Ιστορικό

Σαν σήμερα

21/6/1913: Ο Ελληνικός Στρατός καταλαμβάνει το Κιλκίς.
O Ελληνικός στρατός μετά από σφοδρές μάχες στα χωριά Σκρα και Λαχανά εισέρχεται στην πόλη εκδιώχνοντας τους Βούλγαρους.

21/6/: Θερινό Ηλιοστάσιο
Στις 21 Ιουνίου είναι η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου και η πρώτη επίσημη ημέρα του Καλοκαιριού. Η μέρα αυτή είναι γνωστή ως Θερινό Ηλιοστάσιο. Ο ήλιος στέκεται στο βορειότερο σημείο του ουρανού, έτσι όπως τον βλέπουμε και από τη χώρα μας. Από δω και πέρα, οι μέρες σιγά σιγά μικραίνουν και οι νύχτες μεγαλώνουν.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Ολοκλήρωση εργασιών του Εθνικού Θεματικού Δικτύου: “Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος” 2023 – 2024

Οι εργασίες του Εθνικού Θεματικού Δικτύου: “Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση διαδίκτυο, κινηματόγραφος 2023 – 2024” ολοκληρώθηκαν την Τρίτη 18.06.2024 σε διαδικτυακή συνάντηση με τους και τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο Δίκτυο με τις δράσεις τους από σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι σχολικές μονάδες που υπέβαλαν δράσεις ήταν 105 και οι δράσεις ανέρχονται σε πάνω από 200.

Την ολοκλήρωση των εργασιών χαιρέτησαν οι συντονιστές του Δικτύου από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση και οι συνεργάτες από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ).

 

3t       2w

5j       1q diktyo1         δικτυο3

δικτυο4

 

Η βιντεοσκόπηση της συνάντησης θα αναρτηθεί στον ιστότοπο του Δικτύου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.edu4media.eu

 

Αποτελέσματα 8ου διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού «Ελληνισμός της Ανατολής: Πόντος, Μικρασία, Θράκη…»

    er      vv

Η Εκπαιδευτική Τηλεόραση με χαρά ανακοινώνει ότι ολοκληρώθηκε ο 8ος διεθνής μαθητικός διαγωνισμός «Ελληνισμός της Ανατολής: Πόντος, Μικρασία, Θράκη…».

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 191 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής. Ειδικότερα, από Ελλάδα συμμετείχαν 155 σχολικές μονάδες, από την Κύπρο 30 και 5 από την Ομογένεια (Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Κονγκό, Γερμανία).

Πήραν μέρος 500 περίπου μαθητές και 365 εκπαιδευτικοί με 600 μαθητικές δημιουργίες.

Για να δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού πατήστε εδώ.

ΒΡΑΒΕΙΑ 14ου Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema… διάβασες;»

3 cinema diavases 45f11eba3cba285182b185d44bab1ac7

Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά τις μαθητικές δημιουργίες που διακρίθηκαν στον 14ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών: «Cinema… διάβασες;» που συνδιοργανώνει με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Προεδρίας της Κυβέρνησης και την Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο –Σπίτι της Κύπρου.

Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν 149 δημιουργίες, μεταξύ των οποίων 86 μυθοπλασίας, 12 animation και 51 τεκμηρίωσης από 163 σχολικές μονάδες. Οι 71 ταινίες κατατέθηκαν από σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι 78 ταινίες από σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι 134 ταινίες κατατέθηκαν από σχολεία της Ελλάδας και οι 15 ταινίες από σχολεία της Κύπρου. Επίσης έλαβαν μέρος 54 κινηματογραφικές αφίσες και 32 μουσικές συνθέσεις.

To «Cinema… διάβασες;» δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να καλλιεργήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής παιδείας. Το θέμα της ταινίας μικρού μήκους είναι ελεύθερη επιλογή των δημιουργών, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δημιουργίες που διακρίθηκαν στο link:



Λήψη αρχείου

13ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο “Παιδεία για Έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα”

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 το 13ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο “Παιδεία για Έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα”.

Συντονιστής ήταν ο εκπαιδευτικός κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου και επικεφαλής της πρωτοβουλίας Smoke Free Greece, είναι ο κ. Παναγιώτης Μπεχράκης.

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και παραβρέθηκαν για την παρακολούθηση του Συνεδρίου περίπου 400 μαθητέςμαθήτριες και εκπαιδευτικοί από 11 σχολεία δια ζώσης, και σημαντικός αριθμός εξ αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας Webex, ενώ το Συνέδριο αναμεταδιδόταν ζωντανά στο κανάλι της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠΑΙΘΑ στο YouTube.

240424 028p 1                            240424 056p 1

240424 047p 1    240424 021p 1  240424 220p

 

Δελτίο Τύπου 13ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο “Παιδεία για Έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα”

 

Τελετή Βράβευσης European School Radio “Κάν’΄το ν’ ακουστεί 2024”

BANNER 2024 ΔΙΑΓΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑO Μαθητικός Διαγωνισμός Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού «Καν’ το να ακουστεί 2024» με τίτλο: «Η δύναμη της Φίλιας-The Power of Friendship», συνδιοργανώνεται από το European School Radio με την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας.

Η Τελετή Βράβευσης “Κάν’΄το ν’ ακουστεί 2024” πλησιάζει και σας καλούμε όλες και όλους να συντονιστείτε ζωντανά στην μεγαλύτερη στιγμή του φετινού μας διαγωνισμού, να γνωρίσουμε καλύτερα τους δημιουργούς που βρίσκονται στους φιναλίστ, να τους απολαύσουμε και να μάθουμε τη σειρά των νικητών μας στα πρώτα βραβεία! Μαζί θα κάνουμε να ακουστεί δυνατά το μήνυμα της φιλίας, μέσα από το ραδιόφωνο και τη μουσική!

Η Τελετή θα μεταδοθεί στο κανάλι του European School Radio στο Youtube το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 και ώρα 10.30π.μ. μέσα από τον εξής σύνδεσμο:

Μέσω της ραδιοφωνικής και μουσικής δημιουργίας στοχεύεται οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • Να κατανοήσουν τη δύναμη της φιλίας και τη σημαντικότητά της στη ζωή του ανθρώπου
  • Να αντιληφθούν την αξία που έχει η φιλία όταν στηρίζεται στον αλληλοσεβασμό και την αλληλοεκτίμηση και όχι στο πρόσκαιρο συμφέρον και τη βραχύχρονη απόλαυση
  • Να συνειδητοποιήσουν τους λόγους για τους οποίους έχουν συγκεκριμένους φίλους και φίλες και ποια χαρακτηριστικά των φίλων τους είναι αυτά που τους ελκύουν
  • Να αναρωτηθούν σε ποιο βαθμό οι φιλίες τους βασίζονται στην ειλικρίνεια, την ισότητα και τον σεβασμό
  • Να εμπνευστούν και να εμπνεύσουν, αναδεικνύοντας δικές τους ιστορίες ή άλλων ανθρώπων με βαθιά και ποιοτική φιλία
  • Να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη που έχουν να διαγράφουν το μέλλον τους μέσα από τις επιλογές τους και να αντιληφθούν ότι η φιλία, όπως και τα άλλα αγαθά, χρειάζονται κόπο και χρόνο για να διατηρηθούν και για να έχουν ποιότητα
  • Να αναστοχαστούν τις διάφορες εκφάνσεις της φιλίας στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Να δημιουργήσουν ραδιοφωνικά και μουσικά έργα που θα ευαισθητοποιήσουν την κοινωνία για την αναγκαιότητα της φιλίας σε κάθε είδος συνύπαρξης
  • Να βιώσουν τη χαρά της φιλίας μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες
  • Να γιορτάσουν μέσα από τα ραδιοφωνικά μηνύματα και τα τραγούδια τους την ύπαρξη της φιλίας στη ζωή τους
  • Να αξιοποιήσουν ποικίλες αφηγηματικές τεχνικές για να προσελκύσουν την προσοχή στην ακρόαση
  • Να αναπτύξουν πολλαπλές δεξιότητες που αφορούν στην Παιδεία για τα Μέσα
  • Να γίνουν κριτικοί ακροατές των μαθητικών έργων από άλλα σχολεία και να ασκηθούν στην αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση
  • Να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και στοχευμένα τα μαθητικά τους έργα στο ευρύτερο κοινό κατά τη διαδικασία της Ψηφοφορίας των Ακροατών

20240411 104947 20240411 103805

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση