Φ.Ε. Μπαφ το μπαλόνι (4 δ.ώ.)

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς (2021-22) αποφάσισα να «χαιρετήσω» τα παιδιά της τάξης μου, που έφευγαν για το γυμνάσιο, χρησιμοποιώντας ένα βιβλίο που μιλάει για όλες αυτές τις αλλαγές που έρχονται στη ζωή μας αλλά και την στάση που μπορούμε να υιοθετήσουμε για να τις αντιμετωπίσουμε. Το βιβλίο είναι δικό μου, Ζώνκε Πωλίνα, και έχει τίτλο «Μπαφ το μπαλόνι» σε εικονογράφηση της Λυδίας Χατζημάρκου.

Με τη βοήθεια προβολικού συστήματος, προβάλλουμε το βιβλίο στα παιδιά ώστε να μπορούν όλοι να παρακολουθούν.  Τα παιδιά λειτουργούν ομαδοσυνεργατικά αλλά και στην ολομέλεια. Επιπλέον, για την επεξεργασία του βιβλίου χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα εργασίας που μπορείτε να βρείτε στο παρακάτω εργαλείο thinklink.

  1. Το βιβλίο διαβάστηκε σταδιακά και κάθε στάση έδινε στα παιδιά την αφορμή να κάνουν μια δραστηριότητα. Στην πρώτη στάση παρατηρούμε τους περιορισμούς που θέτει η οικογένεια στον Μπαφ ώστε να τον κρατήσει ασφαλή. Τα παιδιά κλήθηκαν να ταυτιστούν με τον ήρωα και να σημειώσουν κανόνες που ισχύουν στο δικό τους οικογενειακό περιβάλλον.
  2. Στη δεύτερη δραστηριότητα εκμεταλλευτήκαμε ένα από τα πρόσωπα της ιστορίας για να συμμετέχουμε σε ένα γλωσσικό παιχνίδι. Όποια ομάδα έβρισκε, σε συγκεκριμένο χρόνο, τις περισσότερες λέξεις που ξεκινάνε από «π+φωνήεν» θα κέρδιζε. Η ανάγνωση των λέξεων ήταν πολύ διασκεδαστική καθώς μπροστά από αυτές έπρεπε να βάζουν το πρόθεμα «πα» (όπως ο χαρακτήρας του βιβλίου, γεγονός που οδήγησε σε δημιουργία γλωσσοδετών.
  3. Στη τρίτη στάση μας επεξεργαστήκαμε την επιθυμία του Μπαφ να δει στα πρόσωπα των ανθρώπων όσα συναισθήματα διάβαζε στα σχολικά του βιβλία. Μιλήσαμε για το αν εμείς έχουμε τη δυνατότητα να τα αναγνωρίσουμε όλα. Συμπληρώνοντας την τρίτη δραστηριότητα έπρεπε να αναγνωρίσουμε το συναίσθημα που μας παρουσίαζαν κάποια μπαλόνια και να σημειώσουμε πότε εμείς νιώθουμε έτσι. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κουβεντιάσουν στις ομάδες τους αλλά και στην ολομέλεια για τα συναισθήματα που τους προέτρεπε η εργασία αλλά και να αναγνωρίσουν τις διαφορετικές συνθήκες που μπορεί να τα προκαλούν.
  4. Αφού ολοκληρώθηκε η ανάγνωση του βιβλίου, ακολούθησε συζήτηση για τη στάση του Μπαφ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, για το αν εκπλήρωσε τον σκοπό του αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο το πέτυχε αυτό.
  5. Στο τέλος τα παιδιά κλήθηκαν να σημειώσουν τα δικά τους όνειρα για το μέλλον που έχουν μπροστά τους. Οπτικοποιώντας τα και κοινοποιώντας τα με την υπόλοιπη τάξη, τα παιδιά βίωσαν μια ένωση σε μια στιγμή που ένιωθαν πως θα χωριστούν, αφού επρόκειτο να ακολουθήσει άλλη σχολική βαθμίδα.
  6. Στο τέλος, κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του χάρτινο Μπαφ για να τον πάρει μαζί του, εκπληρώνοντας έτσι την επιθυμία του πρωταγωνιστή, να βρίσκεται ανάμεσα σε παιδικές φατσούλες.

Σε μια χρονική στιγμή – τέλη σχολικής χρονιάς, αρχές καλοκαιριού – που τα παιδιά έχουν τον νου τους στα ταξίδια και τις δροσερές θάλασσες, η χρήση παραμυθιών για ωραιοποίηση της απασχόλησής τους στην τάξη, λειτουργεί ενισχυτικά και κρατά τα παιδιά ενεργητικά και προσηλωμένα. Αφήστε που το διασκεδάσαμε κιόλας!

Βρείτε τα φύλλα εργασίας αλλά και άλλες δραστηριότητες και ιδέες εδώ:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *