Φ.Ε.: Ερωτόκριτος (2 δ.ώ.)

331076060 648261640404360 85146821618968191 nΣτον Άγιο Βαλεντίνο δεν πιστεύω και πολύ. Στην αγάπη όμως άπειρα. Άλλωστε έχει επανειλημμένως αποδείξει πως και βουνά ακόμη μπορεί να τα κινήσει. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για αγάπη λοιπόν, μπορούμε να το κάνουμε μέσα από μια ιστορία της λαϊκής μας παράδοσης της οποίας η αξία παραμένει αναλλοίωτη στους αιώνες. Ο λόγος για τον Ερωτόκριτο, το έμμετρο μυθιστόρημα της κρητικής μας παράδοσης, που γράφτηκε πέντε και πλέον αιώνες πριν αλλά τα λόγια του και η μελωδική του ποίηση μπορούν ακόμη να ριγήσουν τις καρδιές μας.

Ορμώμενοι, λοιπόν, από τη μέρα της αγάπης, φέρνουμε στην τάξη το βιβλίο των Κατερίνα Μαυρίκη και Ιωάννα – Κυρίτση Τζιώτη σε εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή, εκδόσεις Διάπλαση.

Πορεία διδασκαλίας:

  1. Μιλάμε λίγο για την ημέρα της αγάπης (13 & 14 Φλεβάρη ή κάθε μέρα…!). Μπορούμε να ρωτήσουμε τα παιδιά τι σημαίνει η αγάπη γι’ αυτά. Εξηγούμε ότι θα διαβάσουμε μια ιστορία αγάπης που ακόμη και μετά από 500 χρόνια το άκουσμά της έχει την ίδια δύναμη.
  2. Αναφέρουμε εν συντομία την ιστορία του κρητικού έπους, τον «δημιουργό» της καθώς και κάποια ιστορικά στοιχεία που βοηθάνε τα παιδιά να τοποθετήσουν την ιστορία στο χρονικό της πλαίσιο.
  3. Παρουσιάζουμε το βιβλίο αναφέροντας τους δημιουργούς του, εξηγώντας πως πρόκειται για διασκευή αλλά διατηρεί έμμετρο στίχο.
  4. Η ανάγνωση του κειμένου γίνεται από τ@ν εκπαιδευτικό έχοντας στραμμένο το βιβλίο προς τα παιδιά ώστε να βλέπουν την εικονογράφηση. Πιθανόν να χρειαστεί να γίνουν παύσεις ώστε να εξηγηθούν κάποια σημεία του κειμένου για να είναι περισσότερο κατανοητή η ιστορία.
  5. Με το πέρας της ανάγνωσης κουβεντιάζουμε για τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις που μας άφησε η ιστορία. Έπειτα αναφέρουμε πως μπορούμε να ακούσουμε μελοποιημένο ένα τμήμα του αρχικού κειμένου. Επειδή το απόσπασμα έχει ιδιώματα, αφιερώνουμε λίγο χρόνο στο να εξηγήσουμε το κείμενο και σε ποια σκηνή αναφέρεται και στην συνέχεια το ακούμε.

  1. Αφού έχουμε ακούσει μια τόσο όμορφα δοσμένη ιστορία αγάπης, αναφέρουμε πως είναι η ώρα να σημειώσει κάθε παιδί τι σημαίνει γι’ αυτό η αγάπη. Το φύλλο εργασίας που μοιράζουμε είναι από τα thrania.com και μπορείτε να το βρείτε στη σελίδα της εδώ.
  2. Αφιερώνουμε λίγο χρόνο ώστε τα παιδιά να σημειώσουν στο εσωτερικό του φύλλου εργασίας τι είναι για αυτά η αγάπη. Δεχόμαστε οποιαδήποτε παραδείγματα αγάπης όπως μητρική, πατρική, αδερφική, ανάμεσα σε φίλους, ανάμεσα σε συντρόφους. Έτσι δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία έκφρασης. Όταν έχουν ολοκληρώσει, ακούμε από όποιον/α θέλει τι έχει σημειώσει.
  3. Έπειτα δίνουμε επιπλέον χρόνο ώστε να φτιάξουν ένα δικό τους στιχάκι για την αγάπη και αν κάποιο θέλει να μας το διαβάσει, το ακούμε. Την κάρτα που έχουν δημιουργήσει μπορούν να την διακοσμήσουν και να την χαρίσουν αν θέλουν.
  4. Επαναλαμβάνουμε το αρχικό μας ερώτημα, τι σημαίνει αγάπη γι’ αυτά, ώστε να διαπιστώσουμε αν θα έχουμε περισσότερες ή πιο συγκεκριμενοποιημένες απαντήσεις.

Σημειώσεις: Κάποια παιδιά ένιωσαν δισταγμό να μιλήσουν για την αγάπη στην αρχή της δράσης. Μάλλον έχουμε ακόμη δισταγμό ως κοινωνία στο να την εκφράζουμε. Μόλις όμως μπήκαν στην ουσία της ιστορίας και συναισθάνθηκαν τους ήρωές της, άρχισαν να νιώθουν πιο ελεύθερα ώστε να εκφραστούν τα ίδια.

Μέχρι το τέλος της δράσης, ακόμη και τα πιο κλειστά παιδιά μπόρεσαν να σημειώσουν μια στιγμή όπου ένιωσαν ότι τα αγαπούν.


Μετάβαση στο sway.office.com.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *