ΕΥ ΖΗΝ – Τα συναισθήματά μου/σου/του… όλων!

Συναισθήματα

Εδώ παρουσιάζεται ένα εργαστήριο δεξιοτήτων που ανήκει στη θεματική “Ευ ζην”, στην υποενότητα “Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη”. πραγματοποιήθηκε σε παιδιά Β’ δημοτικού, αλλά θα μπορούσε εύκολα να προσαρμοστεί και σε άλλες ηλικιακές ομάδες. Ασχοληθήκαμε με την αναγνώριση και κατανόηση των συναισθημάτων μας, τρόπου διαχείρισής του και ως προς τον εαυτό μας αλλά και όσον αφορά τα συναισθήματα των άλλων. μιλήσαμε για τα σημεία του σώματος όπου τα αγγίγματα πρέπει να αποφεύγονται αλλά και για το πώς να λέμε όχι σε ανάλογες περιπτώσεις.

Στο τέλος αναγνωρίσαμε τα ξεχωριστά γνωρίσματα του καθενός μας και διαπιστώσαμε ότι αυτά μας κάνουν μοναδικούς ενώ διαπιστώσαμε ότι παρά τις διαφορές μας, μπορούμε να έχουμε αισθήματα συμπάθειας και ευγένειας μεταξύ μας. Στο τέλος του εργαστηρίου αναφέρθηκε ότι όσα γνωρίσαμε σε αυτό θέλουν συνεχή πρακτική και εξάσκηση για να τα επιτύχουμε, οπότε τα μηνύματα του εργαστηρίου θα μας ακολουθούν και τον υπόλοιπο χρόνο.

Το αρχικό σχέδιο εργασίας μπορείτε να το βρείτε στο Τα συναισθήματά μου/σου/του… όλων!

1ο εργαστήριο: Μπαφ το μπαλόνι 2 δ.ώ.

Η δράση αυτή αποτέλεσε την εισαγωγική δραστηριότητα για το Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Τα συναισθήματά μου/σου/του… όλων!» αλλά και μια αφορμή για τις εκπαιδευτικούς του τμήματος να ανιχνεύσουν τόσο το γνωστικό επίπεδο των παιδιών όσο και τη συναισθηματική τους ωριμότητα. Μια και έλαβε χώρα στις αρχές της σχολικής χρονιάς (β’ τάξη, 2023-24), έδωσε την ευκαιρία στην ομάδα της σχολικής τάξης να γνωριστεί καλύτερα μέσα από κοινές εμπειρίες.

Δείτε περισσότερα εδώ.

2ο εργαστήριο: Τα συναισθήματα ρέουν και αλλάζουν όπως… το ποτάμι 2 δ.ώ.

Το να μιλήσουμε για τα συναισθήματά μας βοηθάει την ομάδα μας να έρθει πιο κοντά. Αυτός είναι λοιπόν ο καλύτερός τρόπος για να γνωριστούμε στο ξεκίνημα αυτής της χρονιάς. Όσο πιο μικρά είναι τα παιδιά, τόσο πιο εύκολα κατανοούν την εικονογράφηση και τις αλληγορίες του κειμένου και αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που επιλέχτηκε αυτό το βιβλίο.

Δείτε περισσότερα εδώ.

3ο εργαστήριο: Το κουνελάκι άκουγε 2 δ.ώ.

Αυτή τη μέρα στην τάξη μας έκαναν παρέλαση πολλά πολλά ζώα! Κότα ήρθε, αρκούδα πέρασε, ελεφαντάκι, στρουθοκάμηλος ως και ύαινα. Στο βιβλίο ο Άλκης είναι αναστατωμένος γιατί χάλασε το πυργάκι που με τόσο κόπο έστηνε. Έπειτα από κάθε απέλπιδα προσπάθεια των υπολοίπων ζώων να τον βοηθήσουν, εμφανίζεται ένα στοργικό κουνελάκι που δεν κάνει τίποτα αλλά κάνει το πιο σημαντικό απ’ όλα: ακούει!

Δείτε περισσότερα εδώ.

4ο & 5ο εργαστήριο: Να σε κάνω μια αγκαλιά 2×2 δ.ώ.

Με τη χρήση του ομώνυμου βιβλίου της Φρόσσως Φωτεινάκη, μιλήσαμε για το σώμα μας και για τα όρια που θέτουμε εμείς αλλά και τα όρια των άλλων που πρέπει να σεβόμαστε. Επιπλέον σκεφτήκαμε και σημειώσαμε τα άτομα εμπιστοσύνης μας, αυτά που πρόκειται να μιλήσουμε όταν κάτι πάει στραβά. Σχηματίστηκαν αφίσες και αναρτήθηκαν σε χώρους του σχολείου.

Δείτε περισσότερα εδώ.

6ο εργαστήριο: Τα φτερά του Νόρμαν 2 δ.ώ.

Σε αυτή τη δράση χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο του Tom Percival «Τα φτερά του Νόρμαν» από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Σκοπός της δράσης ήταν να αντιληφθούμε όλοι τα στοιχεία του εαυτού μας που μας κάνουν ξεχωριστούς και μοναδικούς, να διαπιστώσουμε ότι είναι ανούσιο και επιβλαβές να τα κρύβουμε αλλά και να κατανοήσουμε πως τα χαρακτηριστικά του καθενός μας είναι αυτά που κάνουν την κοινωνία μας πιο μοναδική και αξιόλογη.

Δείτε περισσότερα εδώ.

7ο εργαστήριο: Το κάτι άλλο 2 δ.ώ.

Σε αυτή τη δράση αξιοποιούμε το βιβλίο “Το Κάτι Άλλο” της Κάθριν Κέιν σε εικόνες του Κρις Ρίντελ. Πρόκειται για το τελευταίο κομμάτι από το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Τα συναισθήματά μου/σου/του… όλων” που αφορά τη θεματική της Ψυχικής Υγείας.

Το βιβλίο μέσα από μεστό κείμενο και πλούσια στοιχεία στην εικονογράφηση ξεδιπλώνει μπροστά μας πολλές θεματικές της ψυχικής υγείας όπως η διαφοροποίηση, η περιθωριοποίηση, η επαφή με το άγνωστο, η αποδοχή, η συμπερίληψη και η συναίσθηση. Το βασικότερο μήνυμα που εκμεταλλευόμαστε εμείς εδώ είναι πως η διαφορετικότητα του καθενός μας όχι μόνο δε θα πρέπει να στέκεται εμπόδιο στην επικοινωνία μας αλλά μπορεί να λειτουργεί ως εργαλείο για να έρθουμε πιο κοντά.

Δείτε περισσότερα εδώ.

 

Αξιολόγηση του εργαστηρίου:

Οι στόχοι που τέθηκαν στο εργαστήριο θεωρούνται επιτυχείς. Τα παιδιά είχαν μια πρώτη επαφή με τις έννοιες του εργαστηρίου και έγινε ξεκάθαρο πως η εφαρμογή τους πρέπει να είναι διαρκής όπως και η εξάσκηση των πρακτικών που μάθαμε. θετικό ήταν επίσης ότι το εργαστήριο ήταν το πρώτο της σχολικής μας χρονιάς, καθώς έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να συνδεθούν και η τάξη να έρθει “πιο κοντά”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *