Το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Εγώ κι εσύ μαζί” της θεματικής “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” στην υποθεματική “Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα” (Γ΄ τάξη , 2024 – 25).
Έπειτα από τη γνωριμία μας με τη ΔΕΠΥ και τον Αυτισμό, ήρθε η ώρα να εξηγήσουμε στα παιδιά πως κάθε ασθένεια δεν είναι πάντα φανερή και πως, ακόμη κι αν είναι σύνθετη, μπορεί να είναι διαχειρίσιμη και να αποτελεί κομμάτι της ζωής μας. Η 14η Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Μέρα Ενημέρωσης για τον Παιδικό Διαβήτη, μια πάθηση που πολύ λίγα παιδιά γνωρίζουν κι αυτό γιατί συνήθως είναι τα ίδια πάσχοντες ή έχουν παιδιά στο φιλικό τους περιβάλλον που είναι πάσχοντες.
Ωστόσο η πάθηση είναι σχετικά συχνή και μπορεί να αποβεί επικίνδυνη αν δεν υπάρξει έγκαιρη και σωστή αντιμετώπιση. Η δράση μας, λοιπόν, στοχεύει στη γνωριμία με τα σημάδια της ασθένειας ώστε να τα αναγνωρίζουμε ευκολότερα.
Πορεία Διδασκαλίας
1. Αξιοποιούμε ένα κείμενο που έγραψα συγκεκριμένα για την μέρα αυτή και το συμπλήρωσα με εικόνες που δημιούργησα από AI εφαρμογές. Σχηματίζουμε με τις καρέκλες των παιδιών έναν κύκλο στο κέντρο της τάξης. στη μέση του υπάρχει ένα στεφάνι γυμναστικής και ένα κλειστό κουτί.
2. Με την ανάγνωση της ιστορίας, ανοίγουμε το κουτί και τοποθετούμε τις κάρτες που έχει μέσα, γύρω από το στεφάνι έτσι που να δείχνουν τον κύκλο των πρώτων σημαδιών της ασθένειας.
3. Αφιερώνουμε χρόνο στο να εξηγήσουμε στα παιδιά με απλά λόγια γιατί εκδηλώνεται ο παιδικός διαβήτης, τι στάδια έχει και πώς αντιμετωπίζεται. Δείχνουμε και ανάλογο εποπτικό υλικό.
4. Ολοκληρώνουμε την ανάγνωση του βιβλίου, μιλώντας για τα όλα τα πρόσωπα που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί που πάσχει και μελετάμε τους τρόπους που μπορούνε να το κάνουν αυτό.
5. Παρακολουθούμε βίντεο με παιδιά που μιλάνε για τη ζωή τους με την ασθένεια και λύνουμε όποιες απορίες έχουμε.
6. Ακούμε το τραγούδι της Μελίνας Ασλανίδου “Ζω τη ζωή” που είναι αφιερωμένο στην έρευνα για το Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 (δλδ παιδικός διαβήτης).
7. Ολοκληρώνουμε τη δράση με εικαστικές δημιουργίες.
Υ.Γ. Ελπίζω σε επόμενο χρόνο να μπορέσω να είμαι πιο αναλυτική ως προς τις λεπτομέρειες της δράσης.
Βοηθητικό υλικό:
Φωτογραφικό υλικό της δράσης εδώ: