Η αξιοποίηση του “Δεν ξανακάνω μπάνιο ποτέ!” του Πέτρου Χατζόπουλου σε εικόνες του Χρήστου Δήμου των εκδόσεων Πατάκη αποτελεί την έναρξη της ενασχόλησής μας με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Μιλώντας για το σώμα μας” (Γ’ τάξη, σχ. έτος 2024-25) στην ενότητα “ΕΥ ΖΗΝ”, υποενότητα “Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση”. Ο Γιαννάκης του βιβλίου μισεί το να κάνει μπάνιο. Οι γονείς του προσπαθούν να τον πείσουν με κάθε τρόπο ώσπου κάποια στιγμή αλλάζουν τακτική και του ανακοινώνουν ότι μπορεί να κάνει μπάνιο όποτε θέλει. Παρόλο που η απόφασή του είναι να μην ξανακάνει μπάνιο ποτέ, σύντομα ανακαλύπτει τις συνέπειες της απόφασής του.
Επιχειρώντας να εξηγήσουμε στα παιδιά τους βασικούς λόγους που χρειάζεται να διατηρούμε το σώμα μας καθαρό, οργανώθηκε η παρακάτω δράση.
Πορεία Διδασκαλίας
- Μοιράζουμε τα παιδιά σε ομάδες και δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα απόσπασμα του βιβλίου και το κατάλληλο συνοδευτικό εργαλείο (βαμβάκι, μανταλάκι, μάσκα χειρουργική, μάσκα θαλάσσης και αναπνευστήρα). Ζητάμε από τα παιδιά να μελετήσουν το κείμενο, να αναθέσουν ρόλους και οργανώσουν μια μικρή αναπαράσταση των όσων λέει το κείμενο.
- Ξεκινάμε τη μεγαλόφωνη ανάγνωση και όταν συναντάμε τα κείμενα των ομάδων, τις καλούμε για να το ζωντανέψουν στην “σκηνή μας”.
- Ολοκληρώνουμε την ανάγνωση που ακολουθείται από διάλογο πάνω στο ζήτημα της ατομικής καθαριότητας.
- Μοιράζουμε κάρτες με κάποιες από τις εικόνες του βιβλίου και ζητάμε από τις ομάδες να τις βάλουν στη σωστή χρονική σειρά, σύμφωνα με την ιστορία του βιβλίου.
- Στο φύλλο εργασίας που έχουμε μοιράσει, η δραστηριότητα 3 έχει ένα πινακάκι με δυο στήλες. Η κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι 2 φορές. Με την πρώτη κυκλώνει την “συνθήκη περίπτωσης” που της έτυχε ενώ με τη δεύτερη κυκλώνει το “εργαλείο βοήθειας”. Έπειτα καλούνται να σκεφτούν πώς θα αξιοποιούσαν το εργαλείο προκειμένου να προφυλαχθούν από κάποια άσχημη μυρωδιά κάποιου φίλου, σε μια προσπάθεια να μην τον προσβάλλουν.
- Ακολουθεί μελέτη μια αφίσας για την ατομική υγιεινή. Αφού η αφίσα είναι στα αγγλικά, προτρέπουμε τα παιδιά να σκεφτούν τι λέει, παρατηρώντας και τις εικόνες. Φυσικά, οι εκπαιδευτικοί μεταφράζουμε και εξηγούμε σε κάθε περίπτωση.
- Στο τέλος παίζουμε ένα διαδικτυακό κουίζ για να επαναλάβουμε όσα μάθαμε και να αξιολογήσουμε τον βαθμό κατάκτησης της νέας πληροφορίας.
Το φύλλο εργασίας εδώ:
Φωτογραφικό υλικό της δράσης εδώ:
(θα αναρτηθεί σύντομα)