Μετάβαση στο Δημοτικό

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού μας για την μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο σήμερα το θέμα μας ήταν η προετοιμασία της επίσκεψης μας σε αυτό.

Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι με τον μικρό λύκο που ήθελε να μάθει γράμματα και είπε ένα αθώο ψεματάκι ώστε να τον δεκτούν στο σχολείο των προβάτων καθώς στο δάσος δεν είχε σχολείο. Ο μικρός μας φίλος προκειμένου να πάει σχολείο έκανε πολλές θυσίες!!!

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το δικό μας Δημοτικό Σχολείο και καταγράψαμε τι πιστεύουμε και τι θέλουμε να μάθουμε. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ακούσει τόσα πολλά και μπερδευτήκαμε σαν τον Φρου – Φρου!!!

Τελικά ζωγραφίσαμε και η δασκάλα μας έφτιαξε ένα βίντεο για να το δουν οι δασκάλες του Δημοτικού οι οποίες θα μας υποδεκτούν την Τετάρτη και ελπίζουμε να μας λυθούν όλες οι απορίες!! Ως τότε έχουμε καιρό να απολαύσουμε τις τελευταίες μέρες στο νηπιαγωγείο μας!!

Έχω μια κολοκυθιά … με μεγάλους αριθμούς!!!

Η κολοκυθιά μας άνθισε και σύντομα θα δούμε τα πρώτα κολοκυθάκια!!!

κολοκυθι

Από τον σπόρο στον ανθό!!

Παρατηρούσαμε βήμα – βήμα την εξέλιξη και καθημερινά φροντίζαμε για το πότισμά της!!

20240524 104306

Και τώρα αναμένουμε τους καρπούς της!!! Κι όσο θα περιμένουμε ας παίξουμε την κολοκυθιά! Κρατάμε όλοι από ένα κολοκύθι που πάνω έχει τον αριθμό που μας αντιστοιχεί. Διαβάζουμε όλους τους αριθμούς και το παιχνίδι ξεκινά!

1000015466

Παραδοσιακό λαϊκό παιχνίδι!!

Περιμένοντας τα έντομα να γονιμοποιήσουν τους ανθούς συνεχίζουμε να εφευρίσκουμε παιχνίδια για …την καλιέργεια και των αριθμών!!!

1000015390

Μπίγκο με παρσχαλίτσες

Κάθε ομάδα έχει το ταμπλό της με τους αριθμούς. Με την σειρά σηκώνουμε μια κάρτα όπου εικονίζεται μια πασχαλίτσα. Μετράμε τις βούλες της και καλύπτουμε τον αντίστοιχο αριθμό!!

Και να που έφτασαν και οι μέλισσες!! Τις ξυπνάμε με την μυγοσκωτόστρα για να πάνε τα λουλούδια!!

20240520 113757

Ποιος θα εντοπίσει την μέλισσα με τον αριθμό 9;

Και να φανταστείτε … ακόμα και ελέφαντες μας επισκέφτηκαν!!!

20240521 114058

Μπήκαν στη σειρά και εμείς έπρεπε να βρούμε τον προηγούμενο και επόμενο αριθμό!!

Θα έμαθαν ότι στον κήπο μας έχουμε και πατάτες. Άνθισαν και αυτές!!!

πατατα

Από την πατάτα στην πατατιά!!

Και καθώς περιμένουμε και τους καρπούς της πατατιάς μας απολαμβάνουμε τους καρπούς των προσπάθειών μας και στους αριθμούς!!

VOICE (Voicing children Opportunities Interaction Collective decision making Education)

….. από τον ιστότοπο του προγράμματος  για εκπαιδευτικούς και γονείς!!

 

Το πρόγραμμα «Ευκαιρίες για την ανάδειξη της φωνής των παιδιών, την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση» με τον συνοπτικό τίτλο VOICE (Voicing children Opportunities Interaction Collective decision making Education) αποτελεί ένα πρόγραμμα διάχυσης της επιστημονικής γνώσης σχετικά με την αναγκαιότητα και τις στρατηγικές ενίσχυσης συμμετοχικών, διαλογικών και συνεργατικών πρακτικών στην εκπαίδευση και στην ανατροφή των μικρών παιδιών. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς μέσα από τη δημιουργία ειδικά σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού και σχετικές δράσεις διάχυσης της γνώσης σε συνεργασία με έξι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης).

 

Παντομίμα on line!!

Συναντηθήκαμε για δεύτερη φορά με τους διαδικτυακούς μας φίλους στο πλαίσιο του προγράμματος “I am here, I can do”!!

2nd st meeting

Παίξαμε παντομίμα όλοι μαζί τις δραστηριότητες που μπορούμε πλέον να κάνουμε μόνοι μας!!!

Το σχολείο μας δημιουργήσε ψηφιακό υλικό το οποίο λειτούργησε βοηθητικά στην συνάντηση!!

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον τροχό ή το βίντεο και από το σπίτι μας και να διασκεδάσουμε μαζί με την οικογένειά μας!!!

Σαπούνι για τα χεράκια μας … απ’ τα χεράκια μας!!!

Το διαδίκτυο μας δίνει την ευκαιρία να συμμετέχουμε σε κοινότητες μάθησης με σκοπό την συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών ώστε το εκπαιδευτικό μας έργο να εμπλουτίζεται και να εξελίσσεται.

Μια νέα κοινότητα ξεκινήσαμε να παρακολουθούμε με εξειδίκευση στις επιστήμες και πιο συγκεκριμένα στην πρωώθηση της εκπαίδευσης STEM… και με μεγάλη χαρά καταθέτουμε την πρώτη στοχευμένη δράση μας!!!

 

 

Οι λαγοί καλούν σε γλέντι…

Παράλληλα με την θεματική του Πάσχα εξασκούμαστε στη δημιουργική χρήση των υλικών επαναλαμβάνοντας σχήματα και τεχνικές!!

 

438059354 7158602994238226 2049241844043452985 n

Αξιοποιούμε τα ρολά ως εργαλείο τυπώματος: η βάση τους έχει σχήμα κύκλου … αν όμως παραμορφωθεί γίνεται οβάλ!!

Τύπωνουμε 2 κύκλους και 2 οβάλ κι έτοιμοι οι λαγοί μας! Ολοκληρώνουμε το έργο μας ζωγραφίζοντας με μαρκαδόρους το περιβάλλον, την τροφή τους κι ότι άλλο θέλουμε. Στο τέλος γράφουμε μόνοι μας το όνομά τους ή σχεδόν μόνοι μας … οι φίλοι είναι για να βοηθούν!!

 

λαγος τυπωμα

Και ξέρετε δεν μας βοηθούν μόνο οι συμμαθητές μας αλλά και τα ζωάκια από το αλφαβητάρι μας. Το λιχούδικο λιοντάρι για παράδειγμα μας θυμίζει αμέσως από πιο γράμμα ξεκινάει ο λαγός!!

2YrXpmlXdkpvY1

Από τα ποιήματα της Παυλίνας Παμπούδη , Με το Α και το Β, εκδόσεις Κέδρος

Καλή συνέχεια!!

 

Σαπούνι … από τα χεράκια μας!!!

Στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος “I am here, I am do” φτιάξαμε σαπούνι για τα χεράκια μας … από τα χεράκια μας!!!

Όλα ξεκίνησαν μια μέρα που στη θέση του υγρού κρεμοσάπουνου βρήκαμε ένα πιατάκια με χρωματιστά αντικείμενα!!

20240411 111824

Σαπούνια με γλυκερίνη

Κι εδώ ξεκινάνε οι προβληματισμοί μας… τι είναι αυτά τα αντικείμενα; …

Τα παρατηρήσαμε καλά καλά και αναρωτηθήκαμε: Είναι μπισκότα; Έχουν το ίδιο σχήμα αλλά σίγουρα δεν είναι μπισκότα…

Τα μυρίσαμε όλοι με σειρά κι αναρωτηθήκαμε: Είναι λουλούδια; Έχουν το ίδιο άρωμα αλλά σίγουρα δεν είναι …

Τα πιάσαμε χέρι με χέρι … και το βρήκαμε!! Είναι Σαπούνια …

…και κάπως έτσι πήραμε την απόφαση να φτιάξουμε τα δικά μας σαπούνια!!!!

Στην διάρκεια της παρασκευής του σαπουνιού προέκυψαν και άλλες δραστηριότητες.

Μοιράσαμε τα σαπούνια σε όλους. Από 2 στον καθένα μας. Τα βάλαμε σε σακουλάκια και ξαναγράψαμε τα υλικά και τα σκεύη που χρειαστήκαμε στον πίνακα και ατομικά ο καθένας μας να αντέγραφε σε ένα φύλλο εργασίας γι να ενημερώσουμε και τους γονείς μας!!

20240422 095737

Στο φύλλο εργασίας η δασκάλα μας έγραψε τα βήματα για την εκτέλεση της συνταγής!

φε

Στη συνέχεια απομονώσαμε τον τίτλο της συνταγής και παίξαμε λίγο με τις λέξεις!!!

20240422 114400 20240422 114416

Και συνεχίσαμε με το στριμμένο το σκουλήκι που έπλενε ένα σαλιγκάρι με σαπούνι και σφουγγάρι!!!

depositphotos 26404541 stock illustration animal alphabet h

Σ σ ς … όπως σκουλήκι με κλικ στην εικόνα μπορείτε να βρείτε πολλές ιδέες και δραστηριότητες για το γράμμα

Και για να μην αφήσουμε παραπονεμένα τα μαθηματικά αντιστοιχήσαμε ένα “εργαλείο” για σαπουνόφουσκες με ένα ποτηράκι με σαπουνάδα. Σε κάποιες ομάδες περίσσευαν ποτηράκια σε κάποιες εργαλεία.. (Το δε εργαλείο σαν κατασκευή θα μπορούσε να είναι μια δραστηριότητα μηχανικής αλλά δεν είχαμε χρόνο και τα έφτιαξε μόνη της η κυρία μας)

20240422 11140220240422 11140720240422 111415

Για το τέλος αφήσαμε το καλύτερο … παιχνίδι με σαπουνόφουσκες!!!!

20240422 154717

Κι όλα είναι έτοιμα σε συσκευασία για το σπίτι …. γιατί είμαστε επαγγελματίες!!! Να μας προτιμήσετε!!!

20240422 104900

Καλό απόγευμα!!!

“Το μαγικό φίλτρο της ΦΙΛΙΑΣ”

Την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου την γιορτάσαμε δημιουργώντας, γράφοντας και εικονογραφώντας … και με χαρά παρουσιάζουμε το δικό μας παραμύθι!!!!!!!!!!

Τα παραμύθια λέει η κυρία μας έχουν μια εσωτερική δομή και κάποιους κανόνες που μας γοητεύουν και μας οδηγούν να δημιουργούμε και εμείς!!! Άμα θέλετε να μάθετε περισσότερο αναζητείστε την τράπουλα του Προπ … αλλά δεν σας το προτείνουμε …

 

Χωρίς τίτλο

Ψηφιακή εφαρμογή με παραμυθοκάρτες με κλικ στην εικόνα. 

Φτιάξε ένα παραμύθι

Πηγή εικόνων με κλικ εδώ! Τέλος στο εμπόριο κυκλοφορούν παιχνίδια με κάρτες βασισμένες την θεωρία του Προπ

Σας προτείνουμε να μας διαβάζετε παραμύθια καθημερινά … κι εμείς θα βρούμε τον τρόπο να δημιουργήσουμε ξανά!!

 

Πρωινές ρουτίνες … με αυτονομία και εγκυρότητα!!

Οι ρουτίνες, σύμφωνα με το αναλυτικό μας, είναι κάποιες δραστηριότητες που επαναλαμβάνονται καθημερινά και βοηθούν στην εξέλιξη του προγράμματος με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο. Άλλες φορές είναι μικρά τραγούδια κι άλλες φορές μια σειρά από δράσεις.

Στο πλαίσιο του προγράμματος I am here, I can do, σας παρουσιάζουμε τις ρουτίνες με την συμπλήρωση της ημερομηνίας και του πίνακα καιρού!!