Φ.Ε.: Ο πειρατής Περπερούα και τα κάλαντα (2 δ.ώ)

Το σημερινό φύλλο εργασίας επεξεργάζεται το βιβλίο της Αλεξάνδρας Μπίζη με τίτλο «Ο πειρατής Περπερούα και τα κάλαντα». Είμαστε σε περίοδο προ των γιορτών των Χριστουγέννων, κατάλληλη εποχή για το συγκεκριμένο βιβλίο. Είναι διασκεδαστικό, έχει την κατάλληλη έκταση για την ηλικία και το επίπεδο των παιδιών και προσφέρει έναν διαφορετικό τρόπο να απολαύσουμε τις γιορτές. Επίσης μας δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα κυνήγι θησαυρού για τα παιδιά της τάξης.

  1. Παρουσιάζουμε το βιβλίο στους μαθητές, αναφέροντας συγγραφέα και εικονογράφο και ακολουθεί ανάγνωση του κειμένου. Αν υπάρχει η δυνατότητα, προβάλλουμε τις σελίδες του μέσω προτζέκτορα στον ασπροπίνακα, προκειμένου να μπορεί να παρακολουθήσει όλη η τάξη την πορεία του βιβλίου. Αυτό γίνεται πολύ εύκολα, αν φωτογραφίσουμε τις σελίδες του βιβλίου και περάσουμε τα αρχεία σε έναν φάκελο στον υπολογιστή μας. Έτσι, μπορούμε να τα επαναχρησιμοποιήσουμε οποιαδήποτε στιγμή.
  2. Αφήνουμε μέσα από τις σελίδες του βιβλίου να πέσει ένα γράμμα (που έχουμε προετοιμάσει σε πρότερο χρόνο). Επιτρέπουμε στο παιδί που θα το σηκώσει να το ανοίξει και να το διαβάσει. Καθώς το γράμμα διαβάζεται, διαπιστώνουμε ότι είναι από τον πειρατή Περπερούα και μας ενημερώνει ότι υπάρχει ένας κρυμμένος θησαυρός κάπου στο σχολείο μας. Βέβαια για να τον βρούμε πρέπει να ακολουθήσουμε τα στοιχεία του.
  3. Έχουμε ετοιμάσει και κρύψει σε διάφορα σημεία του σχολείου τα στοιχεία του Περπερούα . Δεν είναι τίποτα άλλο από στιχάκια που μας οδηγούν από το ένα μέρος στο άλλο. Το πρώτο στοιχείο βέβαια είναι το γράμμα του Περπερούα, οπότε πρέπει και σε εκείνο να σημειώσουμε ένα στιχάκι που να μας οδηγεί στο δεύτερο. Ο αριθμός των στοιχείων μέχρι το θησαυρό καθορίζεται από τις δυνατότητες των παιδιών, τις δυνατότητες του σχολείου και τον χρόνο που θέλουμε να μας απασχολήσει η δραστηριότητα. Σίγουρα όμως πρέπει να είναι από 4 μέχρι 8.
  4. Στη δική μας περίπτωση τα στοιχεία ήταν 5. Το γράμμα τους οδηγούσε σε μια γωνιά της τάξης, το στοιχείο 2 στο σημείο που ήταν τα υλικά χειροτεχνίας, το στοιχείο 3 στην κουζίνα του σχολείου, το 4 στο γυμναστήριο και το στοιχείο 5 πίσω στην βιβλιοθήκη της τάξης μας.
  5. Ο θησαυρός ήταν ένα κουτί με σοκολατένια κέρματα που μοιράστηκε ισόποσα στους μικρούς κυνηγούς. Θα μπορούσαμε όμως, αν η δραστηριότητα γινόταν την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές, ο θησαυρός να ήταν ένα μικρό δωράκι για όλους τους μαθητές.

Τη δραστηριότητα την ευχαριστήθηκαν όλοι οι μαθητές και τους άρεσε ιδιαίτερα η αναζήτηση του κρυμμένου θησαυρού. Ακόμη κι αν γνώριζαν ότι το γράμμα δεν ήταν στα αλήθεια από τον Περπερούα ενθουσιάστηκαν με την ιδέα της αναζήτησης. Και με τα σοκολατάκια – ανταμοιβή στο τέλος φυσικά. Ήταν μια ευκαιρία να παίξει όλη η τάξη μαζί, να δεθεί και να συνεργαστεί για ένα κοινό σκοπό.