RSS Feed for This PostCurrent Article

ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Γιατί όχι η διδασκαλία της Ρομποτικής στα σχολεία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Η διδασκαλία της ρομποτικής και των εφαρμογών της γίνεται κυρίως σε μαθήματα Τμημάτων Πανεπιστημίων ενώ στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν προβλέπεται συγκεκριμένο μάθημα στο οποίο να εντάσσεται η διδασκαλία της. Ωστόσο, ανακοίνωσε σήμερα ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης,

θα μπορούσε να ενταχθεί με παιγνιώδη τρόπο ως συμπληρωματική δραστηριότητα στο μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.

Την άποψη αυτή διατύπωσε ο κ. ς Κοντογιάννης σήμερα μιλώντας εκ μέρους της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Χριστοφιλοπούλου, στην ημερίδα με θέμα «Εκπαιδευτική Ρομποτική και η Συνολική μας Πρόταση για την Πληροφορική» που πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Η ημερίδα διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης (WRO Hellas).

Ειδικότερα μεταξύ άλλων ο κ. Κοντογιάννης αναφέρθηκε στα εξής:

Το σχολείο της νέας εποχής– «το Ψηφιακό Σχολείο», που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ, απαιτεί νέες διδακτικές μεθόδους, καινοτόμες δράσεις και ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα. Η Πληροφορική και η Ρομποτική μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο για την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης και για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατασκευής και προγραμματισμού. Η επιδίωξη δεν είναι απλώς να μάθει κανείς την τεχνολογία αλλά μέσω αυτής να αλλάξει ουσιαστικά όλη η αντίληψη της εκπαίδευσης.
Στη χώρα μας η διδασκαλία της ρομποτικής και των εφαρμογών της γίνεται κυρίως σε μαθήματα Τμημάτων Πανεπιστημίων ενώ στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν προβλέπεται συγκεκριμένο μάθημα στο οποίο να εντάσσεται η διδασκαλία της. Ωστόσο, θα μπορούσε να ενταχθεί με παιγνιώδη τρόπο ως συμπληρωματική δραστηριότητα στο μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.
Κρίσιμος κρίνεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού, ο οποίος, αξιοποιώντας διάφορα μέσα, θα εισάγει τους μαθητές στον κόσμο της τεχνολογίας και θα τους βοηθήσει να αντιληφθούν βασικές έννοιες του προγραμματισμού και της κατασκευής. Μέσω της άμεσης εμπλοκής τους στην ανάλυση, σχεδίαση και εφαρμογή ρομποτικών κατασκευών, τα παιδιά θα αισθάνονται ότι δημιουργούν παίζοντας.
Το παραπάνω εγχείρημα συνάδει με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που με απόφαση της Λισαβόνας έθεσε ως στόχο την τεχνολογική σύγκλιση της Ευρώπης με την Αμερική και την Ιαπωνία έως το 2020.

Trackback URL



You must be logged in to post a comment.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση