276205329 5029904243715632 7113125674536913220 n

 

Ο Δήμος Εορδαίας και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης συνδιοργάνωσαν μια πανέμορφη εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα ποίησης στο Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας. Μαθητές και μαθήτριες των σχολείων του Δήμου Εορδαίας απήγγειλαν ποιήματά τους, αλλά και μοιράστηκαν με το κοινό τις ιδέες τους για την ποίηση και τον ρόλο της στη ζωή τους. Πολλοί/-ες από τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες είχαν λάβει μέρος και στην ποιητική ανθολογία μαθητών/-τριών της Π.Ε. Κοζάνης ΕΦΗΒΟΙ ΣΤΙΧΟΙ, την οποία είχε εκδώσει ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης το 2019. Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε και ένα μικρό αφιέρωμα στο έργο του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη, καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννησή του. Την εκδήλωση πλαισίωσε μουσικά η ορχήστρα και η χορωδία του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δ. Μακεδονίας κ. Μαρδίρης, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κοζάνης κ. Παπαδοπούλου, ο αντιδήμαρχος Εορδαίας στον τομέα της παιδείας κ. Αντωνιάδης, η αντιδήμαρχος Εορδαίας στον τομέα του πολιτισμού κ. Αντωνιάδου, ο Πρόεδρος Κοινότητας Πτολεμαΐδας κ. Νικολαΐδης και πλήθος καθηγητών και καθηγητριών, καθώς και μαθητών και μαθητριών από γυμνάσια και λύκεια της Πτολεμαΐδας.

277000495 5033131103392946 5156720680998752880 n

276207893 5033131033392953 2861649675902486244 n

276147495 5033130970059626 3449099781659812700 n

 

ΓΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ 2022

 

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 5ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας Π.Ε. Κοζάνης για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου, τον οποίο διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, το Σάββατο 19 Μαρτίου 2022, στο αμφιθέατρο του νέου κτιρίου της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης, με την παρουσία δεκάδων μαθητών/-τριών και καθηγητών/-τριών, μέσα σ’ ένα ευχάριστο κλίμα ευγενούς άμιλλας.

Συμμετείχαν μαθητές/-τριες από διάφορα Γυμνάσια όλης της Π.Ε. Κοζάνης, οι οποίοι/-ες επέδειξαν υψηλό επίπεδο γνώσεων και ευγενή συναγωνισμό.

Στο α΄ επίπεδο διαγωνίστηκαν όλοι/-ες οι μαθητές/-τριες και προέκυψε η παρακάτω κατάταξη:

Αβραμίδου Αφροδίτη 3ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Κοκκίνου Ευαγγελία 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Κουσίδου Ιωάννα 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Μπιμπίρης Χριστόφορος 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Κόιου Μαρία 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μήλιου Κατερίνα 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μόσχου Μαρία 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Παπαζήση-Ιωνά Σοφία 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μαυρομάτη Αλεξάνδρα 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Παρασκευά Χρυσάνθη 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μόσχογλου Νίκος 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Παπαδημητρίου Ελισάβετ – Ευθυμία 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Αντωνιάδη Βάγια 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Πατζάκογλου Ειρήνη 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Καψάλη Μαρία 1o Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Σταμάτη Ελευθερία Γυμνάσιο Βελβεντού
Τζήκα Ανθή 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Φαρμάκης Μαρίνος-Αργύριος 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Γεωρμπαλίδου Θεοδώρα 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Χατζηδάμου Ευαγγελία 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Τόνεβα Έβελυν 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Μαυρογεώργου Μαρία 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Γκαντιά Παρασκευή 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μηντελής Βασίλειος 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Βασιλειάδου Ιωάννα 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Σαλακίδου Σοφία 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μπεντάι Μιργκέλ 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Μαλιούση Αναστασία Γυμνάσιο Βελβεντού
Καλλιώνης Ιωάννης 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Λαθουρά Μαρία 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Καστανάρα Χαριλένα 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Αμπαρτζή Αναστασία 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Πουλιάνα Θεοδώρα Γυμνάσιο Βελβεντού
Ζυγανιτίδου Ειρήνη 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Καλαϊτζής Νεκτάριος 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Ρίζου Ιουλία 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Παπαδημητρίου Αλίκη 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Γιαννιού Θεοδώρα 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Παπανδρέου Ελένη 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Φαρμάκης Θωμάς-Μάριος 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Αλεξοπούλου Ειρήνη 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Παππά Αναστασία 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Νένου Ελευθερία 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Διαμαντή Ανθή 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Πασιάκου Χρύσα 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Χατζηαποστόλου Πελαγία 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας

276167499 110181851631253 3782194844543199226 n

Οι δέκα πρώτοι μαθητές/-τριες διαγωνίστηκαν στο β΄ επίπεδο, από όπου προέκυψαν και οι τρεις πρώτοι/-ες νκητές/-τριες, σύμφωνα με την παρακάτω κατάταξη:

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ:  Κόιου Μαρία, 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
2ο ΒΡΑΒΕΙΟ: Μπιμπίρης Χριστόφορος, 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
3ο ΒΡΑΒΕΙΟ: Παρασκευά Χρυσάνθη, 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Κοκκίνου Ευαγγελία, 1ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Παπαζήση-Ιωνά Σοφία, 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μαυρομάτη Αλεξάνδρα, 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Αβραμίδου Αφροδίτη, 3ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Κουσίδου Ιωάννα, 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Μήλιου Κατερίνα, 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μόσχου Μαρία, 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης

 πρώτη δεκάδα

Οι δέκα πρώτοι/-ες μαθητές/-τριες προκρίθηκαν αυτομάτως στον 3ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Ορθογραφίας Δυτικής Μακεδονίας, τον οποίο διοργανώνουν οι Σύνδεσμοι Φιλολόγων Κοζάνης, Καστοριάς και Φλώρινας και θα διεξαχθεί στις 3 Απριλίου στη Φλώρινα. Όλοι οι συμμετέχοντες/-ουσες έλαβαν βεβαιώσεις συμμετοχής, ενώ οι τρεις πρώτοι/-ες έλαβαν δωροεπιταγές για το 1ο, το 2ο και το 3ο βραβείο.

Τα παιδιά που διακρίθηκαν αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία τους, ενώ όσα συμμετείχαν είναι αξιέπαινα για την προσπάθειά τους, καθώς κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια και κόπο, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη, γνώση και εμπειρία. Τα ευχαριστούμε, τα συγχαίρουμε και τα ευχόμαστε να έχουν πάντα επιτυχίες.

άποψη

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους/τις συμμετέχοντες καθηγητές/-τριες στην οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού για την εθελοντική τους συμμετοχή, την Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης για την άριστη φιλοξενία, το Catering Δαγκλής για τη χορηγία ελαφριού γεύματος, καθώς και το Βιβλιοχαρτοπωλείο Αθανασιάδης για τη χορηγία μέρους των βραβείων.

Τέλος, συγχαίρουμε όλους/-ες τους/τις φιλολόγους των Γυμνασίων της Π.Ε. Κοζάνης, οι οποίοι/-ες παρακίνησαν και προετοίμασαν τα παιδιά να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Ας μη λησμονούμε ότι ο Διαγωνισμός Ορθογραφίας για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου της Π.Ε. Κοζάνης έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση όλων για την καλλιέργεια της ορθής χρήσης της Νέας Ελληνικής.

για δημιουργική γραφή

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης διοργάνωσε ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ την Τετάρτη 9 Μαρτίου, με προσκεκλημένη τη φιλόλογο του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης, Αλίκη Τσεπραηλίδου, με θέμα: «Δημιουργική γραφή και διδασκαλία της λογοτεχνίας»

Η λογοτεχνία είναι ένα ταξίδι, μία απόδραση από την καθημερινότητα, ένας τρόπος επικοινωνίας. Για να μπορέσουμε να απολαύσουμε ένα λογοτεχνικό έργο και να το κατανοήσουμε βαθύτερα, είναι απαραίτητη η γνώση των αφηγηματικών τεχνικών, των εκφραστικών μέσων, των χαρακτήρων. Είναι σημαντικό όμως η διδασκαλία αυτών των στοιχείων να μη γίνεται με τυποποιημένο τρόπο, αλλά να εξοικειώνονται τα παιδιά με τους όρους, να κατανοούν τις θεωρίες και να γίνεται κριτική προσέγγιση του κειμένου. Η δημιουργική γραφή, που είναι το πρωτότυπο, το εκφραστικό, το αντισυμβατικό γράψιμο, που αναπτύσσει την κριτική και τη δημιουργική σκέψη και καλλιεργεί τη φαντασία και τη γλώσσα, μπορεί να αποτελέσει αυτήν τη νέα προοπτική στη διδασκαλία της λογοτεχνίας και στην απόλαυση της λογοτεχνικής γραφής.  Μάλιστα, επειδή, όπως υποστηρίζει η Ευαγγελία Φρυδάκη «Το κείμενο έχει πάψει να θεωρείται ως ένα κλειστό και αύταρκες  σύμπαν, οριστικά  νοηματοδοτημένο  από  τους ‘ειδικούς’», η διδασκαλία των λογοτεχνικών θεωριών μπορεί να γίνει και μέσα από άλλα είδη κειμένων, όπως τα τραγούδια, τις διαφημίσεις, τις ταινίες. Η εισηγήτρια αναφέρθηκε αρχικά στο θεωρητικό πλαίσιο της αξιοποίησης της δημιουργικής γραφής στα σχολεία, ενώ στη συνέχεια παρουσίασε μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής  για το μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας.

Η Αλίκη Τσεπραηλίδου είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ. Εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2003. Τα τελευταία χρόνια υπηρετεί στο 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης. Ολοκλήρωσε το ΔΠΜΣ «Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση» με θέμα διπλωματικής εργασίας «Εφαρμογές της αφηγηματικής τυπολογίας του Gérard Genette σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής».

Την επιμόρφωση παρακολούθησαν δεκάδες εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.

Μπορείτε να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας την παρουσίαση της Αλίκης Τσεπραηλίδου με τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, πατώντας εδώ

Screenshot Τσεπραηλίδου

IMG 20220218 190212

Την Παρασκευή, 18 Φεβρουαρίου 2022 ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα με τα μέλη του στο καφέ Espresso World. Μέσα σε μια ιδιαίτερα ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα οι φιλόλογοι-μέλη του Συνδέσμου συγκεντρώθηκαν, αντάλλαξαν ευχές και συζήτησαν για τις προσεχείς δράσεις του Συνδέσμου. Τυχερός μεταξύ των μελών ήταν ο συνάδελφος και διευθυντής του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κοζάνης, κ. Γρηγόρης Κοντός.  Το φλουρί για τον τυχερό συνοδεύτηκε από τρία βιβλία, προσφορά του Συνδέσμου, και μια δωροεπιταγή 50 ευρώ, ευγενική προσφορά του φωτογραφείου PHOTO STUDIO ΜΠΑΜΠΗΣ (Λάζαρος Μανουσαρίδης).

Το Δ.Σ. ευχαριστεί τους συναδέλφους για τη συμμετοχή τους, η οποία είναι πάντα απαραίτητη για την εκπλήρωση των σκοπών του Συνδέσμου και υπόσχεται να καταβάλει κάθε προσπάθεια για την προώθηση των ζητημάτων που αφορούν στον κλάδο. Μην παραλείπετε να ενημερώνεστε από τα e-mail, που σας αποστέλλει ο Σύνδεσμος και να απευθύνεστε στον Σύνδεσμο για όποιο ζήτημα σας απασχολεί.

IMG 20220218 190314

IMG 20220218 190812

IMG 20220218 192614

Επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών

 

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης διοργάνωσε διαδικτυακή εκδήλωση τη Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου, με προσκεκλημένη την καθηγήτρια Αλεξάνδρα Κορωναίου, με θέμα: «Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών: μια διαρκής κατάθεση ψυχής».

Η κ. Κορωναίου, η οποία έχει εκδώσει, μεταξύ άλλων, το βιβλίο με τίτλο «Όταν η εργασία γίνεται ασθένεια. Το στρες των εκπαιδευτικών. Μια κοινωνιολογική μελέτη περίπτωσης» (εκδ. Πεδίο), μίλησε για το ζήτημα της επαγγελματικής εξουθένωσης και τις συνέπειές της στην ποιότητα ζωής των εκπαιδευτικών. Με βάση έρευνες, το επάγγελμα των εκπαιδευτικών ανήκει στα τρία περισσότερο στρεσογόνα επαγγέλματα. Οι συνεχείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ο μεγάλος όγκος γραφειοκρατικών υποχρεώσεων στο σχολικό πλαίσιο, η πίεση για την κάλυψη της ύλης, ο μεγάλος φόρτος εργασίας στο σπίτι, το μονομερές και συχνά απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό υλικό, η ανάρμοστη συμπεριφορά των μαθητών/τριών και η διαχείρισή της, η ανεπαρκής κατάρτιση στη διαχείριση κρίσεων, ο μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών στις τάξεις, οι μεγάλες ετερογενείς τάξεις με μαθητές/τριες διαφορετικών μαθησιακών και γλωσσικών ικανοτήτων, οι ανεπαρκείς πόροι υποστήριξης του σχολείου (σχολικές εγκαταστάσεις, τεχνολογικός εξοπλισμός), οι δυσχερείς εργασιακές συνθήκες (εργασία σε 3 ή 4 σχολεία), η σύγκρουση του επαγγελματικού και οικογενειακού ρόλου και οι πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που ευθύνονται για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών.

Μια σύντομη παρέμβαση πραγματοποίησε ο φιλόλογος Δημήτριος Τσομπανάκης, ο οποίος έχει εκπονήσει τη μεταπτυχιακή εργασία με θέμα «Επαγγελματική ταυτότητα και επαγγελματική εξουθένωση των φιλολόγων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Π. Ε. Κοζάνης» (Παν/μιο Δυτ. Μακεδονίας).

Η Αλεξάνδρα Κορωναίου σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συνέχισε με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Paris V, όπου και δίδαξε ως επιστημονική βοηθός (1982-1985). Επί σειρά ετών έχει διδάξει στο ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, καθώς και σε ποικίλα επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών (Μαράσλειο Διδασκαλείο, ΠΕΚ, ΕΑΠ, κ.ά.). Από το 2006 έως το 2016 δίδαξε στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και μέχρι πρόσφατα Κοσμητόρισσα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πάντειου Πανεπιστήμιου. Σήμερα διδάσκει «Κοινωνιολογία του ελεύθερου χρόνου και των μέσων μαζικής επικοινωνίας» στο Τμήμα Ψυχολογίας (Πάντειο). Tα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο πεδίο της κοινωνικοπολιτικής συμμετοχής της νεολαίας, στη ριζοσπαστικοποίηση των νέων, στην εργασία, την ανεργία, τον ελεύθερο χρόνο και τα μέσα ενημέρωσης. Επί σειρά ετών εργάστηκε στο Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας σε έρευνες και σεμινάρια και έχει μακρόχρονη εμπειρία ως επιστημονική υπεύθυνη στη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έχει συγγράψει βιβλία, μελέτες και άρθρα και έχει λάβει μέρος σε πολλές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές σχετικά με τα πεδία των επιστημονικών και ερευνητικών της ενδιαφερόντων. Έχει εκδώσει τα βιβλία «Νέοι και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης», Οδυσσέας (1992), «Κοινωνιολογία του Ελεύθερου Χρόνου», Νήσος (1996), «Εκπαιδεύοντας εκτός Σχολείου», Μεταίχμιο (2002), «Όταν η εργασία γίνεται ασθένεια. Το στρες των εκπαιδευτικών. Μια κοινωνιολογική μελέτη περίπτωσης»,  Πεδίο (2010).

Ο Δημήτριος Τσομπανάκης είναι φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής (ΕΑΠ και Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας).

Την εκδήλωση συντόνισε η Ελένη Γερούση, Δρ Φιλοσοφίας (ΑΠΘ).

 

Screenshot Κορωναίου 3

Screenshot Κορωναίου

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Γαλανός Πρόσκληση

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, ανταποκρινόμενος στην ανάγκη για ουσιαστική και διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, διοργάνωσε ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου και ώρα 6μ.μ., με προσκεκλημένο τον φιλόλογο Ανδρέα Γαλανό, με θέμα:

«Φέρνοντας τα πάνω… κάτω: θεωρία, παραδείγματα και εργαλεία για την εφαρμογή της ανεστραμμένης διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα»

Το επιμορφωτικό εργαστήριο παρακολούθησαν πάνω από 300 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα αλλά και από σχολεία του εξωτερικού. Ο Ανδρέας Γαλανός, με άμεσο, εύληπτο και διαδραστικό τρόπο, παρουσίασε σύντομα το θεωρητικό πλαίσιο του μοντέλου της ανεστραμμένης διδασκαλίας, καθώς και παραδείγματα πρακτικών εφαρμογών του σε διάφορα φιλολογικά μαθήματα (Ιστορία, Αρχαία, Λογοτεχνία, Έκθεση) σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Τέλος, έγινε αναφορά σε ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτό το πλαίσιο, με πρακτικές οδηγίες για τη δημιουργία κατάλληλου υλικού.

O Ανδρέας Γαλανός είναι φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές Νεοελληνικής Φιλολογίας στο ΑΠΘ, και υπηρετεί στο Γυμνάσιο Αδένδρου (νομός Θεσσαλονίκης). Έχει συνεργαστεί ως εξωτερικός συνεργάτης με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία πρωτότυπων διδακτικών σεναρίων για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας με ΤΠΕ (Πρωτέας). Επίσης, ήταν υπεύθυνος για το σκέλος της Λογοτεχνίας της χρονογραμμής «Ιστορία και Λογοτεχνία» του περιβάλλοντος Ψηφίδες. Υπήρξε μέλος της ομάδας εξωτερικών εμπειρογνωμόνων του ΙΕΠ που εκπόνησαν τον Φάκελο Υλικού για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ´ Λυκείου, μέλος της ομάδας εθελοντών εκπαιδευτικών που συνέβαλαν στον σχεδιασμό του MOOC «Μαθαίνουμε Ψηφιακά, Διδάσκουμε Ψηφιακά», το οποίο αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το European SchoolNet, καθώς και μέλος της ομάδας της Πολύτροπης Γλώσσας.

Πατώντας εδώ, μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο με τον κατάλογο των συνδέσμων και των ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να αξιοποιηθούν στην ανεστραμμένη διδασκαλία.

Πατώντας εδώ, μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο με τους συνδέσμους για τις ψηφιακές δραστηριότητες της ανεστραμμένης διδασκαλίας σε φιλολογικά μαθήματα.

Πατώντας εδώ, μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο με χρήσιμες οδηγίες για τα ψηφιακά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν.

Screenshot από Γαλανό

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, τιμώντας τον επετειακό εορτασμό των 200 χρόνων από την κήρυξη της Επανάστασης του 1821, διοργανώνει έναν κύκλο διαδικτυακών συζητήσεων με τίτλο «1821: Τοπικές και διεθνείς όψεις της Επανάστασης», υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, από τον Μάρτιο μέχρι και τον Μάιο του 2021.

Στην έβδομη ομιλία-συζήτηση, τη Δευτέρα 10 Μαΐου, στις 8 μ.μ. ο κ. Tudor Dinu, Τακτικός Καθηγητής Νεοελληνικών σπουδών του Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου, παρουσίασε το θέμα: «Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης και ο Tudor Vladimirescu, αντιμέτωποι στη Βλαχία το 1821».

Τον Φεβρουάριο του 1821, όταν ο Αλέξανδρος Υψηλάντης διάβαινε τον Προύθο, κηρύσσοντας την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα, στη Δυτική Βλαχία ο σλουτζιάρης Tudor Vladimirescu είχε ήδη αρχίσει ένα επαναστατικό κίνημα όχι τόσο με αντιοθωμανικό, όσο με κοινωνικό χαρακτήρα, και επομένως, με σαφή αντιφαναριώτικη χροιά, αφού οι Φαναριώτες εθεωρούντο οι πρωταίτιοι της ακραίας πενίας της μεγάλης μάζας του πληθυσμού. Και μάλιστα στο ξέσπασμα της εξέγερσης των Ρουμάνων είχαν συμβάλει και Φιλικοί του Υψηλάντη, ο οποίος καταλάβαινε με οξυδέρκεια ότι χωρίς τη συνδρομή του εγχώριου πληθυσμού η ελληνική επανάσταση δε θα μπορούσε ποτέ να πετύχει σε εδάφη όπου οι Έλληνες αποτελούσαν ολιγάριθμη μειονότητα. Και επίσης, συνειδητοποιούσε το γεγονός ότι μετά τη δημιουργία του αναμενόμενου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, οι Παραδουνάβιες Ηγεμονίες θα έπαυαν να διακυβερνούνται από Έλληνες, οπότε δε δίσταζε να έλθει σε αντιπαράθεση με εκείνους τους Φαναριώτες, οι οποίοι δεν φαίνονταν διατεθειμένοι να θυσιάσουν τα προνόμιά τους στο βωμό της πατρίδας. Όλες όμως οι διευθετήσεις για τη συνένωση των δυνάμεων των Φιλικών και των Βλάχων είχαν γίνει με την υπόσχεση της άμεσης άφιξης μιας μεγάλης στρατιωτικής ενίσχυσης από τη Ρωσία. Οπότε, όταν ο τσάρος καταδίκασε απερίφραστα τις ενέργειες του Υψηλάντη, ο Vladimirescu παραβίασε τους όρκους του και ήλθε σε επαφή με τους πασάδες στις παραδουνάβιες πόλεις, διαβεβαιώνοντας τους ότι το δικό του κίνημα δεν ήταν αντιοθωμανικό, αλλά καθαρά κοινωνικό. Τοιουτοτρόπως, η σύγκρουση μεταξύ του Υψηλάντη και του Vladimirescu έγινε αναπόφευκτη. Στην παρούσα διάλεξη θα εγκύψουμε στον τρόπο με τον οποίο αυτή διεξήχθη στο Βουκουρέστι και στις συνέπειες που είχε για τον πληθυσμό της βλάχικης πρωτεύουσας.

Την ομιλία-συζήτηση συντόνισε ο κ. Μιχάλης Παππάς, Φιλόλογος και Λέκτορας του Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

Την εκδήλωση χαιρέτισε η Διευθύνουσα το Προξενικό Γραφείο (Πρόξενος), κ. Πελαγία Γκούντρα.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο της εκδήλωσης στο YouTube κανάλι του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης, πατώντας εδώ.
Απρ 21
24
Κάτω από (Ευχές) από στις 24-04-2021