Διαδικτυωμένος/η μαθητής/τρια.

Ο/Η μαθητής/τρια του 21ου αιώνα. Δεν έχει βιβλίο, ψάχνει και ανακαλύπτει τη γνώση όντας διαδικτυωμένος/η. Βρίσκει, ελέγχει, συμμετέχει, εκφράζει τις απόψεις του/της. Όλα αυτά με τη βοήθεια του web2.0. Ο ρόλος του/της δασκάλου/ας : του/της μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, πώς να ελέγχει, να διασταυρώνει, να ανακαλύπτει, πώς να χαίρεται το παιχνίδι της μάθησης. Κονεκτιβισμός.

Ελεύθερη κατάδυση

Freediving World Record – 88m without fins from william trubridge on Vimeo.Παγκόσμιο ρεκόρ ελεύθερης κατάδυσης χωρίς βατραχοπέδιλα.                                                                                        Δεν ξέρω αν στο μεταξύ έχει καταρριφθεί, όμως η ηρεμία και η γαλήνη που αναδύονται απ’ αυτήν την προσπάθεια δύσκολα θα καταρριφθούν.                                                                                                                           Υπέροχα!

Σκέψου πριν ….

Έφυγε η Mercedes Sosa.

Τραγουδάω στον ήλιο, όπως το τζιτζίκι
μετά από ένα χρόνο κάτω από τη γη
όπως κάνουν και αυτοί που μένουν ζωντανοί
και γυρνάνε από τον πόλεμο..

youtube
Στα 74 έφυγε από κοντά μας η βαθιά, τρυφερή φωνή της Αργεντινής, της Λατινικής Αμερικής και όλου του κόσμου. Κρίμα..
Adios!!

Βουλευτικές εκλογές


Για τη σημερινή μέρα που τυγχάνει να είναι και η παγκόσμια ημέρα των ζώων.Πάντως εγώ ψήφισα..

Νέες τεχνολογίες: πώς;

Οι τρεις φάσεις ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.

1η φάση: Αντικαθιστούμε τον παραδοσιακό πίνακα με το διαδραστικό και συνεχίζουμε το μάθημα όπως και παλιά.

2η φάση: Χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή για αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό. (μέχρι εκεί)

3η φάση: Οι μαθητές δημιουργούν, εκδίδουν, κρίνουν το έργο τους.

Όλες οι φάσεις μπορούν να είναι χρήσιμες. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ο/η  δάσκαλος/α.

Δείτε το βίντεο:

Πηγή βίντεο: transyoutube

Άκουσε τον άνεμο..

Ένα έξυπνο διαφημιστικό για τη χρήση της αιολικής ενέργειας….
…άκουσε τον άνεμο.

Φύλλα αξιολόγησης (rubrics;)

Τριγυρνώντας εδώ κι εκεί στη μπλογκόσφαιρα, προσπαθώντας να βγάλω άκρη, είχα συχνά συναπαντήματα με τη λέξη rubric, την οποία δεν γνωρίζω έτσι όπως την έβλεπα εκεί, εγώ ήξερα τη ρουμπρίκα(λέξη που έχει να κάνει με στήλες και τίτλους στις εφημερίδες).

confused1.jpg

Με τα πολλά κατάλαβα πως η rubric είναι κάτι σαν φύλλο αξιολόγησης. Μ’ άρεσε ιδιαιτέρως, γιατί έτσι όπως χρησιμοποιούν τις rubrics στην άλλη όχθη του ωκεανού, έτσι όπως φαίνεται από την πληθώρα υποδειγμάτων που υπάρχουν στον ιστό, είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να καταλάβουν τα παιδιά τι περιμένεις από αυτά και για να καταλάβουν επίσης πού τα πήγαν ή πού δεν τα πήγαν καλά.

Δηλαδή δεν είναι μια στεγνή αξιολόγηση του τύπου 10,9,8,…. ή άριστα, πολύ καλά, καλά…. ή τι μου άρεσε, τι δε μου άρεσε,  αλλά δίνουν αναλυτικά οι δάσκαλοι τι ακριβώς ζητάνε από τα παιδιά και το ανάλογο σχόλιο για την κάθε επίδοση.

Υπάρχουν διευθύνσεις όπου μπορείς να φτιάξεις το δικό σου φύλλο αξιολόγησης, να το αποθηκεύσεις εκεί κι έτσι να έχει τη δυνατότητα να το δει όποιος θέλει να πάρει ιδέες αλλά και να το χρησιμοποιήσει ακόμα αυτούσιο. Αυτό το μοίρασμα των ιδεών είναι πολύ υγιές, θετικό και ανθρώπινο. Διαβάζοντας μερικές rubrics μου ήρθαν ιδέες και ξεκαθάρισαν αρκετά σημεία στον τομέα της αξιολόγησης. Γιατί βλέπεις, δεν είναι το στεγνό, θεωρητικό κείμενο, αλλά είναι παραδείγματα της πράξης, πού όπως και να το κάνουμε είναι πιο σαφή και ξεκάθαρα. Τουλάχιστον για μένα έτσι λειτουργούν.

Παρακάτω είναι ένα τέτοιο φύλλο αξιολόγησης για το μάθημα της Φυσικής:screen1.png

Το συγκεκριμένο παράδειγμα το είδα εδώ

Παρακάτω το ίδιο φύλλο μεταφρασμένο όπως το έφτιαξα χρησιμοποιώντας το Rubistar. Είναι δωρεάν.

rubric.JPG

Μπορεί να φαίνεται ότι κατευθύνουν τη σκέψη αυτού που θα το απαντήσει όμως δείχνουν κατά τη γνώμη μου ξεκάθαρα ότι π.χ. εγώ σαν δασκάλα θέλω : να συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας, να γράφουν με σαφήνεια, να περιγράφουν σωστά ένα πείραμα, να μπορούν να σχεδιάζουν σωστά το πείραμα που βλέπουν κ.λ.π.

Αυτά.

transyoutube

Αν έχετε βρει κάποιο βίντεο στο you tube που θα θέλατε να το χρησιμοποιήσετε στην τάξη σας αλλά σας εμποδίζει η γλώσσα του, που είναι άλλη από την ελληνική, τότε μπορείτε να κάνετε το εξής:

Στο url του βίντεο πληκτρολογείτε τη λέξη trans μπροστά από το youtube.  Δηλαδή η διεύθυνση

http://www.youtube.com/watch?v=Gv1uLfF35Uw#  θα γίνει  http://www.transyoutube.com/watch?v=Gv1uLfF35Uw#

Εδώ διαλέγετε τη γλώσσα υποτιτλισμού, βάζετε ένα username και φτιάχνετε τους υπότιτλους χρησιμοποιώντας τον editor που ανοίγει δίπλα στο βίντεο.

Στο παρακάτω βίντεο, που το είχε ανεβάσει ο ars longa, και το βρήκα πολύ εντυπωσιακό,  έβαλα μ’ αυτόν τον τρόπο υπότιτλους.

veinte anos (είκοσι χρόνια)

Το άκουσα σήμερα στο ραδιόφωνο… αγαπημένο τραγούδι!

” Τι σε νοιάζει αν σ’ αγαπώ, αφού εσύ δε μ’ αγαπάς πια….

πόσο θα ήθελα να μ’ αγαπούσες όπως μ’ αγάπησες πριν από είκοσι χρόνια”

Το μοναδικό τραγούδι στο άλμπουμ buena vista social club που το τραγουδάει γυναίκα. Η Omara Portuondo τραγουδάει υπέροχα την habanera της Maria Tereza Vera. Απολαύστε το!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση