Προσέχω μες στο σπίτι ..και μένω ασφαλής

Στα πλαίσια υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα στην  θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”ασχοληθήκαμε με τα ατυχήματα στο σπίτι,με σκοπό την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση τως νηπίων σχετικά με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του παιδικού τραύματος στον χώρο του σπιτιού.

Στο τέλος της εφαρμογής του προγράμματος δεξιοτήτων τα νήπια θα μπορούν να:

  • Αναγνωρίζουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο σπίτι, τους τρόπους προστασίας, καθώς και κανόνες ασφαλείας (γνώσεις)
  • Να αυτορρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους (δεξιότητες)
  • Να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις)

Παρακολουθήσαμε βίντεο για τα ατυχήματα και συζητήσαμε για τις εμπειρίες μας.Ζωγραφίσαμε σκηνές από ατυχήματα.

ατυχηματα 1 ατυχηματα 2

ατυχηματ 3

Διαβάσαμε το βιβλίο “Οι περιπέτειες του Τσιπ Πατατράκ”.Ο σκίουρος Τσιπ φιλοξενούμενος σε σπίτι,παθαίνει ένα σωρό ατυχήματα όπως κόψιμο με ψαλίδι,πέσιμο,έγκαυμα,πνιγμός.Με βάση αυτά επιλέξαμε και δημιουργήσαμε με την τεχνική του κολλάζ και ζωγραφική, τέσσερις αφίσες με εικόνες και οδηγίες αποφυγής τέτοιων καταστάσεων.

ατυχηματα4 ατυχηματα5

ΗΛΕΚΤΡΟΠΛΗΞΙΑ                                     ΚΟΨΙΜΟ

ατυχηματα6 ατυχηματα7

ΠΕΣΙΜΟ                                            ΕΓΚΑΥΜΑ

Μετά είδαμε εικόνες από τους φορείς που είναι αναγκαίοι σε περίπτωση ατυχήματος όπως το ΕΚΑΒ,η Αστυνομία,η Πυροσβεστική και συζητήσαμε για  τον τρόπο που τους καλούμε όπως και για τους τριψήφιους αριθμούς τους.Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τους αριθμούς κλήσης και τους αναρτήσαμε κοντά στο τηλέφωνο σε περίπτωση που χρειαστούν αλλά και για να τους γνωρίζουμε και στην καθημερινή μας ζωή.

ατυχηματα8

 

 

Γνωρίζοντας την γιορτή του Halloween

Το Halloween είναι ένας ετήσιος εορτασμός που λαμβάνει χώρα στις 31 Οκτωβρίου κάθε χρόνο. Οι ρίζες του προέρχονται από το αρχαίο Κέλτικο φεστιβάλ κατά το οποίο οι συμμετέχοντες άναβαν φωτιές και φορούσαν στολές με σκοπό να απωθήσουν τα κακά πνεύματα. Με την πάροδο του χρόνου η ημέρα αυτή εξελίχθηκε σε μια βραδιά εορτασμών, με πολύ κόσμο να φοράει στολές και να κάνει το λεγόμενο “Trick or treat“, να χαράζει κολοκύθες και να συμμετέχει σε διάφορες εκδηλώσεις. Καθιερώθηκε μάλιστα και η κατανάλωση γλυκών και αυτός είναι και ο λόγος που τα περισσότερα παιδιά πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι, περιμένοντας να λάβουν ζαχαρωτά για τον κόπο τους.

Στην διδακτική ώρα των αγγλικών και με τη βοήθεια εικόνων γνωρίσαμε την συγκεκριμένη γιορτή που γιορτάζεται και στην Μεγάλη Βρετανία και μάθαμε λέξεις σχετικές .

χαλογουιν2

Μετά ζωγραφίσαμε μάσκες νυχτερίδες,τραγουδήσαμε το τραγούδι “Trick ot treat”(φάρσα ή κέρασμα)και χορέψαμε!

χαλογουιν1 χαλογουιν3

 

28η Oκτωβρίου 1940-η εθνική μας γιορτή

Φέτος γιορτάζουμε 84 χρόνια από το ιστορικό “ΟΧΙ”που βροντοφώναξαν οι Έλληνες ενάντια στις επεκτατικές βλέψεις των γειτόνων μας και οφείλουμε να μιλήσουμε για εκείνη την ιστορική ημέρα.

Ξεκινήσαμε με το ιστορικό γεγονός του τορπιλισμού της Έλλης στο λιμάνι της Τήνου και σπάζοντας τον  κώδικα γράψαμε στο χαρτί το όνομα της και την ζωγραφίσαμε.

ελλη1 ελλη3

ελλη4 Ελλη2

ελλη5

Στη συνέχεια με εικόνες της εποχής και βίντεο που αναφέρονται στα γεγονότα μάθαμε για το “ΟΧΙ”και την  έναρξη του πολέμου.Επικεντρωθήκαμε όμως στις γυναίκες και κυρίως εκείνες  της Πίνδου που βοήθησαν σημαντικά και αποτελεσματικά με τον δικό τους τρόπο τους στρατιώτες στο πεδίο της μάχης.Τα παιδιά παρατήρησαν φωτογραφίες της εποχής και συμπεραναν ότι:

  • οι γυναίκες έπλεκαν φανέλες και κάλτσες
  • μαγείρευαν φαγητά και ετοίμαζαν δέματα με τρόφιμα
  • κουβαλούσαν με γαϊδουράκια τα δέματα στα βουνά της Πίνδου
  • κάποιες ήταν νοσοκόμες και φρόντιζαν τους τραυματίες

και όλα αυτά με γενναιότητα,θάρρος και περίσσεια τόλμη ,προσπαθώντας να συνεισφέρουν όπως μπορούν στον αγώνα για την ελευθερία.Έτσι σκεφθήκαμε να τις φτιάξουμε με επιχρωματισμό και την τεχνική του κολλάζ.

γυναικες Πινδου γυναικες πινδου 2

Αυτό το θέμα στάθηκε η αφορμή για να αναφερθούμε στο δέμα του στρατιώτη και ποιά πράγματα μπορεί να περιελάμβανε..Τρόφιμα,ρούχα,αντικείμενα καθημερινής χρήσης όπως χτένες και φυσικά πολλή ΑΓΑΠΗ!

το δεμα του στρατιωτη 1 το δεμα του στρατιωτη 3

Χρησιμοποιώντας καρτέλες σχετικές με την επέτειο προχωρήσαμε σε δραστηριότητα ρομποτικής.Η Μελλισούλα θα έπρεπε να περάσει από τις καρτέλες με συγκεκριμένη σειρά.

οχι 1 οχι 2

Στη συνέχεια μιλήσαμε για την σπουδαιότητα της ειρήνης  σε αντιδιαστολή με τον πόλεμο ,αφού πρώτα εντοπίσαμε τις διαφορές τους και αντιστοιχήσαμε λέξεις που αντιπροσωπεύουν τις δύο έννοιες.

ΕΙΡΗΝΗ…χαρά,φιλία,αγκαλιές,σχολείο,φαγητό,γέλια

ΠΟΛΕΜΟΣ…πείνα,λύπη,έκρηξη,σειρήνες,όπλα,κίνδυνος,συνθήματα

ειρηνη1

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο σπόρος της ειρήνης”(συγγραφέας Πιν Ιζαμπελ)από τις εκδόσεις Σύγχρονοι Ορίζοντες

(“Ο Σπόρος της Ειρήνης” είναι ένα αντιπολεμικό παραμύθι που έχει σκοπό να μεταδώσει σημαντικά μηνύματα για την ειρήνη, την αγάπη και τη συνεργασία. Μέσα από την ιστορία, τα παιδιά μαθαίνουν την αξία της ενότητας και της κατανόησης μεταξύ των ανθρώπων, καθώς και το πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουμε και να φροντίζουμε τον κόσμο γύρω μας.)

Κάποτε ενώ όλα ήταν όμορφα, ήσυχα και ειρηνικά, ένας σπόρος, ένα μικρούτσικο κουκούτσι που έπεσε από τον ουρανό και στάθηκε πάνω ακριβώς στη γραμμή των συνόρων της χώρας των σκαραβαίων με τη χώρα των σκαθαριών, έγινε η αιτία ν’ αρχίσουν μεγάλες διαμάχες. Καθένας από τους δύο λαούς διεκδικούσε το κουκούτσι για λογαριασμό του. Οι εξοπλισμοί και οι πολεμικές ετοιμασίες έδιναν και έπαιρναν. Όμως την κρίσιμη στιγμή οι δύο αντίπαλοι λαοί διαπίστωσαν πως τη λύση στη διαφορά τους την είχε ήδη δώσει το ίδιο το κουκούτσι… ο σπόρος της ειρήνης.

Φυτέψαμε και εμείς τον δικό μας βολβό «της ειρήνης» που θα πρέπει να τον φροντίζουμε καθημερινά καθώς συμβολίζει αυτό το παναθρώπινο αγαθό της Ειρήνης!

ΣΠΟΡΟΣ α σποροςγ

σποροςδjpg

 

Και του χρόνου!

EU Code Week 2024 -Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα Προγραμματισμού

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

 

EU CODE WEEK 2024 Twitter

 

Για πρώτη φορά το σχολείο μας συμμετέχει στην συμμαχία με τίτλο ” Η Κωδικοποίηση είναι παντού”,που διοργανώνεται από το Νηπιαγωγείο Ριζαρίου Τρικάλων.

Μέσα από την ενασχόλησή μας με τα χρώματα και τα σχήματα και δημιουργώντας μοτίβα, φτιάξαμε καρτέλες, ώστε κάθε φορά δύο παιδιά σε συνεργασία να προγραμματίζουν τη μελισσούλα bee-bot να ανασυνθέτει το μοτίβο που έχουν επιλέξει.

ρομποτικη μοτιβα2 μοτιβα ρομποτικη2

Τα μοτίβα αναδεικνύουν την έννοια της μαθηματικής συνάρτησης και συμβάλλουν στην ανάπτυξη του μαθηματικού συλλογισμού των παιδιών και της αλγεβρικής σκέψης.

Σχήματα παντού!

Μετά την προσέγγιση των χρωμάτων,ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τα βασικά σχήματα:κύκλος,τετράγωνο,τρίγωνο,ορθογώνιο παραλληλόγραμμο.

Ξεκινήσαμε να τα φτιάχνουμε με ξυλάκια

σχηματα7 σχηματα6

Φτιάξαμε μεγάλα σχήματα και κάναμε διαδρομές με τα αυτοκινητάκια μας!

σχηματα8 σχηματα9

Παίξαμε με πίνακες διπλής εισόδου με 3 σχήματα και 3 χρώματα

σχηματα4 σχηματα5

Καταμετρήσαμε τα σχήματα που είχαμε σε κουτί,ταξινομώντας τα κατά είδος και δημιουργώντας στήλες

σχηματα1 σχηματα2

Δημιουργήσαμε μοτίβα με το παιχνίδι των κουμπιών που έχουμε για την λεπτή κινητικότητα

σχηματα18 σχηματα19

Φτιάξαμε με την τεχνική του κολλάζ,ενώνοντας σχήματα ..τα σχηματανθρωπάκια μας

 

σχηματα 10

Στη συνέχεια παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής  των ζωγράφων Kandinsky,Klee,Miro και εστιάσαμε στον πίνακα του Paul Klee “Dancing under the Empire of fear”και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τα δικά μας έργα δίνοντας κίνηση στα ανθρωπάκια-σχήματα

πινακας Klee

 

σχηματα11 σχηματα12

σχηματα13 σχηματα17

σχηματα16 σχηματα14 σχηματα15

Σχήματα παντού…

 

 

Το ονομά μου και το πορτραίτο μου

Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προώθηση της κατάκτησης του κώδικα γραφής.Τα παιδιά σε καθημερινή βάση μπορούν να έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους ​και με τα ονόματα των φίλων τους, μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν παρουσίες, να υπογράψουν τις εργασίες τους, κ.λπ.

Έτσι ξεκινήσαμε και φέτος διάφορα παιχνίδια για το αρχικό του ονόματός μας αλλά και τα γράμματα που υπάρχουν στο ονομά μας.

Ψάξαμε σε πλαστικά καπάκια στα οποία είναι γραμμένα γράμματα να εντοπίσουμε το αρχικό του ονόματός μας ,μετά μετρήσαμε τα γράμματα στο ονομά μας και αντιστοιχίσαμε ίσο αριθμό σε τουβλάκια.

ονοματα4 ονοματα5

ονοματα3 ονοματα1

Στη συνέχεια και για να εξασκήσουμε τα δάχτυλά μας κολλήσαμε αυτοκόλλητα συνθέτοντας το αρχικό μας γράμμα

ονοματα6 ονοματα7

‘Ομως μιλώντας για το ονομά μας,προέκυψε και η ανάγκη να φτιάξουμε και το πορτραίτο μας αποτυπώνοντας στο χαρτί πώς αντιλαμβανόμαστε τον μοναδικό εαυτό μας την παρούσα στιγμή.Και τα καταφέραμε περίφημα!

ονοματα8 ονοματα9

ονοματα 10 ονοματα 11

Η γιορτή του παππού και της γιαγιάς

Σήμερα 1η Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας και γιορτάζει η γιαγιά και ο παππούς μας.

Ευκαιρία λοιπόν να μιλήσουμε για τα συγκεκριμένα αγαπημένα μας πρόσωπα.Τα παιδιά ανέφεραν πληροφορίες για τον παππού και τη γιαγιά,γιατί τους θαυμάζουν,τί τους αρέσει να κάνουν μαζί,αλλά και πώς τους δείχνουν την αγάπη τους.

-πηγαίνουμε μαζί βόλτα

-παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια

-πηγαίνουμε για κολύμπι μαζί τους

-τρώμε παρέα

-ο παππούς μαγειρεύει ωραία

-η γιαγιά ξέρει να ράβει

-ο παππούς να επιδιορθώνει υπολογιστές

-η γιαγιά φτιάχνει υπέροχο κέικ καρότου

-ο παππούς μου αγοράζει ρούχα

-η γιαγιά μου κάνει πολλά δώρα

-ο παππούς είναι αστείος

Αφού κατατέθηκαν όλες οι σκέψεις και τα συναιασθήματα για εκείνους ,ακούσαμε το εικονογραφημένο παραμύθι “Η μικρή πολύχρωμη γιαγιά μου “της Λότης Πέτροβιτς και συζητήσαμε μετά για αυτή την ιστορία.

Στη συνέχεια σκεφτήκαμε να φτιάξουμε ένα δωράκι για να τους το χαρίσουμε με μια ζεστή αγκαλιά!

Κόψαμε,κολλήσαμε και σε μια καρδιά τους βάλαμε..για να δείξουμε πόσο τους αγαπάμε!

καρδιες1 καρδιες2

Χρόνια πολλά παππού και γιαγιά!

 

Τα χρώματα ,ο μπερδεμένος χαμαιλέων και ..ο εαυτός μας

Από τις πρώτες μέρες στην ομάδα γίνονται συζητήσεις για τα χρώματα καθώς χρησιμοποιούμε πλαστελίνη και μαρκαδόρους για να δημιουργήσουμε.

Έτσι αυτό στάθηκε η αφόρμηση να ανοίξουμε το παραμύθι “Ένας μπερδεμένος χαμαιλέων”του Eric Carle που αναφέρεται στις βασικές διαφορές μεταξύ των ζώων, όπως τα χρώματα και τα χαρακτηριστικά τους αλλά και τη σημασία του να είσαι ο εαυτός σου!Αφού το διαβάσαμε ,προβληματιστήκαμε με τον χαμαιλέοντα και την προσπάθεια του να γίνει ευτυχισμένος αποκτώντας τα χαρακτηριστικά των άλλων.Τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο καθένας μας είναι μοναδικός και πως είμαστε ευτυχισμένοι μόνο αν είμαστε ο αληθινός εαυτός μας!Καταγράψαμε και την αποψή τους στην ερώτηση” γιατί είσαι μοναδικός;”

  • γιατί ξέρω ποδήλατο
  • γιατί ξέρω πατίνι
  • γιατί ξέρω πατίνι χωρίς βοήθεια
  • γιατί ξέρω να κολυμπάω
  • γιατί ξέρω να κάνω βουτιές με μάσκα
  • γιατί τραγουδάω ωραία
  • γιατί χορεύω όμορφα στο μπαλέτο
  • γιατί ξέρω να κάνω ποδήλατο και να τραγουδάω ωραία
  • γιατί παίζω κιθάρα
  • γιατί είμαι καλός στο σχολείο
  • γιατί φτιάχνω ωραία πράγματα με την πλαστελίνη
  • γιατί είμαι καλός στο ποδόσφαιρο
  • γιατί κολυμπάω χωρίς μπρατσάκια
  • γιατί είμαι καλή σε ΟΛΑ!

Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι με χαμαιλέοντες διαφόρων χρωμάτων γράφοντας κάτω από τον καθένα πράγματα ίδιου χρώματος.

χαμαιλεοντες

Προχωρήσαμε σε αναμίξεις χρωμάτων μαθαίνοντας τα βασικά και συμπληρωματικά χρώματα και κάνοντας πειραματισμούς για την δημιουργία και άλλων όπωε το καφέ,το γαλάζιο,το ροζ,το γκρι.

αναμιξη χρωματα αναμιξη χρωματα3

Φτιάξαμε με την τεχνική του κολλάζ πολύχρωμα φόντα και πάνω σε αυτά βάλαμε τις ζωγραφιές μας

ατομικη χρωματα 1

και χορέψαμε παίζοντας με τα χρώματα σε ομάδες, αφού στο σταμάτημα της μουσικής θα έπρεπε να βρούμε το  χρώμα της ομάδας μας και να καθήσουμε σε συγκεκριμένη θέση.

χορός χρωματα1

Και έφθασε η ώρα να παίξουμε ..σκυταλοδρομίες χρωμάτων!Πολύχρωμα χαρτάκια,καλαμάκια και έτοιμοι για τον αγώνα!Ποιός θα μεταφέρει περισσότερα χαρτάκια στο πιάτο;

σκυταλοδρομια χρωμα1 σκυταλοδρομια χρωμα 2

 

 

 

Ας γνωριστούμε…. και το παραμύθι με τις μαγικές λέξεις!

Τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς παίζουμε παιχνίδια γνωριμίας και αποφασίζουμε από κοινού σε “συμβόλαιο”της ομάδας για την συνύπαρξη μας μέσα στην τάξη.Συνεργασία .μοίρασμα,βοήθεια,ησυχία,χαρά,προσπάθεια,καθαριότητα,υπομονή και τόσα άλλα.Έτσι φτιάξαμε και φέτος την λίστα με όσα οφείλουμε να ακολουθούμε για να περνάμε όμορφα!Παίξαμε όμως και παιχνίδι συνεργασίας πλέκοντας τον σπάγκο ανάμεσά μας,προσπαθώντας να συνεργαστούμε και βάζοντας δύναμη, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα!

κανονες παιχνίδι σκοινί παιχνιδι σκοινι 2

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα να διαβάσουμε ένα παραμύθι με άλλες ..μαγικές αυτή τη φορά λέξεις..το “Ευχαριστώ,παρακαλώ ευγενικά θα πω από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος και αφού τις γράψαμε σε χαρτί και παίξαμε με μανταλάκια πιάνοντας τες,τις ζωγραφίσαμε σε μπαλόνια , διαλέγοντας ο καθένας την λέξη που ήθελε.Έτσι αποτυπώσαμε  στη ζωγραφιά την εικόνα που αντιπροσωπεύει την κάθε μαγική λέξη..”ευχαριστώ,παρακαλώ,συγγνώμη,σ΄αγαπώ”…

μανταλακια 1 μανταλακια2

μανταλακια3

μπαλονια1 μπαλονια2

μπαλονια3 μπαλονια4

μπαλονια 5

Οι μαγικές λέξεις θα μας συντροφεύουν από εδώ και πέρα κάθε μέρα…

 

Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11-09-2024 και ώρα 9:30π.μ. στην αυλή του σχολείου μας .

Σας ευχόμαστε μια καλή σχολική χρονιά με υγεία!