Το νέο βιβλίο του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής – Α΄ τάξη ΓΕΛ για το σχολικό έτος 2014-2015

Δείτε το στο slideshare.net

Join Kodu Kup Europe – the first European Kodu competition

Kodu Kup Europe: Νέος σχολικός διαγωνισμός για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών- Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου

Kodu Kup Europe

Η Microsoft Ελλάς και τo European Schoolnet  ανακοίνωσαν τη συμμετοχή της χώρας μας στο European Kodu Kup, ένα νέο σχολικό διαγωνισμό που θα ενθαρρύνει τους μαθητές να σχεδιάσουν παιχνίδια και να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό / κωδικοποίηση με έναν ευχάριστο και ελκυστικό τρόπο. Το Kodu Kup Europe υπογραμμίζει τον ρόλο που διαδραματίζει η μάθηση  μέσα από το παιχνίδι ( -game- based learning-) στην ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων, της συνεργασίας και της καινοτόμου σκέψης, για τους νέους Ευρωπαίους.
Στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός πραγματοποιείται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας e-Skills for Jobs 2014 και έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ.
Οι μαθητές θα κληθούν να αναπτύξουν τα δικά τους παιχνίδια δουλεύοντας σε ομάδες και μαθαίνοντας πώς να δημιουργούν φανταστικούς κόσμους, μοντέλα και προσομοιώσεις. Οι φιναλίστ από κάθε χώρα θα προσκληθούν στο Coding Camp στις Βρυξέλες τον Οκτώβρη του 2014, το οποίο θα λάβει χώρα στο Innovation Center της Microsoft  κατά τη διάρκεια του European Coding Week.

Τι αφορά ο διαγωνισμός;
•    Το πρώτο Kodu Kup Europe περιλαμβάνει 8 χώρες: Το Βέλγιο, την Εσθονία, τη Φινλανδία, την Ελλάδα, τη Λιθουανία, τη Νορβηγία, τη Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
•    Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συμμετέχουν ως ομάδες με έως και 4 μέλη
•    Η ομαδική εργασία είναι το κλειδί για τη διαδικασία ανάπτυξης του παιχνιδιού, μέσα από τη δημιουργία τοπίων, σεναρίου, χαρακτήρων, σε κάθε πτυχή του γενικού σχεδιασμού.
•    Όλα τα μέλη των ομάδων πρέπει να είναι στην ηλικιακή ομάδα των 6 έως και 16 ετών.
•    Θα υπάρξουν 2 γύροι αξιολόγησης: στο τέλος Σεπτεμβρίου 2014 θα προκριθεί 1 φιναλίστ ανά χώρα, που επιλέγεται από μια εθνική επιτροπή ( Microsoft + εκπρόσωπος εκπαιδευτικών ) με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης . Οι φιναλίστ κάθε χώρας θα ανακοινωθούν μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2014 και θα συμμετέχουν στη δεύτερη φάση , από όπου στη συνέχεια θα προκύψει ο νικητής και ο επιλαχών του διαγωνισμού.

ι είναι το Kodu;
•    Το Kodu είναι μια οπτική προγραμματιστική γλώσσα φτιαγμένη ειδικά για τη δημιουργία παιχνιδιών. Είναι σχεδιασμένη να είναι προσβάσιμη  σε παιδιά άνω των 6 ετών, και ευχάριστη για τον καθένα.
•    Ανεπτυγμένο από το ερευνητικό τμήμα της Microsoft, Microsoft Research, το Kodu λειτουργεί σε PC και Xbox, επιτρέποντας τη γρήγορη σχεδιαστική δημιουργία. Το Kodu είναι διαθέσιμο δωρεάν.
•    Το Kodu είναι εύκολο στη χρήση και οπτικά ελκυστικό, ειδικά για μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
•    H σύνταξη του κώδικα που χρησιμοποιείται είναι απλή και ενστικτώδης, επιτρέπει όμως παράλληλα έναν υψηλό βαθμό υπολογιστικής σκέψης και βασικές αρχές προγραμματισμού.
•    Το Kodu ενσωματώνεται εύκολα σε κάθε πρόγραμμα μαθημάτων, και ιδιαίτερα με την αριθμητική και τη γραφή , καθώς και τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά  και τη γεωγραφία.
•    Υπάρχει μεγάλη υποστήριξη μέσω πόρων και online κοινοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των www.kodugamelab.com  www.pil-network.com www.planetkodu.com
•    Το Kodu είναι ένα σπουδαίο ξεκίνημα για την πληροφορική. Και μια νέα ευρωπαϊκή περιπέτεια με το Kodu Kup Europe.
Η Microsoft  Ελλάς  θα ήθελε  να ενθαρρύνει κάθε ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό με τους μαθητές του να συμμετάσχει και να αντιμετωπίσει την πρόκληση!
Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2014. Περισσότερες πληροφορίες  διαθέσιμες στο www.kodukup-europe.org

Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού στις 11-17 Οκτωβρίου 2014

Στις 11-17 Οκτωβρίου 2014 θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

ΕκcodeEUατομμύρια παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες και πολιτικοί ιθύνοντες θα συμμετάσχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα για να μάθουν προγραμματισμό και να αποκτήσουν συναφείς δεξιότητες.
Η ιδέα είναι να προβληθεί ο προγραμματισμός, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες, και να έρθουν σε επαφή άτομα που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις.

Στη διεύθυνση http://codeweek.eu θα μάθετε περισσότερα και θα βρείτε τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην πόλη σας
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία βάσης που ξεκίνησαν νεαροί σύμβουλοι της Νέιλι Κρους, η οποία προσέλκυσε την υποστήριξη κινημάτων προγραμματισμού και εκπαίδευσης όπως τα CoderDojo και RailsGirls, καθώς και σημαντικών εταιρειών τεχνολογίας και πληροφορικής, που επιδιώκουν να εξοικειώσουν εκατομμύρια παιδιά με τον προγραμματισμό διοργανώνοντας για παράδειγμα εργαστήρια επίδειξης, αναπτύσσοντας εργαλεία εκμάθησης και συμβάλλοντας στην εκπαίδευση δασκάλων. Εταιρείες, όπως οι Rovio (Angry Birds), Microsoft, Google, Telefonica, Liberty Global και Facebook στηρίζουν την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, πολλές από τις οποίες στο πλαίσιο της δέσμευσής τους για την πρωτοβουλία «Μεγάλος συνασπισμός για ψηφιακές θέσεις εργασίας»

Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Νέιλι Κρους δήλωσε: «Η ζωή μας είναι πλέον ψηφιακή και, ως εκ τούτου, οι νεότερες ιδίως γενιές χρειάζονται ψηφιακές δεξιότητες όπως ο προγραμματισμός. Σύντομα οι δεξιότητες αυτές θα είναι καθοριστικές για την εύρεση καλών θέσεων εργασίας και απαραίτητες για την έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Πώς μπορείτε να συμμετάσχετε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ;
Τα Παιδιά/οι έφηβοι/οι ενήλικες μπορούν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις για τον προγραμματισμό
Οι προγραμματιστές μπορούν να διοργανώσουν εργαστήρια σε σχολεία, ανοιχτά εργαστήρια (hack spaces) ή κοινοτικά κέντρα
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν μαθήματα προγραμματισμού, να κοινοποιήσουν τα προγράμματα των μαθημάτων τους και να διοργανώσουν εργαστήρια για τους συναδέλφους τους

Οι εκπαιδευτικοί που δεν διδάσκουν προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν σεμινάρια ή να προσκαλέσουν τους γονείς ή τους μαθητές να ανταλλάξουν γνώσεις για τον προγραμματισμό
Οι γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους νασυμμετάσχουν σε ένα εργαστήριο προγραμματισμού

Οι επιχειρήσεις και οι μη κερδοσκοπικές οργανώσεις μπορούν να φιλοξενήσουν εργαστήρια προγραμματισμού, να διαθέσουν εκπαιδευτές από το προσωπικό τους, να διοργανώσουν διασκεδαστικά δρώμενα προγραμματισμού για μαθητές ή να προσφέρουν χορηγίες για εκδηλώσεις προγραμματισμού
Κάθε άτομο που συμμετέχει σε δραστηριότητα προγραμματισμού μπορεί να μιλήσει για την εμπειρία του και να εμπνεύσει κι άλλους!

Γιατί ο προγραμματισμός είναι σημαντικός;
Κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα. Αυτό συμβαίνει όταν δημιουργείτε μια διαδικτυακή εφαρμογή, όταν χρησιμοποιείτε το GPS κατά την οδήγηση ή όταν επιθυμείτε να αλλάξετε ριζικά τις κοινωνικές επαφές. Ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι καθοριστικός για την κατανόηση ενός υπερσυνδεδεμένου κόσμου.

Βασικές ικανότητες προγραμματισμού θα είναι επίσης αναγκαίες για πολλές θέσεις εργασίας στο άμεσο μέλλον. Για πάνω από το 90% των επαγγελμάτων σήμερα απαιτούνται ορισμένες ικανότητες στον τομέα των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ). Επιπλέον, οι επαγγελματίες του τομέα των ΤΠΕ αποτελούν κομβικό πυλώνα του σύγχρονου εργατικού δυναμικού σε όλους τους τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, με τη ζήτηση να αυξάνεται ετησίως κατά 3% και τον αριθμό των πτυχιούχων πληροφορικής να μην μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Ως εκ τούτου, πολλές θέσεις εργασίες για ΤΠΕ μένουν κενές, παρά το υψηλό επίπεδο ανεργίας στην Ευρώπη. Εάν δεν αντιμετωπίσουμε σωστά το θέμα αυτό σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, μπορεί να έχουμε έλλειψη μέχρι και 900.000 επαγγελματιών στον τομέα των ΤΠΕ έως το 2020.

Ένας από τους στόχους της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας «Μεγάλος συνασπισμός για ψηφιακές θέσεις εργασίας» είναι να καταστήσει πιο ελκυστική τη σταδιοδρομία σε ΤΠΕ. Η πρωτοβουλία αποτελεί ευρωπαϊκή πολυμερή σύμπραξη που αποσκοπεί στη διευκόλυνση της συνεργασίας των επιχειρήσεων, των εκπαιδευτικών φορέων, καθώς και δημόσιων και ιδιωτικών φορέων για την αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας των ψηφιακών δεξιοτήτων στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας μέσω, μεταξύ άλλων, του εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης.

Preparing for the Impact of Web 3.0

Δείτε το στο slideshare.net

Flipping the classroom

Δείτε το στο slideshare.net

Flipped Classroom (Ανεστραμένη τάξη): μαθητοκεντρική παιδαγωγική μέθοδος, που εστιάζει στις ανάγκες του μαθητή

Flipped Classroom

Created by KnewtonColumn Five Media

GameMaker Studio – Μαθαίνω να προγραμματίζω δημιουργώντας παιχνίδια

Adventure Game Studio – Φτιάξτε τα δικά σας Adventure Games

bannerNew
  • Κατεβάστε την πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών Adventure Game Studio από εδώ

 

  • Βίντεο με οδηγίες χρήσης θα βρείτε εδώ

Άξονες περιγραφής σεναρίου για το ανοικτό θέμα των εξετάσεων Πιστοποίησης β΄επιπέδου του κλάδου ΠΕ19-20

Δείτε το στο slideshare.net

«Ψηφιακή αλάνα», ο νέος ιστότοπος της ΕΛ.ΑΣ. αποκλειστικά για παιδιά

Την «ψηφιακή αλάνα» (http://www.cyberkid.gov.gr/Alana.html), ένα νέο ιστότοπο που απευθύνεται σε παιδιά και γονείς και μέσω του οποίου παρέχονται συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, με απλό και εύληπτο τρόπο, δημιούργησε η ΕΛ.ΑΣ. Ο νέος αυτός ιστότοπος, θα παρουσιαστεί σήμερα από τη διεύθυνση της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ.

Στον ιστότοπο θα υπάρχει μία ενότητα που θα έχει τον τίτλο «Ψηφιακή Αλάνα». Μέσα από την ενότητα αυτή, εισάγεται η ψηφιοποίηση δεκαέξι παραδοσιακών παιχνιδιών (γκρινιάρης, σκάκι, ντάμα κ.α.), τα οποία θα είναι προσβάσιμα σε όλους τους επισκέπτες ανάλογα με την ηλικία τους.

Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ιστοσελίδας έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα σε παιδιά και η παρουσίασή του γίνεται με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών σε τρεις θεματικές ενότητες: για παιδιά έως 8 ετών, για παιδιά 8 – 12 ετών, καθώς και για γονείς, με απώτερο στόχο την ενημέρωσή τους σχετικά με τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο, τους τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων του ψηφιακού κόσμου και την αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες.

cyberkid

Σύντομος Οδηγός χρήσης του kidspiration 3.0

Δείτε το στο slideshare.net

11 Τύποι Μαθησιακών Δραστηριοτήτων στο Scratch

Δείτε το στο slideshare.net

5 Things to Know about Scratch 2.0

Παρουσίαση στο prezi του Scratch

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση