Σεπτέμβριος – Οκτώβριος
“Ο Εαυτός μου”
Παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά μας. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τα δικά μας καθρεφτάκια!
Αναγνωρίσαμε τα σημεία του εαυτού μας και κατασκευάσαμε τους εαυτούς μας!
Γνωρίσαμε το αρχικό του ονόματος μας και με διάφορες χειροτεχνίες το αποτύπωσαν τα παιδιά.
Τέλος, μάθαμε ολόκληρο το όνομα μας και να το συνθέτουμε από πάνω προς τα κάτω και από δεξιά προς τα αριστερά.
Παίξαμε Παιχνίδια σχετικά με τον εαυτό μας..
Σύνθεση προσώπου με αυτοσχέδιο παιχνίδι, κατασκευασμένο από τα παιδιά
Ζωγραφισαμε τα προσωπάκια τον φίλων μας!!
“Σχήματα”
Παιχνίδια με τα σχήματα
“Σταφύλι – Ο Θεός Διόνυσος”
Αγιασμός σχολικού έτους 2024-2025
Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του 50ου Νηπιαγωγείου Αθηνών
θα πραγματοποιηθεί για όλα τα τμήματα
στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας (είσοδος από Σιλανίωνος) ,
την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 09:15.
Θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση στις αίθουσες των τμημάτων που ανήκει ο κάθε μαθητής.
Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά με υγεία!
Διατροφή: 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων. Η σημασία της σωστής διατροφής στη ζωή των παιδιών.
Γνωρίσαμε φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα, δημητριακά κτλ. Φτιάξαμε την διατροφική πυραμίδα, παίξαμε με γρίφους και αινίγματα.
Ταξινομήσαμε φρούτα και λαχανικά κάνοντας απλές μαθηματικές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης. Μετρήσαμε, συγκρίναμε βγάλαμε συμπεράσματα.
Γνωριμία με το γράμμα χ και τον αριθμό 3.
Παιχνίδι αναγνώρισης φρούτων.
Ακούσαμε τραγούδια με τα φρούτα, χορέψαμε και φτιάξαμε τα αγαπημένα μας φρούτα.
Τμήμα 3ο:
Λάσκαρη Δέσποινα
Κωτούλα Αικατερίνη
“Τα Χριστούγεννα των παραμυθιών”.
“Χριστουγεννιάτικο Εργαστήριο”
Λίγο πριν κλείσουμε τα σχολεία για τις Χριστουγεννιάτικες γιορτές αποφασίσαμε και οργανώσαμε ένα Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο μεταμορφώνοντας μικροί και γονείς σε ξωτικά.
Μεταμορφώσαμε την τάξης μας σε εργαστήριο. Δημιουργήσαμε τη γωνιά του Face Painting, τη γωνιά του Photobooth, το τραπέζι του εργαστηρίου καθώς στολίσαμε όσο μπορούσαμε περισσότερο τη τάξη χριστουγεννιάτικη.
Έτσι το εργαστήριο μας ξεκίνησε με την κατασκευή χριστουγεννιάτικου δέντρου.
Στην συνέχεια δημιουργήσαμε τα πιο γλυκά χριστουγεννιάτικα κουκουνάρια.
Παίξαμε και το αγαπημένο μας κινητικό παιχνίδι της “Χιονόμπαλας”.
Τα χαμόγελα δεν έφυγαν ποτέ από το πρόσωπό μας και το διασκεδάσαμε τόσο πολύ.
Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για την βοήθεια και την παρουσία τους.
Καλές γιορτές ευχόμαστε με υγεία!
Ολοήμερο και Διευρυμένο Πρόγραμμα:
Δεμίρη Βασιλική
Κολοβός Λάμπρος
“Τα Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο είναι κάτι περισσότερο από μαγικά”
Ξεκίνησε μια από τις πιο όμορφες περιόδους, την οποία αναμένουν με ανυπομονησία μικροί και μεγάλοι: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ! Μέσα από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε νιώσαμε όλοι, παιδιά και εκπαιδευτικοί, τη χαρά και τη μαγεία των Χριστουγέννων.
Πρώτη και πιο σπουδαία δραστηριότητα ήταν να φτιάξουμε το δικό μας Χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης. Η ιδέα για φέτος ήταν το κάθε παιδί να ζωγραφίσει το δικό του σπίτι και να μπει η φωτογραφία του πίσω από την πόρτα. Έτσι κάθε μέρα θα σηκώνεται το κάθε παιδί και θα ανοίγει την πόρτα του λέγοντας μας την δραστηριότητα που έχουμε να υλοποιήσουμε.
Η πόρτα άνοιξε και η δραστηριότητα που εμφανίστηκε ήταν να δημιουργήσουμε ένα Χριστουγεννιάτικο στεφάνι. Χρησιμοποιήσαμε σφουγγάρι, σύρμα, μπατονέτες, χρώματα και πολύ χρυσόσκονη.
Η επόμενη πόρτα μας έδωσε την ευκαιρία να κατασκευάσουμε τα σκηνικά της Χριστουγεννιάτικης παράστασης. Επομένως ένα βασικό στοιχείο είναι το τζάκι. Δεν χάσαμε χρόνο και με ανακυκλώσιμα υλικά και φαντασία ξεκινήσαμε.
Όμως δεν μείναμε εκεί. Θελήσαμε ο καθένας να φτιάξει και το δικό του μικρό τζάκι και η επιθυμία μας έγινε πράξη.
Η επόμενη πόρτα μας επιφύλαξε μία άκρως Χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα. Να φάμε ένα σνακ κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας και να τραγουδήσουμε το αγαπημένο μας Χριστουγεννιάτικο τραγούδι.
Εν συνεχεία η επόμενη πόρτα μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε δύο δραστηριότητες με το αγαπημένο μας Χριστουγεννιάτικο έλατο. Η πρώτη έγινε στην ακουαρέλα και χρησιμοποιήσαμε για πινέλο πιρούνι.
Η δεύτερη ήταν να φτιάξουμε το δικό μας στολίδι έλατο φυσαρμόνικα.
Η τελευταία πόρτα της βδομάδας μας έφερε ακόμη δύο Χριστουγεννιάτικες χειροτεχνίες.
Η πρώτη τον αγαπημένο μας Άι Βασίλη.
Και η δεύτερη το σπίτι του Χριστούλη, τη Φάτνη.
Ολοήμερο και Διευρυμένο Πρόγραμμα:
Δεμίρη Βασιλική
Κολοβός Λάμπρος
Ένας σάκος γεμάτος… ευχές!
Είναι αλήθεια ότι το εργαστήρι του Αϊ Βασίλη βρίσκεται στο Βόρειο Πόλο κρυμμένο μέσα σε βουνά από πάγο και χιόνι; Και αν είναι, ποιός του μεταφέρει τα γράμματα των παιδιών; Ποιά είναι η διαφορά ανάμεσα στους σοφούς Νάνους και τα σκανδαλιάρικα Ξωτικά που δουλεύουν εκεί; Ο Ρούντολφ έχει πράγματι μύτη φωτεινή;
Τι κρύβει, άραγε, ο σάκος του Αϊ Βασίλη εκτός από δώρα και γιατί η κυρία Αϊ Βασίλη είναι πάντα ανήσυχη κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς;
Εμείς, τρυπώσαμε στο εργαστήρι του Αϊ Βασίλη, λίγο πριν εκείνος ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι του στη Γη και μάθαμε τα πάντα!
Ευχαριστούμε πολύ!
50ο Νηπιαγωγείο Αθηνών
“Ο καθένας διαφορετικός αλλά και μοναδικός!”
Η βδομάδα μας ξεκίνησε με την θεματική της “Διαφορετικότητας”, μία σπουδαία αλλά ταυτόχρονα δύσκολη θεματική για την ηλικία των νηπίων. Επειδή μας αρέσει σαν θεματική, θελήσαμε να την αγγίξουμε βιωματικά, μέσα από δραστηριότητες και κατασκευές.
Για αρχή διαβάσαμε την διαχρονική ιστορία ” Το τείχος”, που ένας βασιλιάς δεν αποδέχεται τη διαφορετικότητα, εξορίζει όσους κατοίκους δεν είναι ίδιοι με αυτόν και χτίζει ένα τείχος για να τους κρατήσει μακριά. Τώρα το βασίλειο είναι χωρισμένο στα δύο, όμως τίποτα πια δεν είναι το ίδιο.
Το λιτό κείμενο και η έξυπνη εικονογράφηση, μαζί με ένα pop up τείχος που πραγματικά ορθώνεται καθώς εκτυλίσσεται η ιστορία, «μιλούν» στα παιδιά με τον πιο παραστατικό τρόπο για το πώς οι κοινωνίες παρακμάζουν όταν κυριαρχούν οι διακρίσεις και οι διαχωρισμοί, και πώς ευημερούν όταν όλοι οι άνθρωποι ζουν μονοιασμένοι και συνεργάζονται για το κοινό καλό.
Στη συνέχεια, ο καθένας από εμάς έφτιαξε το δικό του διαφορετικό και πολύχρωμο λαό και γράψαμε την φράση “Διαφορετικοί και ίσοι”.
Έπειτα, είχαμε την ιδέα να δημιουργήσουμε τον δικό μας διαφορετικό εαυτό. Αφού βγάλαμε φωτογραφίες τον εαυτό μας, τον κόψαμε στα τρία μέρη και με τους φίλους της ομάδας μας τα ανακατέψαμε, κρατώντας μόνο ένα δικό μας και με την διαδικασία του κολλάζ δημιουργήσαμε εκ νέου τον διαφορετικό εαυτό μας με τα χαρακτηριστικά των φίλων μας.
Ακόμη, μας ήρθε η ιδέα να κατασκευάσουμε την καρδιά της διαφορετικότητας, η οποία αγκαλιάζει όλα τα παιδιά της γης.
Ασχοληθήκαμε με τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Αφού είδαμε εποπτικό υλικό, ξεκινήσαμε πρώτα με τα άτομα με προβλήματα όρασης. Αφού συζητήσαμε παίξαμε ένα βιωματικό παιχνίδι ώστε τα παιδιά να αφομοιώσουν καλύτερα την θέση αυτών των ανθρώπων στο πως και που κινούνται στο δρόμο, τι βοηθήματα έχουν καθώς και πως είναι στην καθημερινότητά τους.
Περάσαμε την δραστηριότητα αυτή και σε κατασκευή, που τα παιδιά ζωγράφισαν ένα παιδάκι το οποίο δεν βλέπει με το μπαστούνι του και τον κίτρινο μονοπάτι από πλακάκια, το οποίο όταν οι γραμμές είναι ευθείες, το άτομο κατανοεί ότι πρέπει να πάει ευθεία και όταν το πλακάκι έχει μικρούς κύκλους του δίνει την οδηγία να στρίψει.
Δεν μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με τον Κώδικα Braille. Ουσιαστικά, αποτελεί ένα σύστημα γραφής και ανάγνωσης, ένα είδος «απτού αλφαβήτου», που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γραφή σχεδόν σε οποιαδήποτε γλώσσα. ‘Έτσι αφού τα παιδιά ήρθαν σε μία πρώτη επαφή με τον κώδικα αυτό, δημιουργήσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας στη Braille.
Με την βοήθεια του Ίαν, ο οποίος βρίσκεται καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, ένα συγκινητικό animation μικρού μήκους μαθαίνει στα παιδιά την ενσυναίσθηση και στη δημιουργία ενός κόσμου ανοιχτού σε όλους, ενός κόσμου στον οποίο όλοι θα έχουν την ίδια πρόσβαση στη χαρά, στην ευτυχία και στο παιχνίδι.
Έπειτα, μέσω της βιωματικής διδασκαλίας, τα παιδιά πήραν τους ρόλους ενός παιδιού που είναι σε αναπηρικό καροτσάκι και ενός που τον βοηθάει.
Με την απεικόνιση του αναπηρικού καροτσιού που ζωγράφισαν τα παιδιά, αποφασίσαμε να το μεταμορφώσουμε σε μία ομαδική αφίσα για να δηλώσουμε την αγάπη στην διαφορετικότητα.
Δεν σταματήσαμε όμως εκεί και κατασκευάσαμε και ατομικά τρισδιάστατα αναπηρικά καροτσάκια.
Συνήθως αυτός που χρειάζεται έμπνευση είναι ο ζωγράφος. Όταν όμως, ο ίδιος ο ζωγράφος είναι η έμπνευση, τότε μιλάμε για ανθρώπους που αποτελούν παράδειγμα, δύναμης, αισιοδοξίας, θέλησης και υπομονής! Ο κ. Ηλιάδης είναι ένας ταλαντούχος ζωγράφος που δεν έπιασε ποτέ το πινέλο με τα χέρια, αφού γεννήθηκε με πρόβλημα αναπηρίας. Βρήκε όμως, έναν άλλο τρόπο να δημιουργεί. Μέσα από το βίντεο του, τα παιδιά θέλησαν να δοκιμάσουν και αυτά να ζωγραφίσουν με το στόμα.
Τέλος, είδαμε την παιδική ιστορία “Γάλα άσπρο με κακάο κάνω φίλο και αγαπάω”, που στην αρχή το γάλα με το κακάο τσακωνόντουσαν και δεν δεχόντουσαν τον εαυτό τους αλλά στο τέλος είδαν ότι μαζί και διαφορετικοί μπορούν να δημιουργήσουν κάτι τόσο μοναδικό και γευστικό. Με αφορμή αυτό, φτιάξαμε και εμείς την δική μας σοκολάτα και την απολαύσαμε όλοι μαζί στην τάξη.
Τέλος, η βδομάδα μας ολοκληρώθηκε με το ξεκίνημα του νέου μήνα, τον μήνα των Χριστουγέννων. Δεν μπορούσαμε να μην γιορτάσουμε την πρώτη Δεκέμβρη, βάφοντας τον εαυτό μας Άι – Βασίλη.
Καλό μήνα από το εργαστήρι του Άι – Βασίλη!
Ολοήμερο και Διευρυμένο Πρόγραμμα:
Δεμίρη Βασιλική
Κολοβός Λάμπρος
Ο κύκλος του νερού , το γράμμα Νν, μικροί επιστήμονες”
Διαβάσαμε τις περιπέτειες του σταγονούλη και είδαμε βιντεάκια σχετικά με το θέμα για προβληματισμό και πειράματα. Σχεδιάσαμε την διαδικασία και με πινέλα ,τέμπερες ,γκοφρέ και χρυσόσκονη δουλέψαμε ομαδικά. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.
Καινούργιες λέξεις.
Ταξινόμηση εικόνων.
Πείραμα για να δούμε τι γίνεται καθώς βράζει το νερό. Προβληματισμός και εισαγωγή στις φυσικές επιστήμες. Τις μορφές που έχει πάγος, σταγόνα κτλ. Υγρή, στέρεη μορφή.
Πιάσαμε τον πάγο, τον είδαμε να λιώνει.
Παρατηρήσαμε πως αντιδράει το νερό σε διάφορα υλικά.
Στην ομπρέλα, στο μπουφάν, στο αδιάβροχο.
Τμήμα 3ο:
Λάσκαρη Δέσποινα
Κωτούλα Αικατερίνη