδασκαλίας για τη βιωματική μάθηση των Θετικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σχολεία

Το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠΠΕΘ, το Βρετανικό Συμβούλιο και η Science Communication στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου MARCH: Making Science Real in Schools συνδιοργανώνουν την πιλοτική εφαρμογή πρακτικών διδασκαλίας για τη βιωματική μάθηση των Θετικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σκοπός της πιλοτικής εφαρμογής είναι να γίνει τα πεδία των Θετικών Επιστημών (STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics) πιο ελκυστικά στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εστιάζοντας σε καινοτόμες μεθοδολογίες όπου οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η δυνατότητα των μαθητών να αποκτήσουν έναυσμα και ενδιαφέρον για μελλοντική εργασία στους εν λόγω τομείς.

H πιλοτική εφαρμογή πρακτικών διδασκαλίας απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Θετικών Επιστημών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν μέρος υιοθετώντας καινοτόμες πρακτικές στη διδασκαλία των Θετικών Επιστημών.

Το Ευρωπαϊκό Έργο MARCH προτείνει προς εφαρμογή ευρωπαϊκές και ελληνικές πρακτικές με τη μεθοδολογία τους. Οι συγκεκριμένες πρακτικές δεν προτείνονται ως πρότυπα για εφαρμογή, αλλά ως παραδείγματα από τα οποία μπορούν να αντληθούν ιδέες, προκειμένου να ενισχυθεί η ελκυστικότητα των θετικών Επιστημών.

Η περίοδος έναρξης της πιλοτικής εφαρμογής αρχίζει από την 1η  Φεβρουαρίου 2016 και λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2016. Ο αριθμός των διδακτικών ωρών που θα αφιερωθούν στην εφαρμογή των προτεινόμενων πρακτικών έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του εκπαιδευτικού με ελάχιστη χρονική περίοδο εφαρμογής τις 2 διδακτικές ώρες.

Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ 03, ΠΕ 04, ΠΕ 12, ΠΕ 14, ΠΕ 17, ΠΕ 19, ΠΕ 20 να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους στην πιλοτική φάση του MARCH   μέσω του ακόλουθου συνδέσμου:

https://docs.google.com/forms/d/1pIg4ZtznyiYdlgfj-a-Zh7aHr__CiW50zEQPE2SehO4/edit?usp=drive_web

Πληροφορίες για τις ευρωπαϊκές πρακτικές είναι διαθέσιμες στο δεσμό: https://sciencemarch.eu/index.php/best-practices-mnu-uk

Πληροφορίες για τις ελληνικές πρακτικές είναι διαθέσιμες στο δεσμό:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL2J_qoFbHd57egG8gZypKcYm–inA6QI_

Στον ακόλουθο σύνδεσμο υπάρχουν τα βίντεο του 1ου Διεθνούς  Συνεδρίου του MARCH:

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία σχετικά με τη μεθοδολογία των προτεινόμενων πρακτικών παρακαλούμε επικοινωνήστε με την  κα Άννα Χριστοδούλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση anna@scico.gr και στο τηλέφωνο 2106775892 ή/και στη Μαριάνθη Καρατσιώρη στην ηλεκτρονική διεύθυνση edutv@minedu.gov.gr και στο τηλέφωνο 210 344 3042.

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην πιλοτική εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Έργου MARCH είναι εθελοντική και δεν  υπάρχει δέσμευση από τη συμπλήρωση της αίτησης.

Κατηγορίες: MARCH -MAke science Real in sCHools, School Lab, Εκπαιδευτική ΡαδιοΤηλεόραση | Γράψτε σχόλιο

Μαθητική δράση «Η δική μας Γνώμη!»

2ο Πειραματικό Λύκειο Αθήνας_01
Μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα ψήφισαν βραβευμένες μαθητικές ταινίες μικρού μήκους και τώρα παίρνουν μέρος στον Διαγωνισμό Γραπτής Κριτικής!

Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2015 – Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η προβολή βραβευμένων μαθητικών ταινιών σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας στο πλαίσιο της πανελλαδικής μαθητικής δράσης «ΒιντεοΜουσεία: Η Δική μας Γνώμη!» που διοργανώνει το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων & Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας ΚΑΡΠΟΣ και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η δράση συνεχίζεται με τον διαγωνισμό «Γραπτής Κριτικής» που καλεί τους μαθητές να προσεγγίσουν κριτικά μία από τις έντεκα (11) ταινίες που θα έχουν επιλέξει οι ίδιοι και θα ολοκληρωθεί στις 20/12/2015.

Η «η δική μας γνώμη» αποτελεί συνέχεια του πανελλαδικού διαγωνισμού μαθητικών ταινιών μικρού μήκους «ΒιντεοΜουσεία  2014» στον οποίο συμμετείχαν 117 ολοκληρωμένες μαθητικές παραγωγές από σχολεία όλης της Ελλάδας, από τις οποίες ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν οι έντεκα (11).

Μέχρι στιγμής περισσότερα από 70 σχολεία, έχουν πραγματοποιήσει προβολές των ταινιών  με την ένθερμη υποστήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους και έχουν ψηφίσει μέσα από τη νεανική διαδικτυακή πλατφόρμα www.myopinion.karposontheweb.org. Ενδεικτικά αναφέρουμε, το 2ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών, το 6ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας, το Μουσικό Σχολείο της ‘Αρτας, το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης,  το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα, το παράρτημα 6ου Γυμνασίου Βόλου (Γυμνάσιο Φυλακών Βόλου), το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λύκειο Χαλκίδας, το 1ο Γυμνάσιο Υμηττού, το 2ο Δημοτικό Αρτέμιδας, το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών «Γεννάδειο», το Δημοτικό Αιγιάλης-Θολαρίων Αμοργού, το ΓΕΛ Νέας Περάμου Καβάλας, το 13ο Δημοτικό Ρόδου, το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, το Κολλέγιο Ανατόλια Θεσσαλονίκης, η Σχολή Χατζήβεη.

Οι απαντήσεις τους σε ερωτήματα όπως, Ποια ταινία θα διάλεγα για να δείξω σ’ένα φίλο μου;  Ποια ταινία θα άρεσε περισσότερο στους γονείς μου;  Ποια θα ήταν η πιο ασυνήθιστη που «σηκώνει συζήτηση;» απεικονίζονται σε γραφήματα μέσα στην διαδικτυακή πλατφόρμα. 

Σκοπός της δράσης είναι οι μαθητές όλων των βαθμίδων από όλη την Ελλάδα να πάρουν μέρος σε μια δημιουργική συζήτηση για θέματα που τους αφορούν, αναπτύσσοντας επιχειρήματα και απόψεις, και να αναπτύξουν δεξιότητες οπτικοακουστικής παιδείας όπως η «ανάγνωση» της εικόνας!  Πολλοί μαθητές έχουν καταγράψει οι ίδιοι την εμπειρία και τις εντυπώσεις τους μέσα από νεανικές πλατφόρμες, μικρά βίντεο που έχουν ετοιμάσει.

‘Οπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι μαθήτριες (Κλέα, Άννα, Δέσποινα) από το 70ο ΔΣ Αθηνών «Μας άρεσαν πολύ όλες οι ταινίες και το μήνυμα που πήραμε είναι να μην ξεπερνάμε τα όρια!  Η Ανίτα, η Θεοδώρα και η Καίτη μας είπαν «Οι ταινίες μας έδωσαν ένα μήνυμα για το bullying  (σχολικό εκφοβισμό) άλλα είδαμε ακόμα την καθημερινή ζωή μας σε βίντεο!».

DSC04489

Ο καθηγητής κος. Ηλίας Κουρκουλάκος,  Διευθυντής στο 6ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας δήλωσε : «’Ηταν μια καταπληκτική εμπειρία, τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον.  Εμείς οι εκπαιδευτικοί προσπαθούμε να δώσουμε εμπειρίες και ερεθίσματα στα παιδιά με δραστηριότητες και εμπλοκή σε παρόμοια καινοτόμα προγράμματα».

Οι γραπτές κριτικές θα αξιολογηθούν από επιτροπή που θα οριστεί από τους διοργανωτές. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού «Γραπτής Κριτικής» θα ανακοινωθούν τον Ιανουάριο του 2016 και οι καλύτερες κριτικές θα βραβευθούν σε ειδικές εκδηλώσεις και θα αναρτηθούν στο www.karposontheweb.org και στην πλατφόρμα μαθητικής δημιουργίας της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης www.i-create.gr.

Πολλά σχολεία που πήραν μέρος στην προβολή ταινιών και την ψηφοφορία καθώς και οι μαθητές που θα βραβευτούν στον διαγωνισμό γραπτής κριτικής  θα κερδίσουν δώρα.

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά θέματα, Εκπαιδευτική ΡαδιοΤηλεόραση, ενημέρωση, Οπτικοακουστική παιδεία, Συνεργασίες | Γράψτε σχόλιο

Προτάσεις αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ταινίας «Σεφέρης – Διαμαντής: Ο κόσμος της Κύπρου» στη σχολική τάξη

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες μπορούν να εφαρμοστούν σε διαφορετικά μαθήματα και διαφορετικές τάξεις, αλλά και να λειτουργήσουν διαθεματικά (Νέα Ελληνική Λογοτεχνία, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Αισθητική Αγωγή/ Εικαστικά, Ιστορία). Η ίδια η χρήση του βίντεο ως αφόρμηση για την περαιτέρω επεξεργασία αποτελεί μια ιδιαίτερη τεχνική αξιοποίησης οπτικοακουστικού υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι δραστηριότητες μπορούν να είναι κατά περίπτωση ατομικές ή ομαδικές – συνεργατικές, να εκπονηθούν παραδοσιακά ή διαδικτυακά.

imx00000004

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τα πρόσωπα, την εποχή, τους τόπους.
  • Να προβληματιστούν και να στοχαστούν πάνω στη σημασία της συνάντησης, στην αξία της φιλίας, στο ρόλο της πατρίδας, της παράδοσης.
  • Να μάθουν ιστορικά περιστατικά αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο – προϋπόθεση της παραγωγής τέχνης (ποίηση, ζωγραφική).
  • Να διευρύνουν την παρατηρητικότητά τους.
  • Να αγαπήσουν την τέχνη.
  • Να ασκηθούν σε πολλαπλές μορφές μάθησης αλλά και στην ομαδική εργασία.
  • Να χρησιμοποιήσουν τα νέα μέσα τόσο για άντληση υλικού όσο και για παραγωγή και ανάρτηση περιεχομένου, και να αναπτύξουν σχετικές δεξιότητες.
  • Να «συνομιλήσουν» με τα έργα τέχνης και να αναστοχαστούν σχετικά.
  • Να προβληματιστούν και πάνω σε προσωπικές εμπειρίες και να τις αξιοποιήσουν αναστοχαστικά.
  • Να δημιουργήσουν είτε σε επίπεδο παραγωγής λόγου είτε σε επίπεδο τέχνης.

Προτεινόμενες δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες προκύπτουν:

  • Με αφορμή τους πίνακες
  • Με αφορμή τα ποιήματα
  • Με αφορμή την αναφορά στα ιστορικά γεγονότα
  • Με αφορμή το ταξίδι
  • Με αφορμή τη συνάντηση, τη φιλία, την αλληλογραφία
  • Με αφορμή τη σύνδεση με τον τόπο, τις παραδόσεις
  • Με αφορμή την επιστροφή στα παιδικά χρόνια

Οι μαθητές καλούνται:

  • Να περιγράψουν ένα δικό τους ταξίδι, που τους καθόρισε ή τους αποκάλυψε κάτι σημαντικό. Θα μπορούσε να συσχετιστεί και με τον τόπο καταγωγής του καθενός.
  • Να γράψουν ένα ποίημα ή κείμενο ελεύθερης γραφής για τον τόπο καταγωγής ή διαμονής τους ή όποιον τόπο θα μπορούσαν να θεωρήσουν ως πατρίδα.
  • Να αναφερθούν σε μια συνάντηση ή φιλία που τους καθόρισε (με συνομήλικο ή και μεγαλύτερο).
  • Να γράψουν ένα γράμμα στο φίλο τους, στο οποίο θα αναφέρονται σε κάποιο προβληματισμό τους, σε κάποιο θέμα που τους απασχολεί, αναμένοντας τη συμβουλή του, τη συμβολή του.
  • Να γράψουν γράμμα στον Σεφέρη και (ή) στον Διαμαντή. Τι θα ήθελαν να τους πουν σήμερα.
  • Να ζωγραφίσουν τον τόπο καταγωγής τους ή διαμονής τους.
  • Να δημιουργήσουν με βίντεο το δικό τους οδοιπορικό σε τόπο που τον νιώθουν ως πατρίδα.
  • Να ζωγραφίσουν τον φίλο τους.
  • Να κάνουν φωτογραφικό πορτρέτο του φίλου τους.
  • Να φωτογραφίσουν την πόλη τους ή το χωριό τους.
  • Να περιγράψουν το φίλο τους εξωτερικά και εσωτερικά.
  • Να βρουν (ή να συνθέσουν) συνοδευτική μουσική για τις ζωγραφιές τους ή για τα κείμενά τους.
  • Να βρουν (ή να συνθέσουν) συνοδευτική μουσική για τους πίνακες του Διαμαντή.
  • Να βρουν (ή να συνθέσουν) συνοδευτική μουσική για τα ποιήματα του Σεφέρη.
  • Να συνταιριάξουν πίνακες του Διαμαντή με ποιήματα του Σεφέρη από το Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ΄ (ή στίχους υπό μορφή λεζάντας).
  • Να επιλέξουν επιχειρηματολογώντας το αγαπημένο τους ποίημα από τα παρουσιαζόμενα στην ταινία ή στη συλλογή.
  • Να επιλέξουν επιχειρηματολογώντας τον αγαπημένο τους πίνακα του Διαμαντή από τους παρουσιαζόμενους στην ταινία.
  • Να κάνουν ψηφιακό κολλάζ με έργα του Διαμαντή.
  • Να γράψουν ένα «διήγημα», μια ιστορία για έναν πίνακα του Διαμαντή.
  • Με αφορμή τη σειρά πινάκων του Διαμαντή με τίτλο «Αγωνίες» να αποπειραθούν την απεικόνιση ενός συναισθήματος.
  • Με βάση το έργο του Διαμαντή «Ο κόσμος της Κύπρου» να φτιάξουν τον κόσμο της δικής τους πόλης (εικαστικά ή περιγραφικά).
  • Να επιλέξουν μια φιγούρα από τον «Κόσμο της Κύπρου» και να γράψουν την ιστορία του.
  • Να «οπτικοποιήσουν» ψηφιακά με όποιον τρόπο θέλουν κυπριακά ποιήματα του Σεφέρη.
  • Να γράψουν ένα δικό τους ποίημα με αφορμή την ταινία ή ένα πεζό κείμενο ελεύθερης γραφής που να εκφράζει τα συναισθήματά τους.
  • Να εντοπίσουν στο χάρτη της Κύπρου τα αναφερόμενα στην ταινία μέρη.
  • Να τοποθετήσουν σε χρονικό άξονα τα αναφερόμενα στην ταινία ιστορικά γεγονότα.
  • Να τοποθετήσουν σε χρονικό άξονα επιλεγμένες από την ταινία φωτογραφίες αρχειακού υλικού.
  • Να συγκρίνουν τα πλάνα της Αθήνας κατά τη δεκαετία του 50 με τη σημερινή συνοδεύοντας την περιγραφή τους από φωτογραφίες (αν ζουν στην Αθήνα δικές τους).
  • Να δημιουργήσουν την αφίσα της ταινίας.
  • Να δημιουργήσουν μια αφίσα για τον Διαμαντή.
  • Να δημιουργήσουν μια αφίσα για τον «Κυπριακό» Σεφέρη.
  • Να αποδομήσουν και να αναδομήσουν (ψηφιακά) πίνακες του Διαμαντή (π.χ. αλλάζοντας το φόντο, τα χρώματα, αφαιρώντας στοιχεία, κλπ) και να σχολιάσουν το αποτέλεσμα.
  • Να κρίνουν την ταινία από αισθητικής και όχι μόνο πλευράς. Να αντιπροτείνουν.
  • Να καταγράψουν τα ιδιαίτερα λαογραφικά στοιχεία της Κύπρου, που παρουσιάζονται στην ταινία.
  • Να καταγράψουν τα υλικά που χρειάζεται μία ταινία ειδικά για να ανασυνθέσει το κλίμα μιας εποχής. Να αποπειραθούν ενδεχομένως να παραγάγουν το δικό τους βίντεο που θα αναφέρεται σε παλαιότερη εποχή.
  • Να χωριστούν σε ομάδες με στόχο να προσκομίσουν υλικό και να παραστήσουν μια περίοδο της Κυπριακής ιστορίας (αντι-αποικιοκρατικό αγώνα) ή της ελληνικής (δικτατορία).
  • Να μελετήσουν τη συλλογή «Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ΄» και να ανακαλύψουν τα ιστορικά δεδομένα ή τα πραγματικά περιστατικά πίσω από τα ποιήματα.
  • Να επιλέξουν μια φωτογραφία (έτοιμη ή δική τους) για κάθε ποίημα.
  • Να καταρτίσουν την εργοβιογραφία των δύο δημιουργών.
  • Να αναλύσουν συγκεκριμένους στίχους ή φράσεις του κειμένου της ταινίας και να καταγράψουν τις σκέψεις τους (π.χ. «να νοσταλγείς τον τόπο σου ζώντας στον τόπο σου τίποτε δεν είναι πιο πικρό»).
  • Να ανασυστήσουν την ατμόσφαιρα της δεκαετίας του 50 και να βρουν χαρακτηριστικά αντικείμενα και στοιχεία της εποχής. Χωρισμένοι σε ομάδες να αναλάβουν διαφορετικές πλευρές της ζωής και, τέλος, να παρουσιάσουν είτε σε δραματοποίηση είτε σε ταμπλώ βιβάν μια σκηνή εκείνων των χρόνων (αστική, αγροτική, ιστορική, κλπ.).
  • Να καταγράψουν τα παραπάνω υπό μορφή ημερολογίου.
  • Να χωριστούν σε ομάδες (Κύπριοι, Ελλαδίτες, Άγγλοι) και, αφού μελετήσουν εφημερίδες της εποχής (ψηφιακό αρχείο Βουλής) να αναπτύξουν ένα δρώμενο ή μια ανταγωνιστική συζήτηση.

Οι υπεύθυνες της ταινίας

Γιούλη Χρονοπούλου, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων

Λίλα Πάτση, Εκπαιδευτικός ΠΕ08

 

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά θέματα, Εκπαιδευτική ΡαδιοΤηλεόραση, ενημέρωση, Οπτικοακουστική παιδεία | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο