Ανακοινώθηκαν από το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) 2 νέα βιβλία για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδω:
Εισαγωγή στον προγραμματισμό με την Python
Κατεβάστε ελεύθερα το βιβλίο
Κατεβάστε τον πηγαίο κώδικα των παραδειγμάτων του βιβλίου
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για την καλύτερη υποστήριξη της διδασκαλίας των σύγχρονων εκπαιδευτικών θέτει στη διάθεση της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας την Υπηρεσία Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (http://lams.sch.gr).
Η υπηρεσία βασίζεται στο λογισμικό ανοικτού κώδικα LAMS (http://lamsfoundation.org/), το οποίο είναι ένα σύγχρονο διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας, διαχείρισης και εποπτείας ψηφιακών μαθημάτων για δια ζώσης, μικτή και εξ αποστάσεως μάθηση. Παρέχει ένα ιδιαίτερα διαισθητικό οπτικό περιβάλλον δημιουργίας ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων, που μπορούν να περιλαμβάνουν ατομικές δραστηριότητες, δραστηριότητες σε μικρές ομάδες και δραστηριοτήτων με την ολομέλεια μιας εκπαιδευτικής ομάδας. Το LAMS μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως αυτόνομο σύστημα είτε σε συνδυασμό με άλλα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (LMS) όπως τα Moodle, Sakai, .LRN, WebCT και BlackBoard.
Σκοπός της υπηρεσίας είναι να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων και στη διεκπεραίωσή τους από τους εκπαιδευόμενους. Τα σχέδια αυτά έχουν τη μορφή διαγραμμάτων ροής της αλληλουχίας των μαθησιακών δραστηριοτήτων που αποτελούν ένα σχέδιο μαθήματος. Τα σχέδια μαθήματος μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσο:
- διευκόλυνσης της μαθησιακής διαδικασίας,
- διάθεσης μαθησιακών πόρων και δραστηριοτήτων,
- τεκμηρίωσης, ανταλλαγής, ανακοίνωσης και ανάλυσης καινοτόμων και ποιοτικών διδακτικών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών,
- υποστήριξης διάφορων θεωριών μάθησης όπως η προβληματοκεντρική, η μελέτη περίπτωσης, η διερευνητική θεωρία κ.α.
Ένα μάθημα στην Υπηρεσία Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων μπορεί να περιλαμβάνει ένα πλήθος από ατομικές ή ομαδικές εργασίες με δραστηριότητες που βασίζονται τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη συνεργασία. Οι δραστηριότητες συνδέονται μεταξύ τους με μεταβάσεις, οι οποίες καθορίζουν τη ροή του μαθήματος, δηλαδή τη σειρά με την οποία θα εκτελεστούν οι δραστηριότητες από τους εκπαιδευόμενους. Οι δραστηριότητες μπορούν να ανήκουν σε μια από τις εξής κατηγορίες:
- Εργαλεία Πληροφόρησης
- Εργαλεία Αξιολόγησης
- Εργαλεία Συνεργασίας
- Εργαλεία Ανατροφοδότησης
Στο περιβάλλον του LAMS οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα εποπτείας των μαθημάτων τους αλλά και αξιολόγησης των μαθητών τους. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η δυνατότητα προσωποποιημένης μάθησης, που υποστηρίζεται από την υπηρεσία. Καθώς κάθε άνθρωπος μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο, το LAMS μπορεί να υποστηρίξει ένα διαφορετικό μαθησιακό μονοπάτι για κάθε εκπαιδευόμενο, μεγιστοποιώντας έτσι το μαθησιακό αποτέλεσμα για κάθε εκπαιδευόμενο.
Στη χώρα μας δραστηριοποιείται μία αξιόλογη και ενεργή Κοινότητα Ελλήνων Εκπαιδευτικών LAMS, η οποία παράγει και αξιοποιεί τα σχέδια μαθημάτων στη διδασκαλία της. Στην σελίδα της κοινότητας (https://blogs.sch.gr/groups/lams/) θα βρείτε οδηγούς χρήσης και σχέδια μαθημάτων που έχουν δημιουργηθεί από τα μέλη της κοινότητας και τα οποία μπορείτε να προσαρμόσετε για τις ανάγκες των δικών σας μαθημάτων.
Δείτε τους διαθέσιμους οδηγούς της υπηρεσίας
Παρακολουθήστε ένα ψηφιακό μάθημα για το LAMS
Μεταβείτε στο περιβάλλον του LAMS, http://lams.sch.gr
Μαθαίνω το LAMS 2ο μέρος – 2η Συνεδρία στα πλαίσια της επιμόρφωσης β΄επιπέδου (Βασίλης Δρίμτζιας)
Φεβ 15 24
By: Vasilis Drimtzias License:
By: Vasilis Drimtzias License:
20 Χρόνια Δράσης απο “Το Χαμόγελο του Παιδιού”
9 Νοεμβρίου 1995 ο μικρός μας ιδρυτής Ανδρέας Γιαννόπουλος έγραψε στο ημερολόγιο του, λίγο πριν χάσει την μάχη για τη ζωή του, την επιθυμία του να δημιουργηθεί ένας Σύλλογος που θα προστατεύει ΟΛΑ τα Παιδιά.
20 χρόνια μετά, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συνεχίζει το έργο του έχοντας στηρίξει εκατομμύρια παιδιά και τις οικογένειες τους σε ολόκληρη την Ελλάδα. Πάντα με συνέπεια στην επιθυμία και το όραμα του Ανδρέα.
Μέχρι να Χαμογελάσει ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ… σε αυτό το έργο δεν μένουμε θεατές
Το περιοδικό Re-public και η ΕΕΛ/ΛΑΚ διοργανώσαν 2 εργαστήρια με θέμα ‘Μαθαίνοντας (και) με υπολογιστές: Το OLPC σε Ελληνικά σχολεία’. Στο πλαίσιο της αποστολής 500 OLPC XO-1 σε Ελληνικά σχολεία, τα 2 εργαστήρια είχαν σαν στόχο την ενημέρωση εκπαιδευτικών και σχολείων για πιθανή συμμετοχή τους στη δράση και τη συζήτηση μαζί τους για τα επόμενα βήματα αυτής της πρωτοβουλίας.
Το 1ο εργαστήρι πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης .
Το 2ο εργαστήρι πραγματοποιήθηκε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Μιλάει η Διονυσσία Ψυχογιού (γυμνάσιο Σμίνθης): Μαθαίνοντας μέσα και έξω από την τάξη με το OLPC XO
Top 100 Tools for Learning 2014
Οκτ 14 10
Κάποιος είπε κάποτε ότι ο Ιονέσκο (πατριάρχης του λεγομένου “θεάτρου του παραλόγου”) στην Ελλάδα θα ήταν άνεργος, γιατί όλη η Ελλάδα κυριαρχείται από το παράλογο. Ορίστε ακόμη ένα δείγμα για την ενίσχυση αυτής της διαπίστωσης: πώς κινδυνεύουμε να «χάσουμε» το τραίνο της ψηφιακής τεχνολογίας στο σχολείο.
Κυκλοφορούν, εδώ και λίγες μέρες, έντονες φήμες ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει να σταματήσει το λεγόμενο Β’ Επίπεδο Επιμόρφωσης στην Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), ένα καταξιωμένο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών πρόγραμμα Eπιμόρφωσης. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο είναι από τα πλέον πετυχημένα έργα Επιμόρφωσης ΤΠΕ στην Ελλάδα, και διεθνώς.
Γιατί όμως θεωρείται πετυχημένο, τι το “κάνει” πετυχημένο; Ένα άρθρο σε κάποιο site, όπως αυτό που διαβάζετε; Προφανώς όχι!
Στη συνέχεια, θα επιχειρήσουμε να δώσουμε μερικά στοιχεία, τα οποία τεκμηριώνουν, κατά τη γνώμη μας, τη σημαντική επιτυχία του προγράμματος αυτού και την αναγκαιότητα συνέχισής του.
Ας αρχίσουμε με τα στοιχεία που είναι πραγματικά εντυπωσιακά, δηλαδή τα αριθμητικά δεδομένα που αφορούν αυτήν την Επιμόρφωση, ως περιεχόμενο και συνολική απήχηση στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και την εκπαίδευση γενικότερα. Στη δωδεκάχρονη πορεία που σημειώνει η Επιμόρφωση ΤΠΕ στην Ελλάδα, σχεδόν 120.000 (ο αριθμός είναι σωστός: 120 000 !) εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τη λεγόμενη επιμόρφωση Α’ επιπέδου ΤΠΕ (δηλαδή εκμάθησης βασικών δεξιοτήτων χρήσης Η.Υ.), ενώ περίπου 90.000 πιστοποιήθηκαν (μέσω πανελληνίων εξετάσεων).
Στη συνέχεια, την επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ για τις χρήσεις των ψηφιακών τεχνολογιών σε κάθε ειδικότητα (που περιλαμβάνει 96 ώρες μαθημάτων καθώς και πρακτικών ασκήσεων στην τάξη και προετοιμασίας, με πιστοποίηση στο τέλος)- την παρακολούθησαν ή την παρακολουθούν περισσότεροι από 25.000 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από τους κατέχοντες πιστοποίηση Α’ επιπέδου ΤΠΕ, καθώς η ύπαρξη βασικών δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ. Διαβάστε όλο το άρθρο »