Φύλλα αξιολόγησης (rubrics;)

Τριγυρνώντας εδώ κι εκεί στη μπλογκόσφαιρα, προσπαθώντας να βγάλω άκρη, είχα συχνά συναπαντήματα με τη λέξη rubric, την οποία δεν γνωρίζω έτσι όπως την έβλεπα εκεί, εγώ ήξερα τη ρουμπρίκα(λέξη που έχει να κάνει με στήλες και τίτλους στις εφημερίδες).

confused1.jpg

Με τα πολλά κατάλαβα πως η rubric είναι κάτι σαν φύλλο αξιολόγησης. Μ’ άρεσε ιδιαιτέρως, γιατί έτσι όπως χρησιμοποιούν τις rubrics στην άλλη όχθη του ωκεανού, έτσι όπως φαίνεται από την πληθώρα υποδειγμάτων που υπάρχουν στον ιστό, είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να καταλάβουν τα παιδιά τι περιμένεις από αυτά και για να καταλάβουν επίσης πού τα πήγαν ή πού δεν τα πήγαν καλά.

Δηλαδή δεν είναι μια στεγνή αξιολόγηση του τύπου 10,9,8,…. ή άριστα, πολύ καλά, καλά…. ή τι μου άρεσε, τι δε μου άρεσε,  αλλά δίνουν αναλυτικά οι δάσκαλοι τι ακριβώς ζητάνε από τα παιδιά και το ανάλογο σχόλιο για την κάθε επίδοση.

Υπάρχουν διευθύνσεις όπου μπορείς να φτιάξεις το δικό σου φύλλο αξιολόγησης, να το αποθηκεύσεις εκεί κι έτσι να έχει τη δυνατότητα να το δει όποιος θέλει να πάρει ιδέες αλλά και να το χρησιμοποιήσει ακόμα αυτούσιο. Αυτό το μοίρασμα των ιδεών είναι πολύ υγιές, θετικό και ανθρώπινο. Διαβάζοντας μερικές rubrics μου ήρθαν ιδέες και ξεκαθάρισαν αρκετά σημεία στον τομέα της αξιολόγησης. Γιατί βλέπεις, δεν είναι το στεγνό, θεωρητικό κείμενο, αλλά είναι παραδείγματα της πράξης, πού όπως και να το κάνουμε είναι πιο σαφή και ξεκάθαρα. Τουλάχιστον για μένα έτσι λειτουργούν.

Παρακάτω είναι ένα τέτοιο φύλλο αξιολόγησης για το μάθημα της Φυσικής:screen1.png

Το συγκεκριμένο παράδειγμα το είδα εδώ

Παρακάτω το ίδιο φύλλο μεταφρασμένο όπως το έφτιαξα χρησιμοποιώντας το Rubistar. Είναι δωρεάν.

rubric.JPG

Μπορεί να φαίνεται ότι κατευθύνουν τη σκέψη αυτού που θα το απαντήσει όμως δείχνουν κατά τη γνώμη μου ξεκάθαρα ότι π.χ. εγώ σαν δασκάλα θέλω : να συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας, να γράφουν με σαφήνεια, να περιγράφουν σωστά ένα πείραμα, να μπορούν να σχεδιάζουν σωστά το πείραμα που βλέπουν κ.λ.π.

Αυτά.

Αφήστε μια απάντηση