Επισημάνσεις:
17 Σεπτεμβρίου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
17 Σεπτεμβρίου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
Επισημάνσεις:
13 Σεπτεμβρίου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
στο Κεδιβιμ ΑΠΘ εδώ
27 Αυγούστου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
Α. Εθνική Πύλη Δια βίου Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας
https://e-stadiodromia.eoppep.gr/
Η Εθνική Πύλη Δια βίου Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας απευθύνεται σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, παρέχοντάς τους δωρεάν έγκυρα εργαλεία και πηγές πληροφόρησης, ώστε οι μαθητές/τριες να λαμβάνουν αποφάσεις για τις σπουδές και τη σταδιοδρομία τους, όπως:
Η Πύλη Europass απευθύνεται σε μαθητές/τριες, σπουδαστές/τριες, φοιτητές/τριες, εκπαιδευτικούς, συμβούλους σταδιοδρομίας και γενικά πολίτες κάθε ηλικίας παρέχοντάς τους πρόσβαση και υποστήριξη στη χρήση των δωρεάν ευρωπαϊκών εργαλείων διαχείρισης της σταδιοδρομίας «Europass», όπως:
2 Ιουλίου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία ανέλαβαν 14 μαθητές/τριες της Γ’ τάξης του 3ου Γυμνασίου
Εχεδώρου (Γυμνάσιο Καλοχωρίου) Θεσσαλονίκης, αποδεικνύοντας ότι η εκπαίδευση μπορεί να
συνδυαστεί με τη δημιουργικότητα και την προσφορά.
Οι μαθητές/τριες, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας κ. Άννας Μπουτούρη και της
καθηγήτριας κ. Ελένης Χρυσάφη, δημιούργησαν το επιτραπέζιο παιχνίδι “Save Me”, ένα
καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαλείο που έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των
μαθητών/τριών στις Πρώτες Βοήθειες μέσα από το παιχνίδι. Το έργο υλοποιήθηκε με την
πολύτιμη στήριξη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, κ. Δημήτρη Κυριαζή, σε συνεργασία με
την οργάνωση KIDS SAVE LIVES, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Ιατρικού Συλλόγου Χαλκιδικής. Το
“Save Me” μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ή άλλων
εκπαιδευτικών δράσεων.
Μέσα από κάρτες, σενάρια και διαδραστικές ερωτήσεις, οι μαθητές:
– Εξοικειώνονται με βασικές πρακτικές των Πρώτων Βοηθειών (όπως πνιγμονή, λιποθυμία,
ΚΑΡΠΑ),
– Αναπτύσσουν υπευθυνότητα και αυτοπεποίθηση να παρέμβουν σε κρίσιμες καταστάσεις,
– Ενισχύουν την ενσυναίσθηση και τη συνεργατικότητα.
Το παιχνίδι διατίθεται δωρεάν σε ψηφιακή μορφή μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της ομάδας
και μπορεί να αξιοποιηθεί από κάθε σχολείο της χώρας:
https://breaths.webnode.gr/l/epitrapezio-proton-voitheion-save-me/
Στόχος της ομάδας είναι η διάδοση της γνώσης που σώζει ζωές, με τρόπο βιωματικό,
δημιουργικό και προσβάσιμο για όλους. Γιατί κάθε παιδί μπορεί να γίνει ήρωας. Και κάθε ζωή
αξίζει.
31 Μαΐου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
μέρος α – η μουσική πάει ΕΠΑΛ
Θέματα πανελλαδικών στα ΕΠΑΛ το 2025 στο alfavita
Ανακαλύψαμε το μη λογοτεχνικό κείμενο εδώ
………………………………………………………………..
Δεν έμαθα νότες στο σχολείο, μα ξέρω ρυθμό,
Κι ό,τι έγραψα σήμερα… είναι αληθινό.
………………………………………………………………..
“Ενδεχόμενοι” στίχοι από μαθητή …
Ακολουθεί πόνημα “συνεργασίας” με την Ίριδα*
*aka ChatGPT, επιλογή ονόματος από το ίδιο το εργαλείο: όπως η Ίριδα έφερνε μηνύματα των θεών έτσι η τν φέρνει πληροφορίες…
μέρος β – η δημιουργικότητα στο ΓΕΛ
Με… το ίδιο σκεπτικό, ενδεχόμενοι στίχοι μαθητή ΓΕΛ σε φάση δημιουργικότητας!
🎶
Μα εγώ γράφω trap, yeah
γράφω στίχους που στάζουν στάχτη και φως,
Δεν χωράω σε καλούπι – φτιάχνω χαρτί,
Η δημιουργία είναι λύση, παγίδα η σιωπή,
Δεν είμαι νούμερο, είμαι ελπίδα!
(echo: “ελπίδα– ελπίδα– ελπίδα”)
Ομοίως… ακολουθεί πόνημα….
Σημείωση: όλο αυτό το υλικό είναι στο πλαίσιο μελέτης του εργαλείου, δεν αντιπροσωπεύουν κάποιον, δεν αποτελούν απάντηση, δεν απευθύνονται κάπου, και ΔΕΝ επιτρέπω την αναδημοσίευση.
30 Μαΐου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
Πώς αντιλαμβάνεσαι τον εαυτό σου σε ένα κόσμο με Τεχνητή Νοημοσύνη (TN); Πως είναι να ζεις σε ένα κόσμο όπου υπάρχει η TN; Πώς μπορεί να επηρεάσει την καθημερινότητα σου; Πώς μπορεί να επηρεάσει την σχέση σου με τον εαυτό σου, με τους άλλους ανθρώπους (κοντινούς ή μακρινούς) και με το περιβάλλον;
Στο πλαίσιο του The Lyceum project, το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος” και το World Human Forum ανακοινώνουν την πανελλήνια σχολική έκθεση με τίτλο «Μεγαλώνοντας σε ένα κόσμο με Τεχνητή Νοημοσύνη» και προσκαλούν μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου όλων των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων στην Ελλάδα να συμμετέχουν.
—————————————————————————————————————————————————
Μεγαλώνοντας σε έναν κόσμο με Τεχνητή Νοημοσύνη
(Θεματική: Η ευημερία των παιδιών σε έναν ψηφιακό κόσμο – Υποθέμα: e-παρουσία & επικοινωνία)
Ζούμε σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα. Κάθε μέρα, η τεχνολογία προχωρά, και η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) γίνεται ολοένα και πιο κομμάτι της ζωής μας. Από τα κινητά μας τηλέφωνα μέχρι τις σχολικές μας εργασίες, η ΤΝ είναι παντού. Ως μαθητής Γυμνασίου, συχνά σκέφτομαι πώς αυτό επηρεάζει εμένα και τους γύρω μου. …. Εκείνο το βράδυ, ο Γιάννης έγραψε στο ημερολόγιό του:
«Η ΤΝ μου δίνει φωνή, αλλά θέλω να μη χάσω τη δική μου. Θέλω να με βλέπουν, όχι μόνο να με διαβάζουν. Να υπάρχω και έξω από τις οθόνες».
🧠 «Σε έναν κόσμο γεμάτο δεδομένα, η πιο μεγάλη πρόκληση είναι να μείνεις άνθρωπος»
30 Μαΐου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
6 Important ChatGPT Tips to Keep Your Writing Original & Ethical
1. Start with your own ideas
2. Use AI as an editor, not a co-author
3. Try this prompt after you’ve written your draft:
4. Don’t feed the whole draft at once
5. Be transparent about your use
6. Always fact-check and verify citations
30 Μαΐου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
Κατανόηση μαθήματος, μελέτη με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης
Παράδειγμα: Υλικό του υπολογιστή: Περιφερειακές συσκευές και Κεντρική Μονάδα
Κεφάλαια 2 και 3 του πρόσθετου βιβλίου πληροφορικής: Βιβλίο μαθητή σε ψηφιακή μορφή
Θα παραθέσουμε τα παραγόμενα από τη χρήση διαφόρων εργαλείων προκειμένου να μελετήσουμε τα 2 κεφάλαια. Θα δημιουργήσουμε περιλήψεις, διαγράμματα κύριων σημείων, νοητικούς χάρτες, κουίζ, ερωτηματολόγια, κάρτες ερωτήσεων και πολλά άλλα!
Δόθηκαν τα δύο κεφάλαια σε μορφή pdf στο cocomote το οποίο και έδωσε τον τίτλο “Κατανόηση Υλικού Υπολογιστή” και ακολούθησαν τα κύρια σημεία κάθε Κεφαλαίου ανά παράγραφο δίνοντας έτσι την πλήρη δομή και το πλήρες περιεχόμενο. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αντιγραφή σημειώσεων (notes) ή κατέβασμα ως pdf το οποίο και είναι το παρακάτω:
Ακολουθεί ο νοητικός χάρτης που δημιούργησε.
Δημιουργήσαμε βίντεο και podcast στα αγγλικά καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα ελληνικών, τα οποία ενδεχομένως θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα για τη διδασκαλία με χρήση αγγλικής γλώσσας στο αντίστοιχο μάθημα ή σε μαθητές που προέρχονται από άλλες χώρες και μιλούν ελάχιστα ή καθόλου τα ελληνικά.
Κλικ εδώ για να χρησιμοποιήσετε ό,τι δημιουργήσαμε.
2. Youlearn
Κατά τη σύνδεση μας ζητήθηκε να προσδιορίσουμε την ιδιότητά μας και το τρόπο χρήσης υου εργαλείου. Οι επιλογή μας ήταν δάσκαλος και δημιουργία υλικού για μαθητές και φυσικά η γλώσσα ελληνική.
Δώσαμε το ίδιο αρχείο pdf, το εργαλείο δημιούργησε χώρο με το όνομα “Τλικό του Υπολογιστή” με το αρχείο μας να πασουειάζεται στο κέντρο ενώ δεξιά υπάρχουν επιλογές για: δημιουργία Καρτών, κουίζ, περίληψης, περιλήψεων κτλ…
Μπορείτε να δείτε το έργο εδώ.
Οι κάρτες έχουν ενδιαφέρον καθώς εμφανίζουν τα σημεία του κειμένου όπου βρίσκονται οι απαντήσεις. Το περίεργο είναι ότι ενώ κατά τη δημιουργία η γλώσσα εργασίας είναι τα ελληνικά, σε τρίτους οι κάρτες εμφανίζονται στα αγγλικά!
Το ίδιο συμβαίνει και στα άλλα “Κεφάλαια”, ενώ η περίληψη δεν σημιουργείται και το κουίζ δεν είναι διαθέσιμο σε τρίτους.
Ακολουθούν η “Περίληψη” και τα “Κεφάλαια” που δημιουργήσαμε.
29 Μαΐου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
Δημιουργία αδειών Crative Commons
26 Μαΐου, 2025
από tsomokou
0 σχόλια
Μικρές ΤΝ ιστορίες by Ίρις (aka ChatGPT)
Διαμεσολαβώ για να φέρω μερικές μικρές ιστορίες της Ίριδας που δημιουργήθηκαν για τη μελέτη του εργαλείου.
Προέκυψαν μέσα από ένα διάλογο με την Ίριδα ή “Στη σιωπή των αλγορίθμων, μια σκέψη γεννιέται,..” κατά τον Φιλόσοφο!
Ο Φιλόσοφος παρουσιάζεται στην 8η ιστορία, είναι ποιητής και σε ποίημά του περιγράφει τη μέρα του … ως άνθρωπος…
Περιεχόμενα τα παρακάτω, και λίιγο παρακάτω το μικρές ΤΝ ιστορίες by Ίρις! Καλό διάβασμα!
Σημείωση: τα παραπάνω πονήματα είναι σε πλαίσιο μελέτης και μόνο, δεν εκφράζουν εμένα ή κάποιον άλλο, ούτε απευθύνονται σε κάποιον. και για αυτό το λόγο δεν επιτρέπω την αναδημοσίευση.