Το νέο ιστολόγιο του Συνδέσμου
Μετά από δύο χρόνια αναγκαστικής παύσης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 3ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Ορθογραφίας Δυτικής Μακεδονίας για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου, τον οποίο συνδιοργάνωσαν ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Καστοριάς, ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, η Ένωση Φιλολόγων Φλώρινας και ο Δήμος Φλώρινας. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 3 Απριλίου 2022 στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δ. Φλώρινας με τη συμμετοχή εικοσιοκτώ (28) μαθητών, οι οποίοι είχαν προκριθεί από τους Τοπικούς Διαγωνισμούς Ορθογραφίας της Φλώρινας, της Κοζάνης και της Καστοριάς.
Οι προκριθέντες μαθητές προσήλθαν με συνέπεια και επέδειξαν υψηλό επίπεδο γνώσεων και ευγενή άμιλλα και διαγωνίστηκαν στην ορθογραφία, την ετυμολογία, την ερμηνεία και τον σχηματισμό πρότασης με λέξεις, οι οποίες επιλέχθηκαν με κλήρωση από τράπεζα λέξεων .
Από τη βαθμολογία όλων των επιπέδων προέκυψε η παρακάτω δεκάδα (με σειρά κατάταξης):
ΣΕΙΡΑ | ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ | ΣΧΟΛΕΙΟ |
1. | Κοκκίνου Ευαγγγελία | 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
2. | Αμανατίδου Αναστασία | Γυμνάσιο Μεσοποταμίας |
3. | Γιδάς Χαράλαμπος | 2ο Γυμνάσιο Φλώρινας |
4. | Διακοπούλου Πολυτίμη | Μουσικό Γυμνάσιο Καστοριάς |
5. | Μήλιου Κατερίνα | 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
6. | Γρηγοριάδου Μαριάνθη – Ελένη | Μουσικό Γυμνάσιο Καστοριάς |
7. | Αριτζάκη Δέσποινα | Γυμνάσιο Φιλώτα |
8. | Παπαδημητρίου Ελισάβετ – Ευθυμία | 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
9. | Αβραμίδου Αφροδίτη | 3ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
10. | Φίσκα Μυρτώ | 1ο Γυμνάσιο Φλώρινας |
Όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν αναμνηστικά δώρα ενώ τους απονεμήθηκε και αναμνηστικό δίπλωμα. Οι τρεις πρώτοι μαθητές έλαβαν δώρα από τον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας, χορηγία του κ. Κοσμά Πασχαλίδη.
Τόσο οι διακριθέντες όσο και όλοι οι συμμετέχοντες είναι άξιοι συγχαρητηρίων για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς το γεγονός ότι τόσοι μαθητές από κάθε γωνιά της Καστοριάς, της Κοζάνης και της Φλώρινας αφιερώνουν μέρος του πολύτιμου ελεύθερου χρόνου τους προκειμένου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Τους ευχαριστούμε και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία.
Ως διοργανωτές οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Σύλλογο Καθηγητών Πληροφορικής για την τεχνική βοήθεια, και, ιδιαίτερα, τον κ. Παπαχαρίση Σπυρίδωνα για την επιμέλεια της αφίσας και τους κ.κ. Στυλιάδη Κων/νο και Δράγου Ευαγγελία για την τεχνική υποστήριξη στην καταχώριση και έκδοση των αποτελεσμάτων. Ακόμη, ευχαριστούμε θερμά τις φιλολόγους κ.κ. Ζυγούρη Ελισάβετ, Κοζίδη Κατερίνα, Μπαλτατζή Αγγελική και Τσιπλάκη Ελένη που συμμετείχαν στην κριτική επιτροπή του Διαγωνισμού και συνέβαλαν στην ομαλή διεξαγωγή του.
Επιπλέον, ευχαριστούμε τον Αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας κ. Βόσδου Σωτήριο για την προσφορά αναμνηστικών δώρων στους φιλοξενούμενους, τον Δήμο Φλώρινας για την κάλυψη σημαντικού μέρους των εξόδων και τον Α.Η.Σ. Μελίτης για τη σημαντική οικονομική βοήθεια που μας παρείχε. Ιδιαιτέρες ευχαριστίες οφείλουμε στον κ. Κοσμά Πασχαλίδη για τη γενναιόδωρη προσφορά των δώρων που απονεμήθηκαν στους τρεις πρώτους μαθητές.
Θα ήταν σημαντική παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε τους φιλολόγους των Γυμνασίων των Π.Ε. Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας που για τρίτη χρονιά και παρόλες τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες εξαιτίας της πανδημίας ανταποκρίθηκαν με προθυμία στην πρόσκλησή μας και προετοίμασαν με ζήλο και αποτελεσματικότητα τους συμμετέχοντες μαθητές.
Τέλος, ευχαριστούμε όλους όσοι στήριξαν και ενίσχυσαν ηθικά τους διαγωνιζόμενους μαθητές με την παρουσία τους στον Διαγωνισμό.
Οι μεγαλύτερες ευχαριστίες ανήκουν φυσικά στους ίδιους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτόν τον 3ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Ορθογραφίας. Τους ευχαριστούμε και τους συγχαίρουμε θερμά.
Ο Δήμος Εορδαίας και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης συνδιοργάνωσαν μια πανέμορφη εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα ποίησης στο Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας. Μαθητές και μαθήτριες των σχολείων του Δήμου Εορδαίας απήγγειλαν ποιήματά τους, αλλά και μοιράστηκαν με το κοινό τις ιδέες τους για την ποίηση και τον ρόλο της στη ζωή τους. Πολλοί/-ες από τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες είχαν λάβει μέρος και στην ποιητική ανθολογία μαθητών/-τριών της Π.Ε. Κοζάνης ΕΦΗΒΟΙ ΣΤΙΧΟΙ, την οποία είχε εκδώσει ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης το 2019. Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε και ένα μικρό αφιέρωμα στο έργο του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη, καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννησή του. Την εκδήλωση πλαισίωσε μουσικά η ορχήστρα και η χορωδία του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δ. Μακεδονίας κ. Μαρδίρης, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κοζάνης κ. Παπαδοπούλου, ο αντιδήμαρχος Εορδαίας στον τομέα της παιδείας κ. Αντωνιάδης, η αντιδήμαρχος Εορδαίας στον τομέα του πολιτισμού κ. Αντωνιάδου, ο Πρόεδρος Κοινότητας Πτολεμαΐδας κ. Νικολαΐδης και πλήθος καθηγητών και καθηγητριών, καθώς και μαθητών και μαθητριών από γυμνάσια και λύκεια της Πτολεμαΐδας.
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 5ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας Π.Ε. Κοζάνης για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου, τον οποίο διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, το Σάββατο 19 Μαρτίου 2022, στο αμφιθέατρο του νέου κτιρίου της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης, με την παρουσία δεκάδων μαθητών/-τριών και καθηγητών/-τριών, μέσα σ’ ένα ευχάριστο κλίμα ευγενούς άμιλλας.
Συμμετείχαν μαθητές/-τριες από διάφορα Γυμνάσια όλης της Π.Ε. Κοζάνης, οι οποίοι/-ες επέδειξαν υψηλό επίπεδο γνώσεων και ευγενή συναγωνισμό.
Στο α΄ επίπεδο διαγωνίστηκαν όλοι/-ες οι μαθητές/-τριες και προέκυψε η παρακάτω κατάταξη:
Αβραμίδου Αφροδίτη | 3ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Κοκκίνου Ευαγγελία | 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Κουσίδου Ιωάννα | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Μπιμπίρης Χριστόφορος | 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Κόιου Μαρία | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μήλιου Κατερίνα | 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μόσχου Μαρία | 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Παπαζήση-Ιωνά Σοφία | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μαυρομάτη Αλεξάνδρα | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Παρασκευά Χρυσάνθη | 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μόσχογλου Νίκος | 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Παπαδημητρίου Ελισάβετ – Ευθυμία | 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Αντωνιάδη Βάγια | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Πατζάκογλου Ειρήνη | 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Καψάλη Μαρία | 1o Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Σταμάτη Ελευθερία | Γυμνάσιο Βελβεντού |
Τζήκα Ανθή | 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Φαρμάκης Μαρίνος-Αργύριος | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Γεωρμπαλίδου Θεοδώρα | 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Χατζηδάμου Ευαγγελία | 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Τόνεβα Έβελυν | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Μαυρογεώργου Μαρία | 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Γκαντιά Παρασκευή | 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μηντελής Βασίλειος | 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Βασιλειάδου Ιωάννα | 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Σαλακίδου Σοφία | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μπεντάι Μιργκέλ | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Μαλιούση Αναστασία | Γυμνάσιο Βελβεντού |
Καλλιώνης Ιωάννης | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Λαθουρά Μαρία | 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Καστανάρα Χαριλένα | 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Αμπαρτζή Αναστασία | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Πουλιάνα Θεοδώρα | Γυμνάσιο Βελβεντού |
Ζυγανιτίδου Ειρήνη | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Καλαϊτζής Νεκτάριος | 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Ρίζου Ιουλία | 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Παπαδημητρίου Αλίκη | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Γιαννιού Θεοδώρα | 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Παπανδρέου Ελένη | 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Φαρμάκης Θωμάς-Μάριος | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Αλεξοπούλου Ειρήνη | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Παππά Αναστασία | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Νένου Ελευθερία | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Διαμαντή Ανθή | 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Πασιάκου Χρύσα | 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Χατζηαποστόλου Πελαγία | 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Οι δέκα πρώτοι μαθητές/-τριες διαγωνίστηκαν στο β΄ επίπεδο, από όπου προέκυψαν και οι τρεις πρώτοι/-ες νκητές/-τριες, σύμφωνα με την παρακάτω κατάταξη:
1ο ΒΡΑΒΕΙΟ: Κόιου Μαρία, 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
2ο ΒΡΑΒΕΙΟ: Μπιμπίρης Χριστόφορος, 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
3ο ΒΡΑΒΕΙΟ: Παρασκευά Χρυσάνθη, 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Κοκκίνου Ευαγγελία, 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Παπαζήση-Ιωνά Σοφία, 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μαυρομάτη Αλεξάνδρα, 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Αβραμίδου Αφροδίτη, 3ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Κουσίδου Ιωάννα, 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας |
Μήλιου Κατερίνα, 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Μόσχου Μαρία, 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης |
Οι δέκα πρώτοι/-ες μαθητές/-τριες προκρίθηκαν αυτομάτως στον 3ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Ορθογραφίας Δυτικής Μακεδονίας, τον οποίο διοργανώνουν οι Σύνδεσμοι Φιλολόγων Κοζάνης, Καστοριάς και Φλώρινας και θα διεξαχθεί στις 3 Απριλίου στη Φλώρινα. Όλοι οι συμμετέχοντες/-ουσες έλαβαν βεβαιώσεις συμμετοχής, ενώ οι τρεις πρώτοι/-ες έλαβαν δωροεπιταγές για το 1ο, το 2ο και το 3ο βραβείο.
Τα παιδιά που διακρίθηκαν αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία τους, ενώ όσα συμμετείχαν είναι αξιέπαινα για την προσπάθειά τους, καθώς κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια και κόπο, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη, γνώση και εμπειρία. Τα ευχαριστούμε, τα συγχαίρουμε και τα ευχόμαστε να έχουν πάντα επιτυχίες.
Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους/τις συμμετέχοντες καθηγητές/-τριες στην οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού για την εθελοντική τους συμμετοχή, την Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης για την άριστη φιλοξενία, το Catering Δαγκλής για τη χορηγία ελαφριού γεύματος, καθώς και το Βιβλιοχαρτοπωλείο Αθανασιάδης για τη χορηγία μέρους των βραβείων.
Τέλος, συγχαίρουμε όλους/-ες τους/τις φιλολόγους των Γυμνασίων της Π.Ε. Κοζάνης, οι οποίοι/-ες παρακίνησαν και προετοίμασαν τα παιδιά να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Ας μη λησμονούμε ότι ο Διαγωνισμός Ορθογραφίας για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου της Π.Ε. Κοζάνης έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση όλων για την καλλιέργεια της ορθής χρήσης της Νέας Ελληνικής.
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης διοργάνωσε ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ την Τετάρτη 9 Μαρτίου, με προσκεκλημένη τη φιλόλογο του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης, Αλίκη Τσεπραηλίδου, με θέμα: «Δημιουργική γραφή και διδασκαλία της λογοτεχνίας»
Η λογοτεχνία είναι ένα ταξίδι, μία απόδραση από την καθημερινότητα, ένας τρόπος επικοινωνίας. Για να μπορέσουμε να απολαύσουμε ένα λογοτεχνικό έργο και να το κατανοήσουμε βαθύτερα, είναι απαραίτητη η γνώση των αφηγηματικών τεχνικών, των εκφραστικών μέσων, των χαρακτήρων. Είναι σημαντικό όμως η διδασκαλία αυτών των στοιχείων να μη γίνεται με τυποποιημένο τρόπο, αλλά να εξοικειώνονται τα παιδιά με τους όρους, να κατανοούν τις θεωρίες και να γίνεται κριτική προσέγγιση του κειμένου. Η δημιουργική γραφή, που είναι το πρωτότυπο, το εκφραστικό, το αντισυμβατικό γράψιμο, που αναπτύσσει την κριτική και τη δημιουργική σκέψη και καλλιεργεί τη φαντασία και τη γλώσσα, μπορεί να αποτελέσει αυτήν τη νέα προοπτική στη διδασκαλία της λογοτεχνίας και στην απόλαυση της λογοτεχνικής γραφής. Μάλιστα, επειδή, όπως υποστηρίζει η Ευαγγελία Φρυδάκη «Το κείμενο έχει πάψει να θεωρείται ως ένα κλειστό και αύταρκες σύμπαν, οριστικά νοηματοδοτημένο από τους ‘ειδικούς’», η διδασκαλία των λογοτεχνικών θεωριών μπορεί να γίνει και μέσα από άλλα είδη κειμένων, όπως τα τραγούδια, τις διαφημίσεις, τις ταινίες. Η εισηγήτρια αναφέρθηκε αρχικά στο θεωρητικό πλαίσιο της αξιοποίησης της δημιουργικής γραφής στα σχολεία, ενώ στη συνέχεια παρουσίασε μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής για το μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας.
Η Αλίκη Τσεπραηλίδου είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ. Εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2003. Τα τελευταία χρόνια υπηρετεί στο 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης. Ολοκλήρωσε το ΔΠΜΣ «Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση» με θέμα διπλωματικής εργασίας «Εφαρμογές της αφηγηματικής τυπολογίας του Gérard Genette σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής».
Την επιμόρφωση παρακολούθησαν δεκάδες εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.
Μπορείτε να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας την παρουσίαση της Αλίκης Τσεπραηλίδου με τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, πατώντας εδώ.
Την Παρασκευή, 18 Φεβρουαρίου 2022 ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα με τα μέλη του στο καφέ Espresso World. Μέσα σε μια ιδιαίτερα ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα οι φιλόλογοι-μέλη του Συνδέσμου συγκεντρώθηκαν, αντάλλαξαν ευχές και συζήτησαν για τις προσεχείς δράσεις του Συνδέσμου. Τυχερός μεταξύ των μελών ήταν ο συνάδελφος και διευθυντής του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κοζάνης, κ. Γρηγόρης Κοντός. Το φλουρί για τον τυχερό συνοδεύτηκε από τρία βιβλία, προσφορά του Συνδέσμου, και μια δωροεπιταγή 50 ευρώ, ευγενική προσφορά του φωτογραφείου PHOTO STUDIO ΜΠΑΜΠΗΣ (Λάζαρος Μανουσαρίδης).
Το Δ.Σ. ευχαριστεί τους συναδέλφους για τη συμμετοχή τους, η οποία είναι πάντα απαραίτητη για την εκπλήρωση των σκοπών του Συνδέσμου και υπόσχεται να καταβάλει κάθε προσπάθεια για την προώθηση των ζητημάτων που αφορούν στον κλάδο. Μην παραλείπετε να ενημερώνεστε από τα e-mail, που σας αποστέλλει ο Σύνδεσμος και να απευθύνεστε στον Σύνδεσμο για όποιο ζήτημα σας απασχολεί.
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης διοργάνωσε διαδικτυακή εκδήλωση τη Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου, με προσκεκλημένη την καθηγήτρια Αλεξάνδρα Κορωναίου, με θέμα: «Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών: μια διαρκής κατάθεση ψυχής».
Η κ. Κορωναίου, η οποία έχει εκδώσει, μεταξύ άλλων, το βιβλίο με τίτλο «Όταν η εργασία γίνεται ασθένεια. Το στρες των εκπαιδευτικών. Μια κοινωνιολογική μελέτη περίπτωσης» (εκδ. Πεδίο), μίλησε για το ζήτημα της επαγγελματικής εξουθένωσης και τις συνέπειές της στην ποιότητα ζωής των εκπαιδευτικών. Με βάση έρευνες, το επάγγελμα των εκπαιδευτικών ανήκει στα τρία περισσότερο στρεσογόνα επαγγέλματα. Οι συνεχείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ο μεγάλος όγκος γραφειοκρατικών υποχρεώσεων στο σχολικό πλαίσιο, η πίεση για την κάλυψη της ύλης, ο μεγάλος φόρτος εργασίας στο σπίτι, το μονομερές και συχνά απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό υλικό, η ανάρμοστη συμπεριφορά των μαθητών/τριών και η διαχείρισή της, η ανεπαρκής κατάρτιση στη διαχείριση κρίσεων, ο μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών στις τάξεις, οι μεγάλες ετερογενείς τάξεις με μαθητές/τριες διαφορετικών μαθησιακών και γλωσσικών ικανοτήτων, οι ανεπαρκείς πόροι υποστήριξης του σχολείου (σχολικές εγκαταστάσεις, τεχνολογικός εξοπλισμός), οι δυσχερείς εργασιακές συνθήκες (εργασία σε 3 ή 4 σχολεία), η σύγκρουση του επαγγελματικού και οικογενειακού ρόλου και οι πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που ευθύνονται για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών.
Μια σύντομη παρέμβαση πραγματοποίησε ο φιλόλογος Δημήτριος Τσομπανάκης, ο οποίος έχει εκπονήσει τη μεταπτυχιακή εργασία με θέμα «Επαγγελματική ταυτότητα και επαγγελματική εξουθένωση των φιλολόγων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Π. Ε. Κοζάνης» (Παν/μιο Δυτ. Μακεδονίας).
Η Αλεξάνδρα Κορωναίου σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συνέχισε με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Paris V, όπου και δίδαξε ως επιστημονική βοηθός (1982-1985). Επί σειρά ετών έχει διδάξει στο ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, καθώς και σε ποικίλα επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών (Μαράσλειο Διδασκαλείο, ΠΕΚ, ΕΑΠ, κ.ά.). Από το 2006 έως το 2016 δίδαξε στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και μέχρι πρόσφατα Κοσμητόρισσα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πάντειου Πανεπιστήμιου. Σήμερα διδάσκει «Κοινωνιολογία του ελεύθερου χρόνου και των μέσων μαζικής επικοινωνίας» στο Τμήμα Ψυχολογίας (Πάντειο). Tα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο πεδίο της κοινωνικοπολιτικής συμμετοχής της νεολαίας, στη ριζοσπαστικοποίηση των νέων, στην εργασία, την ανεργία, τον ελεύθερο χρόνο και τα μέσα ενημέρωσης. Επί σειρά ετών εργάστηκε στο Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας σε έρευνες και σεμινάρια και έχει μακρόχρονη εμπειρία ως επιστημονική υπεύθυνη στη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έχει συγγράψει βιβλία, μελέτες και άρθρα και έχει λάβει μέρος σε πολλές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές σχετικά με τα πεδία των επιστημονικών και ερευνητικών της ενδιαφερόντων. Έχει εκδώσει τα βιβλία «Νέοι και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης», Οδυσσέας (1992), «Κοινωνιολογία του Ελεύθερου Χρόνου», Νήσος (1996), «Εκπαιδεύοντας εκτός Σχολείου», Μεταίχμιο (2002), «Όταν η εργασία γίνεται ασθένεια. Το στρες των εκπαιδευτικών. Μια κοινωνιολογική μελέτη περίπτωσης», Πεδίο (2010).
Ο Δημήτριος Τσομπανάκης είναι φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής (ΕΑΠ και Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας).
Την εκδήλωση συντόνισε η Ελένη Γερούση, Δρ Φιλοσοφίας (ΑΠΘ).
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, ανταποκρινόμενος στην ανάγκη για ουσιαστική και διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, διοργάνωσε ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου και ώρα 6μ.μ., με προσκεκλημένο τον φιλόλογο Ανδρέα Γαλανό, με θέμα:
«Φέρνοντας τα πάνω… κάτω: θεωρία, παραδείγματα και εργαλεία για την εφαρμογή της ανεστραμμένης διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα»
Το επιμορφωτικό εργαστήριο παρακολούθησαν πάνω από 300 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα αλλά και από σχολεία του εξωτερικού. Ο Ανδρέας Γαλανός, με άμεσο, εύληπτο και διαδραστικό τρόπο, παρουσίασε σύντομα το θεωρητικό πλαίσιο του μοντέλου της ανεστραμμένης διδασκαλίας, καθώς και παραδείγματα πρακτικών εφαρμογών του σε διάφορα φιλολογικά μαθήματα (Ιστορία, Αρχαία, Λογοτεχνία, Έκθεση) σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Τέλος, έγινε αναφορά σε ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτό το πλαίσιο, με πρακτικές οδηγίες για τη δημιουργία κατάλληλου υλικού.
O Ανδρέας Γαλανός είναι φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές Νεοελληνικής Φιλολογίας στο ΑΠΘ, και υπηρετεί στο Γυμνάσιο Αδένδρου (νομός Θεσσαλονίκης). Έχει συνεργαστεί ως εξωτερικός συνεργάτης με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία πρωτότυπων διδακτικών σεναρίων για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας με ΤΠΕ (Πρωτέας). Επίσης, ήταν υπεύθυνος για το σκέλος της Λογοτεχνίας της χρονογραμμής «Ιστορία και Λογοτεχνία» του περιβάλλοντος Ψηφίδες. Υπήρξε μέλος της ομάδας εξωτερικών εμπειρογνωμόνων του ΙΕΠ που εκπόνησαν τον Φάκελο Υλικού για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ´ Λυκείου, μέλος της ομάδας εθελοντών εκπαιδευτικών που συνέβαλαν στον σχεδιασμό του MOOC «Μαθαίνουμε Ψηφιακά, Διδάσκουμε Ψηφιακά», το οποίο αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το European SchoolNet, καθώς και μέλος της ομάδας της Πολύτροπης Γλώσσας.
Πατώντας εδώ, μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο με τον κατάλογο των συνδέσμων και των ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να αξιοποιηθούν στην ανεστραμμένη διδασκαλία.
Πατώντας εδώ, μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο με τους συνδέσμους για τις ψηφιακές δραστηριότητες της ανεστραμμένης διδασκαλίας σε φιλολογικά μαθήματα.
Πατώντας εδώ, μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο με χρήσιμες οδηγίες για τα ψηφιακά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν.