Φ.Ε.: Το θαύμα – Wonder (4 δ.ώ)

Σε αυτό το φύλλο εργασίας θα εκμεταλλευτούμε την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου «Wonder» του Palacio R.J. με ομώνυμο τίτλο και πρωταγωνιστές τους Τζούλια Ρόμπερτς, ‘Οουεν Γουίλσον, Τζέικομπ Τρέμπλεϊ κ.ά. Το φύλλο εργασίας εντάσσεται στα πλαίσια εκδηλώσεων για την ημέρα κατά της σχολικής βίας και του ενδοσχολικού εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου.

  1. Η ταινία είναι βαθιά συναισθηματική και εξετάζει το ζητούμενό της από τις σκοπιές κάθε εμπλεκόμενου. Για τον λόγο αυτό, γίνεται αρχικά μια αναφορά στους μαθητές ως προς το θέμα της ταινίας και τον τρόπο που είναι δομημένη.
  2. Εξηγούμε ότι θα παρακολουθήσουμε την ταινία με τη βοήθεια προτζέκτρορα και ηχείων στην ολομέλεια της τάξης και πως όπου υπάρχει δυνατότητα ή απορία θα κάνουμε παύση για να συζητήσουμε ότι προκύπτει.
  3. Κατά την διάρκεια της προβολής εξηγούμε τα σημεία που μπορεί θέλουμε να εστιάσουν τα παιδιά και αναζητούμε τα συναισθήματα που τους προκαλεί.
  4. Με το τέλος της ταινίας κουβεντιάζουμε για τον χαρακτήρα των πρωταγωνιστών, για την αντίδρασή τους στα διάφορα γεγονότα που προκύπτουν, για τα συναισθήματα που δημιουργούνται και για τις εσωτερικές συγκρούσεις που έχουν οι πρωταγωνιστές.
  5. Αν το έδαφος από μεριά των παιδιών είναι πρόσφορο, κουβεντιάζουμε για παρόμοιες καταστάσεις και διλλήματα που ενδέχεται να έχουν αντιμετωπίσει τα παιδιά είτε ως παρατηρητές είτε ως εμπλεκόμενοι και τον τρόπο με τον οποίον έχουν αντιδράσει.
  6. Στο τέλος της κουβέντας μας, φυσικά, αναφέρουμε ότι η ιστορία ήταν πρώτα βιβλίο και στην συνέχεια μεταφέρθηκε σε ταινία (το 2017) καθώς και λίγα λόγια για τον συγγραφέα και πώς μπορούν να το αναζητήσουν. Καλό είναι να δείξουμε και το εξώφυλλο του βιβλίου.

Τα παιδιά εντυπωσιάζονται πολύ από τον πρωταγωνιστή, από την εξέλιξη της ιστορίας καθώς και από τις τόσο γνώριμες για αυτά συμπεριφορές που βλέπουν να ζωντανεύουν μπροστά τους. Επίσης, είναι πρωτόγνωρο για αυτά ότι αντιλαμβάνονται το θέμα από την οπτική τόσο του θύματος όσο και του θύτη, των γονιών, των αδερφών αλλά και των παρατηρητών. Δίνεται έτσι πιο καθαρά η αποτύπωση των γεγονότων και των συναισθημάτων και τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν ευκολότερα αυτές τις οπτικές και στη δική τους ζωή και καθημερινότητα.

Η ταινία δεν είναι μεταγλωττισμένη για αυτό ενδείκνυται για παιδιά άνω των 8 ετών.

 

Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να μας αναφέρουν μερικές λέξεις που θα ήθελαν να περιγράφουν το κλίμα της τάξης μας και τις γράφουμε στον πίνακα. Έπειτα αναφέρουμε πως θα συνθέσουμε το παζλ της τάξης μας.

  1. Μοιράζουμε στα παιδιά κομμάτια ενός παζλ και τις φωτογραφίες τους. Τους ζητάμε να τα κόψουν και να κολλήσουν τις φωτογραφίες στα κομμάτια του παζλ. Επιπλέον, γράφουμε τα ονόματα των μαθητών καθώς και τις λέξεις που έχουμε σημειώσει στον πίνακα.
  2. Τέλος, σε ένα πιο μεγάλο χαρτόνι ενώνουμε τα κομμάτια και δημιουργούμε το παζλ της τάξης μας. Δε ξεχνάμε να κάνουμε συσχέτιση ανάμεσα στις ενώσεις των κομματιών του παζλ και στις σχέσεις των μελών της τάξης μας.
  3. Τοποθετούμε το παζλ σε κάποιο τοίχο της τάξης ώστε να είναι προσβάσιμο και ορατό από όλους.

Τέλος, φεύγουν για το διάλειμμα πιο ανάλαφρα, με πιο ξεκάθαρο μυαλό, πιο αισιόδοξα και με περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους καθώς λίγο ή πολύ ταυτίζονται με τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα αφού όλα έχουν αισθανθεί κάποια στιγμή την περιθωριοποίηση, ακόμη και αυτό είναι ο αποκλεισμός από κάποιο παιχνίδι εν παραδείγματι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *