Ώρα γης


Μου τη δίνουν οι συμβολικές κινήσεις. Θα γίνει καμιά οικονομία με το σβήσιμο των φώτων;
……Τέλος πάντων θα τα σβήσω. Όμως πόσο διατεθιμένοι είμαστε να αλλάξουμε τρόπο ζωής;
Ώρα γης: Το Σάββατο, 27 Μαρτίου 2010 στις 8:30 το βράδυ. Σβήνουμε τα φώτα, ανάβουμε κεριά και περιμένουμε μια ώρα για να ξεστραβωθούμε.

Η μάθηση στον 21ο αιώνα

Από το twitter στο υβριδικό, πολύ ενδιαφέρον μπλογκ του Stylianos Mystakidis. Ένα καλογυρισμένο βίντεο-παρουσίαση του δασκάλου του 21ου αιώνα. Τα ίδια, γνωστά (επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργία, συνεργασία). Όμορφες θεωρίες-εικόνες! Πολύ επικοινωνιακές! Η δύναμη της εικόνας και του ήχου! Λίγα λόγια κι αυτά γραμμένα – μ’ αρέσει αυτό!
Συν το ότι καταλαβαίνουν κι αυτοί που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι η αγγλική. Τα Αγγλικά κυριαρχούν – δεν το λέω για εκφοβισμό, διαπίστωση είναι. Ο Στυλιανός έγινε Stylianos. Η Anna το κατάλαβε και κάνει εξαγγελίες.
Μας παράσυρε το ρέμα-χείμαρρος. Κολυμπήστε αλλιώς πνιγόμαστε! Και μετά πρέπει να φωνάξουμε help! όχι βοήθεια!


Πιστεύω στις νέες τεχνολογίες. Πιστεύω πως προάγουν το έργο μας. Και το παραπάνω βίντεο μου άρεσε.

Και το τελείωμά του : “Όποιος τολμάει να διδάσκει δεν πρέπει ποτέ να σταματάει να μαθαίνει” , κι αυτό που άρεσε. Προτιμώ όμως αυτά που δείχνουν τι γίνεται μέσα στις τάξεις. Άσε που παραείναι χαμογελαστοί αυτοί οι πρωταγωνιστές !

Καλημέρα!

SID(safer internet day)

Σήμερα είναι η μέρα για την ασφαλή πλοήγηση στο internet.
Στο insafe έχει διάφορες συμμετοχές χωρών για την ανάδειξη του προβλήματος. Διάλεξα της Σλοβακίας.
Τα πρόβατα διδάσκουν ασφάλεια στο διαδίκτυο

Χρήσιμα widgets

Κάπου το διάβασα.. Πάλι το ξεκίνημα έγινε από το twitter.    

Για το μπλογκ της τάξης μας, ωραίο θα ήταν να χρησιμοποιούμε, πέρα απ’ όλα τ’ άλλα, και δύο ακόμα widgets (το clustrmaps, και το live traffic feed). Ο λόγος είναι ότι blogsschgr-2010-2-9-11-58.pngμε αυτά τα widgets μπορούν τα παιδιά να βλέπουν στον παγκόσμιο χάρτη (clustrmaps) σε ποια σημεία της γης έχουν αναγνώστες. Η ανατροφοδότηση και η ευχαρίστηση πάει σύννεφο!

blogsschgr-2010-2-9-11-59.pngΜε το live traffic feed γίνεται πάλι κάτι παρόμοιο όμως σ’ αυτό βλέπεις σε πραγματικό χρόνο τη σημαία και τον τόπο απ’ όπου σε διαβάζουν.

Πέρα από την ανατροφοδότηση, τα παιδιά μπορούν να συνειδητοποιήσουν το γεγονός ότι με το μπλογκ έχουν αναγνώστες πραγματικά απ’ όλο τον κόσμο. Βέβαια, η γλώσσα μας είναι περιοριστική όσον αφορά την παγκόσμια εμβέλεια, αλλά ένας εντυπωσιακός τίτλος (αν έχει μέσα και καμιά αγγλική λέξη) θα τραβήξει πολλούς αναγνώστες!

Τελικά θυμήθηκα! Το είδα στο μπλογκ μιας καθηγήτριας αγγλικών από την Τουρκία.

Εγώ τα έβαλα εδώ και λίγες μέρες στην αριστερή στήλη και δε σας κρύβω χαίρομαι που βλέπω σιγά σιγά το χάρτη να κοκκινίζει και τις σημαίες από διάφορα μέρη της γης.(βασικά από την Ελλάδα είναι)

Gravatar

To avatar είναι μια εικόνα που μας εκπροσωπεί στο δίκτυο. Αυτή μπορεί να είναι μια δική μας φωτογραφία ή πάλι αν νιώθουμε  άβολα να κυκλοφοράει η μουτσούνα μας παγκοσμίως, διαλέγουμε μια άλλη εικόνα, ένα σκίτσο ή ένα τρισδιάστατο ανθρωποειδές  που αποφασίζουμε ότι είναι επάξιο της αφεντιάς μας για εκπροσώπηση. Το δικό μου avatar είναι ο ανεμόμυλος πάνω δεξιά.

Σήμερα (ακόμα υποτίθεται ετοιμάζω την εργασία της που ανέφερα στην προηγούμενη ανάρτηση) συνάντησα το gravatar στο “The edublogger“. Το gravatar μας ακολουθεί όταν σχολιάζουμε σε όλα σχεδόν τα μπλογκ στον παγκόσμιο ιστό, εξ ου και το όνομά του: globally recognized avatargravatar.

Έτσι, όποτε σχολιάζουμε,  μπαίνει το avatar  windmill.JPG και όχι ένα άδειο κεφάλι  empty face (πράγμα ολίγον  άχαρο).

  • Το gravatar συνοδεύει ένα συγκεκριμένο email μας. Δηλαδή αν σχολιάσουμε με διαφορετικό email, τότε αυτό δε θα εμφανιστεί .

Αυτά.

Shift happens

Έφτασα σ’ αυτό το βίντεο από το twitter. Για αλλού ξεκίνησα κι αλλού έφτασα, ως συνήθως. Επίσης να προσθέσω ότι εδώ και τέσσερις ώρες κάθομαι για να ετοιμάσω κάτι άλλο. Αλλά μ’αυτόν τον καταιγισμό πληροφορίας άντε να βγάλεις άκρη.
Επικαιροποιημένο το shift happens. Με καινούρια νούμερα και καινούριες συγκρίσεις.
Μια μεγάλη αλλαγή βρίσκεται σε εξέλιξη. Οι συγκρίσεις και τα νούμερα στο βίντεο με ταράζουν. Με φρικάρουν. Άραγε μπορούν όλοι να αντέξουν αυτή την πληθώρα πληροφορίας σε ποσότητα, σε ποιότητα, σε συχνότητα; Μπορούν όλοι να αντέξουν το multitasking;  Είπαμε μικραίνει ο υπολογιστής, όχι όμως και να χωρέσει σε ένα κύτταρό μας! Να κοπούμε και να τον χάσουμε!

Δάσκαλος και τρίαθλο.


View The Global Triathlon in a larger map

Λέγεται Dan Martin και σκοπεύει στις 8 Μαΐου του 2010 να ξεκινήσει ένα μεγάαααλο ταξίδι. Να κάνει το γύρο της γης με τρίαθλο, δηλαδή με κολύμπι, ποδηλασία και τρέξιμο. Η διαδρομή του φαίνεται στον παραπάνω χάρτη. Το κολύμπι αφορά το τμήμα του Ατλαντικού! Θα είναι, λέει, ο πρώτος άνθρωπος που επιχειρεί κάτι τέτοιο. Ο παραπάνω κύριος είναι αθλητής, όμως συνάμα είναι και δάσκαλος. Την Ευρώπη και την Ασία μέχρι τον Βερίγγειο Πορθμό και την Αλάσκα θα τα διασχίσει ποδηλατώντας και από κει και πέρα τρέχοντας μέχρι το σημείο που ξεκίνησε, τη Νέα Σκοτία. Φιλόδοξο σχέδιο το κόβω!!

Ο Dan Martin  ζητάει να βρεθούν γύρω στα 300 σχολεία που θα αναμεταδίδουν τη διαδρομή του,  ώστε να δουν τα παιδιά ζωντανά τον αγώνα του με τη φύση.

Προς το παρόν προσπαθεί να μαζέψει τα χρήματα που θα χρειαστεί για το εγχείρημά του. Φιλοδοξεί επίσης να μαζευτεί ένα μεγάλο ποσό από δωρεές , που το προορίζει για τα ορφανοτροφεία που σημειώνονται με τις πράσινες πινέζες στο χάρτη.

Αντί για olpc ένα ποντίκι..

Το είδα στο twitter ( ο συγκεκριμένος χρήστης ασχολείται με το ppt). Αντί για λάπτοπ, έγραφε, ένα ποντίκι. Ενδιαφέρον μιας και είναι πολύ φτηνότερο, σκέφτηκα, και πιο εύκολο στην πραγματοποίησή του. Πρόκειται για ένα πρόσθετο στο  MS power point, που σου δίνει τη δυνατότητα να γίνουν τα αρχεία ppt διαδραστικά.

Το πρόγραμμα λέγεται mischief.  Κυκλοφορεί δωρεάν σε έκδοση όμως beta, από τη microsoft.

Συνδέεις τα ποντίκια των παιδιών σε ένα λάπτοπ (του δασκάλου) και μπορούν αυτά από τα θρανία τους να απαντήσουν σε πολλαπλής επιλογής, να συμπληρώσουν τα κενά, τα αντιστοιχίσουν κ.α. Αυτά χοντρικά. Παραπάνω στο βίντεο που ακολουθεί… μεταφρασμένο. Δεν ξέρω αν υπάρχει αντίστοιχο ελεύθερο λογισμικό, δεν ξέρω ακόμα αν μόλις ανακάλυψα τη σελήνη! Σκέφτηκα την πρόταση του  slnk, για τα hotpotatoes  που μπαίνουν σε ppt.

Αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολείο

miss-cowly.JPG

Από το twitter, μια διεύθυνση: Είναι μια γκουρού(sic) στα ζητήματα συμπεριφοράς, ονόματι Sue Cowley. Υπάρχει μια σειρά με βίντεο, στα οποία η κυρία αυτή επισκέπτεται σχολεία, σχολικές τάξεις όπου οι εκπ/κοί, μαθητές αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Στα βίντεο βλέπουμε τις συμπεριφορές πριν την επίσκεψή της και τον τρόπο αντιμετώπισης μετά τις οδηγίες της κυρίας γκουρού. Όσα βιντεάκια είδα μου άρεσαν και οι φιλικές συστάσεις μου φάνηκαν ρεαλιστικές. Η γλώσσα είναι η αγγλική, όμως επειδή συνοδεύει την εικόνα νομίζω πως δεν είναι δύσκολο να γίνει κατανοητή. Δε λέμε ότι θα λυθούν όλα μας τα προβλήματα στην τάξη αλλά νομίζω ότι σε πολλές από τις περιπτώσεις που παρουσιάζονται μπορεί να αναγνωρίσουμε τον εαυτό μας. Εγώ τουλάχιστον με αναγνώρισα σε αρκετές περιπτώσεις…..Τουλάχιστον θα νιώσουμε ότι δεν είμαστε τόσο μόνοι/ες.

Όλα αυτά καθώς και άλλα εξίσου ενδιαφέροντα βρίσκονται στο teachers TV.

Και ένα τσιτάτο της Sue Cowley:” Η διδασκαλία είναι σαν ένα πεδίο μάχης. Ο εχθρός δεν είναι τα παιδιά αλλά οτιδήποτε παρεμβάλλεται ανάμεσα σ’ αυτά και τη μάθηση “.

Γενέθλια

Σαν σήμερα γεννήθηκε και οWalt Disney waltdisneyandmickeymouse.gif στην αρχή του 20ου αιώνα(1901).

Είδα στο twitter μια παραπομπή για τη χρήση του animation στη διδακτική πράξη με παιδιά του δημοτικού. Οδηγούσε στο teachers.tv μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθεσία.

Αν έχετε φωτογραφική μηχανή (ψηφιακή) και έναν τρίποδα καθώς κι ένα πρόγραμμα σαν το movie maker …νομίζω μπορούν τα παιδιά να φτιάξουν ένα ωραίο τελείωμα-παρουσίαση μιας δουλειάς τους.

traffic.wmv

(ένα παράδειγμα )

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση